A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 896
12 479
113
  • Tetszik
Reactions: kamm
R

Ruby de Puteaux

Guest
Elolvastam,...de nem aknavetőről volt szó.
...ezek szerint mégsem olvastad el. Ez a lényeges része:
Ez nagyon nem így van. :)
Számoljunk kicsit: leadtuk az első lövést
  • az ellenséges radar észleli a gránátot
  • riasztást küld a parancsnoki központba, leadja az üteg helyzetét
  • kikeresik hogy melyik saját üteg tudja semlegesíteni, melyiknek a zónájában van
  • kiadják a parancsot, megállapítják a lőelemeket, gyújtóállítás, tűzkésszé tétel majd tüzelés. Ez egy automatizált rendszer esetében 1-1,5 perc minimum.
  • Ehhez még jön a lövedék repülési ideje, ami töltettől függ, 20km-en akár 1 perc is lehet, vagy több.
És ez abban az esetben érvényes ha az ellenségnek pont abban a szektorban van egy radarja meg egy ütege tüzelőállásban.

Eközben az LG1 digitalizált, MK III-as változata képes 15 mp alatt leadni 6 lövést, 30mp alatt pedig elhagyhatja a TÁS-t. Ehhez persze összeszokott legénység kell sok gyakorlással. Mivel alig több másfél tonnánál, egy L-200 is vontathatja.

Az M-777 esetében persze több idő, azt hiszem 2perc mire összeszedelődzködik, de ezt is lejjebb lehet vinni azzal a módszerrel amit az oroszok alkalmaztak Donbasszban.
Ott gyakorlatilag az összes, békeidőben szigorúan betartatott biztonsági előírást megszegték, a vontató közvetlenül a löveg mögött várakozott, a lőszert és hajítótöltetet a platóról adogatták.

A várható ellenséges erők közül egyébként egyedül az ukránoknak van meg a megfelelő számú lövege és radarja ahhoz hogy egyáltalán a teljes műveleti területet lefedje.
Tehát eléggé túloz aki azt gondolja hogy a harmadik lövés után a bokám mellé csapódnak az ellenséges gránátok, ennél azért összetettebb a tüzérség működése.
Én a vontatott eszközöket kiegészítőnek szánnám, az önjárók mellé, elsősorban könnyebben felszerelt egységeknek és területvédelemnek, így a 105mm-est preferálom, leginkább a fentebb leírt LG1 típust.
Továbbra is azt mondom, csakis önjáró, ha van pénz akkor pedig láncos.
Ha a másik dandár kerekes alapjárművekkel rendelkezik majd akkor tökéletesen felesleges mellé a láncos tüzérség, erről ijasz is írt korábban.
Emellett a kerekest olcsóbb fenntartani, ez lényeges pláne úgy hogy a járványhelyzet miatt belekezdtünk egy szolid ereszkedésbe.
Amennyi Tatán van. A többi tárolva, ki tudja milyen állapotban. A legutóbbi időkben láttál háromnál többet telepítve?
Te is tudod hogy az ember a szűk keresztmetszet. Amennyire én tudom egy tucatnyi D-20 van aktív használatban, meg ki tudja mennyi tárolva. Még egyszer ennyit talán ki lehetne állítani a sok szemét közül.
Megkockáztatom hogy a tarackjaink szarabb állapotban vannak mint a T-72 harckocsik.
Ööö, D30 tudtommal már egyáltalán nincs.
D-30 nem is volt, az önjáró változatát dobáltuk ki vagy 15 éve, Valószínűleg elírta a fórumtárs és D-20-ra gondolhatott.
 
K

kamm

Guest
Húú! Ez egy egészen érdekes hír, úgyhogy áthozom ide.
Ez bennünket komolyan érinthet, és szerintem nem csak a C-17-es topicba való.
Nem gondolnám, hogy vége lenne a programnak, ugyanakkor azt gondolom, hogy nem is véletlenül bővítjük a Pápai repülőteret.
Felmerült bennem most pár dolog.
Ugye a Salisnak is lassan vége lesz. És a parancsnok más típusok bevonását is belengette. Az agyam nekem egyből az A400M-eket dobta fel, mint opciót (bár ott meg a MAUnak lenne konkurencia), valamint további MRTT/A330-a gépek is felsejlettek nekem.

