A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 881
91 445
113
Nekem lenne ötletem ennek apropójára!
Most hirtelen megnéztem, és rosszul tudtam eddig.
Mindenhol arról van szó, hogy a hollandoknak összesen 16db A6-osa maradt.
Ez igaz is, de ez csak az aktív állományt jelenti. Ez a Német-Holland közös dandár és zászlóalj része.
A finnek ugye megvettek 100db-ot, valami nagyon jutányos áron.
Csak az a baj, hogy a hollandok összesen 180db tankjukat modernizálták A6-ra. És én nem tudok több értékesítésről.
Sőt úgy tudom, hogy a maradék kb. 65db le is van nekik tárolva!
Hátha megkapnánk annyiért a maradékot, mint amennyiért a finnek!?! :)
Egy A4-esnél még erősen hezitálnék, de egy halom A6-osnál azonnal a tenyerükbe csapnék!
Van még, ami napirenden van a hollandoknál. :rolleyes:
Állítólag a SAJÁT NASAMS rendszerüket most akarják lecserélni. Valaki?
Ezt én is olvastam. Ez a Nasams mikori beszerzés volt nekik? Megérné átvenni vagy kapufa? A Leokon én sem gondolkodnék, ha van eladó és van keret.

Bár nem tudná eladni otthon a bizniszt a holland kormány, úgyhogy nagyon kicsi sanszot látok rá.
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 550
4 704
113
Ti Mondjátok állandóan hogy szar a pénz. Én azt mondom hogy ez annyirra nem rossz pénz.Azért tudom biztosan gogy lenne 10.000 ember mert ennyi emberről tudok az adatbázisomban aki ennyiert elmenne melozni,(ez az egyik cegem adatbázisa) 190
Itt azért vannak elvárások is. Millió dolláros technikára, fegyverre engedsz rá embereket.
Fizikai, eü, pszicho. elvárások vannak.
Nem arról van szó hogy jó e nettó 190 Szigetváron, mert lokálisan aki katona akart lenni, az lehet már az is.
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Az egyik az RM Man military teherautó (51% RM, 49%MAN Volkswagen). Ezt a képességüket is 0 közelébe amortizáltuk.
Rába teheautóüzletág bezárva, más cégről Tátra? nem hallani.
A MAN 3 európai gyárában a csökkent megrendelések miatt gazdaságossági felülvizsgálatot vannak (áthelyezésről is gondolkodnak).
Nagyon erősen fantáziálok esetleg a Rába-val közösen 1 gyártósor civil teherautó (megfordult a fejemben kategória) +1 military (tuti!!! ) a tervezett 50+20 ezres haderőnek (vajon ez mennyi 4*4,6*6,8*810*10). Vagy az USA tulajdon Csepel kerékpárnál kell rendelni riksákat (187 nettó-ért kihajtja?).
A azért a riksának ellentmond, hogy Tatára is jönnek MAN teherautók

Az a "tervezett 50+20 ezres haderő" az inkább 30+20 ezres lesz. Viszonyításképpen a "30 -hoz" tartozó rész az most kb. 24.000 fő. Ebből 7.000 fő operatív állomány. Azaz gigászi növekményre ne számíts azért ...

Az RM teherautóbiznisz szerintem is kvázi a "borítékolható". Talán ez irányba mutat a Rába "portfóliótisztítás" is meg az RM -el történő sok területet érintő pozitív értelembe vett összeborulás. Civil teherautógyár nem 100% - a katonai viszont kvázi biztos.

Egyébként a VW konszern úgy kompletten keresett egy gyártásra alkalmas országot 14.000 fő tervezett alkalmazott létszámmal. Kvázi majdnem a teljes robbanómotoros szekciót kitelepítenék otthonról (németben csak az elektromos autó és csak a legmagasabb hozzáadott-értékű termékek gyártása maradt). Kimondva azt keresik, ahol a legkisebb munkaerő illetve esetleg egyéb költséggel számolhatnak. Már évek óta kínlódnak ezzel a projekttel. Szerintem pl. északabbra nem találnak olcsóbb munkaerőt meg nincs is annyi munkaerő (esetleg az egyéb támogatás is kisebb) - a Balkánon meg konkrétan nincs ember és az infrastruktúra is katasztrófális itt-ott. Mi meg nem vagyunk a legolcsóbbak, de legalább van ember bőven illetve vannak egyéb "támogatások" beruházásokra és jó az infrastruktúra. Hát fogós kérdés ...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 096
113
Én csak az A6-okat számoltam. Mást nem nagyon lenne értelme átvenni.
A PZH viszont tudtommal nem sokat változott.

