A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Airbus A319-es csapatszállító repülőgépek számának bővítését a minisztérium a közeljövőben nem tervezi
A katonai légi szállítóképesség fejlesztés második ütemében a különböző hadszínterek közötti légi szállítóképesség biztosítása a cél, amelynek érdekében úgynevezett katonai rámpás szállító repülőgépek beszerzését tervezi a Magyar Honvédség.
Szerintem mi az Airbus A320 M3A--ra várunk. Csak jelenleg az Airbus elsősorban az MPA (maritime patrol) verzió fejlesztésén dolgozik ezerrel.
ph4g86_A320neoM3.jpg

A német tengerészeti felderítő P3-ak már csereérettek, azonban még nincs mire cserélni. Ha túl sokáik szarakodnak, AKK megrendeli az amerikai P8-akat. Gondolom ezt az Airbus azért szeretné elkerülni. Ígyhát a SIGINT és a AEW&C verziókra még tovább kell várni. Minket meg nem hajt a tatár, bár lehet, hogy jó lenne még most a légitársaságok nehezebb éveiben megvenni a "donor" gépet hozzá.
Ugyanakkor nekem szemet szúrt a szóhasználat és ugye az MN egy szócső, tehát talán kicsit sokat mondó a fenti idézetben, hogy a "...közeljövőben nem tervezi" és viszont a "második ütemben a ....különböző hadszínterek közötti légi szállítóképesség biztosítása a cél, amelynek érdekében úgynevezett katonai rámpás szállító repülőgépek beszerzését tervezi a Magyar Honvédség."
Tudva, hogy:
  • milyen hirtelenséggel lett nyugállományba zavarva az Ancsa,
  • meg tudva, hogy az oroszoknak lett előzőleg odaítélve a felújításuk, és ez pánikszerűen el lett felejtve
  • meg hogy az AN-26-osok kivonásával kapcsolatban a személyzet jelentős részén (az idősebbeket leszámítva) inkább a lelkes várakozás érződött a váltótípus megemlítése kapcsán
Én inkább azt mondanám, hogy még a nyáron be lesz jelentve a 3 rámpás gép.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 526
93 805
113
Szerintem mi az Airbus A320 M3A--ra várunk. Csak jelenleg az Airbus elsősorban az MPA (maritime patrol) verzió fejlesztésén dolgozik ezerrel.
ph4g86_A320neoM3.jpg

A német tengerészeti felderítő P3-ak már csereérettek, azonban még nincs mire cserélni. Ha túl sokáik szarakodnak, AKK megrendeli az amerikai P8-akat. Gondolom ezt az Airbus azért szeretné elkerülni. Ígyhát a SIGINT és a AEW&C verziókra még tovább kell várni. Minket meg nem hajt a tatár, bár lehet, hogy jó lenne még most a légitársaságok nehezebb éveiben megvenni a "donor" gépet hozzá.
Ugyanakkor nekem szemet szúrt a szóhasználat és ugye az MN egy szócső, tehát talán kicsit sokat mondó a fenti idézetben, hogy a "...közeljövőben nem tervezi" és viszont a "második ütemben a ....különböző hadszínterek közötti légi szállítóképesség biztosítása a cél, amelynek érdekében úgynevezett katonai rámpás szállító repülőgépek beszerzését tervezi a Magyar Honvédség."
Tudva, hogy:
  • milyen hirtelenséggel lett nyugállományba zavarva az Ancsa,
  • meg tudva, hogy az oroszoknak lett előzőleg odaítélve a felújításuk, és ez pánikszerűen el lett felejtve
  • meg hogy az AN-26-osok kivonásával kapcsolatban a személyzet jelentős részén (az idősebbeket leszámítva) inkább a lelkes várakozás érződött a váltótípus megemlítése kapcsán
Én inkább azt mondanám, hogy még a nyáron be lesz jelentve a 3 rámpás gép.
Ez sztem is sanszos, mármint a nyári bejelentés.
Kreminológusként az IFV mellőzését a cikkből, hogyan értelmezed? :)

Egyébként azért idén már a leszállított gépek mennyiségén is kezd majd érződni a Z2026.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 999
23 155
113
Szerintem mi az Airbus A320 M3A--ra várunk.
Ezt most nem értem,...miért is?
Tudva, hogy:
  • milyen hirtelenséggel lett nyugállományba zavarva az Ancsa,
  • meg tudva, hogy az oroszoknak lett előzőleg odaítélve a felújításuk, és ez pánikszerűen el lett felejtve
  • meg hogy az AN-26-osok kivonásával kapcsolatban a személyzet jelentős részén (az idősebbeket leszámítva) inkább a lelkes várakozás érződött a váltótípus megemlítése kapcsán
Én inkább azt mondanám, hogy még a nyáron be lesz jelentve a 3 rámpás gép.
Ezt viszont értem,...és jó meglátásnak tartom,...szerintem is.
 
