A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Fantasztikus. Mindjárt kiderül, hogy egy jól pakolható jármű.:D:eek:o_O

Csak kell a desszantba 2 hobbit.

És a rajtokat is úgy kell összeválogatni, nem az emberek képességei alapján, hanem testalkat szerint.:D
Semmi ilyet nem allitottam. De igen a rajok osszeallitasanal a testalkat figyelembe vetele epp oly fontos mint egyeb tulajdonsagoke.

Ez van a kis emberek a hadsereg kotelekebe eleg sokszor nagy elonyt elveznek a kigyurt tarsaikkal szemben. Ez nem jelenti azt hogy ne lennenek bizonyos szituaciok amikor a nagyobb testtomeg a hasznos.

Egy pk a szellemi tudast a felkeszultseget figyelembe veszi egy raj osszeallitasakor. Egy jo pk viszont a fizikai tenyezokre is figyellemmel van.

Mimd korlatok mind elonyok gigyelembevetelevel.

A raj pk meg ha van egy kis esze tudja hogy hasznalja ki azt az elonyt amit az eltero fizikai adottsagok nyuljtanak neki.

Pl fara nem 2 mes 120 kilos kipattintott sracot kuldi fel.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Aki eddig nem igy csinalta annak gratula a parancsnokahoz.

Nagyon korultekinto a sok iskola ellenere. /szerencere tatan en ilyennel nem nagyon talalkoztam./ de lehet azert mert nem voltunk kulonlegesek.

/de ami teny az teny ha eleget btr ezel mindennek megtalalod a helyet elobb vagy utobb... Sajnos nem volt annyi cuccunk ami nem fert volna be.../ pedig nyomtunk par menetet.../
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Konyorgom egy fel szekrenybe elfert az osszes cuccunk carintiaval fujhato matraccal minden /.../ al
Bw matroz meg egy loszeres tatyo kenyerzsak./nem harcaszati minden./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Akkor ezek szerint még tovább kell üzemeltetni az egyetlen An-26-ost, mert nem lesz időben váltótípus...
Ha tegnap le is adtuk a megrendelest is meg minimum 3-4-5 ev mire 100% osan bevetheto lessz a gep mimdenki kikepezve begyakorolva. Minden eljaras kidolgozva beintegralva a rendszerbe... De mivel nekunk nem egy csucsraporgetett gyartasu gepekrol van szo igy igy az elso es az utolso gep kozott nagyobb intervallum is elkepzelheto./hisz a gyarto tobb helyre is szallit majd./ igy viszont a gepekhez olcsobban lehet hozzajutni. Mert nem kotjuk le a termelest. Hanem a gyar szempontjabol egy sorozatbol "ki-ki kapnak egy gepet./ a mi esetunkbe ez nem problema a kis rendelt memmyiseg miatt de igy beferunk egy nagyobb gyartott mennyiseg koze./

Tehat valoszinuleg lessz egy idoszak amikor parhuzamos uzemelttrs fog zajlani idehaza. Ez ha jol van utemezve nem lessz akkora kiadas mintha lekotnenk a gyartast es egyszerre kernenk az osszes gepet. Annal meg mindenfele keppen olcsobb hogy most azonnal rovid hataridon bellul az osszes gepet...

Hat egy gazdasagos megoldas. Kesobb egy ancsat a tartalekbol meglehet hagyni demozni a tartalekalkatresszel az ezer eve gepetrepulo pilotakkal. Civil tarsasagok kepesek erre uzletszeruen. A honvedsegnek is menne egy berendezett gepet reptetni airshowkra... Kettot muzeumba lehetoleg trapezlemezzel fedett helyen tarolva vagy hangarba...