A többit is lenne értelme átvenni ha normális állapotban vannak. Egy A5-re nem kellene sokkal nagyobb fejlesztés, mint egy a6-ra, ha mondjuk az akna elleni páncélt nézzük ugyanazt kívánja, ha a törzsre kiegészítő páncélt akarsz, ugyanazt kell rakni, ha rc fegyvertornyot akarsz, ugyanazt kell kialakítani, ha fejlesztett tűzvezetést akarsz, ugyannak lenne értelme, ha hálózati integrációt akarsz, ugyanaz kell hozzá. Csak a löveget kellene vagy L55-re vagy L55a1-re cserélni, vagy az olcsóbb megoldás, az L44 upgradje pár alkatrésszel a DM11 és Dm63-hoz.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 845
5 046
113
Itt azért vannak elvárások is. Millió dolláros technikára, fegyverre engedsz rá embereket.
Fizikai, eü, pszicho. elvárások vannak.
Nem arról van szó hogy jó e nettó 190 Szigetváron, mert lokálisan aki katona akart lenni, az lehet már az is.


Na igen, a normális minőségi emberanyag az igazi probléma.
Azt nem értik meg egyesek itt a fórumon sem, hogy nem a 19-20. századi tömeghadseregek kora van, ahova ha megvan kezed lábad jó vagy.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 881
91 445
113
Az a "tervezett 50+20 ezres haderő" az inkább 30+20 ezres lesz. Viszonyításképpen a "30 -hoz" tartozó rész az most kb. 24.000 fő. Ebből 7.000 fő operatív állomány. Azaz gigászi növekményre ne számíts azért ...

Az RM teherautóbiznisz szerintem is kvázi a "borítékolható". Talán ez irányba mutat a Rába "portfóliótisztítás" is meg az RM -el történő sok területet érintő pozitív értelembe vett összeborulás. Civil teherautógyár nem 100% - a katonai viszont kvázi biztos.

Egyébként a VW konszern úgy kompletten keresett egy gyártásra alkalmas országot 14.000 fő tervezett alkalmazott létszámmal. Kvázi majdnem a teljes robbanómotoros szekciót kitelepítenék otthonról (németben csak az elektromos autó és csak a legmagasabb hozzáadott-értékű termékek gyártása maradt). Kimondva azt keresik, ahol a legkisebb munkaerő illetve esetleg egyéb költséggel számolhatnak. Már évek óta kínlódnak ezzel a projekttel. ..
Ekkora kiszervezést kétlek, hogy végre tudnak hajtani. Az biztos Nyugaton brutál leépítésre készült a civil MAN teherautó és busz üzletág. Már a Covid előtt is. Marha sok költségmegtakatítást igényel az elektromos és önvezető teherautók fejlesztése, közben az Unió szopatja a szigorú CO2 szabályozassal.

Mindezek mellett nem elképzelhetetlen egy beruházás a Rábánál. Azt nem tudtam, hogy ennyire szoros összefonódás van az RM MAN military teherautók kapcsán a VW és az RM között.
Akkor viszont már jobban ertem a Lynx bulit is. Ilyen kapcsolódó civil ajánlatokat a KMW nem tudott adni. Lehet 1-2 izgalmas elképzelés a hadiipoari üzlet margóján.
Jön a szokásos rész, várunk és figyelünk. :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 413
113
Ekkora kiszervezést kétlek, hogy végre tudnak hajtani. Az biztos Nyugaton brutál leépítésre készült a civil MAN teherautó és busz üzletág. Már a Covid előtt is. Marha sok költségmegtakatítást igényel az elektromos és önvezető teherautók fejlesztése, közben az Unió szopatja a szigorú CO2 szabályozassal.

Mindezek mellett nem elképzelhetetlen egy beruházás a Rábánál. Azt nem tudtam, hogy ennyire szoros összefonódás van az RM MAN military teherautók kapcsán a VW és az RM között.
Akkor viszont már jobban ertem a Lynx bulit is. Ilyen kapcsolódó civil ajánlatokat a KMW nem tudott adni. Lehet 1-2 izgalmas elképzelés a hadiipoari üzlet margóján.
Jön a szokásos rész, várunk és figyelünk. :)
Szerinted, én miért kérdeztem rá nálad, hogy erre a VW buliról beszéltél-e? ;)
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 299
120 161
113
Ez az alap vagy illetményekkel együtt?
187 az alap érettségis pénz (úgy számolom hogy érettségi full alap ma már mindenkinek azért)
Erre ha nyelvvizsga az még rámegy, gyakorlati pótlék, 24 órás szolgálat esetén pótlék stb.
Ingyenes a fogászat amíg nem kell implantot betenni, havi 12 000 forint szépkártya. Meg 100%-os a táppénz.
albérlet támogatásra jelenleg tiszt és altiszti jogosult, volt róla pletyka, hogy lesz legénységi támogatás is de nem tudom azzal jelenleg mi a helyzet.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 239
33 731
113
Lehet hulyeseget beszelek de a napokban olvastam hogy a gorogok leokat akarnak ertekesiteni? /megragadt mert furcsallottam hogy pont egy konfliktus hataran./ abramsekre ahitoznak ujfent... /de nemtudom igaz e a hir/
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Ekkora kiszervezést kétlek, hogy végre tudnak hajtani. Az biztos Nyugaton brutál leépítésre készült a civil MAN teherautó és busz üzletág. Már a Covid előtt is. Marha sok költségmegtakatítást igényel az elektromos és önvezető teherautók fejlesztése, közben az Unió szopatja a szigorú CO2 szabályozassal.

