A magyar hadiipar napjainkban

Itt mindenki mafyar gyartasu cuccokrol beszel. Kifejtene vegre valaki, hogy mit fogunk gyartani azokban a cuccokban, amit itt (veg) szerelnek majd ossze?
Baromi nehéz kérdés hogy mi a gyártás definíciója, mitől lesz magyar gyártású egy termék...
Még kovi ubit gyártó üzem is kívülről veszi a hozzávalók nagy részét - nem hogy egy ilyen bonyolult járműnél mint pl. a Lynx
 
Baromi nehéz kérdés hogy mi a gyártás definíciója, mitől lesz magyar gyártású egy termék...
Még kovi ubit gyártó üzem is kívülről veszi a hozzávalók nagy részét - nem hogy egy ilyen bonyolult járműnél mint pl. a Lynx
Szerintem elég egyszerű a definíció. Ha Magyarországról veszi a részegységek többségét az magyar gyártásúnak számít, minden ellenkező helyzetben viszont nem...
 
Szerintem elég egyszerű a definíció. Ha Magyarországról veszi a részegységek többségét az magyar gyártásúnak számít, minden ellenkező helyzetben viszont nem...
Akkor kb. a téliszalámin kévül semmi nem készül Magyarországon...semmilyen komplexebb termék.
Azt hiszem a 2015M gyakorló ruhák anyaga sem Magyarországon készül - szóval a Lynxnél ezerszer egyszerűbb termék sem "magyar" ilyen alapon.
 
Akkor kb. a téliszalámin kévül semmi nem készül Magyarországon...semmilyen komplexebb termék.
Azt hiszem a 2015M gyakorló ruhák anyaga sem Magyarországon készül - szóval a Lynxnél ezerszer egyszerűbb termék sem "magyar" ilyen alapon.
Valahogy fejen talaltad a szoget... Amivel en dolgozom, ott is csak elvetve lehet magyar gyartasu dolgokat talalni, minden nyugati, izraeli, USA relaciobol jon. Egyuttal ez a magyar ipar problemaja is. Nagyon keves onnallo termek van muszaki vonalon.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
  • Vicces
Reactions: hózentróger
Hamarosan ontani fogják...
Mindjárt kész vagyok, drágám...
Egy pillanatra leugrok a kocsmába...
Holnap megcsinálom...
 
Itt mindenki mafyar gyartasu cuccokrol beszel. Kifejtene vegre valaki, hogy mit fogunk gyartani azokban a cuccokban, amit itt (veg) szerelnek majd ossze?
Nem rossz meglátás.

Még nem tudjuk, hogy a magyar autóipari beszállítókból mennyit és milyen mértékben vonnak be a gyártásba. Elvileg viszonylag sok mindent elő tud állítani ez a szegmens, amiben nyilván vannak ide települt külföldi és echte magyar cégek is.
De egy jelentős hozzáadott érték lehet egy fejlesztési folyamatban való részvétel, vagy tesztelés, de tetszik vagy sem, az összeszerelés is lehet nagy hozzáadott érték. Természetesen vannak olyan elemek amiket nem tud, vagy amikbe nem tud gyártani a hazai ipar.
De a hazai ipar képessége megvan, hogy több alkatrészt, vagy elemet legyártson, pl.: hidraulika tömlőket, üléseket, fémipari termékek kialakítása, futómű területén szóba jöhet a Rába.

Azonban úgy vélem, hogy ezek az első lépések, az alapok lerakása. Nem feltétlen ezeknél a termékeknél kell majd keresni a magas(abb) hozzáadott értékeket, hanem a -remélhetőleg- a továbbfejlesztésekben, vagy utódmodellekben -ami egy nagyon hosszú folyamat.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Vogon
Nem rossz meglátás.

