Olyan helyen felesleges átkelést indítani, ahol már a vízből sem tudsz kijönni. Az úszóképes buldózernek ott van szerepe, ahol - ahogy te is írtad - a növényzet akadályozná a föveny elhagyását, vagy mondjuk egy 1-1,5m-es laza partfal különben megakadályozná a parti sáv elhagyását.
A teljes folyószakasz ellenőrzése lehetetlen.
Ha a nyilvánvaló árkelési pontokat levédik, akkor hogy tudsz átkelni? Nem olyan helyen kell megpróbálni, ahol nem, vagy kevésbé számítanak rá?
Ideális esetben a lövészek mellett harckocsikat is át kell vinned. Ha túl mély a víz a "snorkel kit"-ekhez, akkor kompolnod kell őket. De mennyivel gyorsítja meg a dolgokat, ha a zászlóaljaknak csak a felét kell kompokkal átvinned, a többi önerőből megoldja?
Mert szerintem legalább duplájára, de inkább triplájára gyorsítja a műveletet.
Ha pedig az elsők közt át tudsz küldeni egy úszó buldózert, ő már régen megkezdte a munkát a túlparton, mire a ponton kompokat összerakják. Ha a Bergepanzerre akarod bízni a dolgot akkor az csak 20-30 perccel később tud munkához látni, mire az első komppal átviszik.
Ezzel egyetértek, ugyanakkor ne felejtsd el, hogy ugyan a jelenlegi pontonjaink neccesen elbírják a Leopardokat, de nem hídként összekapcsolva.
Legutóbb azt találtam, hogy nagyobb a teherbírásuk kompként, mint pontonhíddá összeépítve, és hídként már nem bírják el a Leokat. (Ha erről valakinek van frissebb infója, szóljon!)
Tehát ha már átmentek a Leo-k, akkor összerakhatod a hidat, de addig meg ingázni kell.
/Vagy új pontonokra is kell költeni
/
A folyó ugyebár természetes műszaki zárként működik. Ahol létfontosságú a gyors átkelés, mint minden műszaki zár esetén.
Mivel mi nem rendelkezünk olyan méretű légimozgékony erőkkel, - mint a németek - így nem tudjuk a mélységi biztosítást olyan szinten megoldani.
Náluk áddobják az ejtőernyősöket Wieselestül, és a nehéztechnikát ráérnek szépen "lazába" átkompolgatni.
Nekünk viszont szerintem mindenképpen fenn kell tartani az úszóképességet (vagy annak lehetőségét) a járműveink egy jelentős részénél.