Nem lenne konkurencia a MAUnak, ha azok diszponalnanak felette. Szerintem egyertelmu, hogy nagyobb forgalmat terveznek Papara (no meg joval nyugatabbra van, azt mar Nagyvaradrol sem tudja beloni az ATACMS sem), ebbe beletartozik az is, ha az altalunk igenybe vett Atlasok majd ott szallnak le felvenni a szallitmanyt.
Mivel 2 ev mulva cirka mar jon az elso Millenium, szerintem az MRTT nem fog minket erinteni (hacsak nem fillerekbe kerulne, de azt ketlem.) Magunknak meg szerintem biztosan nem veszunk dedikalt tankert, azt meg 3 szazadra (!) is pazarlasnak tartanam, nemhogy kettore avagy a mostani egyetlenre.

Azért is ugrott be nekem egyből az A330, mert itt a topicban többen is felvetették, hogy nem is 1 katari A330F-et vettünk/vennénk, hanem 4db-ról voltak pletykák. Azt gondolom, hogy a missziós szállítások között is bőven lehetne nekik melót találni, még akár szimpla csapatszállítási feladatokat is.

Hat vagy nem, kulonosen most, amikor meg a nemzetkozi aruforgalom is toredekere esett. :)
Masik harmat 1000% nem vesznek, nem tudom, ki pletykalt 4 (!) 330-asrol, annak zero ertelme lenne. Boszme nagy gepek es nagyon dragan repulnek.

Ha meg vennenk valamit a brazilok melle, akkor vagy egy harmadikat, vagy ha nagyon-nagyon kisebb letszamu szemelyszallitasra es keves cargora lenne kihegyezve az igeny, ami helikopterrel nem megy, akkor is ertelmesebb lenne valami kicsit, pl akar par felujitott C-235-ot venni, az sokkal olcsobban visz el 30-40 fot, raadasul ugye barmilyen videki, fuves repteren is landolhatnak (a kep mondjuk egy 295):
508-airbus_c295.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: exsorkatona

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 273
74 000
113
Húú! Ez egy egészen érdekes hír, úgyhogy áthozom ide.
Ez bennünket komolyan érinthet, és szerintem nem csak a C-17-es topicba való.
Nem gondolnám, hogy vége lenne a programnak, ugyanakkor azt gondolom, hogy nem is véletlenül bővítjük a Pápai repülőteret. Felmerült bennem most pár dolog.
Ugye a Salisnak is lassan vége lesz. És a parancsnok más típusok bevonását is belengette. Az agyam nekem egyből az A400M-eket dobta fel, mint opciót (bár ott meg a MAUnak lenne konkurencia), valamint további MRTT/A330-a gépek is felsejlettek nekem. Azért is ugrott be nekem egyből az A330, mert itt a topicban többen is felvetették, hogy nem is 1 katari A330F-et vettünk/vennénk, hanem 4db-ról voltak pletykák. Azt gondolom, hogy a missziós szállítások között is bőven lehetne nekik melót találni, még akár szimpla csapatszállítási feladatokat is.

Nem teljesen értem, hogy egy 30 évre kötött együttműködési program 12. évében miért kell a parancsnoknak azon gondolkodni, hogy mi lesz majd 18 év múlva. Főleg úgy, hogy a cikkben leírják hogy az USAF 2080-ig tervezi üzemeltetni a C-17 típust, így még 30 évig a SAC is simán működhet a jelenlegi felállásban a C-17-esekkel. Mivel amerikai a parancsnok és egy nemzetközi fórumon beszélt, lehet hogy új amerikai szállító típus közös rendszeresítésére gondolt, pl C-130, KC-46 vagy valamire amit most kezdenek el fejleszteni (KC-Y ?) és 2038-ra lesz kész...

Persze ha már most kapacitásprobléma van a SAC-nál, akkor valamilyen repülőgépet sürgősen be kell még vonni. Benkő kezdettől fogva emlegeti hogy a Honvédség új szállítógépeit bérszállításra akarja használni...

A német A400M-ek is jó kiegészítő gépek lennének. Egyrészt jelenleg az az elérhető legnagyobb (európai) rámpás szállítógép. Másrészt úgy tűnik hogy a német közös szállítóezred (MNAU: Multinational Air Transport Unit) ötlete nem nagyon jött be, mert Magyarországon kívül még mindig nem csatlakozott senki, így meg kicsit sok a felesleges gép...