W

Wilson

Guest
MN úgyhogy hivatalos infók :)

2020 vége az első pár Yalcin, Yörük (több 100 összesen)
karbantartó és fejlesztőbázist is építenek Magyarországon.(ezt még feltételesen írják)

H145M jönnek idén tovább ahogy tudtuk

Júliustól jön a Leo A4

Egyéni felszerelés modernizálás

Ősszel 4 Zlin 242-es kiképző repülőgép jön a meglévő 4 mellé.
célja, hogy a Magyar Honvédség saját bázison tudja végrehajtani pilótái képzését, kiképzését, ennek érdekében a feltételrendszerek kialakítása folyamatban van.

Airbus A319-es csapatszállító repülőgépek számának bővítését a minisztérium a közeljövőben nem tervezi
A katonai légi szállítóképesség fejlesztés második ütemében a különböző hadszínterek közötti légi szállítóképesség biztosítása a cél, amelynek érdekében úgynevezett katonai rámpás szállító repülőgépek beszerzését tervezi a Magyar Honvédség.


Ami feltűnően hiányzik az IFV infó és mi lesz a cseh repülőgyárral. Ezek sztem folyamatban lévő ügyek, talán ezért nincs infó. Az IFV-nél mindenképpen reménykedek.

A Zlineket hol gyártják???

Egy szóval sem említik a légvédelmet.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
K

kamm

Guest
HVG (360 azaz paywall):

Felidezi Hankiss egykori monologjat, hogy lehetünk-e kozephatalom (nem, ebben igaza volt Hankissnak), de ugy tunik, márpedig ilyesmi van a tervekben, majd rater a beszerzesekre ill a hatterukre:

"Magyar többségi tulajdonban lévő cég láthatja el Közép-Európát katonai kiképző repülőgépekkel, sőt katonai szállítógépek gyártásában is részt vehet. Felerészben magyar vállalat, részben magyarországi gyártással szállíthat vasúti kocsikat Egyiptomtól Magyarországon keresztül Kubáig a világ számos vasútvállalatának. És ismét magyar tulajdonba kerülhet számos határon túli műemlék épület, amely turisztikai attrakcióként nemcsak a nemzeti összetartozás érzését erősítheti, hanem profitot is termelhet üzemeltetőinek. A látszólag egymástól független híreket az fűzi egybe, hogy mindegyik a magyar kormányfő régiós dominanciára törekvését szolgálja."

Utana vegigveszi oket, először a repulogepgyarat, leirja az Airbus ill Emvraer kapcsolatot es a varhato uj szallitogepek beszerzeset is ugyesen kapcsolja, majd igy folytatja:

"Az Aero egyébként már a Gyurcsány-kormány idején érdeklődött a magyarországi befektetési lehetőségek iránt, eddigi tulajdonosa, a cseh Penta pénzügyi csoport a debreceni húsüzem felvásárlásával és így a Kaiser Food Kft.-vel eddig is jelen volt a magyar gazdaságban. Most azonban az Aero egy nagyobb ívű tranzakció keretében vált 51 százalékban magyarrá, egész pontosan Tombor András tulajdonává.

A Penta el akarta adni a repülőgyárat, vevőnek pedig örömmel jelentkezett egy ugyancsak cseh hadiipari cég, a családi tulajdonban lévő Omnipol, amely az L–39NG fejlesztésében is részt vett. Az Omnipolnak azonban egyedül nem volt elég tőkéje a mintegy 80 milliárd forintosra taksált ügylethez. A magyar állam fürkészei és portyázói viszont éppen ilyen zsákmány után kajtattak. Mint az Omnipol tulajdonosa, Richard Háva a Hospodárské novinynak elmondta, viszonylag szűk az a kör, amely a hadiiparba akar fektetni, ráadásul még Kelet-Európát is ismeri. A bizniszben nem akárki lehetett az összekötő. Az ottani sajtó úgy tudja, hogy az Aero-üzlet finanszírozásában a leggazdagabb cseh, Petr Kellner is részt vett. Bár Háva ezt kategorikusan cáfolta, Tombor pedig mély hallgatásba burkolózott, a cseh üzletember azt nem zárta ki, hogy a jövőben még Kellnerrel is tárgyalhatnak.

