A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

hollywood

Member
2013. március 30.
39
25
18
A Bosch-t nem igazán értem... nem is magyar cég és Magyarországon nem gyárt vagy fejleszt olyat, ami a jelen helyzetben fontos lenne.
Hacsak nem azért mert a Posta után a legnagyobb foglalkoztató Magyarországon a Bosch csoport.
Lehet ezért :
"
Az 1991-ben alakult Robert Bosch Kft. értékesítési központként gépjárműalkatrészek, gépjármű-diagnosztikai készülékek, elektromos kéziszerszámok, termotechnikai berendezések és biztonságtechnikai rendszerek forgalmazási és vevőszolgálati feladatait végzi. A budapesti telephely délkelet-európai értékesítési központként regionális feladatokat is ellát. Ezenkívül a Bosch Európai Szállítmányozási Központja is itt működik.

A vállalatnál 2000 óta folyik fejlesztési tevékenység, az automata váltóvezérlés szoftverfejlesztésével foglalkozó üzletág portfóliójának bővítését követően alakult meg 2005-ben a Budapesti Fejlesztési Központ, amely az autóipari mérnökök számát tekintve több mint 2500 munkavállalóval Magyarországot Németország után a Bosch második legnagyobb európai fejlesztési helyszínévé tette. A Budapesti Fejlesztési Központ a Bosch világszintű fejlesztéseinek egyre hangsúlyosabb helyszíne, fontos szerepet játszik az automatizált- és az elektromos mobilitás fejlesztésében, emellett a Bosch csoport egyik legjelentősebb gépjárműelektronikai kutató-, fejlesztő- és tesztközpontja. A központban számos elektronikus járművezérlő rendszer és mechanikai alkatrész fejlesztését végzik. Ilyenek például az ABS, ESP, légzsák, motorvezérlő és automata parkolási rendszerek, valamint az elektromos meghajtás rendszerek és az elektromos motorok. Fejlesztési területei közé tartoznak még a műszerfalak és a vezetéstámogató rendszerek, amely utóbbiak utat nyitnak az önjáró autók megalkotása felé. A kapcsolódó összes munkafázist itt végzik, ideértve a rendszer- és algoritmusfejlesztést, az elektromos és mechanikus tervezést, a szimulációt, továbbá a megbízhatósági ellenőrzéseket és teszteket is."

Képesek lehetnek pl lélegeztető gépet is készíteni.

Én inkább az Auchant nem értem.
Miért (csak) ők? Többi élelmiszer bolt?
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Az a helyzet, hogy ezzel nem nagyon lehet vitatkozni.



Ugyanakkor ennek is megvan a létjogosultsága.

Ideális esetben a kerekes IFV (APC) cseréjénél nálunk lesz az összeszerelés és - minimum részben - a gyártás is (és itt most vigyázó szememet a Rábára vetném): egyrészt a futómû (8x8: ez egy nagy kérdôjel, hogy van-e ilyenünk a tarsolyban, mert itt-ott felbukkan 1-1 kép egy ilyenrôl a múltból, ha nincs, akkor Tatra vagy MAN licensz), másrészt a motor (ha nincs elég erôs motor a termékpalettán, akkor ugyancsak licensz (MAN) vásárlással), harmadrészt a váltó itt kellene, hogy készüljön (az utolsó csavarig).
Ebben az esetben a BTR-ek párhuzamos felhúzása is elkezdôdhet, így folyamatában cserélôdhetne az állomány. Amint feltöltôdik egy zl az új vassal, a BTR-ek a területvédelmisek kezébe kerülnének, hogy ezekkel biztosítsanak a front mögött objektumvédelmet, utánpótlás-biztosítást, rendvédelmi feladatokat ha a szükség úgy hozná (többséget lezsírozva M-zárolnánk, kiképzéshez maradna csak állományban).
Én amúgy lehet, hogy nem páncéloznám agyon (esetleg nyúlketrec) meghagynám kétéltünek, mint Celebra és megpakolnám inkább fegyverrel.
A kerék az, amivel még valamit kezdeni kellene, mert aranyárú fogyóeszköz. A koreaiakkal biztosan ki lehetne valamit fundálni ezügyben (Hankook?).

