De igen. Nekunk kellettek gepek, csak ezt "te nem akarod megerteni meg a sok gyok2". (Az ilyen szovegeddel egyebkent hamar kinyirod a beszelgetest. Csak ugy mondom.)
Látom nehéz a felfogásod, de lásd kivel van dolgod. Láthatólag hiába pontozom körbe a nyuszit, neked mindig meg kell rajzolni...
Használt F-16-ot nem tudták elsózni, mert mindenki már a korszerűbb változatokat akarta és vette. Ez mit jelent, tessék, a lista.
- A NATO-n belül ekkor már az MLU program futott, nem kellett nekik a fejletlenebb Block 15 ás OCU között félúton levő gép sőt, nem is minden gépen végezték el az MLU upgrade-t emlékeim szerint. Az MLU gépeket strukturálisan is felúították.
- Törökország akkor már az új gépeket gyártotta magának is és Egyiptomnak is. Csak To., csak a '90-es években kb. 200 db új gépet rendelt. Nem Block 15-öt, Block 30,40,50 gépeket a '80-as évek végétől az egész '90-es évek végéig.
- Izrael is korszerűbb változatokat kapott, egymaga 60 db-ot, de már a '80-as évek végén sem Block 15-öt rendeltek.
- D-Korea 120 db Block 50/52, mint '90-es évek.
- Egyiptom 1990-ben (!) Block 40-re írt alá.
- Chile 2000-ben vett korszerűbb F-16-ost.
- Görögország Block 50 1993-ban, a Block 32-es rendelést le is mondták.
- Szingapúr kétszer rendelt a '90-es években, ebből az egyik Block 52 volt.Egyik ex. Vsz ország sem kaphatta meg a '90-es évek közepén a legkorszerűbb export F-16-ot.
Nem néztek be semmit. Az
ÚJ F-16-nak volt piaca, a használt nem PGM-es Block 15-nek meg nem. Miért? Segítek, a Sivatagi Vihar tapasztalatai...
So, mit néztek be? Semmit. A '90-es évekbel letorták az exportpiacot az F-16-tal, miközben hova is adtak el nagy mennyiségben Mirage-2000-et vagy más európai gépet? Ja, bocs, kb. sehova, ahova igan, azoktól is szabadultak, lásd vadász Tornado vagy akartak, de nem sikerült később, Közel-keleten Mitage-2000 és Tajvanon is.
De beneztek egy uzletet. Neha a legjobbakkal is megesik.
Kb. le se szarták. Fenti üzeltek 500+ gépet jelentettek. 24 db, ami valójában 12 db volt szerinted hol feccöltek bele sokat? És a 2000-es éveben is jöttek rendelések a görögöktől, törököktől, Lengyelország és persze az UAE Block 60, aminek kb. segget csókolhat a legkorszerűbb C/D Griff is leszámítva a plsz HP-ket.
Mondom, akkor a lízing fogalmát nem is értették akkor a jenkik, arról meg szó nem lehetett, hogy mi diktáljunj. Az olaszoknál ellenben már F-16A adott QRA-z bérelve 2000-es években, mikor visszdobták a angol vadász Tornadókat, amiket szidtak, mint a bokrot, hogy mekorra csotrogányok és milyen drágán. Az olaszok imádták a Viperát és a gépek kora és fejltettsége ellenére szomorúak voltak, hogy elmennek.
Ez tereles.
Es eltelt majd 2 evtized mire modern(?) F-16-hoz juthattak az uj kedvenc bezzegorszagban. Ha megvettuk volna azokat a gepeket akkor meg ma se lennenek upgradelve szerintem.
Inkább csak simán szelektálsz.Az a terelés, hogy öcsém telibeszarod azt a tényt, hogy a 100 db felújított 21-esből a 2010-es évekre 30 db sem maradt röpképes.Na ennyire volt pénzük, pontosabban magyar módra ennyit (nem) költöttek rájuk.
Most azokból is elfogy az üzemidő és kell valami helyette. Megjegyzem
HASZNÁLT F-16-ot vettek és
NEM AZ USA-ból.
Vettunk gepeket. Az az uzlet megszuletett. Lett ra penz. Foloslegesen kevered ide a tobbi fegyvernem elhanyagolasat.
Nem, nem keverem. Az Albákat is ingyen kaptuk, basztuk azokat is használni.
http://legiero.blog.hu/2009/11/25/bucsu_az_albatol_az_alca_helyet_ker/full_commentlist/1#c7811836
Nem keverek semmit, kis pénz kis foci, ha nincs pénz, akkor nincs foci. Sem Romániában, sem itthon, de úgy kb. a lengyeleket leszámíva az ex. VSz országoban nem költöttek szinte semmit nemhogy a korszerűsítésre, de még az állagmegóvásra sem. Ennyi.
Ezek után jó lenne befejezni azt, hogy játszod az okos gyereket, mert láthatólag nem emlékszel sokmindenre - vagy nem is tudtad ezekt - tovább nagyon nem tudod összerakni a nagy összképet...