A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Mind a 19 állam benyújtotta a SAFE pályázatát és az Uniós biztos szerint külön jó hír, hogy 15-en egy részét az ukrán feneketlen kútba öntik.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: endre and Aladeen
17,4 milliárd eurós SAFE-hitelkeretre adott be a pályázatot Magyarország. 16,2 milliárd forintnyi keret áll nyitva az EU előtt -

Azaz kb.400 mrd HUF-al nagyobb összegü pályázatot nyújtottunk be, mint amennyit elnyerhetünk.
Valszeg számolnak némi "lemorzsolódással": nem fognak mindenre pénzt adni...
 
Na, abból lehet-e kitalicskázni?
Ahol majd azt látod, hogy teljes állomást építenek át, vasutat építenek 100km/h sebesség felett azok jellemzően tök feleslegesek a honvédségnek.
Pár dízel mozdony, az viszon hasznos lenne nekik, az gondolom nem lesz.
Hát az mondjuk nem lenne baj ha ebből fel lehetne újítani a kelet-nyugati irányú vasúti pályákat úgy hogy tényleg 100+ km/h feletti sebességgel mehessenek a civil vonatok is.
Azt senki nem tilthatja meg, hogy béke időben (remélhetőleg ez lesz a jellemző) ne használhassák a vonalakat civil vonatok.
Szóval ezek kettős felhasználású beruházások lesznek.

Az biztos hogy túlárazzák - már ha az EU hagyja nekik...
 
Nagy Márton szerint lehet, hogy nem is kell devizában kötvényt kibocsátani a következő években, „hiszen itt van egy sokkal olcsóbb finanszírozás, jelentősen csökkenti a kamatkiadásokat, és növeli Magyarország mozgásterét”.
A SAFE-et nem arra használnák, hogy hiányt és adósságot növeljenek, hanem „a meglévő devizafinanszírozást kiváltsuk egy olcsóbb” lehetőséggel.
Aznap viszont az EU külügyi és biztonságpolitikai főképviselője arra utalt, hogy a SAFE-et nem egyszerűen kötvények kiváltására találták ki, hanem feltételei is vannak.
A pénzhez ugyanakkor további, sima mérföldkövek – reformok, fejlesztések – is kellenek, és Kallas szavaiból úgy tűnik, erre gondolt, a Népszava is ezt hallotta ki a szavaiból. A helyreállítási alap mögötti hitelnél „reformokat kellett felmutatni, a dolgokat, amiket csinálsz, hogy megkaphasd a finanszírozást, és ezért vannak a tervek”. Úgy vélte, ezek biztosítják, hogy a pénz csak és kizárólag védelmi tervekre menjen.

Kallas magyarázata nem zárja ki, hogy a kormány be tudott írni elég védelmi vagy akár kettős használatú fejlesztést – azaz polgári célokra, például „katonai mobilitásra” alkalmas utakat, de utóbbiakat csak korlátozottan lehet bevenni a tervekbe. Arról, hogy a hitel milyen lehetőségeket jelenthet vasútfejlesztésre, valamint a magyar hadiipar privatizációjában részt vevő 4iG-nek, itt írt a G7 bővebben.


 
Nagy Márton szerint lehet, hogy nem is kell devizában kötvényt kibocsátani a következő években, „hiszen itt van egy sokkal olcsóbb finanszírozás, jelentősen csökkenti a kamatkiadásokat, és növeli Magyarország mozgásterét”.
A SAFE-et nem arra használnák, hogy hiányt és adósságot növeljenek, hanem „a meglévő devizafinanszírozást kiváltsuk egy olcsóbb” lehetőséggel.
Aznap viszont az EU külügyi és biztonságpolitikai főképviselője arra utalt, hogy a SAFE-et nem egyszerűen kötvények kiváltására találták ki, hanem feltételei is vannak.


Na ez gyors volt.
 
Na, abból lehet-e kitalicskázni?
Ahol majd azt látod, hogy teljes állomást építenek át, vasutat építenek 100km/h sebesség felett azok jellemzően tök feleslegesek a honvédségnek.
Pár dízel mozdony, az viszon hasznos lenne nekik, az gondolom nem lesz.
Egyébként megfontolandó lenne olyan "páncélvonat" féleséget csinálni,mint az orosz csinált a távol-keleti részei védelmére.Igazábol páncélosokat szállitó szerelvény,saját légvédelemmel.Maga a vonat nem harcolna,csak aszállitott harcjárművek.Saját rámpái vannak,hogy a harcjárművek bárhol le-fől tudjanek szállni róla.
Kevésbé specializáltan is meg lehetne oldani,mondjuk pőrekocsikra szerelhető mobilrámpa féleséggel
 
De hat már ha leadták a határidő letelt így módosítani nem lehet! Bukta?
Nem tudjuk a pontos szabályozást hogy most akkor lesz e lehetőség hiánypótlásra meg módosítani. Szerintem lesz ebben még egy újraköröztetés, nem hinném hogy csak nekünk lenne nem tökéletes pályàzatunk.

Majd meglátjuk.