Így aztán ugyanazok az alkatrészek mennének a régi és új apc-kbe és a kerekes tüzérség szerepét betöltô EVA-s Rábákba is: ez lenne a kerekes standard annak minden elônyével.

Annál is inkább ezt az irányt illene most tolni, mert az álmoskönyv szerint a gazdasági válságokra az állami megrendelések szoktak gyógyírt jelenteni (legalábbis keynes-iánus körökben ez az elfogadott nézet), és talán stadionból van már elég.

Korábban írtunk már a Rába lezüllesztéséről, egy ideje leálltak az MH rendelései a Rába felé, meg is roggyant pénzügyileg. Valakinek nem szimpi, inkább gajra vágják, pedig állami tulajdon. Szomorú, mert az egyetlen olyan gyár, mely képes hegesztett acélszerkezetek minőségi és viszonylag nagy szériás előállítására. Kardánhajtások, féltengelyek, futóműalkatrészek, fogaskerekes hajtások tekintetében is világszínvonalú termékeket produkál, immár a Rekard Kft-vel kiegészülve, melyet tavaly akvirált.
Európa egyik legnagyobb teher és autóbusz futóműgyártója, igaz bizonyos területeken lemaradt. Az egyik ilyen a független kerékfelfüggesztés, ebben csupán egy kis terhelhetőségű mellső, hajtás nélküli, autóbuszokhoz kifejlesztett van a kínálatában.
A hajtott merev tengelyek, melyek a H szériában is vannak, sajnos nem használhatóak az APC-hez, azok kivétel nélkül független kerékfelfüggesztést használnak. Ez jelentős probléma. Ez az oka, hogy a Komondor is francia (Axle tech) független felfüggesztést használ. Mint mindenben ezen a területen is 3-4 beszállító a meghatározó, a Rába itt nem rúg labdába, tekintve, hogy ejtette a politika. Ki tudna fejleszteni független felfüggesztést harcjárművekhez (a D 566- nak egyébkét az volt), de senki nem szólította meg, saját költségére meg nem invesztál be ilyenbe.
A motor az még rosszabb, korszerű motort már csak az igazán nagyok csinálnak, kis gyárak nem. Magyarországon pár száz harcjármű kedvéért senki nem fejleszt motort és nem rendez be gyárat. Váltó lehetne magyar (félig), mert Szentgotthárdon az Allison gyárt ilyen kategóriájú váltókat, vagy néhány éve gyártott.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 862
6 281
113
Korábban írtunk már a Rába lezüllesztéséről, egy ideje leálltak az MH rendelései a Rába felé, meg is roggyant pénzügyileg. Valakinek nem szimpi, inkább gajra vágják, pedig állami tulajdon. Szomorú, mert az egyetlen olyan gyár, mely képes hegesztett acélszerkezetek minőségi és viszonylag nagy szériás előállítására. Kardánhajtások, féltengelyek, futóműalkatrészek, fogaskerekes hajtások tekintetében is világszínvonalú termékeket produkál, immár a Rekard Kft-vel kiegészülve, melyet tavaly akvirált.
Európa egyik legnagyobb teher és autóbusz futóműgyártója, igaz bizonyos területeken lemaradt. Az egyik ilyen a független kerékfelfüggesztés, ebben csupán egy kis terhelhetőségű mellső, hajtás nélküli, autóbuszokhoz kifejlesztett van a kínálatában.
A hajtott merev tengelyek, melyek a H szériában is vannak, sajnos nem használhatóak az APC-hez, azok kivétel nélkül független kerékfelfüggesztést használnak. Ez jelentős probléma. Ez az oka, hogy a Komondor is francia (Axle tech) független felfüggesztést használ. Mint mindenben ezen a területen is 3-4 beszállító a meghatározó, a Rába itt nem rúg labdába, tekintve, hogy ejtette a politika. Ki tudna fejleszteni független felfüggesztést harcjárművekhez (a D 566- nak egyébkét az volt), de senki nem szólította meg, saját költségére meg nem invesztál be ilyenbe.
A motor az még rosszabb, korszerű motort már csak az igazán nagyok csinálnak, kis gyárak nem. Magyarországon pár száz harcjármű kedvéért senki nem fejleszt motort és nem rendez be gyárat. Váltó lehetne magyar (félig), mert Szentgotthárdon az Allison gyárt ilyen kategóriájú váltókat, vagy néhány éve gyártott.