Márpedig Kellner nem először üzletelne Orbán köreivel. Az ő cégtársa vett részt abban a tranzakcióban, amellyel Mészáros Lőrinc 2018-ban megszerezte a Mátrai Erőművet, és bár Kellner látszólag elhalászta Mészáros elől a magyarországi Telenort, annak 25 százaléka azóta a magyar államhoz került.
Vagyis a piac felosztásában ma már egyértelmű az együttműködésük, akár önszántukból, akár kényszerű behódolásból történik. Így nem kizárt, hogy Kellner még megjelenik a repülős üzletben, amelynek a pénzügyi tranzakcióját egyébként Magyarországon futtatják le. Az elmúlt hetekben ugyanis nemcsak a befektetőcéget, az Aero Investment Partnerst alapították meg Budapesten, hanem – mint a HVG kérdésére a Pentánál megerősítették – az eladó projektcégét, a Vodochody Holdings HU Kft.-t is."

Ezutan rater a Jelcinekre, ott is van uj (nekem tutira):

"Orbánék számára ez a másik erős érv a befektetés mellett: az állami közbeszerzésekből remekül tudnak profitálni a kormányhoz közeli üzletemberek. Az ősszel már látni lehetett, hogy a török harci járműveket sem csak egyszerűen eladja a Nurol Holding a magyar honvédségnek, hanem közbeékelődik Mészáros Lőrinc üzlettársának, Szíjj Lászlónak a cége. A török szaksajtó éppen most cikkezik arról, hogy Magyarország az első az uniós és NATO-tagállamok közül, amely néhány száz (!) török járművet rendelt meg, amelyeket a Nurol még az idén le is szállít. Hasonló konstrukcióra ad lehetőséget Tombor cége is, amely a jövőben a katonai repülőgépek beszerzéséből részesülhet."

Aztan jon a vasúti jarmugyartas, benne ripacsokkal:

"Az oroszok is trójai falónak szánták azt a céget, amelybe egy szűk éve társult be Orbán másik portyázója, az immár kaszinókirály Szalay-Bobrovniczky Kristóf, és amely a napokban vásárolta meg az államtól, méghozzá versenyeztetés nélkül, a 8–9 milliárd forint éves árbevételű Dunakeszi Járműjavítót. A DJJ a Transmashholding első gyártó üzeme az Európai Unió területén, és az orosz vállalat nem is rejtette véka alá, hogy a magyarországi felvásárlás fontos lépés a cég nemzetközi terjeszkedésében."

"A Transmashholding Hungary ráadásul további felvásárlásokat sem zár ki Magyarországon. A HVG úgy tudja, felmerült az osztrák kézben lévő miskolci járműjavító, sőt az immár utolsó állami vasútijármű-javító, a szolnoki bekebelezése is. A DJJ élére napokon belül hivatalosan is megérkezik az a Wein András, aki decemberben még az osztrákok cégét igazgatta Miskolcon.

A dunakeszieknek – immár az orosz vállalatcsoport részeként – az lesz az első munkájuk, hogy legyártsanak, illetve összeszereljenek 680 kocsit abból az 1300 darabból, amelyet az egyiptomi vasúttársaság rendelt az orosz–magyar vegyesvállalattól. Ez hatalmas megbízás, több mint egymilliárd eurós üzlet. A Transmashholding ezzel egy csapásra komoly referenciamunkát szerzett, ami nyilván mindkét tulajdonosnak jól fog jönni a jövőbeli megrendeléseknél és közbeszerzéseknél.

