Fontosbb információk:
- a honvédségnek dolgozó karbantartó/javító üzemek egyesülnek és nemcsak a honvédségi, hanem nemzetközi igényeket is ki fognak szolgálni. Ezt a KF41 gyártás kapcsán mondja, de nem derül ki egyértelműen, hogy ezek szerint Zalaegerszeg központi javítóüzem is lesz egyben, vagy ehhez kapcsolódóan, de más helyszínen valósul ez meg!
- a kebaboskocsiknak a licenszét vesszük meg és a gyársát fogjuk az RM-el együtt végezni. Ez akkor Kaposvár.
- folyamatban van azoknak a "tűzeszközöknek" a beszerzése, amelyek képesek elhárítani az izraeli radarrendszer felderítette célokat, beleértve a tüzérségi lőszereket is, itt a légvédelem kontextusában. Továbbá elhangzik, hogy a radarok egy része a tüzérséghez kerül és ott tüzérségi elleni tüzet fog vezérelni. Hogy ezt mivel (MLRS vagy hagyományos tüzérség) az utóbbit nem tudjuk meg.
- a szóbakerült Gripen kapcsán csak annyit tudunk meg, hogy a jelenlegi és 2026-ban lényegében tulajdonunkban kerülő és térségünkben még igen modern eszközökkel nem számolunk, legföljebb a GripenNG jöhet szóba ebből a típusból.
- Rheinmetall és Hirtenberger kontextusban szóba kerül és ott gyártani fogjuk a 80 (sic! 81!) és 120mm-es aknavetőket és ehhez lőszert gyárt majd Várpalota. Hogy ez a KF41NEMO és/vagy SRAMS kebaboskocsin az nem derül ki, igen zavarosak a félbehagyott mondatrészek egymás után.
- Az ATGM-ek majd a KF41-el és Gidránnal egy időben jönnek! Ez logikus, nagyjából így is gondoltuk eddig is.
- A NASAMS esetében sem igazán lehet érteni miről beszél, először önjárózik, majd telepíthetőzik a magyar platform kapcsán. Nem tudtuk meg, hogy lesz e csapatlégvédelmi verziója.
- Vadai Ágnes felvilágosítása nem lehetséges.
Zavarosabban beszélt, mint ahogy szokott, ennyit tudtam kihámozni.