A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Fantasztikus. Mindjárt kiderül, hogy egy jól pakolható jármű.:D:eek:o_O

Csak kell a desszantba 2 hobbit.

És a rajtokat is úgy kell összeválogatni, nem az emberek képességei alapján, hanem testalkat szerint.:D
Semmi ilyet nem allitottam. De igen a rajok osszeallitasanal a testalkat figyelembe vetele epp oly fontos mint egyeb tulajdonsagoke.

Ez van a kis emberek a hadsereg kotelekebe eleg sokszor nagy elonyt elveznek a kigyurt tarsaikkal szemben. Ez nem jelenti azt hogy ne lennenek bizonyos szituaciok amikor a nagyobb testtomeg a hasznos.

Egy pk a szellemi tudast a felkeszultseget figyelembe veszi egy raj osszeallitasakor. Egy jo pk viszont a fizikai tenyezokre is figyellemmel van.

Mimd korlatok mind elonyok gigyelembevetelevel.

A raj pk meg ha van egy kis esze tudja hogy hasznalja ki azt az elonyt amit az eltero fizikai adottsagok nyuljtanak neki.

Pl fara nem 2 mes 120 kilos kipattintott sracot kuldi fel.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Aki eddig nem igy csinalta annak gratula a parancsnokahoz.

Nagyon korultekinto a sok iskola ellenere. /szerencere tatan en ilyennel nem nagyon talalkoztam./ de lehet azert mert nem voltunk kulonlegesek.

/de ami teny az teny ha eleget btr ezel mindennek megtalalod a helyet elobb vagy utobb... Sajnos nem volt annyi cuccunk ami nem fert volna be.../ pedig nyomtunk par menetet.../
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Konyorgom egy fel szekrenybe elfert az osszes cuccunk carintiaval fujhato matraccal minden /.../ al
Bw matroz meg egy loszeres tatyo kenyerzsak./nem harcaszati minden./
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 478
83 690
113
Úgy tűnik, hogy az AN-26-osunkat a ruszkikkal szervizeltetjük és a Magnus Aircraft fogja az IL-103-at gyártani.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Akkor ezek szerint még tovább kell üzemeltetni az egyetlen An-26-ost, mert nem lesz időben váltótípus...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Akkor ezek szerint még tovább kell üzemeltetni az egyetlen An-26-ost, mert nem lesz időben váltótípus...
Ha tegnap le is adtuk a megrendelest is meg minimum 3-4-5 ev mire 100% osan bevetheto lessz a gep mimdenki kikepezve begyakorolva. Minden eljaras kidolgozva beintegralva a rendszerbe... De mivel nekunk nem egy csucsraporgetett gyartasu gepekrol van szo igy igy az elso es az utolso gep kozott nagyobb intervallum is elkepzelheto./hisz a gyarto tobb helyre is szallit majd./ igy viszont a gepekhez olcsobban lehet hozzajutni. Mert nem kotjuk le a termelest. Hanem a gyar szempontjabol egy sorozatbol "ki-ki kapnak egy gepet./ a mi esetunkbe ez nem problema a kis rendelt memmyiseg miatt de igy beferunk egy nagyobb gyartott mennyiseg koze./

Tehat valoszinuleg lessz egy idoszak amikor parhuzamos uzemelttrs fog zajlani idehaza. Ez ha jol van utemezve nem lessz akkora kiadas mintha lekotnenk a gyartast es egyszerre kernenk az osszes gepet. Annal meg mindenfele keppen olcsobb hogy most azonnal rovid hataridon bellul az osszes gepet...

Hat egy gazdasagos megoldas. Kesobb egy ancsat a tartalekbol meglehet hagyni demozni a tartalekalkatresszel az ezer eve gepetrepulo pilotakkal. Civil tarsasagok kepesek erre uzletszeruen. A honvedsegnek is menne egy berendezett gepet reptetni airshowkra... Kettot muzeumba lehetoleg trapezlemezzel fedett helyen tarolva vagy hangarba...