Egyúttal nehéz nem észrevenni, mennyire gyümölcsöző az együttműködés az autokrata rendszerek között, legyen szó akár török harci járművekről, akár orosz vagonokról. Valószínűleg éppen ez az ideológiai rezonancia, név szerint Matteo Salvini hiányzik ahhoz is, hogy végre le lehessen zárni a magyar állam trieszti kikötővásárlását, és így, ha csupán néhány száz méteren is, de ismét tengerhez jusson a magyar."
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Kreminológusként az IFV mellőzését a cikkből, hogyan értelmezed? :)
Ez jóóóó! :D:p csak kihagytál egy "l" betűt... o_O;)
A cikkben már csak a véglegesített beszerzések vannak megemlítve! Szerintem ezeknek csak a bejelentése hiányzik, a döntés már megvan. A 3 Airbus beszerzését azért kellett beletenni, mert ugye arra az utalások már az első 2 beszerzésekor megtörtént.
Egy szóval sem említik a légvédelmet.
Szerintem sem az IFV nincs még véglegesítve, sem a NASAMS.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 999
23 155
113
lehetünk-e kozephatalom (nem, ebben igaza volt Hankissnak), de ugy tunik, márpedig ilyesmi van a tervekben,...
Minden fejben dől el. Ha kicsik akarunk lenni azok leszünk. Ha közép-hatalom, akkor meg azok...a többi csak rinyálás...

Egyúttal nehéz nem észrevenni, mennyire gyümölcsöző az együttműködés az autokrata rendszerek között...
Ha gazdasági fejlődést hoz miért ne...már megtanulhattuk, hogy senki sem aranyoz be minket, senki sem húz ki minket a sz.rból,...csak is a saját erőnkre támaszkodhatunk. Meg kell ragadni minden alkalmat és lehetőséget, ha azzal előrébb jutunk...
Hozzáteszem: szerintem :)
 

Pista a hegyről

Well-Known Member
2018. április 4.
960
2 389
93
Hány fő lenne az ideális amúgy, mint tartalékos?

Egyebkent erre a specialisra 20 fo a minimum amivel indul egy helyen es 40 a max. Es 25 helyen indulna elvileg. Akar osszel is meg, ha lesz jelentkezo. Tegnap olvastam Harkanyban pl 23-nal tartanak. Engem csak az erdekel, mi lesz ha vhol beesik 20 ala a letszam, mert hat honap alatt azert jo paran visszamehetnek a minimalbernel tobbert melozni.
 
  • Tetszik
Reactions: Schurrer

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Ezt most nem értem,...miért is?
A 3. Airbus-t már a legelején bejelentették, de arról volt szó, hogy az a többitől eltérő, egy speciális többfeladatú gép lesz, és csak később kerül beszerzésre. Ha hagyományos MRTT lenne, akkor ahhoz nem kellene várni. A technológia már most is elérhető. Az A310 MRTT-ben nem tudom mennyire lenne perspektíva. Ott már csak elég régi donor gépet lehetne venni. A másik lehetőség esetleg, hogy a Luftwaffe vagy a Kanadai Légierőtől átvesszük a már kész gépeket. Kérdés, hogy megéri-e?
Az A330MRTT irgalmatlanul drága. Még használt gépből átalakítva is! Ráadásul azok a funkciók, amelyeket egy hagyományos MRTT nyújtani tudna nekünk, azok már az A319-esekkel, és az érkező rámpásokkal már le lesznek fedve. Szóval nekem a M3A platform tűnik valószínűnek.
Ennek előnye lenne, hogy a donor gép A320-asra pillanatok alatt lehetne pilótát szerezni, mivel az A319-ről szerintem valami nagyon minimál átképzést igényelne. (erről majd @angelsoul -t kellene megkérdezni) Tehát addigra a szállítórepülő századunk tele lesz A319-es pilótákkal. (Ugye az Ancsák kivonása kapcsán elmondták, hogy már most is az Ancsa pilóták a modern típusokra lettek átképezve.)
Ugyanakkor arra is látok esélyt, hogy az eredetileg alultervezett rámpásra félrerakott lóvé csak úgy kipótolható, ha egy időre lemondanak a 3. "Airbus kategóriájú" gépről.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467
T

