Mibe futottam bele?Fejtsd már ki kérlek, mire gondolsz ezzel? Ez is egy rendszeresen megjelenő, mondhatjuk rendszerszintű mantra. Megértem, hogy kellenek ködösítőszövegek általánosan ismételgetve, én is varázsigékkel kereskedek, pont ugyanolyanokkal, mint amibe @vasszekely belefutott a leopard 2 topikban az első lövés esélyéről. Csak civil területen. De azért ebben a közegben itt a fórumon ez max. arra jó, hogy bele is futhassanak emberek ezekbe és bólogathassanak milyen kibaszott király az ezzel eléjük tárt termék.
Megépült a központi raktár. Ugyanolyan raktárközpont lesz mint ezer másik, amikbe cikkszám szerint forgalmazott termékek kerülnek digitálisan rögzítve sor, polc szerint. Robotok is pakolhatják, emberek is pakolhatják. Próbálom elképzelni ezt a mantraszerű egyszerű logisztikát.
-Te Karcsi, nehogy aztán összekeverjétek a cikkszám szerint lerendelt, átvett, leszállított, újra átvett, rendszerezetten letárolt egyenméretű és ismert helyre besorolt palettákon tárolt egészen különböző kialakítású és méretű M.A.N. és Boxer kerekeket!
-Tyű Sanyi, még szerencse, hogy a logisztikai egyszerűségre támaszkodva teljesen egyforma, de nem csereszabatos Leopard 2, PZH 2000, Lynx kerekeket tartunk. Tudod, a jövő haderejének raktárbázisa vagyunk, úgyhogy nem egy vonalkód leolvasóval küldjük egyből az irányítási rendszerbe tételesen a bepakolt és kiadott alkatrészeket, hanem szemrevételezéssel.
-Százados úr jelentem, ma kiemelten nehéz műveleten van túl az egységem. A múltkori negyvenhat helyett KETTTTTŐSZÁZ felfüggesztési elemet kellett az emailbe írnunk, amiben cikkszám szerint a gyártói katalógusból ugyanazt az alkatrészt ilyen eltérő szinten megrendeltük. Sajnos a logisztikailag másik utas cseheknek írható, katalógus és cikkszám szerinti megrendeléshez még nagyon komoly munka vár az egységre. Felderítőink jelenleg igyekeznek megszerezni a szerződött cseh gyártók rendelésre használt email címeit, amelyet a javunkra fordíthatunk a műveletben. Miután ez meglesz, bár úgy vélem jelentős anyagi ráfordítást igényel, ha sikerül bevinni a levelezőrendszerünk címzett sorába, ami ismételten nagyon megdrágítja a második utas logisztika megrendelését, akkor úgy vélem, sikerülni fog győzelemre jutni. Úgyvélem, hogy ez email-enként legalább 5000 euró plusz terhet fog jelenteni, hiszen a csehek felé kell küldenünk, nem a németeknek.
-Uram, jelentem a raktározás során probléma merült fel! A 26-35 sorok, amiket a nem német gyártmányú tüzéreszközök alkatrészeinek tárolására tartunk fenn, szabványos eur palettára lett kialakítva. A német termékekkel ellentétben amik ezen szabványos eur palettán érkeznek, azt kellett észrevételeznünk, hogy a cseh gyártmányok is szabvány eur palettán érkeznek, tehát ugyanolyan könnyen letárolhatók. Attól tartunk, hogy a digitális rendszerünkben rögzítésre került tételes elhelyezésük szintén túl nagy hasonlóságot mutat a német tüzérségi alkatrészek rendszerezésével, így attól tartunk, hogy rendszeresen a 26-35-ig sorokból fogunk a német tüzérséghez alkatrészt kiadni, ami a 10-18. sorig raktározott.
Szóval egyszerűen nem értem úgy igazán. Jól hangzik a logisztikai rémálom, ismétlitek is rendre a husszonnnnegyedik évszázad hadereje mellett. Tudod én így a civil életben nagyjából 100 katalógus és hasonló mennyiségű kisebb prospektus alapján végzem a munkámat, igaz, elegem lett belőle, de nem emiatt, hanem a retardált emberiség miatt, akik jönnek nyálcsorgatva a varázsigéket hallgatni, így már nem sokáig maradok benne. Ebből a cca 100 katalógusból van olyan, ami cirka 50000 cikszám lehetséges kombinációt tartalmaz. Külön világ minden egyes katalógus, nem is ugyanazon felhasználás, hanem inkább 1-2, 5-20 szól ugyanarról, más gyártótól. Ezt a 21. század haderejének nem honvédi fegyelmével is sikerül ellátni, a hibák kevéssé rajtam és a társaimon múlnak, inkább a vásárlónként lefolytatott cseh tenderknek megfeleltethető tébolyult újrakeveréseknek.
És ami személy szerint nekem még fáj, az az, hogy kapom a pofonokat, mert tankokat upgradelnék húsz évre fél modern tank összegig. Mert hogy megdrágítaná egy leo 24 és a7+ közé felhúzott gép a logisztikát. Hogy? Ugyanonnan lenne rendelve és ez a mantra még a máshonnan rendelésre is maximum a fuvardíjon módosít, többnyire ugyanolyan rendszerek, amik már rendszerítve vannak az a4 és a7+-al. Az mégis logisztikai rémálom lenne, meg minden más modern eszköz, drón elől venné el a pénzt.
Az B+, hogy egy alaphangon modern tank árába fájó Boxer alvázra álmodjátok rá az AGM tornyot, az meg a modern idők leggazdaságosabb, egyben legjobb ötlete. Én ettől megőrülök. Ha egy túlárazott katonai teherautóra rakjuk, még akkor is a torony és az integráció árán kívül a huszadába kerülne az alváz. Érdekes módon itt mégsem jajdul fel senki rajtam kívül mert lehet imádni még egy Boxer designos eszközt, pedig ez esetben alig 1900 millió Ft/db lenne kibaszva az ablakon arra, hogy egy védett harcjármű(éktelenül drága és mégsem tank védelmű) ne menjen majd a harctér közelébe sem, hanem attól tucatnyi km-re gurulgásszon, meg lövöldözzön. Ehhez majd lehet ugyanennyiért töltőjárművet is rendelni, hogy ne kelljen kimászni senkinek. Ennek az alkatrészköltsége is biztos rohadddtul gazdaságossá fogja tenni a logisztikát. Hiszen alig hússzoros áron lesz bármi hozzá, mint egy M.A.N.-hez.
De fel sem merül, hogy ha ilyen szóba kerül közöttetek, hogy micsoda irgalmatlan pénzkidobás lenne ami elveszi a pénzt nemcsak a drónok, hanem egész hk upgrade lehetőségek, vagy a jobb opció az új hk alapon még egy század hk elől, vagy hússzor annyi teherautó, vagy tízszer annyi teherautó és vontatott löveg beszerzésére, amit aztán akár rá is hegeszthetünk a teherautókra. Ez nem veszi el egyetlen eszköz elöl sem a pénzt, jobb az alkatrész költsége, mintha leopard 2 alkatrészeket kellene a másik leopard 2 alkatrészekkel leopard 2-höz megvenni. Hiszen darabonként tüzérségi célra alig 2 mrd forint lenne darabonként elköltve egy ilyen verzió esetében. De egységes logisztika...öööö, öhh.
A német módszertanba, ami jobb, mint az orosz.