Ezek a gepek meg 100 ev mulva is repulni tudnanak... Nem azt mondom hogy m zarolt tartalek. Mert eggyenlore semmi szukseg ilyenre... De bujtatott tartalelnak tokeletesen megfelelnek akar hosszu tavon.../nem art ha mindig van mihez nyulni megha az csak egy demos gep is./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Durva de ilyeneket is szem elott kell tartani. A jovore tervezve. Es igazabol meg profitot is termelhet.. Mint a demo mint a hangarba tartott... /egy repmuzeum ami fedett hangarral rendelkezik turisztikailag mindigg vonzobb mint egy csupasz ret. A csarnok tartalmazza az ilyen helyeken a logisztikai kozpontot receptciot mosdokat stb... A hangar resz sima lemezbol a turisztikai resz szendvicspanel. /lattam ilyeneket skandinaviaba./ a placcon meg olyan gepek amik nem fernek be a hangarba es nem akkora ertek. /de meg ezek nemeike is rendelkezhet egy sima badogtetovel.
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Akkor ezek szerint még tovább kell üzemeltetni az egyetlen An-26-ost, mert nem lesz időben váltótípus...

A mi gépünk még a tervezőasztalon van. Nagyon játszanak a tűzzel, lásd: ahogy a szlovákok jártak. Hirtelen nagyon szükségük lett szállítógépre, de nekünk szerintem nem is kellene. Úgyis csak a közösködés megy itt mindenhol. Volna egy másik kérdésem felétek: Az ASCOD IFV és a CV90-es a Pumához képest árfekvésben hogy néz ki ? Mert írták itt a fórumban, hogy a Pumákkal gondok vannak, mert szerintem ennyire azért nem kellene német függőknek lennünk, pedig én aztán személy szerint nagyon szeretem a német technikát, bármilyen formában.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 357
113
Úgy tűnik, hogy az AN-26-osunkat a ruszkikkal szervizeltetjük és a Magnus Aircraft fogja az IL-103-at gyártani.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nagyon sokan belike-oltátok ezt a posztot, de nem tudom, hogy mindenkinek átjött, hogy miről is van szó. Az IL-103-as licence gyártása már nem új fejlemény.
Azonban ez az AN-26-os dolog mindenképpen. :eek:
Ha jól értem, akkor az Ancsáka a Mi-24-esekhez hasonlóan restaurálják, korszerűsítik. Mert ugye az egyetlen magyar megmaradt 406-os oldalszámú gépet eddig is javították szervizelték itthon. 2019-20-ra meg is van a nyertese ennek a pályázatára.
Mi értelme lenne egy orosz cégnek fizetni ugyanezért. Hacsak nem valami "gyári" nagyjavítást nem akarunk rajta eszközölni.
Amennyiben tényleg így lesz, akkor azért az egy elég komoly fordulatot hoz a beszerzésekben. Ugyebár 5 gép van, amiből még 1-ben van minimális repidő.
Én nem tudom, hogy milyen állapotban vannak, de ha 3-4 darabot sikerül összerántani/modernizálni az 5-ből, akkor érdekes kérdés lehet, hogy mit veszünk melléjük! ;)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
A mi gépünk még a tervezőasztalon van. Nagyon játszanak a tűzzel, lásd: ahogy a szlovákok jártak. Hirtelen nagyon szükségük lett szállítógépre, de nekünk szerintem nem is kellene. Úgyis csak a közösködés megy itt mindenhol. Volna egy másik kérdésem felétek: Az ASCOD IFV és a CV90-es a Pumához képest árfekvésben hogy néz ki ? Mert írták itt a fórumban, hogy a Pumákkal gondok vannak, mert szerintem ennyire azért nem kellene német függőknek lennünk, pedig én aztán személy szerint nagyon szeretem a német technikát, bármilyen formában.
A puma papiron nagyon jo a valosagba is nagyon jo kepessegekkel. De kiforratlan 0tapasztalattal /amit a nemetek muvelnek veluk az nem tapasztalat/ draga alkatresszellattassal. /a nemeteknek nincs penz az uzemeltrtesukre pedig penzesebb hadsereg mint mi./ fore is... Nincsenek variacioi az alvaznak. Se muszaki se sebesultkihordo se tamogato /aknavetovel atgm el./ se semmi. /de van benne wc./ es a legdragabb