Törölt tag 467

Guest
A 3. Airbus-t már a legelején bejelentették, de arról volt szó, hogy az a többitől eltérő, egy speciális többfeladatú gép lesz, és csak később kerül beszerzésre. Ha hagyományos MRTT lenne, akkor ahhoz nem kellene várni. A technológia már most is elérhető. Az A310 MRTT-ben nem tudom mennyire lenne perspektíva. Ott már csak elég régi donor gépet lehetne venni. A másik lehetőség esetleg, hogy a Luftwaffe vagy a Kanadai Légierőtől átvesszük a már kész gépeket. Kérdés, hogy megéri-e?
Az A330MRTT irgalmatlanul drága. Még használt gépből átalakítva is! Ráadásul azok a funkciók, amelyeket egy hagyományos MRTT nyújtani tudna nekünk, azok már az A319-esekkel, és az érkező rámpásokkal már le lesznek fedve. Szóval nekem a M3A platform tűnik valószínűnek.
Ennek előnye lenne, hogy a donor gép A320-asra pillanatok alatt lehetne pilótát szerezni, mivel az A319-ről szerintem valami nagyon minimál átképzést igényelne. (erről majd @angelsoul -t kellene megkérdezni) Tehát addigra a szállítórepülő századunk tele lesz A319-es pilótákkal. (Ugye az Ancsák kivonása kapcsán elmondták, hogy már most is az Ancsa pilóták a modern típusokra lettek átképezve.)
Ugyanakkor arra is látok esélyt, hogy az eredetileg alultervezett rámpásra félrerakott lóvé csak úgy kipótolható, ha egy időre lemondanak a 3. "Airbus kategóriájú" gépről.
Azt gondolom, hogy most vonult be néhány 320-as pilóta. Volt egy anyag, hogy kiképzés a kecskeméti bázison, és hogy a bevonultak közül heten pilóták. Néztem az arcokat, nem tizenévesek voltak. Következtetésem, hogy wizzes, vagy más légitársaság COVID-árvái.
Egy kis kontextus:
https://legikozlekedes.com/2020/05/...a-kivalasztas-modszereirol-es-a-biztonsagrol/
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 999
23 155
113
A 3. Airbus-t már a legelején bejelentették, de arról volt szó, hogy az a többitől eltérő, egy speciális többfeladatú gép lesz, és csak később kerül beszerzésre.
Ja értem, a harmadikra gondoltál. Nekem korábban azt mondták már az is megvan,...de lehet azóta változott a dolog, vagy végül át sem vették. Lehet pont ezért. Meglátjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
W

Wilson

Guest
Sztem ez is folyamatban lévő ügy, azokat nem említik, csak ami le van papírozva.

Én is így gondolom de mivel nagyon esélyes a Nasams,szerintem még mindig harcolnak a norvégokkal,biztos vagyok benne,hogy még azért nem jelentették be mert még Viktornak nem sikerült megállapodnia Amundsenékkel a norvég alap pénzeinek ellenörzéséről.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Én is így gondolom de mivel nagyon esélyes a Nasams,szerintem még mindig harcolnak a norvégokkal,biztos vagyok benne,hogy még azért nem jelentették be mert még Viktornak nem sikerült megállapodnia Amundsenékkel a norvég alap pénzeinek ellenörzéséről.

Amúgy két dolog van ezzel kapcsolatban. Az egyik, hogy önmagában az, hogy egy kormánynak elvárásai vannak pénzekkel kapcsolatban, az rendben van.
De! Ez annyira piti dolog és összeg, hogy ha tényleg ez a probléma, hát komolyan, echte konzervatívként, meg haderő fejlesztés pártolóként, meg minden is azt mondom, hogy ez egy baromság.

A NASAMS kell, az egyik legfontosabb lenne. A KUB-nak gyakorlatilag annyi, még egy darabig elkocog, de ha valahol, hát légvédelem fronton nem szabadna abba a helyzetbe belefutni, mint ami most az AN-26 kapcsán előállt. Ott nem lehet "rés". Szóval get over it, ahogy a művelt francia mondja.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 364
14 256
113
A 3. Airbus-t már a legelején bejelentették, de arról volt szó, hogy az a többitől eltérő, egy speciális többfeladatú gép lesz, és csak később kerül beszerzésre. Ha hagyományos MRTT lenne, akkor ahhoz nem kellene várni. A technológia már most is elérhető. Az A310 MRTT-ben nem tudom mennyire lenne perspektíva. Ott már csak elég régi donor gépet lehetne venni. A másik lehetőség esetleg, hogy a Luftwaffe vagy a Kanadai Légierőtől átvesszük a már kész gépeket. Kérdés, hogy megéri-e?
Az A330MRTT irgalmatlanul drága. Még használt gépből átalakítva is! Ráadásul azok a funkciók, amelyeket egy hagyományos MRTT nyújtani tudna nekünk, azok már az A319-esekkel, és az érkező rámpásokkal már le lesznek fedve. Szóval nekem a M3A platform tűnik valószínűnek.
Ennek előnye lenne, hogy a donor gép A320-asra pillanatok alatt lehetne pilótát szerezni, mivel az A319-ről szerintem valami nagyon minimál átképzést igényelne. (erről majd @angelsoul -t kellene megkérdezni) Tehát addigra a szállítórepülő századunk tele lesz A319-es pilótákkal. (Ugye az Ancsák kivonása kapcsán elmondták, hogy már most is az Ancsa pilóták a modern típusokra lettek átképezve.)
Ugyanakkor arra is látok esélyt, hogy az eredetileg alultervezett rámpásra félrerakott lóvé csak úgy kipótolható, ha egy időre lemondanak a 3. "Airbus kategóriájú" gépről.

