A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Ez milyen árban lehet?
Nem nagyon találtam most rá árat. Elvileg maga a Lynx talán csak Izraelben van rendszerben. Az IMI-t felvásárolta az Elbit.
Több ország is megvette a rakéta rendszert, de de ezek már régiek, meg főleg 1-1 méretet vettek.
Ha tippelnem kellene, akkor olyan 2/3-ad áron lehet a Himarshoz képest. Még úgy is, hogy benne van a kerekes platform, és 2 blokkos.
De általában ezeknél a rakétás rendszereknél nem az indítók, meg a szoftverezés a drága, hanem utána etetni.
A 122-es rakéták viszont "fillérekért" vannak.
Szóval kiképzéshez meg hagyományos tűzcsapáshoz szerintem kivállóan alkalmasak. Ha veszünk rakétatüzérséget, akkor szerintem mindenképpen moduláris multikaliberes rendszer kellene.
Arra vagyok nagyon kíváncsi, hogy a különböző tüzérségi elemeket hogyan fogjuk tudni egységesített rendszerbe integrálni.
Biztos vagyok benne, hogy meg lehet oldani, inkább csak a technikai része érdekelne.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 494
132 213
113
Van rohamlövész.kiképzés , tisztin lévő haverom épp arra akar menni tovább
Hát akkor van számára egy rossz hírem, mivel nincs. Ha meg épp arra akar" továbbmenni", akor másodévben szakosodás előtt áll és az simán lövész és majd lövészként szeretne a frissen "rohamlövész" osztagokká újraszervezett 88-as zászlóaljhoz kerülni, ami az amerikai ranger ezredek doktrínáin alapuló harceljárásokat használ (különleges műveletek támogatása + könnyű lövész és gyorsreagálású harceljárások) könnyű fegyverzettel.

A nagybetűs "ROHAMLÖVÉSZ" képzés (low budget ranger school ungaréze kivitelben) jelenleg újragondolás alatt van és szünetel.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
Hát akkor van számára egy rossz hírem, mivel nincs. Ha meg épp arra akar" továbbmenni", akor másodévben szakosodás előtt áll és az simán lövész és majd lövészként szeretne a frissen "rohamlövész" osztagokká újraszervezett 88-as zászlóaljhoz kerülni, ami az amerikai ranger ezredek doktrínáin alapuló harceljárásokat használ (különleges műveletek támogatása + könnyű lövész és gyorsreagálású harceljárások) könnyű fegyverzettel.

A nagybetűs "ROHAMLÖVÉSZ" képzés (low budget ranger school ungaréze kivitelben) jelenleg újragondolás alatt van és szünetel.
Na meg mi az hogy Rohamlövesz? Roham közben lő?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 109
33 242
113
Na meg mi az hogy Rohamlövesz? Roham közben lő?

Első világháborús eredetű.
"A rohamharcászat az I. világháború megmerevedett arcvonalaira jellemző állásharcok problematikáját megoldani hivatott harceljárás volt. Noha a központi hatalmak és az antant is folyamatosan kereste a megoldást, mégis az a felfogás terjedt el, hogy a németek reformálták meg legsikeresebben a támadás formáit. Ennek során a fizikálisan és mentálisan felkészített könnyű gyalogságot sajátos elvek alapján szervezték kisebb kötelékekbe, amelyek a támadó ék csúcsát jelentették. A német Oskar Hutier tábornok nevéhez köthető új harceljárásnak a lényegét ezek az úgynevezett rohamcsapatok alkották. A rohamcsapatokat könnyű fegyverzettel és sok-sok kézigránáttal szerelték fel, valamint olyan – lehetőleg öntöltő – fegyverekkel, amelyeket a közelharcban jól tudtak alkalmazni. Kiképezték őket a pusztakezes, valamint a hideg fegyverekkel és szükségeszközökkel vívott test-test elleni közelharcra is, amit a harcárkok szűk viszonyai között is hatékonyan kellett tudni alkalmazni. Így az első géppisztolyok is nagyon gyorsan nagyobb számban jelentek meg a rohamcsapatok fegyverzetében.