Az A330-asok az a külügy "biznisze". Lassan két hónapja itt az első gép és még nem repült sehová? Valószínűleg ezzel akarják hozni a védőoltást valahonnan, hogy egyből igazolva legyen a szükségessége.


Egyébként ez volt az előadáson:
Colonel James Sparrow - Commander, Heavy Airlift Wing
Providing Lean Airlift Capability: The Heavy Airlift Wing
  • Current view of man hour integration into the HAW: national participants
  • Assets within HAW’s framework: C-17 Globemaster as the workhorse for the effort
  • Involvement in humanitarian and goodwill operations to support the member states and beyond
  • Investment in Papa and development of the wing
  • Concluding comments and thoughts on pooling and sharing frameworks

Ha minden igaz, a "How do you see HAW versus EATC in terms of additional overhead. Would it make sense to seek synergy?" kérdésre válaszolt azt parancsnok.

Sparrow said the wing’s three C-17s, which it has owned since its inception, are naturally facing maintenance issues as they age. That, coupled with increased taskings by member nations, has pretty much maxed out the wing. Although the wing is not currently considering adding airframes, more planes would be needed in the future if it were to expand its operations. If any new country were to join the consortium, they would need to work bilaterally with an existing nation to get a share of allotted flight hours, Sparrow said.

Since Boeing has ended the C-17 production line, this would require the USAF to sell the SAC second-hand C-17s, or other aircraft such as C-130s. Hungary recently purchased two Embraer KC-390 refueling and transport aircraft. While the country has not announced if they will be based at Papa Air Base or if they could be used in cooperation with the HAW, it is a “fascinating” idea, Sparrow said.
“I have not heard plans to actually base the aircraft here at Papa, to use them in cooperation with us, but that makes sense to me. I think, longer term, I would like to see that.”


(EATC: European Air Transport Command)
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Nem teljesen értem, hogy egy 30 évre kötött együttműködési program 12. évében miért kell a parancsnoknak azon gondolkodni, hogy mi lesz majd 18 év múlva. Főleg úgy, hogy a cikkben leírják hogy az USAF 2080-ig tervezi üzemeltetni a C-17 típust, így még 30 évig a SAC is simán működhet a jelenlegi felállásban a C-17-esekkel. Mivel amerikai a parancsnok és egy nemzetközi fórumon beszélt, lehet hogy új amerikai szállító típus közös rendszeresítésére gondolt, pl C-130, KC-46 vagy valamire amit most kezdenek el fejleszteni (KC-Y ?) és 2038-ra lesz kész...

Persze ha már most kapacitásprobléma van a SAC-nál, akkor valamilyen repülőgépet sürgősen be kell még vonni. Benkő kezdettől fogva emlegeti hogy a Honvédség új szállítógépeit bérszállításra akarja használni...

A német A400M-ek is jó kiegészítő gépek lennének. Egyrészt jelenleg az az elérhető legnagyobb (európai) rámpás szállítógép. Másrészt úgy tűnik hogy a német közös szállítóezred (MNAU: Multinational Air Transport Unit) ötlete nem nagyon jött be, mert Magyarországon kívül még mindig nem csatlakozott senki, így meg kicsit sok a felesleges gép...

Az A330-asok az a külügy "biznisze". Lassan két hónapja itt az első gép és még nem repült sehová? Valószínűleg ezzel akarják hozni a védőoltást valahonnan, hogy egyből igazolva legyen a szükségessége.


Egyébként ez volt az előadáson:
Colonel James Sparrow - Commander, Heavy Airlift Wing
Providing Lean Airlift Capability: The Heavy Airlift Wing
  • Current view of man hour integration into the HAW: national participants
  • Assets within HAW’s framework: C-17 Globemaster as the workhorse for the effort
  • Involvement in humanitarian and goodwill operations to support the member states and beyond
  • Investment in Papa and development of the wing
  • Concluding comments and thoughts on pooling and sharing frameworks

Ha minden igaz, a "How do you see HAW versus EATC in terms of additional overhead. Would it make sense to seek synergy?" kérdésre válaszolt azt parancsnok.