Az A319/320/321 pilótafülkét tekintve ugyan az, a szárnyak is, csak a törzshossz meg a tömeg más, meg néhány limitation (asszem pl. 321-essel átstartnál 10 fokra húzod odavered a seggét (8,5-ig lehet), a 320-ast meg lehet 10-ig, nem tom, nem az én típusom).
Egy A320-ra a típustanfolyam nagyjából 17-20.000 Euro, durván 30 óra FNPT II-es szimulátorban + a tanterem - egy zéró kilométeres friss pilótának (ebben nincs benne az MCC/JOC). Az átképzés 319-ről 320-ra ennek a töredéke, mível a típuscsalád kialakításakor pont az volta lényeg, hogy könnyű legyen az átmenet.
Szóval igen, az átképzés baromi olcsó lehet , ráadásul a pilóták átjárhatnak a típusok között (repülhetik mindkettőt), valamint a szim is azonos (a progit cseréled csak személyzettő függően, a vas ugyan az), ami összességében rengeteg zsozsót megtakarít.
(Hogy ez jó-e vagy sem az Mh-nak, az meg nem az én dolgom eldönteni).
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Az A319/320/321 pilótafülkét tekintve ugyan az, a szárnyak is, csak a törzshossz meg a tömeg más, meg néhány limitation (asszem pl. 321-essel átstartnál 10 fokra húzod odavered a seggét (8,5-ig lehet), a 320-ast meg lehet 10-ig, nem tom, nem az én típusom).
Egy A320-ra a típustanfolyam nagyjából 17-20.000 Euro, durván 30 óra FNPT II-es szimulátorban + a tanterem - egy zéró kilométeres friss pilótának (ebben nincs benne az MCC/JOC). Az átképzés 319-ről 320-ra ennek a töredéke, mível a típuscsalád kialakításakor pont az volta lényeg, hogy könnyű legyen az átmenet.
Szóval igen, az átképzés baromi olcsó lehet , ráadásul a pilóták átjárhatnak a típusok között (repülhetik mindkettőt), valamint a szim is azonos (a progit cseréled csak személyzettő függően, a vas ugyan az), ami összességében rengeteg zsozsót megtakarít.
(Hogy ez jó-e vagy sem az Mh-nak, az meg nem az én dolgom eldönteni).
Köszi!
Én is így tippeltem.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Amúgy két dolog van ezzel kapcsolatban. Az egyik, hogy önmagában az, hogy egy kormánynak elvárásai vannak pénzekkel kapcsolatban, az rendben van.
De! Ez annyira piti dolog és összeg, hogy ha tényleg ez a probléma, hát komolyan, echte konzervatívként, meg haderő fejlesztés pártolóként, meg minden is azt mondom, hogy ez egy baromság.

A NASAMS kell, az egyik legfontosabb lenne. A KUB-nak gyakorlatilag annyi, még egy darabig elkocog, de ha valahol, hát légvédelem fronton nem szabadna abba a helyzetbe belefutni, mint ami most az AN-26 kapcsán előállt. Ott nem lehet "rés". Szóval get over it, ahogy a művelt francia mondja.
Az ezzel kapcsolatos hivatalosnak tekinthető álláspont:
Maróth Gárpár - Magyar Nemzet:"...És gondolom, azzal sem árulok el titkot, hogy a világban ezek a beszerzések komoly hatással vannak a nemzetközi és belpolitikai kapcsolatrendszerekre is. Ezért például nehezen tartom elképzelhetőnek, hogy olyan külföldi országok cégei, amelyek kormányai a demokratikus országok írott és íratlan szabályait felrúgva a magyar választók akaratával ellentétes belpolitikai befolyásolási gyakorlatot folytatnak nálunk, előnyt élvezhessenek egy ilyen folyamatban…"

Szerintem NASAMS lesz, de jó eséllyel a lehető leg minimálisabb Norvég hozzáadott értékkel (más parancsnoki kabin (IBCS?), más indító (SLAMRAAM)..)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Én is így gondolom de mivel nagyon esélyes a Nasams,szerintem még mindig harcolnak a norvégokkal,biztos vagyok benne,hogy még azért nem jelentették be mert még Viktornak nem sikerült megállapodnia Amundsenékkel a norvég alap pénzeinek ellenörzéséről.