Mindezek mellett nem elképzelhetetlen egy beruházás a Rábánál. Azt nem tudtam, hogy ennyire szoros összefonódás van az RM MAN military teherautók kapcsán a VW és az RM között.
Akkor viszont már jobban ertem a Lynx bulit is. Ilyen kapcsolódó civil ajánlatokat a KMW nem tudott adni. Lehet 1-2 izgalmas elképzelés a hadiipoari üzlet margóján.
Jön a szokásos rész, várunk és figyelünk. :)

Érdekes módon ez nem annyira brutál mértékű kiszervezés. A folyamat 2015 -ben indult az új vezérigazgatóval. Asszem akkortájt olyan 600.000 fő VW alkalmazott volt ...

Volt terv mindenről - a gyártást nagyobb arányban a beszállítókhoz szervezni (+ Őket is sanyargatták rendesen), leépítések meg márkák eladása stb. Egyébként a MAN Military -ban RM többségi tulajdonos - csak Ő kereskedik ezzel mindenhol. Az RM web lapján kinn is vannak, mint saját termékek ...

Az a kiszervezés amiről beszéltem már több éves terv - előbbi, mint a COVID-19 vagy Lynx üzlet, sőt a Z2026 -nál is. Gyakorlatilag egész Közép-Európában kampányoltak ezzel és nem is rejtették véka alá: a legolcsóbb munkabér (és egyéb költség) nyer. Vegyünk észre néhány dolgot e mögött:

- bejelentették, hogy 2030 után nem fognak már robbanómotort fejleszteni,
- az elektromos autógyártás az otthon indul javarészt (nagyobb nyereségesség miatt ez inkább elbírja a német költségszintet).

Azaz, könnyen lehet, hogy ez Németországban nem lesz nagyon érzékelhető, mert a megszűnő állások helyét átveszi majd az elektromos autógyártás (igaz itt még nagyobb automatizáció stb.). Bár tény, hogy kevesebb lenne párezerrel itt is az álláshelyek. Európai szinten pedig a gyártást eltolnák kelet felé az meg a németet nem nagyon érdekelné. A Seat nagyon rossz bőrben van. A Skoda meg ellenkezőleg - ott meg bővíteni kéne (néhány dolgot már így is németbe vittek gyártani). Namost egy új Skoda gyártósor meg lehetne keletebbre is ahol olcsóbb a munkaerő (bár ebben a Skoda -sok "emberkedése" is benne van) ...

Azaz:

- nagy(obb) nyereségű és jövőben bővülő üzemek: goto Németország,
- kisebb nyereségű és a jövőben megszűnő robbanómotoros gyártás: goto keletre valahová ...

Szerintem az RM teherautóbiznisze ettől független. Ők odaviszik a bizniszt, ahol lóvé van ... :) Szerintem simán lehet, hogy csak ez jön hozzánk - a VW meg vigye a "húszforintos" gyártását ahová akarja ... Egyébként, ha eszük van - akkor Kelet (vagy Dél-)-Magyarország. Az Audi mellé biztos nem raknám -a bérkontraszt amiben gondolkodnak ott "ütős" lenne. Ilyen infrastruktúrát meg támogatást mellé meg sehol nem kapnának a környéken. Temérdek beszállító cég meg már van amúgy is ...
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 413
113
Lehet hulyeseget beszelek de a napokban olvastam hogy a gorogok leokat akarnak ertekesiteni? /megragadt mert furcsallottam hogy pont egy konfliktus hataran./ abramsekre ahitoznak ujfent... /de nemtudom igaz e a hir/
350db Bradleyt vettek Júliusban.
Ha cserélni is akarnak, akkor azok a sima Leopardok (1)
Támogatott vásárlás esetén nagyon olcsón juthatnának M1-esekhez, az biztos!
 
  • Tetszik
Reactions: milagro and Pogány

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 239
33 731
113
350db Bradleyt vettek Júliusban.
Ha cserélni is akarnak, akkor azok a sima Leopardok (1)
Támogatott vásárlás esetén nagyon olcsón juthatnának M1-esekhez, az biztos!
Igen valoban lehet hogy leopard 1 esek voltak azok amiket cserelni akarnak. /meg valami freegatekat is azthiszem /lehet az is korvett :D / szinten usa...
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 096
113
Lehet hulyeseget beszelek de a napokban olvastam hogy a gorogok leokat akarnak ertekesiteni? /megragadt mert furcsallottam hogy pont egy konfliktus hataran./ abramsekre ahitoznak ujfent... /de nemtudom igaz e a hir/

Nem találtam erről infót, csak arról, hogy beszerezni akarnak ifv-ket.
 
K

kamm

Guest
hidd el amit mondok.
13x voltam sorozason. mind a 13x megpróbáltak behívni.nem sikerült nekik, Majd amikor már nem volt kötelező, ONKÉNT vonultam be ..Csak annyi volt a kérésem, hogy ne vigyenek a dunantulra. Hadnagyként végeztem , pedig lofaszt se tudok.csak 1-et!!! ha a hazámat megtámadják, azonnal megvédem. így-vagy ugy..

Hadnagy? Mibol diplomaztal?