Diesel-elektromos(-hibrid). (-re tippelek: kb. annyi a súlya, mint a kuplung+váltó+terep, de sokkal dinamikusabb lehet, ha "akarják"
)
Harctéren az a "kis" plusz dinamika életet ment, túlélést/győzelmet ér ! ! !
Kb. 2 hete a szokásos csapatommal pont erről a területről beszélgettünk és csodálkoztunk is, hogy a civil rokon-területeken évek óta folyamatosan emlegetett megoldások "nem akarnak" átszivárogni a katonai területre, holott fordított technológiai-mozgásirány a gyakoribb.
Emellett "nálunk" szóba került egy "még-forradalmibb" irány a Diesel-elektromos(+hibrid ? ) mellett, ami sok előnnyel rendelkezne a szinte biztos 8X8 megoldással szemben: a
6X6, hernyótalpas megvalósításban ! ! !
Miért is ???
Pl ezek miatt:
- ez esetben(6X6 hernyótalppal) nem 4 elektromos (kerékagy-)motor kell oldalanként(vagyis összesen 8 darab, arany-árban mért elektromotor), hanem csak 3 darab oldalanként!!!
- oldalanként 3 hernyótalp esetén, 1 kilövésekor is bőven harc-/mozgásképes marada másik kettővel azon az oldalon és 2 kilövése esetén sem teljesen mozgásképtelen ( !!! ),
- egy hernyótalp legkevesebb 2,5 "eredeti" keréknek megfelelő felületet jelent, ami a szokásos jelölésben egy legkevesebb 12X12-es gumikerekes konstrukció talajnyomását jelenti, ami a szokásos gumikerekes, összkerekes, +Diesel meghajtás/erőátvitel megoldásban annál is bonyolultabb műszakilag, mint itt most leírva tűnik,
- ez a talajnyomás a konkurens 6X6/8X8 megoldásoknál sokkal jobb terepképességet tesz lehetővé, vagy azt "be lehet váltani" páncélzat(védettség)/fegyverzet súlyra( !!! ),
- ha a személyzet(2-3-4 fő) tandem elrendezésben kerül elhelyezésre (egymás mögött, mint Pl a Mi-24/F-15/... -ben), akkor a hagyományos elrendezéshez képest korábban elképzelhetetlen védelemnek szabadul fel hely.
Kb. ez a 6X6 elrendezés:
...oldalanként a 3 kerék helyett 3 (olcsó gyárthatóság miatt egyforma), ilyesmi gumi-/hernyó-talppal:
Forradalmi( ? ? ? ), rendben: ha lúd, legyen "dundi"