Pedig ha belegondolsz logikus a dolog meg van hozzá a kiépített infrastruktúra a képzés stb az elkövetkező min 10 v 15 évben senki sem fog 5 gen gépet rendszerben tartani a lengyeleken kívül,mondjuk azt nem tudom,hogy mennyi egy Gripen E ára és fenntartása,de biztos olcsóbb mint egy 5 gen gépé,és 2026 után min 15 évig a
Gripen E még mindig egyenrangú ellenfele lenne a környékbeli országokban rendszeresített gépeknek és leghamarabb 2040 körül pedig nyugodtan kiválaszthatjuk a Gripen utódját.
De látod, mivel máshol sincs 5 gen. így nálunk sincs indoka egyáltalán akkor a váltásnak. Inkább ki kell használni a gripenben lévő lehetőségeket, amit nem teszünk.
Ha váltani akarnak, akkor viszont csak az 5. gennek van értelme.
De nem én döntök, szóval tökmindegy, mit gondolok erről.
De hat ezzel elegge egyedul vagy, mert ezen kb 100x vegigmentunk, miert is teljesen ertelmetlen ez a "5th gen" orulet, ahogy a valasztek teljes hianyat, az elmeroggyant koltsegeit es teljesen limitalt tulajdonosi jogokrol, total zero tehcnologiai transzfert nezzuk.
Ha valaminek semmi ertelme nincs, az az, hogy 3x dragabban probaljunk uzemeltetni feleannyiu vagy kevesebb olyan gepet, amiben egy csavart is alig engednek magunknak kicserelni, a remote serverre torteno idoszakos bejelentkezest mar nem is emlitve.
Ugy-ugy. Majd amikor a Tempest ill FCAS materializalodik, akkor erdemes next-gen dolgokat nezegetni. Az F-35 egy kozbulso lepcso, baromi dragan, szamunkra gyakorlatilag semmikeppen sem erne meg akkora osszeget kib@szarintani egy ilyen operettszazadra.
Az, hogy te hányszor és min mentél végig, az legyen a te dolgod. Az én véleményem meg az én dolgom, és ebben nem egyezik meg a tiéddel.
Láthatóan elszánták magukat, hogy lecserélik a gripent. Én nem látom indokát egyelőre, de mint Wilsonnak is mondtam, nem én döntök.
Simán ki tudnánk húzni ezzel az 5. generációra váltásig, mert előbb-utóbb muszáj lesz. Hogy az FCAS, Tempest, 35, vagy japán csoda lesz, ebből a szempontból lényegtelen.