Celebra szerint sem lehet feltámasztani a D566-ot. Nem tudom.
Annyi, hogy ha a BTR upgrade és az új APC is innen megy, akkor az elvileg alulról az ezres nagyságrendet karcolná... arra már érdemes lehet gyártósort fabrikálni akár.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 784
34 596
113
Korábban írtunk már a Rába lezüllesztéséről, egy ideje leálltak az MH rendelései a Rába felé, meg is roggyant pénzügyileg. Valakinek nem szimpi, inkább gajra vágják, pedig állami tulajdon. Szomorú, mert az egyetlen olyan gyár, mely képes hegesztett acélszerkezetek minőségi és viszonylag nagy szériás előállítására. Kardánhajtások, féltengelyek, futóműalkatrészek, fogaskerekes hajtások tekintetében is világszínvonalú termékeket produkál, immár a Rekard Kft-vel kiegészülve, melyet tavaly akvirált.
Európa egyik legnagyobb teher és autóbusz futóműgyártója, igaz bizonyos területeken lemaradt. Az egyik ilyen a független kerékfelfüggesztés, ebben csupán egy kis terhelhetőségű mellső, hajtás nélküli, autóbuszokhoz kifejlesztett van a kínálatában.
A hajtott merev tengelyek, melyek a H szériában is vannak, sajnos nem használhatóak az APC-hez, azok kivétel nélkül független kerékfelfüggesztést használnak. Ez jelentős probléma. Ez az oka, hogy a Komondor is francia (Axle tech) független felfüggesztést használ. Mint mindenben ezen a területen is 3-4 beszállító a meghatározó, a Rába itt nem rúg labdába, tekintve, hogy ejtette a politika. Ki tudna fejleszteni független felfüggesztést harcjárművekhez (a D 566- nak egyébkét az volt), de senki nem szólította meg, saját költségére meg nem invesztál be ilyenbe.
A motor az még rosszabb, korszerű motort már csak az igazán nagyok csinálnak, kis gyárak nem. Magyarországon pár száz harcjármű kedvéért senki nem fejleszt motort és nem rendez be gyárat. Váltó lehetne magyar (félig), mert Szentgotthárdon az Allison gyárt ilyen kategóriájú váltókat, vagy néhány éve gyártott.
ZF is Egerben
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 784
34 596
113
Celebra szerint sem lehet feltámasztani a D566-ot. Nem tudom.
Annyi, hogy ha a BTR upgrade és az új APC is innen megy, akkor az elvileg alulról az ezres nagyságrendet karcolná... arra már érdemes lehet gyártósort fabrikálni akár.
De fel lehet.De nem önálló gyártásban,hanem legozó összeszereléssel.A részegységeket specialisták szállitják be a nagyvilágbol.Az amerikai kamiongyárak például igy működnek.Peterbild vagy a Western Star nem fejleszt se motort,se váltót,se felfüggesztést se féket.
D566 speciál ilyen módon felélesztve,korszerű fődarabokkal ma is élvonalbeli katonai járműcsalád lehetne.De azt nálam okosabbak tudnák csak megmondani,hogy rentábilis lenne e.Szerintem jó gyártásszervezéssel igen.De erre a szerintemre senki ne vegyen mérget.
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Igen, néztem én is. A legjobbak a ZF váltók szerintem, de én csak személyautóba valóról találtam infót (hogy Egerben gyártják). A nagyobbakról nem találtam ilyen infót, ha valaki tudja, hogy Egerben készül tehereautóba való váltó, kérem ossza meg velem a forrást.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 784
34 596
113
Igen, néztem én is. A legjobbak a ZF váltók szerintem, de én csak személyautóba valóról találtam infót (hogy Egerben gyártják). A nagyobbakról nem találtam ilyen infót, ha valaki tudja, hogy Egerben készül tehereautóba való váltó, kérem ossza meg velem a forrást.
Hát régebben vittem oda alkatrészt az anyagyárbol,akkor még gyártottak.És teherautókban is a legjobbak a ZF váltók.Sajna a kedvencem,a Komfort váltót nem gyártják.Drága,és nem autómata váltót már alig gyártanak.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
De fel lehet.De nem önálló gyártásban,hanem legozó összeszereléssel.A részegységeket specialisták szállitják be a nagyvilágbol.Az amerikai kamiongyárak például igy működnek.Peterbild vagy a Western Star nem fejleszt se motort,se váltót,se felfüggesztést se féket.
D566 speciál ilyen módon felélesztve,korszerű fődarabokkal ma is élvonalbeli katonai járműcsalád lehetne.De azt nálam okosabbak tudnák csak megmondani,hogy rentábilis lenne e.Szerintem jó gyártásszervezéssel igen.De erre a szerintemre senki ne vegyen mérget.

