A repülőgép beszerzés...
Szerintem hogy most leállítják inkább a programot nagy baklövést követnek el...
Az én meglátásom szerint a helyes megoldás a következő lenne...
A piacról beszerezni 3 db Boeing-737-est 2 teherszállító változatot 1 személyszállító változatot.
Ameddig a beszerzés zajlik megkezdeni a kiképzést a típusra plusz volt malév szerelők alkalmazása (és +50-60 műszakis képzésének elkezdése.(A Honvédségnek.)
A lényeg az lenne hogy az ancsák tehermentesítve lennének a vip szállítás megoldott a nagyobb terheké is.
De most jön a lényeg. Hogy miért is 737
-Olcsón lehet kapni használt gépeket. (Egyáltalán nem gond a használt úgyse repkednének annyit mint egy polgári légitársaságnál.)
-Olcsó az alkatrész
-Magyarországon van hozzá képzett személyzet.
-Pilóták képzése szimulátor országon belül megoldható.
Első lépések az egyik teherszállító változatot a honvédségen belül modernizálja (Nem kell nagy dolgokra gondolni csak a piacon is beszerezhető színes kilyezőket beépíteni hasonlók.) Plussz lefesteni radarabszorbens festékkel (nem lessz teljesen láthatatlan de nem is az a cél.) Elhejezni rajta pár besugárzás jelzőt (akár már nem használt gépekről is) és ugyan így nemhasznált gépekről a csalikat rászerelni. (Ez mind megoldható ithon is) és nem is kell több.
Majd ha késsz a másik két géppel is megcsinálni ugyan ezt megcsinálni.
Most ugrik a majom a vízbe
Amikor a +50-60 műszakis végez majd addigra egy már használaton kívüli repteret (másik topikba már vólt ötlet) rendbetenni Polgári teherszállító gépeknek.
Ez a reptér maradna honvédségi tulajdonba de csak a 3 737es lenne rajta és a polgári tehergépek.
Eladni a jogot hogy a 2 magyar cég és 1-2 külföldi csak a teherszállító gépeiknek bázisreptere legyen.
A frissen végzett honvédségi szerelők akik meg erre a típusra lettek képezve szépen bérjavítják (és ha kell a pilotafülkét modernizálják...
)
Így a honvédség pénzt keres azzal hogy új (használt) gépeket szerzett be...
És az a tény hogy katonás precizitás meg a határidőt mindig tartjuk ha parancsot kapunk stb
(100% hogy akkora előnnyel indulna a szekér hogy csak na) A reptér örzését is végezhetnék katonák a ki-be pakolást is mindent...
Tehát a végeredmény a honvédség tehermentesítette az ancsákat, ezzel kitolva az idejüket.
3 db "modern" típussal gazdagodott a légi flotta (aminek a hatótávja és a teherbíró képessége is jónak mondható) üzemeltetése olcsó.
Plusz a honvédségi szerelők nagy tapasztalatot nyernek a típus terén (ez nyugdíjazásukkor nekik is jó)
A magyar teherszállító légitársaságnak jó mert profeszionális javítást karbantartást kap egy olcsó bázis repterén
az idegen légitársaságoknak ugyan ez.
A kereskedőknek jó mert megkönnyíti a szállítmányizást az új reptér (ahova a vasút be van vezetve és a duna is közel)
A honvédségnek jó mert bevételi forrás.
Az államnak jó mert az ithoni javítás ithon adózik.
Az állampolgároknak jó mert mert az ott dolgozó katonák itt költik mert a pénz Magyarországon (nyaralás bolt stb)
plusz csökken a munkanélküliség a pluszba felvett Honvédek által.
A fiataloknak jó mert sokból katonai szerelő lehet.