Ezek a gepek meg 100 ev mulva is repulni tudnanak... Nem azt mondom hogy m zarolt tartalek. Mert eggyenlore semmi szukseg ilyenre... De bujtatott tartalelnak tokeletesen megfelelnek akar hosszu tavon.../nem art ha mindig van mihez nyulni megha az csak egy demos gep is./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Durva de ilyeneket is szem elott kell tartani. A jovore tervezve. Es igazabol meg profitot is termelhet.. Mint a demo mint a hangarba tartott... /egy repmuzeum ami fedett hangarral rendelkezik turisztikailag mindigg vonzobb mint egy csupasz ret. A csarnok tartalmazza az ilyen helyeken a logisztikai kozpontot receptciot mosdokat stb... A hangar resz sima lemezbol a turisztikai resz szendvicspanel. /lattam ilyeneket skandinaviaba./ a placcon meg olyan gepek amik nem fernek be a hangarba es nem akkora ertek. /de meg ezek nemeike is rendelkezhet egy sima badogtetovel.
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Akkor ezek szerint még tovább kell üzemeltetni az egyetlen An-26-ost, mert nem lesz időben váltótípus...

A mi gépünk még a tervezőasztalon van. Nagyon játszanak a tűzzel, lásd: ahogy a szlovákok jártak. Hirtelen nagyon szükségük lett szállítógépre, de nekünk szerintem nem is kellene. Úgyis csak a közösködés megy itt mindenhol. Volna egy másik kérdésem felétek: Az ASCOD IFV és a CV90-es a Pumához képest árfekvésben hogy néz ki ? Mert írták itt a fórumban, hogy a Pumákkal gondok vannak, mert szerintem ennyire azért nem kellene német függőknek lennünk, pedig én aztán személy szerint nagyon szeretem a német technikát, bármilyen formában.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Úgy tűnik, hogy az AN-26-osunkat a ruszkikkal szervizeltetjük és a Magnus Aircraft fogja az IL-103-at gyártani.

Nagyon sokan belike-oltátok ezt a posztot, de nem tudom, hogy mindenkinek átjött, hogy miről is van szó. Az IL-103-as licence gyártása már nem új fejlemény.
Azonban ez az AN-26-os dolog mindenképpen. :eek:
Ha jól értem, akkor az Ancsáka a Mi-24-esekhez hasonlóan restaurálják, korszerűsítik. Mert ugye az egyetlen magyar megmaradt 406-os oldalszámú gépet eddig is javították szervizelték itthon. 2019-20-ra meg is van a nyertese ennek a pályázatára.
Mi értelme lenne egy orosz cégnek fizetni ugyanezért. Hacsak nem valami "gyári" nagyjavítást nem akarunk rajta eszközölni.
Amennyiben tényleg így lesz, akkor azért az egy elég komoly fordulatot hoz a beszerzésekben. Ugyebár 5 gép van, amiből még 1-ben van minimális repidő.
Én nem tudom, hogy milyen állapotban vannak, de ha 3-4 darabot sikerül összerántani/modernizálni az 5-ből, akkor érdekes kérdés lehet, hogy mit veszünk melléjük! ;)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
A mi gépünk még a tervezőasztalon van. Nagyon játszanak a tűzzel, lásd: ahogy a szlovákok jártak. Hirtelen nagyon szükségük lett szállítógépre, de nekünk szerintem nem is kellene. Úgyis csak a közösködés megy itt mindenhol. Volna egy másik kérdésem felétek: Az ASCOD IFV és a CV90-es a Pumához képest árfekvésben hogy néz ki ? Mert írták itt a fórumban, hogy a Pumákkal gondok vannak, mert szerintem ennyire azért nem kellene német függőknek lennünk, pedig én aztán személy szerint nagyon szeretem a német technikát, bármilyen formában.
A puma papiron nagyon jo a valosagba is nagyon jo kepessegekkel. De kiforratlan 0tapasztalattal /amit a nemetek muvelnek veluk az nem tapasztalat/ draga alkatresszellattassal. /a nemeteknek nincs penz az uzemeltrtesukre pedig penzesebb hadsereg mint mi./ fore is... Nincsenek variacioi az alvaznak. Se muszaki se sebesultkihordo se tamogato /aknavetovel atgm el./ se semmi. /de van benne wc./ es a legdragabb