A rohamcsapatok felkészítésére az arcvonalak mögött olyan gyakorlópályákat (rohampályákat) hoztak létre, ahol a rohamcsapatokhoz kerülő új – legtöbbször önkéntes – katonák speciális elemekből álló komplex kiképzést kaptak, ami magába foglalta a különböző típusú kézigránátok, géppuskák és golyószórók, lángszórók ismeretét és alkalmazását, beleértve az ellenséges típusokat is. Gyakorolták a különböző típusú műszaki zárak leküzdésének módszereit, kemény fizikai felkészítésen (szuronyos és pusztakezes közelharc, rövid- és hosszútávfutás stb.) kellett átesniük, míg a lőkiképzésnél a kis és közepes távolságú éles lőgyakorlatokon volt a hangsúly. Ennek ellenére jártasnak kellett lenniük a távcsöves puskák használatában, és természetesen híradó- és gázkiképzést is kaptak. Felszerelésükre jellemző, hogy a viszonylag hosszú puskák helyett lehetőleg a rövidebb – és így az árokharcra sokkal alkalmasabb – lovassági karabélyokkal szerelték fel őket. Felszerelésük fontos részét képezték a közelharcra alkalmas pisztolyokon és szuronyokon kívül a különböző típusú rohamkések, rögtönzött buzogányok, boxerek (stb.) is." - https://nagyhaboru.blog.hu/2017/10/27/egy_legenda_nyomaban_az_isonzo_partjan




"Rohamcsoport: támpontok, tartós védelmi építmények, megerődített épülettömbök megrohamozására, kikapcsolására, megsemmisítésére, birtokbavételére alkalmazott ideiglenes harcrendi elem a II.vh-ban. A kijelölt gy.szd-ot vagy szakaszt megerősítették mű.kat-kkal, lángszórókkal, gpu-kkal, pct. fe-ekkel. Harcukat hk-k és tü. támogathatta. Alcsoportjai lehettek: lekötő, biztosító, akadályelhárító, robbantó." - https://www.arcanum.hu/hu/online-ki...exikon-a-zs-F062E/r-F0D11/rohamcsoport-F0D3D/
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
Első világháborús eredetű.
"A rohamharcászat az I. világháború megmerevedett arcvonalaira jellemző állásharcok problematikáját megoldani hivatott harceljárás volt. Noha a központi hatalmak és az antant is folyamatosan kereste a megoldást, mégis az a felfogás terjedt el, hogy a németek reformálták meg legsikeresebben a támadás formáit. Ennek során a fizikálisan és mentálisan felkészített könnyű gyalogságot sajátos elvek alapján szervezték kisebb kötelékekbe, amelyek a támadó ék csúcsát jelentették. A német Oskar Hutier tábornok nevéhez köthető új harceljárásnak a lényegét ezek az úgynevezett rohamcsapatok alkották. A rohamcsapatokat könnyű fegyverzettel és sok-sok kézigránáttal szerelték fel, valamint olyan – lehetőleg öntöltő – fegyverekkel, amelyeket a közelharcban jól tudtak alkalmazni. Kiképezték őket a pusztakezes, valamint a hideg fegyverekkel és szükségeszközökkel vívott test-test elleni közelharcra is, amit a harcárkok szűk viszonyai között is hatékonyan kellett tudni alkalmazni. Így az első géppisztolyok is nagyon gyorsan nagyobb számban jelentek meg a rohamcsapatok fegyverzetében.


A rohamcsapatok felkészítésére az arcvonalak mögött olyan gyakorlópályákat (rohampályákat) hoztak létre, ahol a rohamcsapatokhoz kerülő új – legtöbbször önkéntes – katonák speciális elemekből álló komplex kiképzést kaptak, ami magába foglalta a különböző típusú kézigránátok, géppuskák és golyószórók, lángszórók ismeretét és alkalmazását, beleértve az ellenséges típusokat is. Gyakorolták a különböző típusú műszaki zárak leküzdésének módszereit, kemény fizikai felkészítésen (szuronyos és pusztakezes közelharc, rövid- és hosszútávfutás stb.) kellett átesniük, míg a lőkiképzésnél a kis és közepes távolságú éles lőgyakorlatokon volt a hangsúly. Ennek ellenére jártasnak kellett lenniük a távcsöves puskák használatában, és természetesen híradó- és gázkiképzést is kaptak. Felszerelésükre jellemző, hogy a viszonylag hosszú puskák helyett lehetőleg a rövidebb – és így az árokharcra sokkal alkalmasabb – lovassági karabélyokkal szerelték fel őket. Felszerelésük fontos részét képezték a közelharcra alkalmas pisztolyokon és szuronyokon kívül a különböző típusú rohamkések, rögtönzött buzogányok, boxerek (stb.) is." - https://nagyhaboru.blog.hu/2017/10/27/egy_legenda_nyomaban_az_isonzo_partjan




