Ha foglalkoztatnak munkásokat, adóznak meg bért fizetnek, az miért fáj neked? Gyártsanak wc-keféket az is mindegy, amíg hasznunk van belőle jöjjenek nyugodtan. A többi nem a mi gondunk.
Szerény véleményem szerint lassan el kéne indulnunk olyan termékek előállítása felé, ami nem szemét... Le kéne állni ezzel a világ minden szarát mi akarjuk gyártani mentalitással, mert nem bírjuk emberrel. Bár tudom, hogy ez csak egy vélemény (és hogy az mihez hasonlít), de a szememben az oly sokak által Istenként tisztelt autógyárak is ebbe a kategóriába tartoznak, mert a termék nem más, mint hulladék... legyen az béjemvé, mercsedesz, vagy bármelyik foshalom.
A repipar (gyártás oldalról) pont az a szegmens, ami kevés emberrel sok dollárt csinál és nekünk pont emberből van kevés. Persze lehet azt az utat is követni, hogy filléres szarokat gyártunk millió számra és még a melóst is importáljuk hozzá, de ha jobban megnézzük, a finnek sem attól élnek jól, hogy ott lakik a mikulás, meg amellett évi ezermilliárd facsipeszt adnak el hanem, hogy van náluk Wartsila, meg Sisu, Valmet, stb. amelyeknél kevés a termék, de cserébe jó drága.
Ha orosz haditechnikát gyártanánk abból több kárunk lenne mint hasznunk van egy olyan érzésem. Mezőgazdasági, gyógyszeripai együttműködés oké, katonai nem oké szerintem.
Az Anszat éppenséggel polgári termék.
Mi a gond ezzel a helikopterrel?
Ismét csak szerintem, de annyi, hogy ez a változat megrekedt a prototipusnál, ami nem baj, mert nem úgy néz ki, mint ami bármire is jó lenne.
Az utasteres változat meg nem fbw-s, mert ott állítólag volt egy kis fennforgás. Egyébként nagyjából a H145 paramétereit hozza, csak esélyesen olcsóbban.
Amúgy patent kis igavonónak ígérkezik, az oroszoknál dolgozik mentőhelikopter változat is.