Cv 90 a puma elott a legdragabb volt. Most is elegge draga. Jo alapplatform sok kifejlesztett /De tulzottan el nem terjedt!!!!/ variansal. /nem 40 es boforsal nem kinaljak / skandinav vegulis minden a helyen van. Reszletrkbe menoen kidolgozva. De a skandinav terepre berendezessel felszerelessel. Tehat eszaki terepre kifelylesztve. /ez nagy hatrany ahogy a bizonytalan tamogatas is gyartoi oldalrol.../

Ascod
Olcso /es nem a minosegi hatranyai miatt./
Eszmeletlen mennyisegu variacio. Prospektusbol osszerakhatoak a kivant gepek mint egy uj auto szalonba szinte... A gyarto engedi a sajat fejlesztesek korlatlan beepiteset. A gyarto engedi a fobb alkatreszek utangyartasanak jogat. A gyarto engedi egy osszeszerelest/keszreszerelest a megrendelo orszagba. Akar a komplett gyartast atadja azorszagnak...

Ha mondjuk ausztriabol kerjuk a hegesztett testet. Az osztrak gyartotol konzorciumtol. Kedvezmenyt kapunk valamelyik osztrak berendezesre. Ha angliabol akkor angol berendezesre...

A beepitenfo eszkozoket meg onnan rendeljuk a piacrol ahonnan akarjuk... Teszem azt a motort es a testet az osztrakoktol /a motorra megkapjuk a kedvezmenyt. Pl kialkudjuk hogy magyar beszallitok gyartsak le a motor fo kopo alkatreszeit a beepitendo motorokhoz .olyan szerzodessel ahol az utangyartasi jogokkal a honvedseg rendelkezik. /igy kesobb raktarkeszlet alakithato ki./ de ugyan ez az angolokkal es a spanyolokkal is eljatszhato...

Ekozbe. A toronyfegyverzetre kerjuk a gyartot hogy integralja az oerliko 35 mm eset. /ingyen megteszik hisz az oerlikonnal kozos ugyletet hajtanak vegre./

Mig a felderito rendszert az angoloktol is beszerezhetjuk. Ha azok olcsobban adjak ar ertek minoseg aranyba mint a spanyol vagy az osztrak... /de ha akarunk a gyarto as sajatunkat is integralja ingyen./csak be kell tennie a valaszthato opciok koze./

A tulnyomas abv vedelmi rendszert meg mondjuk magunk fejlesztjuk./ de ha az osztrak spanyol angol olcsobban adja lehet megeri venni de ha jobb minoeget tudunk proddukalni vagy hasonlo kepessegut olcson erdemes a sajatot valasztani es ezt betenni a kozos opciok koze a kovetkezo vevoknek.../

Egyszoval az ascoddal egy olon jol varialhato jarmuvet kapunk amihez akkora hozzaadott erteket adunk amekkorat es amikor akarunk /akar kesonbbi sajat modernizacio vagy folyamatos aprobb modernizaciok is jatszanak./ akar tobb gyartotol vagy sajat fejlesztesbe.