"Rohamcsoport: támpontok, tartós védelmi építmények, megerődített épülettömbök megrohamozására, kikapcsolására, megsemmisítésére, birtokbavételére alkalmazott ideiglenes harcrendi elem a II.vh-ban. A kijelölt gy.szd-ot vagy szakaszt megerősítették mű.kat-kkal, lángszórókkal, gpu-kkal, pct. fe-ekkel. Harcukat hk-k és tü. támogathatta. Alcsoportjai lehettek: lekötő, biztosító, akadályelhárító, robbantó." - https://www.arcanum.hu/hu/online-ki...exikon-a-zs-F062E/r-F0D11/rohamcsoport-F0D3D/
Köszönöm!
 
K

kamm

Guest
Nem nagyon találtam most rá árat. Elvileg maga a Lynx talán csak Izraelben van rendszerben. Az IMI-t felvásárolta az Elbit.
Több ország is megvette a rakéta rendszert, de de ezek már régiek, meg főleg 1-1 méretet vettek.
Ha tippelnem kellene, akkor olyan 2/3-ad áron lehet a Himarshoz képest. Még úgy is, hogy benne van a kerekes platform, és 2 blokkos.
De általában ezeknél a rakétás rendszereknél nem az indítók, meg a szoftverezés a drága, hanem utána etetni.
A 122-es rakéták viszont "fillérekért" vannak.
Szóval kiképzéshez meg hagyományos tűzcsapáshoz szerintem kivállóan alkalmasak. Ha veszünk rakétatüzérséget, akkor szerintem mindenképpen moduláris multikaliberes rendszer kellene.
Arra vagyok nagyon kíváncsi, hogy a különböző tüzérségi elemeket hogyan fogjuk tudni egységesített rendszerbe integrálni.
Biztos vagyok benne, hogy meg lehet oldani, inkább csak a technikai része érdekelne.

Nem tudom, az etetesben persze igazad van, de az sem mindegy, mihez van megbizhato support es miegymas, mivel illeszkedunk hibatlanul az europai rendszerekhez stb - no meg a lancosok elonye a Karpatok kozott egy zordabb idojaras eseten, ahogy mindig hajtogatja itt mindenki az IFV kapcsan, azert tenyleges.
Fentiek alapjan en meg mindig inkabb a nemet MARS II-re szavaznek, plane, ha arban nem nagy kulonbseg a nemet KMW rendszerehez kepest (az amerikaiaket hanyagolnam, a HIMARSot detto.)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Húú! Ez egy egészen érdekes hír, úgyhogy áthozom ide.
Ez bennünket komolyan érinthet, és szerintem nem csak a C-17-es topicba való.
Nem gondolnám, hogy vége lenne a programnak, ugyanakkor azt gondolom, hogy nem is véletlenül bővítjük a Pápai repülőteret.
Felmerült bennem most pár dolog.
Ugye a Salisnak is lassan vége lesz. És a parancsnok más típusok bevonását is belengette. Az agyam nekem egyből az A400M-eket dobta fel, mint opciót (bár ott meg a MAUnak lenne konkurencia), valamint további MRTT/A330-a gépek is felsejlettek nekem.
Azért is ugrott be nekem egyből az A330, mert itt a topicban többen is felvetették, hogy nem is 1 katari A330F-et vettünk/vennénk, hanem 4db-ról voltak pletykák. Azt gondolom, hogy a missziós szállítások között is bőven lehetne nekik melót találni, még akár szimpla csapatszállítási feladatokat is.
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 291
13 955
113
  • Tetszik
Reactions: kamm
R

Ruby de Puteaux

Guest
Elolvastam,...de nem aknavetőről volt szó.
...ezek szerint mégsem olvastad el. Ez a lényeges része:
Ez nagyon nem így van. :)
Számoljunk kicsit: leadtuk az első lövést
  • az ellenséges radar észleli a gránátot
  • riasztást küld a parancsnoki központba, leadja az üteg helyzetét
  • kikeresik hogy melyik saját üteg tudja semlegesíteni, melyiknek a zónájában van
  • kiadják a parancsot, megállapítják a lőelemeket, gyújtóállítás, tűzkésszé tétel majd tüzelés. Ez egy automatizált rendszer esetében 1-1,5 perc minimum.
  • Ehhez még jön a lövedék repülési ideje, ami töltettől függ, 20km-en akár 1 perc is lehet, vagy több.
És ez abban az esetben érvényes ha az ellenségnek pont abban a szektorban van egy radarja meg egy ütege tüzelőállásban.