A szerbek a Lázár 2, 3 hoz ai ír Timoney cég független felfüggesztését használják. Ez teljes hajtásrendszer, tárcsafékkel, lengőkarokkal, kormányrudazattal. Igen a mai világban mindenki legózik, szinte minden motorhoz kapcsolható minden vált (SAE szabvány kuplungharanggal).
Korábban érdeklődtem én is a hazai beszállítók iránt, megpróbálom betenni mit gyűjtöttem egy esetleges magyar harc és gépjármű családhoz:
Fékrendszer-Knorr Bremse
Hajtások, tengelyek, kardáncsuklók - Rába Rekard
Kormánymű -ZF, Bosch
Keréktárcsa - Alcoa
A magyar gazdaság a nemzetközi láncok beszállítójaként számtalan alkatrészt, részegységet gyárt még a nagy beszállítóknak is, közte vannak 100 % magyar tulajdonú cgek (Csaba metál), melyek jó minőségű fém öntvény és préselt lemez alkatrészeket gyárt.
A cégek nevei nélkül érdekességképp ide írom milyen alkatrészeket lehet hazai gyártóktól beszerezni, kisebb innovációval létrehozni, gyártásba vinni:
gömbfejek
kormányrudak
vízpumpa
gömbcsuklók
járműfelépítmények
lengőkar bekötő csavarok
menetes rudak
lengőkarok szilentekkel
lemez és gömbgrafitos öntvények
könnyűfém öntött alkatrészek, fedelek 3 kg-ig
Tengelykapcsoló pedál gumival
Féklevegő csövek
pedálok
műanyag tartályok
légfékcsövek
gázrugók
csócsatlakozók
pótkocsi
ponyva
felépítmény
felépítmény
kerékagy
vezérműtengely
differenciálmű
forgácsolt alkatrészek
lengőkarok szilentekkel
Jármű ülések, felhajtható ülés
Járművek belső tér kialakítása
mechanizmusok beépítése
Lengéscsillapítók
Műszerfal panel, kijelző
nyomásmérő jeldók és műszerek
hőmérsékletmérő jeladók és műszerek
üzemanyag szintjelzők
fordulatszám mérő
hidraulikus munkahengerek
hidraulika csövek
hidro akkumulátorok
hidraulika rendszerek tervezése,
kiépítése
Vasúti, autóbusz alu szerelvények,
alkatrészek, kapaszkodók, létrák, csomag-
tartók, légbefújó rácsok, légcsatornák,
vízálló kapcsolók,
Hűtőradiátorok
Hűtőventilátorok
Elektromotorok
Indítómotorok
Klímaberendezések
Fékrásegítő motor (I-Booster)
Jármű szellőztető motor
Öntött alumínium alkatrészek
hajtóművek, szöghajtások
fogaskerekek, bordástengelyek
Ledes fényszórók
lámpák
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 904
82 475
113
Lehet ezért :
"
Az 1991-ben alakult Robert Bosch Kft. értékesítési központként gépjárműalkatrészek, gépjármű-diagnosztikai készülékek, elektromos kéziszerszámok, termotechnikai berendezések és biztonságtechnikai rendszerek forgalmazási és vevőszolgálati feladatait végzi. A budapesti telephely délkelet-európai értékesítési központként regionális feladatokat is ellát. Ezenkívül a Bosch Európai Szállítmányozási Központja is itt működik.

