A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 359
113
Diesel-elektromos(-hibrid). (-re tippelek: kb. annyi a súlya, mint a kuplung+váltó+terep, de sokkal dinamikusabb lehet, ha "akarják" ;) )

Harctéren az a "kis" plusz dinamika életet ment, túlélést/győzelmet ér ! ! !

Kb. 2 hete a szokásos csapatommal pont erről a területről beszélgettünk és csodálkoztunk is, hogy a civil rokon-területeken évek óta folyamatosan emlegetett megoldások "nem akarnak" átszivárogni a katonai területre, holott fordított technológiai-mozgásirány a gyakoribb.

Emellett "nálunk" szóba került egy "még-forradalmibb" irány a Diesel-elektromos(+hibrid ? ) mellett, ami sok előnnyel rendelkezne a szinte biztos 8X8 megoldással szemben: a 6X6, hernyótalpas megvalósításban ! ! !

Miért is ???
Pl ezek miatt:
- ez esetben(6X6 hernyótalppal) nem 4 elektromos (kerékagy-)motor kell oldalanként(vagyis összesen 8 darab, arany-árban mért elektromotor), hanem csak 3 darab oldalanként!!!
- oldalanként 3 hernyótalp esetén, 1 kilövésekor is bőven harc-/mozgásképes marada másik kettővel azon az oldalon és 2 kilövése esetén sem teljesen mozgásképtelen ( !!! ),
- egy hernyótalp legkevesebb 2,5 "eredeti" keréknek megfelelő felületet jelent, ami a szokásos jelölésben egy legkevesebb 12X12-es gumikerekes konstrukció talajnyomását jelenti, ami a szokásos gumikerekes, összkerekes, +Diesel meghajtás/erőátvitel megoldásban annál is bonyolultabb műszakilag, mint itt most leírva tűnik,
- ez a talajnyomás a konkurens 6X6/8X8 megoldásoknál sokkal jobb terepképességet tesz lehetővé, vagy azt "be lehet váltani" páncélzat(védettség)/fegyverzet súlyra( !!! ),
- ha a személyzet(2-3-4 fő) tandem elrendezésben kerül elhelyezésre (egymás mögött, mint Pl a Mi-24/F-15/... -ben), akkor a hagyományos elrendezéshez képest korábban elképzelhetetlen védelemnek szabadul fel hely.

Kb. ez a 6X6 elrendezés:

e2abd1b7e9fe041f8f9c679cca996b7f-1000.jpg



...oldalanként a 3 kerék helyett 3 (olcsó gyárthatóság miatt egyforma), ilyesmi gumi-/hernyó-talppal:


gumihevederes1.png



Forradalmi( ? ? ? ), rendben: ha lúd, legyen "dundi" :hadonaszos:
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
Lehet Maróth most bedobta nekünk a labdát, amíg mi püföljük addig ő jegyzetel :D

Bedobta ezt a múltkor az egyik interjúban, hogy kicsit felkeltse az emberek érdeklődést a haditechnika iránt, azóta mindenki azt hiszi hogy az ő blogját, fórumát, hozzászólását olvasgatja, az ő véleményét vette figyelembe Maróth. Szerintem neki nincs se ideje se kedve nincs ezzel foglalkozni. Akinek meg ez a feladata, az meg csak röhög rajtunk hogy milyen tudatlan hülyék vagyunk...
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 417
23 615
113
Bedobta ezt a múltkor az egyik interjúban, hogy kicsit felkeltse az emberek érdeklődést a haditechnika iránt, azóta mindenki azt hiszi hogy az ő blogját, fórumát, hozzászólását olvasgatja, az ő véleményét vette figyelembe Maróth. Szerintem neki nincs se ideje se kedve nincs ezzel foglalkozni. Akinek meg ez a feladata, az meg csak röhög rajtunk hogy milyen tudatlan hülyék vagyunk...
Ez is lehetséges, úgy ahogy az ellentettje is.
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
1 926
6 897
113
Bedobta ezt a múltkor az egyik interjúban, hogy kicsit felkeltse az emberek érdeklődést a haditechnika iránt, azóta mindenki azt hiszi hogy az ő blogját, fórumát, hozzászólását olvasgatja, az ő véleményét vette figyelembe Maróth. Szerintem neki nincs se ideje se kedve nincs ezzel foglalkozni. Akinek meg ez a feladata, az meg csak röhög rajtunk hogy milyen tudatlan hülyék vagyunk...
cb82b0bd955900b08ff82501403fedd6.jpg
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Valóságosak lehetnek a KF41 altípusok itt bemutatott változatai, a légvédelmi lézerágyú projekt és néhány UGV rendszeresítése. Továbbá még hiányzik a BTR váltótípusa a Bocskainál. Kelleni fog RCWS is a két dandár harcjárműveire.
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 203
2 673
113
Kb. 2 hete a szokásos csapatommal pont erről a területről beszélgettünk és csodálkoztunk is, hogy a civil rokon-területeken évek óta folyamatosan emlegetett megoldások "nem akarnak" átszivárogni a katonai területre, holott fordított technológiai-mozgásirány a gyakoribb.