Eközben az LG1 digitalizált, MK III-as változata képes 15 mp alatt leadni 6 lövést, 30mp alatt pedig elhagyhatja a TÁS-t. Ehhez persze összeszokott legénység kell sok gyakorlással. Mivel alig több másfél tonnánál, egy L-200 is vontathatja.

Az M-777 esetében persze több idő, azt hiszem 2perc mire összeszedelődzködik, de ezt is lejjebb lehet vinni azzal a módszerrel amit az oroszok alkalmaztak Donbasszban.
Ott gyakorlatilag az összes, békeidőben szigorúan betartatott biztonsági előírást megszegték, a vontató közvetlenül a löveg mögött várakozott, a lőszert és hajítótöltetet a platóról adogatták.

A várható ellenséges erők közül egyébként egyedül az ukránoknak van meg a megfelelő számú lövege és radarja ahhoz hogy egyáltalán a teljes műveleti területet lefedje.
Tehát eléggé túloz aki azt gondolja hogy a harmadik lövés után a bokám mellé csapódnak az ellenséges gránátok, ennél azért összetettebb a tüzérség működése.
Én a vontatott eszközöket kiegészítőnek szánnám, az önjárók mellé, elsősorban könnyebben felszerelt egységeknek és területvédelemnek, így a 105mm-est preferálom, leginkább a fentebb leírt LG1 típust.
Továbbra is azt mondom, csakis önjáró, ha van pénz akkor pedig láncos.
Ha a másik dandár kerekes alapjárművekkel rendelkezik majd akkor tökéletesen felesleges mellé a láncos tüzérség, erről ijasz is írt korábban.
Emellett a kerekest olcsóbb fenntartani, ez lényeges pláne úgy hogy a járványhelyzet miatt belekezdtünk egy szolid ereszkedésbe.
Amennyi Tatán van. A többi tárolva, ki tudja milyen állapotban. A legutóbbi időkben láttál háromnál többet telepítve?
Te is tudod hogy az ember a szűk keresztmetszet. Amennyire én tudom egy tucatnyi D-20 van aktív használatban, meg ki tudja mennyi tárolva. Még egyszer ennyit talán ki lehetne állítani a sok szemét közül.
Megkockáztatom hogy a tarackjaink szarabb állapotban vannak mint a T-72 harckocsik.
Ööö, D30 tudtommal már egyáltalán nincs.
D-30 nem is volt, az önjáró változatát dobáltuk ki vagy 15 éve, Valószínűleg elírta a fórumtárs és D-20-ra gondolhatott.
 
K

kamm

Guest
Húú! Ez egy egészen érdekes hír, úgyhogy áthozom ide.
Ez bennünket komolyan érinthet, és szerintem nem csak a C-17-es topicba való.
Nem gondolnám, hogy vége lenne a programnak, ugyanakkor azt gondolom, hogy nem is véletlenül bővítjük a Pápai repülőteret.
Felmerült bennem most pár dolog.
Ugye a Salisnak is lassan vége lesz. És a parancsnok más típusok bevonását is belengette. Az agyam nekem egyből az A400M-eket dobta fel, mint opciót (bár ott meg a MAUnak lenne konkurencia), valamint további MRTT/A330-a gépek is felsejlettek nekem.

Nem lenne konkurencia a MAUnak, ha azok diszponalnanak felette. Szerintem egyertelmu, hogy nagyobb forgalmat terveznek Papara (no meg joval nyugatabbra van, azt mar Nagyvaradrol sem tudja beloni az ATACMS sem), ebbe beletartozik az is, ha az altalunk igenybe vett Atlasok majd ott szallnak le felvenni a szallitmanyt.
Mivel 2 ev mulva cirka mar jon az elso Millenium, szerintem az MRTT nem fog minket erinteni (hacsak nem fillerekbe kerulne, de azt ketlem.) Magunknak meg szerintem biztosan nem veszunk dedikalt tankert, azt meg 3 szazadra (!) is pazarlasnak tartanam, nemhogy kettore avagy a mostani egyetlenre.

Azért is ugrott be nekem egyből az A330, mert itt a topicban többen is felvetették, hogy nem is 1 katari A330F-et vettünk/vennénk, hanem 4db-ról voltak pletykák. Azt gondolom, hogy a missziós szállítások között is bőven lehetne nekik melót találni, még akár szimpla csapatszállítási feladatokat is.