Amúgy két dolog van ezzel kapcsolatban. Az egyik, hogy önmagában az, hogy egy kormánynak elvárásai vannak pénzekkel kapcsolatban, az rendben van.
De! Ez annyira piti dolog és összeg, hogy ha tényleg ez a probléma, hát komolyan, echte konzervatívként, meg haderő fejlesztés pártolóként, meg minden is azt mondom, hogy ez egy baromság.

A NASAMS kell, az egyik legfontosabb lenne. A KUB-nak gyakorlatilag annyi, még egy darabig elkocog, de ha valahol, hát légvédelem fronton nem szabadna abba a helyzetbe belefutni, mint ami most az AN-26 kapcsán előállt. Ott nem lehet "rés". Szóval get over it, ahogy a művelt francia mondja.
A NASAMS esetén azért nem olyan pik-pak ügy az.
Én most nem akarok norvég alap szinten belemenni az ügybe, de a NASAMS rendszer egyik előnye, hogy bár off-the-shelf, mégis a hordozó platformokra integrálni kell az elemeit.
Legyen akár az egy Rába, vagy egy új török jármű, esetleg valami Unimog jellegű hordozó. Már a hordozó platform is egy kérdés. Mert ugya GBP program jelenleg jegelve van. Kérdés a hogyan tovább. Marad a Rába H széria, vagy váltunk mondjuk V4 összeborulásban Tatrara, esetleg RM/MAN HX-re, vagy egy meredeket húzva, a Merci lesz mindennek az alapja?
Tök se tudja.
Ezen felül a NASAMS-ot alkotó rendszerek is drasztikus fejlesztésen estek át. Ugyebár bejött a képbe a rakéták közül a frissen elkészült ER, meg ugye ott a VSHORAD opciónak a IRIS-T támogatás, eset. De a Sentinel radar is frissiben kapott upgrade-et. A Leopard 2A7+-hoz hasonlóan lehet hogy szerencsénk lesz, hogy bár Katart "másoljuk", de mivel kicsit időben késésben vagyunk, így a picit fejlettebb képességűt kaphatjuk már.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 526
93 805
113
Az ezzel kapcsolatos hivatalosnak tekinthető álláspont:
Maróth Gárpár - Magyar Nemzet:"...És gondolom, azzal sem árulok el titkot, hogy a világban ezek a beszerzések komoly hatással vannak a nemzetközi és belpolitikai kapcsolatrendszerekre is. Ezért például nehezen tartom elképzelhetőnek, hogy olyan külföldi országok cégei, amelyek kormányai a demokratikus országok írott és íratlan szabályait felrúgva a magyar választók akaratával ellentétes belpolitikai befolyásolási gyakorlatot folytatnak nálunk, előnyt élvezhessenek egy ilyen folyamatban…"

Szerintem NASAMS lesz, de jó eséllyel a lehető leg minimálisabb Norvég hozzáadott értékkel (más parancsnoki kabin (IBCS?), más indító (SLAMRAAM)..)
Sztem meg a szokásos sztori lesz. A végsőkig elmegyünk, aztán a fal előtti koppanásnál(nem jön a NASAMS), mki enged és megegyezünk.

Ha politikai egyéb szimpátián múlna, nem vennénk semmit, hisz
7640B78F-92B9-4135-8E6A-7C5DFD380D27.jpeg

:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:

Sztem itt elsősorban Közép-Európai hatalmi játék megy, V4 egységét, erejét katonai-gazdasági vonalon fogják erősíteni. Pólust akarnak kiépíteni, elsősorban Németország mellé, néha vele szemben, de csak mértékkel.

Feltűnő, hogy a katonai erő, mint gazdasági-politikai szempont, egyre többször megjelenik a hazai közéletben.
Érdekes évek elébe nézünk.