A vállalatnál 2000 óta folyik fejlesztési tevékenység, az automata váltóvezérlés szoftverfejlesztésével foglalkozó üzletág portfóliójának bővítését követően alakult meg 2005-ben a Budapesti Fejlesztési Központ, amely az autóipari mérnökök számát tekintve több mint 2500 munkavállalóval Magyarországot Németország után a Bosch második legnagyobb európai fejlesztési helyszínévé tette. A Budapesti Fejlesztési Központ a Bosch világszintű fejlesztéseinek egyre hangsúlyosabb helyszíne, fontos szerepet játszik az automatizált- és az elektromos mobilitás fejlesztésében, emellett a Bosch csoport egyik legjelentősebb gépjárműelektronikai kutató-, fejlesztő- és tesztközpontja. A központban számos elektronikus járművezérlő rendszer és mechanikai alkatrész fejlesztését végzik. Ilyenek például az ABS, ESP, légzsák, motorvezérlő és automata parkolási rendszerek, valamint az elektromos meghajtás rendszerek és az elektromos motorok. Fejlesztési területei közé tartoznak még a műszerfalak és a vezetéstámogató rendszerek, amely utóbbiak utat nyitnak az önjáró autók megalkotása felé. A kapcsolódó összes munkafázist itt végzik, ideértve a rendszer- és algoritmusfejlesztést, az elektromos és mechanikus tervezést, a szimulációt, továbbá a megbízhatósági ellenőrzéseket és teszteket is."

Képesek lehetnek pl lélegeztető gépet is készíteni.

Köszönöm, képben vagyok, azért mondom... egyébként a ZF Lenksystem is már 100% Bosch tulajdon.
Szerintem valószínűbb hogy a megkötött stratégiai partnerségi megállapodást akarják így ellenőrizni...

Több orvosi eszközt gyártó- és fejlesztő cég is van Magyarországon, ha ez lett volna a fontos, akkor ezekhez kellett volna kimenni. Pl. ide.
Persze ez sem magyar cég.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 784
34 596
113
Ledes fényszórók
Na,ezt egy az egyben betiltanám.Kápráztat.
Tulajdonképpen szerintem megugórható lenne a járműcsalád gyártása,csak nem önállóan.Külföldi beszállitókat és mérnöki tudást kéne igénybe venni hozzá.
Különben szerintem egy olyan Patria XP modelre lenne szükségünk,ami alapbol úszóképes,de felpáncélozható modulárisan ifv szintre.40milis ctw gá,AHEAD technológia kiegészitéssel,párhuzamositott gp és 40milis időzithető gránátot kezelni képes agv.IPTR.2tipust integrálnák,a Spike és LAHAT(nem csak csőből inditható,azeri Mi17ekre is integrálták),opcionálisan MANPAD.Külső fegyverálványos toronnyal.És persze az alvázon mindent,amit lehet a támogató fajtákbol.AGStől a logisztikai harctéri ellátóig.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 547
132 461
113
Na,ezt egy az egyben betiltanám.Kápráztat.
Tulajdonképpen szerintem megugórható lenne a járműcsalád gyártása,csak nem önállóan.Külföldi beszállitókat és mérnöki tudást kéne igénybe venni hozzá.
Különben szerintem egy olyan Patria XP modelre lenne szükségünk,ami alapbol úszóképes,de felpáncélozható modulárisan ifv szintre.40milis ctw gá,AHEAD technológia kiegészitéssel,párhuzamositott gp és 40milis időzithető gránátot kezelni képes agv.IPTR.2tipust integrálnák,a Spike és LAHAT(nem csak csőből inditható,azeri Mi17ekre is integrálták),opcionálisan MANPAD.Külső fegyverálványos toronnyal.És persze az alvázon mindent,amit lehet a támogató fajtákbol.AGStől a logisztikai harctéri ellátóig.
Pörögnek a nullák a végösszegen minden leírt követelménnyel :D
De abszolút támogatom.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
A szerbek a Lázár 2, 3 hoz ai ír Timoney cég független felfüggesztését használják. Ez teljes hajtásrendszer, tárcsafékkel, lengőkarokkal, kormányrudazattal. Igen a mai világban mindenki legózik, szinte minden motorhoz kapcsolható minden vált (SAE szabvány kuplungharanggal).
Korábban érdeklődtem én is a hazai beszállítók iránt, megpróbálom betenni mit gyűjtöttem egy esetleges magyar harc és gépjármű családhoz:
Fékrendszer-Knorr Bremse
Hajtások, tengelyek, kardáncsuklók - Rába Rekard
Kormánymű -ZF, Bosch
Keréktárcsa - Alcoa
A magyar gazdaság a nemzetközi láncok beszállítójaként számtalan alkatrészt, részegységet gyárt még a nagy beszállítóknak is, közte vannak 100 % magyar tulajdonú cgek (Csaba metál), melyek jó minőségű fém öntvény és préselt lemez alkatrészeket gyárt.
A cégek nevei nélkül érdekességképp ide írom milyen alkatrészeket lehet hazai gyártóktól beszerezni, kisebb innovációval létrehozni, gyártásba vinni:
gömbfejek
kormányrudak
vízpumpa
gömbcsuklók
járműfelépítmények
lengőkar bekötő csavarok
menetes rudak
lengőkarok szilentekkel
lemez és gömbgrafitos öntvények
könnyűfém öntött alkatrészek, fedelek 3 kg-ig
Tengelykapcsoló pedál gumival
Féklevegő csövek
pedálok
műanyag tartályok
légfékcsövek
gázrugók
csócsatlakozók
pótkocsi
ponyva
felépítmény
felépítmény
kerékagy
vezérműtengely
differenciálmű
forgácsolt alkatrészek
lengőkarok szilentekkel
Jármű ülések, felhajtható ülés
Járművek belső tér kialakítása
mechanizmusok beépítése
Lengéscsillapítók
Műszerfal panel, kijelző
nyomásmérő jeldók és műszerek
hőmérsékletmérő jeladók és műszerek
üzemanyag szintjelzők
fordulatszám mérő
hidraulikus munkahengerek
hidraulika csövek
hidro akkumulátorok
hidraulika rendszerek tervezése,
kiépítése
Vasúti, autóbusz alu szerelvények,
alkatrészek, kapaszkodók, létrák, csomag-
tartók, légbefújó rácsok, légcsatornák,
vízálló kapcsolók,
Hűtőradiátorok
Hűtőventilátorok
Elektromotorok
Indítómotorok
Klímaberendezések
Fékrásegítő motor (I-Booster)
Jármű szellőztető motor
Öntött alumínium alkatrészek
hajtóművek, szöghajtások
fogaskerekek, bordástengelyek
Ledes fényszórók
lámpák