Emellett "nálunk" szóba került egy "még-forradalmibb" irány a Diesel-elektromos(+hibrid ? ) mellett, ami sok előnnyel rendelkezne a szinte biztos 8X8 megoldással szemben: a 6X6, hernyótalpas megvalósításban ! ! !

Miért is ???
Pl ezek miatt:
- ez esetben(6X6 hernyótalppal) nem 4 elektromos (kerékagy-)motor kell oldalanként(vagyis összesen 8 darab, arany-árban mért elektromotor), hanem csak 3 darab oldalanként!!!
- oldalanként 3 hernyótalp esetén, 1 kilövésekor is bőven harc-/mozgásképes marada másik kettővel azon az oldalon és 2 kilövése esetén sem teljesen mozgásképtelen ( !!! ),
- egy hernyótalp legkevesebb 2,5 "eredeti" keréknek megfelelő felületet jelent, ami a szokásos jelölésben egy legkevesebb 12X12-es gumikerekes konstrukció talajnyomását jelenti, ami a szokásos gumikerekes, összkerekes, +Diesel meghajtás/erőátvitel megoldásban annál is bonyolultabb műszakilag, mint itt most leírva tűnik,
- ez a talajnyomás a konkurens 6X6/8X8 megoldásoknál sokkal jobb terepképességet tesz lehetővé, vagy azt "be lehet váltani" páncélzat(védettség)/fegyverzet súlyra( !!! ),
- ha a személyzet(2-3-4 fő) tandem elrendezésben kerül elhelyezésre (egymás mögött, mint Pl a Mi-24/F-15/... -ben), akkor a hagyományos elrendezéshez képest korábban elképzelhetetlen védelemnek szabadul fel hely.

Kb. ez a 6X6 elrendezés:

e2abd1b7e9fe041f8f9c679cca996b7f-1000.jpg



...oldalanként a 3 kerék helyett 3 (olcsó gyárthatóság miatt egyforma), ilyesmi gumi-/hernyó-talppal:


gumihevederes1.png



Forradalmi( ? ? ? ), rendben: ha lúd, legyen "dundi" :hadonaszos:

Regebben mar fel volt dobva, hogy 6x6 eseten terepen nem megoldhato-e, hogy a "standard" kerekekre "huzol" gumilanctalpat. Voltak kepek protokrol is, meg fakitermelesnel hasznalt traktoroknal van ilyen. Linkeltek is be roluk akkor videokat.

Elektromotoros meghajtasu kerekekkel konnyebb lenne ilyenkor a vezerlest is megoldani talan.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
503
1 381
93
x5fd9f50548b27405415790.JPG.pagespeed.ic.S6saU1rJye.webp


Ez valami repulo, APC mutacio? :D
Majdnem APC. Ez egy APT: Aircraft/Aircrew Procedure Trainer. Nem egy új dolog és nem is egy szimulátor. Az érintőképernyőkön a pilótafülke műszerei, kapcsolói vannak megjelenítve. A különböző "flow"-kat, kapcsolási sorrendeket, eljárásokat lehet rajta gyakorolni, mert kb. ott helyezkednek el a kapcsolók körülötted térben, ahol az igazi pilótafülkében is. Meg lehet vele spórolni némi pénzt és nem a drága (rendes) szimulátoridőt foglalja az ember, amíg az elején keresgéli a kapcsolókat. Nem lehet vele megtanulni repülni, amit én használtam abban még kormány sem volt. Ráadásul az érintőképernyőt sem úgy kell kezelni, mint az igazi gombokat, karokat, tekerentyűket. Inkább egy Microsoft FS-hez hasonló valami, ahol minden panelnek saját érintőképernyője van, nem az egérrel kell b@sztatni. Árban saccra az egy ezrede lehet egy rendes Full Flight szimulátornak.

Amúgy ez egy helikopter "szim". Jobb oldalon bal kézre ott a kollektív.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
Nem csak erdészeteknél. Ma már a gumiheveder elég elterjedt dolog. Nem mellesleg ha jól tudom itthon is gyártanak (gyártottak), igaz nem magyar cég.

Valamelyik topikban volt már ez téma. Talán a magyar Lynx topikban? Ha jól emlékszem arra jutottak, hogy jelenleg 25 tonna körüli tömegnél többet semmilyen gumilánctalp nem bír el.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and phaidros

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
Maróth mondta SpiritFM-es műsorban . 4:10
a szakértő hallgatói közösségnek is meglepő lesz

A török vasakra is azt mondta (19:30), hogy van megállapodás "de nem úgy ahogy a jól értesült szakmai közvélemény is találgatja"....

Meg azt is mondta minden másra amiről még nem tudunk semmit, hogy folyamatosan változnak a magyar elképzelések a lehetőségek és az új kihívások függvényében.