Sparrow said the wing’s three C-17s, which it has owned since its inception, are naturally facing maintenance issues as they age. That, coupled with increased taskings by member nations, has pretty much maxed out the wing. Although the wing is not currently considering adding airframes, more planes would be needed in the future if it were to expand its operations. If any new country were to join the consortium, they would need to work bilaterally with an existing nation to get a share of allotted flight hours, Sparrow said.

Since Boeing has ended the C-17 production line, this would require the USAF to sell the SAC second-hand C-17s, or other aircraft such as C-130s. Hungary recently purchased two Embraer KC-390 refueling and transport aircraft. While the country has not announced if they will be based at Papa Air Base or if they could be used in cooperation with the HAW, it is a “fascinating” idea, Sparrow said.
“I have not heard plans to actually base the aircraft here at Papa, to use them in cooperation with us, but that makes sense to me. I think, longer term, I would like to see that.”


(EATC: European Air Transport Command)

Nagyon erdekes, koszi! Ez eleg egyertelmu: a jovoben biztosan kell majd tovabbi kapacitas a HAW szamara es ha nem lesz tovabbi hasznalt C-17, akkor nyitottak barmire. Az kulonosen batoritoan hangzik, hogy ez a pl a leendo magyar Milleniumok Papan allomasoztatasat nemcsak kifejezetten partolja, de azt meg kulonosen jo otletnek tartja, ha esetleg HAW egyuttmukodesben is hasznalhatoak lennenek. Ez a HM-nek egy jo opcio, ha megiscsak rendelnenk harmadik gepet is es a budget szukosebbe valna (es X orat taxiznanak-barterelnenk Papan a HAWon keresztul.)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 917
91 545
113
Ma Benkő volt az InfoRádió Aréna vendége.
Érdemes meghallgatni? Haderőfejlesztés vagy a vírus ellen védekezünk? Mi volt a téma?
https://infostart.hu/a.rena

1 kis új info volt. Csak, ami nekem új. A vastag amit lazán bedobott, de komolyabb hírértékű!!!
  • 4 új Zlin jön a jövő héten.
  • Gripen szoftver update. ( ezt csak azért írom, mert szó volt róla, hogy ez 2018 óta elakadt. )
  • BTR-t folyamatosan kivonják, ahogy a Lynxek érkeznek 2023+25-ben. Ez érdekes...
  • Kiskunfélegyháza: aknavetők gyártása. WTF??? Ittmire gondolt? Hirtenberger???
  • Zalaegerszeg: 4*4 páncélozott szállítóeszközök gyártása!!!! Ez a kebabos lesz????
A gyártásról az utolsó 6 perc szól. Kb. a felétől, 2/3-tól érdekesebb az interjú, mert előtte a vírussal szenvednek.
De általában az ismert beszerzések elismétlése. A végén a csattanó csak a riporternek nem tűnt fel.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 411
120 738
113
1 kis új info volt. Csak, ami nekem új. A vastag amit lazán bedobott, de komolyabb hírértékű!!!
  • 4 új Zlin jön a jövő héten.
  • Gripen szoftver update. ( ezt csak azért írom, mert szó volt róla, hogy ez 2018 óta elakadt. )
  • BTR-t folyamatosan kivonják, ahogy a Lynxek érkeznek 2023+25-ben. Ez érdekes...
  • Kiskunfélegyháza: aknavetők gyártása. WTF??? Ittmire gondolt? Hirtenberger???
  • Zalaegerszeg: 4*4 páncélozott szállítóeszközök gyártása!!!! Ez a kebabos lesz????
A gyártásról az utolsó 6 perc szól. Kb. a felétől, 2/3-tól érdekesebb az interjú, mert előtte a vírussal szenvednek.
De általában az ismert beszerzések elismétlése. A végén a csattanó csak a riporternek nem tűnt fel.
Tibibácsiról beszélünk szóval a helyén kezeljük amit mond.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator and kamm

AlbaRegia

Well-Known Member
2019. december 23.
348
904
93
1 kis új info volt. Csak, ami nekem új. A vastag amit lazán bedobott, de komolyabb hírértékű!!!
  • 4 új Zlin jön a jövő héten.
  • Gripen szoftver update. ( ezt csak azért írom, mert szó volt róla, hogy ez 2018 óta elakadt. )
  • BTR-t folyamatosan kivonják, ahogy a Lynxek érkeznek 2023+25-ben. Ez érdekes...
  • Kiskunfélegyháza: aknavetők gyártása. WTF??? Ittmire gondolt? Hirtenberger???
  • Zalaegerszeg: 4*4 páncélozott szállítóeszközök gyártása!!!! Ez a kebabos lesz????
A gyártásról az utolsó 6 perc szól. Kb. a felétől, 2/3-tól érdekesebb az interjú, mert előtte a vírussal szenvednek.
De általában az ismert beszerzések elismétlése. A végén a csattanó csak a riporternek nem tűnt fel.


