A lejárat után még hosszú ideig üzemeltethetjük a saját tulajdonban lévő gépeket, ugyanakkor az egyre gyakrabban szóbahozott 26 utáni csere arra enged következtetni, hogy egyből keresni fogjuk a váltótipust. Viszont rohanás nem lesz, mert a griffjeink még akkor is jó passzban lesznek... a saját üzemeltetés csak akkor kezdődik egy jól karbantartott flottával több évtizedes tapasztalattal.Hende csatolt válasza szerint tehát valószínű(?) a nullás maradványérték. Ez nekem nem volt meg.
Ez esetben van három lehetőség.
(Szerintem Európának ki kéne hagynia az 5. gen. gép fejlesztését és már a 6. genesen gondolkodnia. Ez reális lehet 2040-50 körül).
- némi upgrade-del vagy anélkül tovább üzemeltetjük az új típus mellett
- ahogy van, eladjuk a flottát (nem lehet túl nagy piaci értéke egy 20+ éves, kis szériás gépnek, tehát ez valószínütlen)
- a 12 C-t becseréljük még 8-10 D-re és lesz egy advanced trainer századunk az új gépek mellett