A motorok is érdekelnek, egyértelműen csak nagy szériában gyártott kiforrott típus jöhet számításba. Magyarul kompakt méretű kamion motor lenne ideális 600-700 LE teljesítménnyel. Az ekkora motorok elég nagyok és nehezek, ezért a versenykamionok motorjai is szóba jöhetnek, melyek kisebb teljesítményű (400-500 LE) utcai kamion motorok felhúzott változatai tized akkora élettartammal. Ezek kisebbek, könnyebbek, de akár 1000 LE teljesítményűek is lehetnek.
Fontos a motor és a legfontosabb részegységek, fegyverzet szállítója: sem az USA sem az orosz nem javasolt, kézenfekvő a német, svéd, holland motorgyártók, illetve japán vagy Dél-koeaiak is gyártanak jó motorokat.
Az európai kamion motorok amellett, hogy olcsóak, nagyon könnyen hozzáférhetőek. Egy esetleges háborúban a kamion motorok alkatrészei minden kamion telepen, márkaszervizben elérhetőek, egy esetleges embargó kevésbé hatékony egy millió számban futó MAN, Scania, Volvo motor esetében, mint egy speckó MTU-használatakor.
Pusztán technikai szempontból egyébként az MTU 890-es sorozata a jövő harcjármű motorja, de lehet, hogy az utolsó belsőégésű harcjármű motor lesz a következő évtizedekben. Aztán jönnek majd az elektromos hajtások. Ez a motor viszont nagyon drága lehet, kevés új harcjármű használja (Puma).
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Na,ezt egy az egyben betiltanám.Kápráztat.
Tulajdonképpen szerintem megugórható lenne a járműcsalád gyártása,csak nem önállóan.Külföldi beszállitókat és mérnöki tudást kéne igénybe venni hozzá.
Különben szerintem egy olyan Patria XP modelre lenne szükségünk,ami alapbol úszóképes,de felpáncélozható modulárisan ifv szintre.40milis ctw gá,AHEAD technológia kiegészitéssel,párhuzamositott gp és 40milis időzithető gránátot kezelni képes agv.IPTR.2tipust integrálnák,a Spike és LAHAT(nem csak csőből inditható,azeri Mi17ekre is integrálták),opcionálisan MANPAD.Külső fegyverálványos toronnyal.És persze az alvázon mindent,amit lehet a támogató fajtákbol.AGStől a logisztikai harctéri ellátóig.

