Szerintem 1-2 éve amikor még nem volt szó, csak 26 után szárazföldi beszerzésekről, elfogadtuk volna láthatatlanban még a törököt is, most akkor mi van? Szlovákoknál jó volt? Nem akarom elhinni, hogy kamu lenne. Vegyünk akkor Rajgaz 69-est. Mégis miféle 4x4-eket akarunk beszerezni? Mivel lett írva a fórumon, hogy csak misszióba kellenek a 4x4-ek. Mert valahogy azt a pár tucatot nagyon keveslem. A litvánok, ha jól emlékszem, több száz JLTV-t vettek, most meg a szlovákok. A leendő könnyű dandárba mégis miféle járművek kellenének?
Szerintem te nem vagy tisztában azzal, hogy mi egy páncélozott terepjáró és egy MRAP között a különbség.
Iveco LMV, KMW AMPV, Movag Eagle, Ocelot LPPV, Renault Sherpa II, Panhard VBR/VBL, AMZ Tur II/III, TALOSA 4x4 innen a környékről. Ha nagyobb merítést akarsz. JLTV, Thales Hawkey, Plasan Sandcat, Kia KLTV, Gaz Tigr, Komatsu LAV, Otokar Cobra, NMS 4x4, Roshel Senator, Textron Tiger, DongFeng CSK. Válassz, vagy keress egy neked szimpit a millió hasonló járgány közül.
Ezek gyakorlatilag felpáncélozott terepjárók. Ha úgy tetszik a következő generáció az UAZ, Wolf, HMMWV, Land Rover után. Ezek kiváltására alkalmasak és az is a szerepük. A legtöbb a 6 tonnát se éri el. Az újabb tervezésűeknél figyelembe vették azt is, hogy az alváz energiaelvezető V kialakítást kapjon.
Az MRAP egy céleszköz. Jellemzően 12 tonna felett van a tömegük, alvázuk 1 méter magasság felett. Szinte mindent az alulról jövő aknatámadások kivédésének, hatásuk minimalizálásának rendeltek alá. Fizikai méretük lényegesen nagyobb, gyakran teherautó alvázra épülnek. A Tatra eladásainak jelentős részét is ez teszi ki.
Feladatuk sokkal inkább rendészeti jellegű, és nem katonai. Ma divatosak lettek, mert hülye következtetések lettek levonva Afganisztánból, meg egy kicsit Irakból. Voltak akik jól bevásároltak belőlük alapjárműként. Az eredményét láthatod, ha megnézed amint billegve, nehézkesen szerencsétlenkednek velük a szaudiak Ománban.
Csak azért, hogy érezd a méretkülönbségeket.