Hat vagy nem, kulonosen most, amikor meg a nemzetkozi aruforgalom is toredekere esett. :)
Masik harmat 1000% nem vesznek, nem tudom, ki pletykalt 4 (!) 330-asrol, annak zero ertelme lenne. Boszme nagy gepek es nagyon dragan repulnek.

Ha meg vennenk valamit a brazilok melle, akkor vagy egy harmadikat, vagy ha nagyon-nagyon kisebb letszamu szemelyszallitasra es keves cargora lenne kihegyezve az igeny, ami helikopterrel nem megy, akkor is ertelmesebb lenne valami kicsit, pl akar par felujitott C-235-ot venni, az sokkal olcsobban visz el 30-40 fot, raadasul ugye barmilyen videki, fuves repteren is landolhatnak (a kep mondjuk egy 295):
508-airbus_c295.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: exsorkatona

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 809
82 296
113
Húú! Ez egy egészen érdekes hír, úgyhogy áthozom ide.
Ez bennünket komolyan érinthet, és szerintem nem csak a C-17-es topicba való.
Nem gondolnám, hogy vége lenne a programnak, ugyanakkor azt gondolom, hogy nem is véletlenül bővítjük a Pápai repülőteret. Felmerült bennem most pár dolog.
Ugye a Salisnak is lassan vége lesz. És a parancsnok más típusok bevonását is belengette. Az agyam nekem egyből az A400M-eket dobta fel, mint opciót (bár ott meg a MAUnak lenne konkurencia), valamint további MRTT/A330-a gépek is felsejlettek nekem. Azért is ugrott be nekem egyből az A330, mert itt a topicban többen is felvetették, hogy nem is 1 katari A330F-et vettünk/vennénk, hanem 4db-ról voltak pletykák. Azt gondolom, hogy a missziós szállítások között is bőven lehetne nekik melót találni, még akár szimpla csapatszállítási feladatokat is.

Nem teljesen értem, hogy egy 30 évre kötött együttműködési program 12. évében miért kell a parancsnoknak azon gondolkodni, hogy mi lesz majd 18 év múlva. Főleg úgy, hogy a cikkben leírják hogy az USAF 2080-ig tervezi üzemeltetni a C-17 típust, így még 30 évig a SAC is simán működhet a jelenlegi felállásban a C-17-esekkel. Mivel amerikai a parancsnok és egy nemzetközi fórumon beszélt, lehet hogy új amerikai szállító típus közös rendszeresítésére gondolt, pl C-130, KC-46 vagy valamire amit most kezdenek el fejleszteni (KC-Y ?) és 2038-ra lesz kész...

Persze ha már most kapacitásprobléma van a SAC-nál, akkor valamilyen repülőgépet sürgősen be kell még vonni. Benkő kezdettől fogva emlegeti hogy a Honvédség új szállítógépeit bérszállításra akarja használni...

A német A400M-ek is jó kiegészítő gépek lennének. Egyrészt jelenleg az az elérhető legnagyobb (európai) rámpás szállítógép. Másrészt úgy tűnik hogy a német közös szállítóezred (MNAU: Multinational Air Transport Unit) ötlete nem nagyon jött be, mert Magyarországon kívül még mindig nem csatlakozott senki, így meg kicsit sok a felesleges gép...

Az A330-asok az a külügy "biznisze". Lassan két hónapja itt az első gép és még nem repült sehová? Valószínűleg ezzel akarják hozni a védőoltást valahonnan, hogy egyből igazolva legyen a szükségessége.


Egyébként ez volt az előadáson:
Colonel James Sparrow - Commander, Heavy Airlift Wing
Providing Lean Airlift Capability: The Heavy Airlift Wing
  • Current view of man hour integration into the HAW: national participants
  • Assets within HAW’s framework: C-17 Globemaster as the workhorse for the effort
  • Involvement in humanitarian and goodwill operations to support the member states and beyond
  • Investment in Papa and development of the wing
  • Concluding comments and thoughts on pooling and sharing frameworks

Ha minden igaz, a "How do you see HAW versus EATC in terms of additional overhead. Would it make sense to seek synergy?" kérdésre válaszolt azt parancsnok.

Sparrow said the wing’s three C-17s, which it has owned since its inception, are naturally facing maintenance issues as they age. That, coupled with increased taskings by member nations, has pretty much maxed out the wing. Although the wing is not currently considering adding airframes, more planes would be needed in the future if it were to expand its operations. If any new country were to join the consortium, they would need to work bilaterally with an existing nation to get a share of allotted flight hours, Sparrow said.

