Mindenki abban hisz amiben akar... a többieknek meg ott a valóság.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hm??? Ez mire vonatkozik?na..paraméterei számunkra is meglepő lesz..alig várom
Kb. 2 hete a szokásos csapatommal pont erről a területről beszélgettünk és csodálkoztunk is, hogy a civil rokon-területeken évek óta folyamatosan emlegetett megoldások "nem akarnak" átszivárogni a katonai területre, holott fordított technológiai-mozgásirány a gyakoribb.
Emellett "nálunk" szóba került egy "még-forradalmibb" irány a Diesel-elektromos(+hibrid ? ) mellett, ami sok előnnyel rendelkezne a szinte biztos 8X8 megoldással szemben: a 6X6, hernyótalpas megvalósításban ! ! !
Miért is ???
Pl ezek miatt:
- ez esetben(6X6 hernyótalppal) nem 4 elektromos (kerékagy-)motor kell oldalanként(vagyis összesen 8 darab, arany-árban mért elektromotor), hanem csak 3 darab oldalanként!!!
- oldalanként 3 hernyótalp esetén, 1 kilövésekor is bőven harc-/mozgásképes marada másik kettővel azon az oldalon és 2 kilövése esetén sem teljesen mozgásképtelen ( !!! ),
- egy hernyótalp legkevesebb 2,5 "eredeti" keréknek megfelelő felületet jelent, ami a szokásos jelölésben egy legkevesebb 12X12-es gumikerekes konstrukció talajnyomását jelenti, ami a szokásos gumikerekes, összkerekes, +Diesel meghajtás/erőátvitel megoldásban annál is bonyolultabb műszakilag, mint itt most leírva tűnik,
- ez a talajnyomás a konkurens 6X6/8X8 megoldásoknál sokkal jobb terepképességet tesz lehetővé, vagy azt "be lehet váltani" páncélzat(védettség)/fegyverzet súlyra( !!! ),
- ha a személyzet(2-3-4 fő) tandem elrendezésben kerül elhelyezésre (egymás mögött, mint Pl a Mi-24/F-15/... -ben), akkor a hagyományos elrendezéshez képest korábban elképzelhetetlen védelemnek szabadul fel hely.
Kb. ez a 6X6 elrendezés:
...oldalanként a 3 kerék helyett 3 (olcsó gyárthatóság miatt egyforma), ilyesmi gumi-/hernyó-talppal:
Forradalmi( ? ? ? ), rendben: ha lúd, legyen "dundi"
...azért pár titkosszolgálat értékelné, ha ilyen saját "infó-szűrő" rendszere lehetne, mint ez a fórum...milyen tudatlan hülyék vagyunk...
Maróth mondta SpiritFM-es műsorban . 4:10Hm??? Ez mire vonatkozik?
...azért pár titkosszolgálat értékelné, ha ilyen saját "infó-szűrő" rendszere lehetne, mint ez a fórum...
Nem csak erdészeteknél. Ma már a gumiheveder elég elterjedt dolog. Nem mellesleg ha jól tudom itthon is gyártanak (gyártottak), igaz nem magyar cég.fakitermelesnel hasznalt traktoroknal van ilyen
Majdnem APC. Ez egy APT: Aircraft/Aircrew Procedure Trainer. Nem egy új dolog és nem is egy szimulátor. Az érintőképernyőkön a pilótafülke műszerei, kapcsolói vannak megjelenítve. A különböző "flow"-kat, kapcsolási sorrendeket, eljárásokat lehet rajta gyakorolni, mert kb. ott helyezkednek el a kapcsolók körülötted térben, ahol az igazi pilótafülkében is. Meg lehet vele spórolni némi pénzt és nem a drága (rendes) szimulátoridőt foglalja az ember, amíg az elején keresgéli a kapcsolókat. Nem lehet vele megtanulni repülni, amit én használtam abban még kormány sem volt. Ráadásul az érintőképernyőt sem úgy kell kezelni, mint az igazi gombokat, karokat, tekerentyűket. Inkább egy Microsoft FS-hez hasonló valami, ahol minden panelnek saját érintőképernyője van, nem az egérrel kell b@sztatni. Árban saccra az egy ezrede lehet egy rendes Full Flight szimulátornak.
Ez valami repulo, APC mutacio?
Nem csak erdészeteknél. Ma már a gumiheveder elég elterjedt dolog. Nem mellesleg ha jól tudom itthon is gyártanak (gyártottak), igaz nem magyar cég.
Valamelyik topikban volt már ez téma. Talán a magyar Lynx topikban? Ha jól emlékszem arra jutottak, hogy jelenleg 25 tonna körüli tömegnél többet semmilyen gumilánctalp nem bír el.
Maróth mondta SpiritFM-es műsorban . 4:10
a szakértő hallgatói közösségnek is meglepő lesz
Nem olvastam.Valamelyik topikban volt már ez téma. Talán a magyar Lynx topikban? Ha jól emlékszem arra jutottak, hogy jelenleg 25 tonna körüli tömegnél többet semmilyen gumilánctalp nem bír el.
30 tonna max amit a legújabb fejlesztésű harcjármű gumitalpak megbírnak jelenleg. Majd később még ez lehet javul.Nem olvastam.
NEEEMááár!Bedobta ezt a múltkor az egyik interjúban, hogy kicsit felkeltse az emberek érdeklődést a haditechnika iránt, azóta mindenki azt hiszi hogy az ő blogját, fórumát, hozzászólását olvasgatja, az ő véleményét vette figyelembe Maróth. Szerintem neki nincs se ideje se kedve nincs ezzel foglalkozni. Akinek meg ez a feladata, az meg csak röhög rajtunk hogy milyen tudatlan hülyék vagyunk...
A Pro Patria radar meg a Spike is ott figyel a Lynxen.
Kéne nyitni egy Rheinmetall Hungary topikot. Ez sok verzió, fejlesztési lehetőség megérné, hogy egy helyen megtalálható legyen.
Több az már!30 tonna max amit a legújabb fejlesztésű harcjármű gumitalpak megbírnak jelenleg. Majd később még ez lehet javul.
NEEEMááár!
AHHAHAAAAA
4:00 perctől:
"Hiszünk magában a termékben....Tudom, hogy ilyenkor ez nem kielégítő a hallgatók számára, pláne egy szűkebb, ámde szakértő hallgatói közösség számára, de higgyjék el nekem, hogy amikor majd elő tudunk állni a valódi paramétereivel a gépjárműveknek, az számukra is meglepő lesz."
Ezt hogyan kellene érteni Maróth úr???