Ez már többször feljött itt....és értem is a frusztrációdat. De, akkor gondolj bele, hogy akkor helikopteres "szakkörrel" (hajózó, és földi személyzet) mi lett volna?
30-40 pilóta repkedett volna 2 mókuson, meg 5 Mi-8/17-ten? Miközben közben ugye 2022-23-ig 150db pilótát kellene leakasztani valahonnan...
Ha tényleg nem hívtuk le a +4-es opciót, akkor ugye kb. 46,5M USD-be került a 8 gép felújítása. Ennyiből nagyjából 1 Apache sem jönne ki, talán 1 Viper (nagyon szűken), esetleg 2db H145M vagy esetleg szintén egy H225M jött volna ki. Mennyivel lettünk volna előrébb? A 24-esre oktatókkal is rendelkeztünk ugye. Csak egy gyorstalpalóval kellett felújítani az engedélyüket.
A 24P pedig azért is szerencsés - és szerintem ezért is repülnek ezek (ezt csak tippelem) - mivel annak sincs forgatható gépágyúja. Azaz a gépágyús, NIR célzás a törzzsel történik. Ugye így fog történni a 145M-nél és a 225M-nél is.
Ha ezt nem lépik meg, akkor a jelenlegi hajózó állomány ment volna a levesbe, de a földi személyzet nagy része is...
Nem gondolom, hogy mentek volna a BTR-be!