Since Boeing has ended the C-17 production line, this would require the USAF to sell the SAC second-hand C-17s, or other aircraft such as C-130s. Hungary recently purchased two Embraer KC-390 refueling and transport aircraft. While the country has not announced if they will be based at Papa Air Base or if they could be used in cooperation with the HAW, it is a “fascinating” idea, Sparrow said.
“I have not heard plans to actually base the aircraft here at Papa, to use them in cooperation with us, but that makes sense to me. I think, longer term, I would like to see that.”


(EATC: European Air Transport Command)
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Nem teljesen értem, hogy egy 30 évre kötött együttműködési program 12. évében miért kell a parancsnoknak azon gondolkodni, hogy mi lesz majd 18 év múlva. Főleg úgy, hogy a cikkben leírják hogy az USAF 2080-ig tervezi üzemeltetni a C-17 típust, így még 30 évig a SAC is simán működhet a jelenlegi felállásban a C-17-esekkel. Mivel amerikai a parancsnok és egy nemzetközi fórumon beszélt, lehet hogy új amerikai szállító típus közös rendszeresítésére gondolt, pl C-130, KC-46 vagy valamire amit most kezdenek el fejleszteni (KC-Y ?) és 2038-ra lesz kész...

Persze ha már most kapacitásprobléma van a SAC-nál, akkor valamilyen repülőgépet sürgősen be kell még vonni. Benkő kezdettől fogva emlegeti hogy a Honvédség új szállítógépeit bérszállításra akarja használni...

A német A400M-ek is jó kiegészítő gépek lennének. Egyrészt jelenleg az az elérhető legnagyobb (európai) rámpás szállítógép. Másrészt úgy tűnik hogy a német közös szállítóezred (MNAU: Multinational Air Transport Unit) ötlete nem nagyon jött be, mert Magyarországon kívül még mindig nem csatlakozott senki, így meg kicsit sok a felesleges gép...

Az A330-asok az a külügy "biznisze". Lassan két hónapja itt az első gép és még nem repült sehová? Valószínűleg ezzel akarják hozni a védőoltást valahonnan, hogy egyből igazolva legyen a szükségessége.


Egyébként ez volt az előadáson:
Colonel James Sparrow - Commander, Heavy Airlift Wing
Providing Lean Airlift Capability: The Heavy Airlift Wing
  • Current view of man hour integration into the HAW: national participants
  • Assets within HAW’s framework: C-17 Globemaster as the workhorse for the effort
  • Involvement in humanitarian and goodwill operations to support the member states and beyond
  • Investment in Papa and development of the wing
  • Concluding comments and thoughts on pooling and sharing frameworks

Ha minden igaz, a "How do you see HAW versus EATC in terms of additional overhead. Would it make sense to seek synergy?" kérdésre válaszolt azt parancsnok.

Sparrow said the wing’s three C-17s, which it has owned since its inception, are naturally facing maintenance issues as they age. That, coupled with increased taskings by member nations, has pretty much maxed out the wing. Although the wing is not currently considering adding airframes, more planes would be needed in the future if it were to expand its operations. If any new country were to join the consortium, they would need to work bilaterally with an existing nation to get a share of allotted flight hours, Sparrow said.

Since Boeing has ended the C-17 production line, this would require the USAF to sell the SAC second-hand C-17s, or other aircraft such as C-130s. Hungary recently purchased two Embraer KC-390 refueling and transport aircraft. While the country has not announced if they will be based at Papa Air Base or if they could be used in cooperation with the HAW, it is a “fascinating” idea, Sparrow said.
“I have not heard plans to actually base the aircraft here at Papa, to use them in cooperation with us, but that makes sense to me. I think, longer term, I would like to see that.”


(EATC: European Air Transport Command)

Nagyon erdekes, koszi! Ez eleg egyertelmu: a jovoben biztosan kell majd tovabbi kapacitas a HAW szamara es ha nem lesz tovabbi hasznalt C-17, akkor nyitottak barmire. Az kulonosen batoritoan hangzik, hogy ez a pl a leendo magyar Milleniumok Papan allomasoztatasat nemcsak kifejezetten partolja, de azt meg kulonosen jo otletnek tartja, ha esetleg HAW egyuttmukodesben is hasznalhatoak lennenek. Ez a HM-nek egy jo opcio, ha megiscsak rendelnenk harmadik gepet is es a budget szukosebbe valna (es X orat taxiznanak-barterelnenk Papan a HAWon keresztul.)