Lynxek váltják a BTR-eket? Nem lesz akkor 8x8-ok?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 917
91 545
113
Tibibácsiról beszélünk szóval a helyén kezeljük amit mond.
Kicsit sérelmeztem is, hogy a kiképzőrepülőgépek hazai gyártását meg sem említette.:) Bár az vki a légierőtől volt legutóbb.

Azért nem gondolom, hogy alap nélkül mondta.
Az aknavetők hazai gyártása logikus, hisz az osztrák üzem kapacitása évekre betáblázott, másrészt itthon olcsóbb.
A kebabnál csak reménykedek. Konkrét típust nem mondott. Nagyon komoly a deal, ha a törökök ebbe belemennek. Pl. más eszközök is, hosszú távú stratégiai együttmúködés
 
K

kamm

Guest
Ezt így nem mondta. Csak ahova a Lynx megy, onnan kivonják a BTR-t.

Igen, de ha jol remlik, @krisss meg nyaron te is ugy tippelted, hogy a kozepesben Lynx+BTR lesz, nem...?

  • Kiskunfélegyháza: aknavetők gyártása. WTF??? Ittmire gondolt? Hirtenberger???
  • Zalaegerszeg: 4*4 páncélozott szállítóeszközök gyártása!!!! Ez a kebabos lesz????
A gyártásról az utolsó 6 perc szól. Kb. a felétől, 2/3-tól érdekesebb az interjú, mert előtte a vírussal szenvednek.
De általában az ismert beszerzések elismétlése. A végén a csattanó csak a riporternek nem tűnt fel.

A 4x4 azok biztosan a kebabosok (meg az STnek is csak buggyja van 4x4, ha jol emlekszem.)
A Hirtenbergertol siman hozhatnak at gyartast, persze, sajat tulajdon es amugy is le vannak kotve evekre elore, boviteni meg mar nem osztrak foldon fogunk...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 411
120 738
113
Igen, de ha jol remlik, @krisss meg nyaron te is ugy tippelted, hogy a kozepesben Lynx+BTR lesz, nem...?



A 4x4 azok biztosan a kebabosok (meg az STnek is csak buggyja van 4x4, ha jol emlekszem.)
A Hirtenbergertol siman hozhatnak at gyartast, persze, sajat tulajdon es amugy is le vannak kotve evekre elore, boviteni meg mar nem osztrak foldon fogunk...
Nem tippeltem ilyet, max amíg ki nem pörgetik a support verziós BTR-eket addig lesz keverten.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 105
13 524
113
1 kis új info volt. Csak, ami nekem új. A vastag amit lazán bedobott, de komolyabb hírértékű!!!
  • 4 új Zlin jön a jövő héten.
  • Gripen szoftver update. ( ezt csak azért írom, mert szó volt róla, hogy ez 2018 óta elakadt. )
  • BTR-t folyamatosan kivonják, ahogy a Lynxek érkeznek 2023+25-ben. Ez érdekes...
  • Kiskunfélegyháza: aknavetők gyártása. WTF??? Ittmire gondolt? Hirtenberger???
  • Zalaegerszeg: 4*4 páncélozott szállítóeszközök gyártása!!!! Ez a kebabos lesz????
A gyártásról az utolsó 6 perc szól. Kb. a felétől, 2/3-tól érdekesebb az interjú, mert előtte a vírussal szenvednek.
De általában az ismert beszerzések elismétlése. A végén a csattanó csak a riporternek nem tűnt fel.
Nekem fura lenne, ha egy részben Rheinmetallos uzemben konkurens torok cuccot gyártanának ...
RM-nak van a portfóliójában példaul AMPV: https://en.wikipedia.org/wiki/Armoured_Multi-Purpose_Vehicle és ezen kívul felkarolta a szlovák Zetor Gerlachot.