Amúgy mióta elkezdtük ezt a szittya dolgot
@SilvioD fuchs öttlete elkezdett gyökeret verni a tudalattimban.
Olcsó, de még fejleszthető jó képességekkel rendelkező mindenes típus.
Annál is inkább, mert becsléseim szerint, viszonylag nagy mennyiségben lenne elérhető a típus.
Eléggé eltérő számok keringenek a legyártott mennyiségekből.
Az
ESUT szerint közel 1400db készült el. (Elvileg ez csak a Fuchs 1)
A
BW saját rendelkezésre állási adatai szerint a BW összesen jelenleg valami 907db-bal rendelkezik (tulajdon). Amiből 684 van csapatoknál rendszerben. Érdekesség, hogy az egyik legmegbízhatóbb rendszere a BW-nek. 2020-ban 77%-os rendelkezésre állással üzemeltetve - ez már csak a BW általános állapotát nézve is zseniális szám.
Az eredeti tervek szerint (2013) 728db-ot szerettek volna upgradelni 1A8-as szintre. Azonban 2020-ig csak 272-őt rendeltek meg ebből. Elvileg már gondolkoznak az utódján. A RM kiadványaiban már meg is jelent a Fuchs 3 mint utalás. Hogy ez most upgrade-et jelent, vagy teljesen új gyártást, nem lehet tudni.
Hogy miért vannak ilyen nagy különbségek az egyes számok között, azt nem tudom, de valószínűleg komoly szerepe lehet a Boxerekre való átállásnak is.
Már az 1400-907db is jelentős eltérés (493db), de talán mégis sokkal informatívabb az, hogy az eredetileg tervezett 728-ból csak 272 lett átalakítva a legutolsó szabványra, akkor ott egy jó bő 400db-os tétel van, amire eddig nem adtak le modernizációs megrendelést. Gondolom, mert csak a legszükségesebbeket rendelték meg.
Szóval csak arra akartam célozni, hogy a Honvédség igényeit olyan mennyiségben is ki lehetne elégíteni, amivel nem csak mind 20.000 tartalékos tervezett igényeit le tudják fedni, de bőven jutna az aktív állománynak is, és még letárolás is szóba jöhet.
Ha tényleg belehúz a Rába egy ilyen bizniszbe - és a BW-től fillérekért kapnánk meg a járműveket -, akkor az állami szinten gyakorlatilag filléres tétel lenne. (A Rába ugye főleg állami tulajdon)
Mielőtt elindulunk az "ezzel az erővel a modernizáljuk a BTR-t, T-72-t", irányban. Leszögezném, hogy a Fuchs az a vállalható kompromisszum, ahol van az a költségszint, ahol bőven megéri a modernizáció.
A Fuchs esetén nincsen olyan konstukciós hiba, ami pl. a BTR esetén, vagy nem jelent problémát a páncélzatot alkotó anyagok öregedése, mivel lényegében nem igazán páncélozott alapjaiban. De a T-72-es kis példányos felújítása és a NATO sztenderdekbe bele nem illése sem fenyegeti, tekintve, hogy a Fuchs minimum 5 NATO tagországban még akár évtizedekig is hadrendben lesz. Mi több a BW és a angolok most rendelték meg az NBC járműveik upgrade-jét.