Csak ötletként, ha érdekel titeket: A Rheinmetall készített egy koncepciót dél-keleti szomszédunk részére, teljes technológia átadással, helyi gyártással, német technológiával. Ez lett volna az Agilis nevű járgány, de a románok Piranha-t választottak. Az RM berágott, mert valamilyen előszerződésük nekik is volt.
German_Company_Rheinmetall_could_manufacture_Agilis_new_8x8_armoured_vehicle_in_Romania_925_001.jpg


Szerintem más Közép-Európai ország számára is felajánlanák ezt a helyi ipart hatékonyan fejlesztő megoldást. Ráadásul a járgány teljes mértékben a saját követelményeinknek megfelelően fejleszthető, alakítható, proto (tudomásom szerint) nem épült, csak koncepció szinten dolgozták ki az ajánlatot.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 784
34 596
113
A motorok is érdekelnek, egyértelműen csak nagy szériában gyártott kiforrott típus jöhet számításba. Magyarul kompakt méretű kamion motor lenne ideális 600-700 LE teljesítménnyel. Az ekkora motorok elég nagyok és nehezek, ezért a versenykamionok motorjai is szóba jöhetnek, melyek kisebb teljesítményű (400-500 LE) utcai kamion motorok felhúzott változatai tized akkora élettartammal. Ezek kisebbek, könnyebbek, de akár 1000 LE teljesítményűek is lehetnek.
Fontos a motor és a legfontosabb részegységek, fegyverzet szállítója: sem az USA sem az orosz nem javasolt, kézenfekvő a német, svéd, holland motorgyártók, illetve japán vagy Dél-koeaiak is gyártanak jó motorokat.
Az európai kamion motorok amellett, hogy olcsóak, nagyon könnyen hozzáférhetőek. Egy esetleges háborúban a kamion motorok alkatrészei minden kamion telepen, márkaszervizben elérhetőek, egy esetleges embargó kevésbé hatékony egy millió számban futó MAN, Scania, Volvo motor esetében, mint egy speckó MTU-használatakor.
Pusztán technikai szempontból egyébként az MTU 890-es sorozata a jövő harcjármű motorja, de lehet, hogy az utolsó belsőégésű harcjármű motor lesz a következő évtizedekben. Aztán jönnek majd az elektromos hajtások. Ez a motor viszont nagyon drága lehet, kevés új harcjármű használja (Puma).
MAN vagy Volvo,Scania,átlag kamionmotor 12-13literes,500le,és 1000000km futásteljesitmény simán hozzák.Eggyel nagyobb kategoria,mint az FH16,16-18literesek,700-780le,ugyanakkora futásteljesitményekkel.Mindegyiknek van Euro3 szabványú katonai változata.Nincs rajtuk az AdBlue rendszer.De a legjobbak a Cummins motorok.
Csak ötletként, ha érdekel titeket: A Rheinmetall készített egy koncepciót dél-keleti szomszédunk részére, teljes technológia átadással, helyi gyártással, német technológiával. Ez lett volna az Agilis nevű járgány, de a románok Piranha-t választottak. Az RM berágott, mert valamilyen előszerződésük nekik is volt.
German_Company_Rheinmetall_could_manufacture_Agilis_new_8x8_armoured_vehicle_in_Romania_925_001.jpg


Szerintem más Közép-Európai ország számára is felajánlanák ezt a helyi ipart hatékonyan fejlesztő megoldást. Ráadásul a járgány teljes mértékben a saját követelményeinknek megfelelően fejleszthető, alakítható, proto (tudomásom szerint) nem épült, csak koncepció szinten dolgozták ki az ajánlatot.
Ez is lehet megoldás.Vagy egy úszóképes Mbombe6 változat.Vagy a fenetudja még miböl lehetbe vállasztani.Erre való az összehasonlitó tender.