Cv 90 a puma elott a legdragabb volt. Most is elegge draga. Jo alapplatform sok kifejlesztett /De tulzottan el nem terjedt!!!!/ variansal. /nem 40 es boforsal nem kinaljak / skandinav vegulis minden a helyen van. Reszletrkbe menoen kidolgozva. De a skandinav terepre berendezessel felszerelessel. Tehat eszaki terepre kifelylesztve. /ez nagy hatrany ahogy a bizonytalan tamogatas is gyartoi oldalrol.../

Ascod
Olcso /es nem a minosegi hatranyai miatt./
Eszmeletlen mennyisegu variacio. Prospektusbol osszerakhatoak a kivant gepek mint egy uj auto szalonba szinte... A gyarto engedi a sajat fejlesztesek korlatlan beepiteset. A gyarto engedi a fobb alkatreszek utangyartasanak jogat. A gyarto engedi egy osszeszerelest/keszreszerelest a megrendelo orszagba. Akar a komplett gyartast atadja azorszagnak...

Ha mondjuk ausztriabol kerjuk a hegesztett testet. Az osztrak gyartotol konzorciumtol. Kedvezmenyt kapunk valamelyik osztrak berendezesre. Ha angliabol akkor angol berendezesre...

A beepitenfo eszkozoket meg onnan rendeljuk a piacrol ahonnan akarjuk... Teszem azt a motort es a testet az osztrakoktol /a motorra megkapjuk a kedvezmenyt. Pl kialkudjuk hogy magyar beszallitok gyartsak le a motor fo kopo alkatreszeit a beepitendo motorokhoz .olyan szerzodessel ahol az utangyartasi jogokkal a honvedseg rendelkezik. /igy kesobb raktarkeszlet alakithato ki./ de ugyan ez az angolokkal es a spanyolokkal is eljatszhato...

Ekozbe. A toronyfegyverzetre kerjuk a gyartot hogy integralja az oerliko 35 mm eset. /ingyen megteszik hisz az oerlikonnal kozos ugyletet hajtanak vegre./

Mig a felderito rendszert az angoloktol is beszerezhetjuk. Ha azok olcsobban adjak ar ertek minoseg aranyba mint a spanyol vagy az osztrak... /de ha akarunk a gyarto as sajatunkat is integralja ingyen./csak be kell tennie a valaszthato opciok koze./

A tulnyomas abv vedelmi rendszert meg mondjuk magunk fejlesztjuk./ de ha az osztrak spanyol angol olcsobban adja lehet megeri venni de ha jobb minoeget tudunk proddukalni vagy hasonlo kepessegut olcson erdemes a sajatot valasztani es ezt betenni a kozos opciok koze a kovetkezo vevoknek.../

Egyszoval az ascoddal egy olon jol varialhato jarmuvet kapunk amihez akkora hozzaadott erteket adunk amekkorat es amikor akarunk /akar kesonbbi sajat modernizacio vagy folyamatos aprobb modernizaciok is jatszanak./ akar tobb gyartotol vagy sajat fejlesztesbe.