Plussz a fejlesztseinknek egybol piacot is talalunk. Hisz aki az ascodot alkalmazza valaszthatja a mi fejlesztrsunk is egy gyrtashoz vagy modernizaciohoz... Arrol nem is beszelve hogy nem csak ifv jatszik hanem a trljes paletta szinte ami lanctalpasra rakhato. De a hianyzo elemeket akar mi is kifejleszthetjuk gyartoi segitseggel /kesobbi reszesedesert 3 fel megrendelese eseten./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Tehat az ascod gazdasagilag a legjobb valasztas. Es szeruntem a hadseregnek is mert nem csupan egy ifvt kap hanem egy komplett harcjarmu csaladot a. Harcolotol a logisztikan at a tamogatasig. Esetleg meg a legelgaritasba is szerepet kaphat...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Ami hianyzik neki egy direkt uszo valtozat legvedelmi alkalmazas feldreites teren meg lehet ujjat kitallni specialis muszaki jarmuvek. Vontato. /ezekbe mind mind be tudnank szallni ahogy pl abv felderitobe omagokat adni kiegeszito felszereleseket./felderito eszkozoket./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Mert szerintem a nehez dd nek es a muszakiaknak ugyan az az alapjarmuvet kellene hasznalniuk.
Egy jol megvalasztott ifv alapjarmuve tokeletes platform majd minden egyseg szamara ha nem is az ifv valtozat. De valamelyik variacio mindenkepp.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 478
83 690
113
Nagyon sokan belike-oltátok ezt a posztot, de nem tudom, hogy mindenkinek átjött, hogy miről is van szó. Az IL-103-as licence gyártása már nem új fejlemény.
Azonban ez az AN-26-os dolog mindenképpen. :eek:
Ha jól értem, akkor az Ancsáka a Mi-24-esekhez hasonlóan restaurálják, korszerűsítik. Mert ugye az egyetlen magyar megmaradt 406-os oldalszámú gépet eddig is javították szervizelték itthon. 2019-20-ra meg is van a nyertese ennek a pályázatára.
Mi értelme lenne egy orosz cégnek fizetni ugyanezért. Hacsak nem valami "gyári" nagyjavítást nem akarunk rajta eszközölni.
Amennyiben tényleg így lesz, akkor azért az egy elég komoly fordulatot hoz a beszerzésekben. Ugyebár 5 gép van, amiből még 1-ben van minimális repidő.
Én nem tudom, hogy milyen állapotban vannak, de ha 3-4 darabot sikerül összerántani/modernizálni az 5-ből, akkor érdekes kérdés lehet, hogy mit veszünk melléjük! ;)

Vagy a Specimpex-től akarnak megszabadulni vagy az ukránoktól... a legutóbbi ukrán javításra állítólag elég sok panasz volt.

Az ukrány kormány most hogy viszonyul Magyarországhoz? Lehet, hogy ezért nem vihetik oda a gépet javításra?

Specimpex néhány éve kapott kb 650 milliót valamilyen ukrán technológián alapuló infrazavaró töltet gyártására... erről azóta hallott valaki valamit?
Milyen repülőgéphez, helikopterhez akarják ezeket rendszeresíteni?
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 574
18 990
113
Nagyon sokan belike-oltátok ezt a posztot, de nem tudom, hogy mindenkinek átjött, hogy miről is van szó. Az IL-103-as licence gyártása már nem új fejlemény.
Azonban ez az AN-26-os dolog mindenképpen. :eek:
Ha jól értem, akkor az Ancsáka a Mi-24-esekhez hasonlóan restaurálják, korszerűsítik. Mert ugye az egyetlen magyar megmaradt 406-os oldalszámú gépet eddig is javították szervizelték itthon. 2019-20-ra meg is van a nyertese ennek a pályázatára.
Mi értelme lenne egy orosz cégnek fizetni ugyanezért. Hacsak nem valami "gyári" nagyjavítást nem akarunk rajta eszközölni.
Amennyiben tényleg így lesz, akkor azért az egy elég komoly fordulatot hoz a beszerzésekben. Ugyebár 5 gép van, amiből még 1-ben van minimális repidő.
Én nem tudom, hogy milyen állapotban vannak, de ha 3-4 darabot sikerül összerántani/modernizálni az 5-ből, akkor érdekes kérdés lehet, hogy mit veszünk melléjük! ;)

Ancsára költeni tényleg pénzkidobás szerintem, inkább előrefelé kellene menekülni. Akkor is jobban járnánk, ha a kieső An-26 helyett 1-2 évig bérelni kellene valamit, alkalmanként, ha rámpásra van szükség (évi 1-2 alkalom). Személyszállítás már megoldott.
Az is zavar, hogy egy Antonovot felújítani az ukránokkal háborúzó oroszokkal miért lehet jó ötlet?
 