Plussz a fejlesztseinknek egybol piacot is talalunk. Hisz aki az ascodot alkalmazza valaszthatja a mi fejlesztrsunk is egy gyrtashoz vagy modernizaciohoz... Arrol nem is beszelve hogy nem csak ifv jatszik hanem a trljes paletta szinte ami lanctalpasra rakhato. De a hianyzo elemeket akar mi is kifejleszthetjuk gyartoi segitseggel /kesobbi reszesedesert 3 fel megrendelese eseten./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Tehat az ascod gazdasagilag a legjobb valasztas. Es szeruntem a hadseregnek is mert nem csupan egy ifvt kap hanem egy komplett harcjarmu csaladot a. Harcolotol a logisztikan at a tamogatasig. Esetleg meg a legelgaritasba is szerepet kaphat...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Ami hianyzik neki egy direkt uszo valtozat legvedelmi alkalmazas feldreites teren meg lehet ujjat kitallni specialis muszaki jarmuvek. Vontato. /ezekbe mind mind be tudnank szallni ahogy pl abv felderitobe omagokat adni kiegeszito felszereleseket./felderito eszkozoket./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Mert szerintem a nehez dd nek es a muszakiaknak ugyan az az alapjarmuvet kellene hasznalniuk.
Egy jol megvalasztott ifv alapjarmuve tokeletes platform majd minden egyseg szamara ha nem is az ifv valtozat. De valamelyik variacio mindenkepp.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 789
82 279
113
Nagyon sokan belike-oltátok ezt a posztot, de nem tudom, hogy mindenkinek átjött, hogy miről is van szó. Az IL-103-as licence gyártása már nem új fejlemény.
Azonban ez az AN-26-os dolog mindenképpen. :eek:
Ha jól értem, akkor az Ancsáka a Mi-24-esekhez hasonlóan restaurálják, korszerűsítik. Mert ugye az egyetlen magyar megmaradt 406-os oldalszámú gépet eddig is javították szervizelték itthon. 2019-20-ra meg is van a nyertese ennek a pályázatára.
Mi értelme lenne egy orosz cégnek fizetni ugyanezért. Hacsak nem valami "gyári" nagyjavítást nem akarunk rajta eszközölni.
Amennyiben tényleg így lesz, akkor azért az egy elég komoly fordulatot hoz a beszerzésekben. Ugyebár 5 gép van, amiből még 1-ben van minimális repidő.
Én nem tudom, hogy milyen állapotban vannak, de ha 3-4 darabot sikerül összerántani/modernizálni az 5-ből, akkor érdekes kérdés lehet, hogy mit veszünk melléjük! ;)

Vagy a Specimpex-től akarnak megszabadulni vagy az ukránoktól... a legutóbbi ukrán javításra állítólag elég sok panasz volt.

Az ukrány kormány most hogy viszonyul Magyarországhoz? Lehet, hogy ezért nem vihetik oda a gépet javításra?

Specimpex néhány éve kapott kb 650 milliót valamilyen ukrán technológián alapuló infrazavaró töltet gyártására... erről azóta hallott valaki valamit?
Milyen repülőgéphez, helikopterhez akarják ezeket rendszeresíteni?
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 567
18 969
113
Nagyon sokan belike-oltátok ezt a posztot, de nem tudom, hogy mindenkinek átjött, hogy miről is van szó. Az IL-103-as licence gyártása már nem új fejlemény.
Azonban ez az AN-26-os dolog mindenképpen. :eek:
Ha jól értem, akkor az Ancsáka a Mi-24-esekhez hasonlóan restaurálják, korszerűsítik. Mert ugye az egyetlen magyar megmaradt 406-os oldalszámú gépet eddig is javították szervizelték itthon. 2019-20-ra meg is van a nyertese ennek a pályázatára.
Mi értelme lenne egy orosz cégnek fizetni ugyanezért. Hacsak nem valami "gyári" nagyjavítást nem akarunk rajta eszközölni.
Amennyiben tényleg így lesz, akkor azért az egy elég komoly fordulatot hoz a beszerzésekben. Ugyebár 5 gép van, amiből még 1-ben van minimális repidő.
Én nem tudom, hogy milyen állapotban vannak, de ha 3-4 darabot sikerül összerántani/modernizálni az 5-ből, akkor érdekes kérdés lehet, hogy mit veszünk melléjük! ;)

Ancsára költeni tényleg pénzkidobás szerintem, inkább előrefelé kellene menekülni. Akkor is jobban járnánk, ha a kieső An-26 helyett 1-2 évig bérelni kellene valamit, alkalmanként, ha rámpásra van szükség (évi 1-2 alkalom). Személyszállítás már megoldott.
Az is zavar, hogy egy Antonovot felújítani az ukránokkal háborúzó oroszokkal miért lehet jó ötlet?
 
  • Tetszik
Reactions: ladagrant

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Ancsára költeni tényleg pénzkidobás szerintem, inkább előrefelé kellene menekülni. Akkor is jobban járnánk, ha a kieső An-26 helyett 1-2 évig bérelni kellene valamit, alkalmanként, ha rámpásra van szükség (évi 1-2 alkalom). Személyszállítás már megoldott.
Az is zavar, hogy egy Antonovot felújítani az ukránokkal háborúzó oroszokkal miért lehet jó ötlet?
Nem jarnank jol. A muszaki szemelyzetunk a kiszolgalo szemelyzetunk addig mit csinal malmozik es fizetjuk vagy atvezenyelik mashova? Netan atkepzik hogy aztan ujra atkepezzek? A mar uj tipusra? Pilotak detto. Vagy pilotat is bereljunk?

Fuggesszunk fel egy kepesseget ugy hogy csak a tevekenyseg van felfuggesztve feloszlatas nincs. Vagy szuntessunk meg feloszlatassal?
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 567
18 969
113
Az ascod nem veletlen europa legsikeresebb tipusa. /mert az./

Szerintem messze nem a legsikeresebb típus (3 alkalmazó, kilencszáz valahány darab, szemben a CV90-el 7 alkalmazó, közel 1300 legyártott db). Sajnos konstrukciós okokból nem versenyezhet a Lynx-el, Pumával, aki új harcjárművet akar a következő 40-50 évre, az nem vesz olyat, ami a későbbiekben nem fejleszthető tovább, fegyverzet és páncélzat szempontjából. Egyébként biztos olcsó is.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 567
18 969
113
Nem jarnank jol. A muszaki szemelyzetunk a kiszolgalo szemelyzetunk addig mit csinal malmozik es fizetjuk vagy atvezenyelik mashova? Netan atkepzik hogy aztan ujra atkepezzek? A mar uj tipusra? Pilotak detto. Vagy pilotat is bereljunk?

Fuggesszunk fel egy kepesseget ugy hogy csak a tevekenyseg van felfuggesztve feloszlatas nincs. Vagy szuntessunk meg feloszlatassal?

Azt kell megnézni, hogy melyik mennyibe kerül. Az a pénz amit az Ancsa felújítására költenek, sajnos máshonnan nagyon hiányzik. A kiszolgáló személyzetet már egy nyugati járműre kell felkészíteni, küldjék őket nyelvtanfolyamra. Vegyék ki a tavalyi, tavalyelőtti szabikat, menjenek szakmai tanfolyamokra, szerintem. Ez a technika nem üzemeltethető tovább, nem szabad kockáztatni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Szerintem messze nem a legsikeresebb típus (3 alkalmazó, kilencszáz valahány darab, szemben a CV90-el 7 alkalmazó, közel 1300 legyártott db). Sajnos konstrukciós okokból nem versenyezhet a Lynx-el, Pumával, aki új harcjárművet akar a következő 40-50 évre, az nem vesz olyat, ami a későbbiekben nem fejleszthető tovább, fegyverzet és páncélzat szempontjából. Egyébként biztos olcsó is.
Az aszkodba az ajax is jol peldazza van meg boven fejlesztesi lehetoseg es lessz is a jovobe nem is egy. Mint a cv90 eseteben ha a sved fejleszt fejleszt ha nem akkor senki.
Az ascodot meg mivel fejlesztgetos orszagok rendszeresitrettek. Meg sokaig fejlesztve lessz.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Cv bol valoban tobbet rendszeresitettek. De elaprozodott. A svedeken kivul barki fejleszt barmit nem integralhatod mas orszag jarmuvere. /hiradorendszer nem allando resze a harcjarmunek./ csak es kizarolag a svedet. /cv90 vennel valoban ketseges bizonyos idon bellul lessz e fejlesztes de ha lessz az zsebbenyulos lessz az biztos./