  • Tetszik
Reactions: ladagrant

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Ancsára költeni tényleg pénzkidobás szerintem, inkább előrefelé kellene menekülni. Akkor is jobban járnánk, ha a kieső An-26 helyett 1-2 évig bérelni kellene valamit, alkalmanként, ha rámpásra van szükség (évi 1-2 alkalom). Személyszállítás már megoldott.
Az is zavar, hogy egy Antonovot felújítani az ukránokkal háborúzó oroszokkal miért lehet jó ötlet?
Nem jarnank jol. A muszaki szemelyzetunk a kiszolgalo szemelyzetunk addig mit csinal malmozik es fizetjuk vagy atvezenyelik mashova? Netan atkepzik hogy aztan ujra atkepezzek? A mar uj tipusra? Pilotak detto. Vagy pilotat is bereljunk?

Fuggesszunk fel egy kepesseget ugy hogy csak a tevekenyseg van felfuggesztve feloszlatas nincs. Vagy szuntessunk meg feloszlatassal?
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 574
18 990
113
Az ascod nem veletlen europa legsikeresebb tipusa. /mert az./

Szerintem messze nem a legsikeresebb típus (3 alkalmazó, kilencszáz valahány darab, szemben a CV90-el 7 alkalmazó, közel 1300 legyártott db). Sajnos konstrukciós okokból nem versenyezhet a Lynx-el, Pumával, aki új harcjárművet akar a következő 40-50 évre, az nem vesz olyat, ami a későbbiekben nem fejleszthető tovább, fegyverzet és páncélzat szempontjából. Egyébként biztos olcsó is.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 574
18 990
113
Nem jarnank jol. A muszaki szemelyzetunk a kiszolgalo szemelyzetunk addig mit csinal malmozik es fizetjuk vagy atvezenyelik mashova? Netan atkepzik hogy aztan ujra atkepezzek? A mar uj tipusra? Pilotak detto. Vagy pilotat is bereljunk?

Fuggesszunk fel egy kepesseget ugy hogy csak a tevekenyseg van felfuggesztve feloszlatas nincs. Vagy szuntessunk meg feloszlatassal?

Azt kell megnézni, hogy melyik mennyibe kerül. Az a pénz amit az Ancsa felújítására költenek, sajnos máshonnan nagyon hiányzik. A kiszolgáló személyzetet már egy nyugati járműre kell felkészíteni, küldjék őket nyelvtanfolyamra. Vegyék ki a tavalyi, tavalyelőtti szabikat, menjenek szakmai tanfolyamokra, szerintem. Ez a technika nem üzemeltethető tovább, nem szabad kockáztatni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Szerintem messze nem a legsikeresebb típus (3 alkalmazó, kilencszáz valahány darab, szemben a CV90-el 7 alkalmazó, közel 1300 legyártott db). Sajnos konstrukciós okokból nem versenyezhet a Lynx-el, Pumával, aki új harcjárművet akar a következő 40-50 évre, az nem vesz olyat, ami a későbbiekben nem fejleszthető tovább, fegyverzet és páncélzat szempontjából. Egyébként biztos olcsó is.
Az aszkodba az ajax is jol peldazza van meg boven fejlesztesi lehetoseg es lessz is a jovobe nem is egy. Mint a cv90 eseteben ha a sved fejleszt fejleszt ha nem akkor senki.
Az ascodot meg mivel fejlesztgetos orszagok rendszeresitrettek. Meg sokaig fejlesztve lessz.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Cv bol valoban tobbet rendszeresitettek. De elaprozodott. A svedeken kivul barki fejleszt barmit nem integralhatod mas orszag jarmuvere. /hiradorendszer nem allando resze a harcjarmunek./ csak es kizarolag a svedet. /cv90 vennel valoban ketseges bizonyos idon bellul lessz e fejlesztes de ha lessz az zsebbenyulos lessz az biztos./