Még nem tudjuk, hogy a magyar autóipari beszállítókból mennyit és milyen mértékben vonnak be a gyártásba. Elvileg viszonylag sok mindent elő tud állítani ez a szegmens, amiben nyilván vannak ide települt külföldi és echte magyar cégek is.
De egy jelentős hozzáadott érték lehet egy fejlesztési folyamatban való részvétel, vagy tesztelés, de tetszik vagy sem, az összeszerelés is lehet nagy hozzáadott érték. Természetesen vannak olyan elemek amiket nem tud, vagy amikbe nem tud gyártani a hazai ipar.
De a hazai ipar képessége megvan, hogy több alkatrészt, vagy elemet legyártson, pl.: hidraulika tömlőket, üléseket, fémipari termékek kialakítása, futómű területén szóba jöhet a Rába.

Azonban úgy vélem, hogy ezek az első lépések, az alapok lerakása. Nem feltétlen ezeknél a termékeknél kell majd keresni a magas(abb) hozzáadott értékeket, hanem a -remélhetőleg- a továbbfejlesztésekben, vagy utódmodellekben -ami egy nagyon hosszú folyamat.
Egyébként ezt csak arra értettem, hogy sokan itt nagy export álmokat dédelgetnek. De fel kellene fogni, hogy nem nem licenszgyártást csinálunk, hanem csak egy kooperációt a Rheinmetallal közösen. Nyilvánvalóan a feljesztő együttműködő jóakaratából. Ezért számomra telesen valószínűtlen az önálló magyar Lynx export... Nem a gyártás jogát vettük meg, hanem X darab járművet, amit itthon szerelünk össze, az ide szállított fődarabok segítségével...
 
  • Tetszik
Reactions: Negan and phaidros
Egyébként ezt csak arra értettem, hogy sokan itt nagy export álmokat dédelgetnek. De fel kellene fogni, hogy nem nem licenszgyártást csinálunk, hanem csak egy kooperációt a Rheinmetallal közösen. Nyilvánvalóan a feljesztő együttműködő jóakaratából. Ezért számomra telesen valószínűtlen az önálló magyar Lynx export... Nem a gyártás jogát vettük meg, hanem X darab járművet, amit itthon szerelünk össze, az ide szállított fődarabok segítségével...
Értem mire gondolsz, igazad van, hogy nem kell túlzott elvárásokba beleállni; de ez igaz a másik oldalra is, hogy -valószínűleg- a "csak" összeszerelünk és export nuku narratíva sem biztos, hogy megállja a helyét akár a Lynx, akár más területen.

Valószínűleg, ha nem is rövid távon, de a termék életciklusa alatt lesz olyan export lehetőség, amelyet a magyar gyártósorról (nevezzük inkább annak, mint összeszerelő üzemnek) ki lehet szolgálni. (Pl. öböl-menti országok, vagy kisebb Európai országok felé), de esetleg részegységekben más gyártósorra is be tudunk szállni, ami aprónak tűnő, de jelentős lépés. Nyilván, mivel magán cég az RM, így ilyen értelemben nem is beszélhetünk önálló magyar exportról.
Én üzleti ügyek kapcsán nem nagyon beszélnék együttműködői jóakaratról. Nem ok és nem érdek nélkül jött ide az RM, hisz nem jótékonysági egylet.

De magyar oldalról ez egy tudatos döntés volt, szerintem nagyjából jó döntés is volt; hisz látjuk, hogy az autóiparban is sokáig szinte nulla hazai fejlesztéssel összeszereltünk, majd megjelentek a különböző szintű hazai beszállítók és most ott tartunk, hogy teszt és fejlesztő központok jönnek létre, akár a Jaguar Land Rover, akár a Bosch, akár az Audi részéről és előbb utóbb ezekből nem csak külföldi, hanem magyar tulajdonú cégekhez is vándorol át szürkeállomány.
Az se lett volna jó (és a publikumnak nehezebben is eladható), hogy teljesen külföldről vesszük és a nagyon magas kezdeti hozzáadott érték is irreális elvárás lett volna.
 
Értem mire gondolsz, igazad van, hogy nem kell túlzott elvárásokba beleállni; de ez igaz a másik oldalra is, hogy -valószínűleg- a "csak" összeszerelünk és export nuku narratíva sem biztos, hogy megállja a helyét akár a Lynx, akár más területen.

Valószínűleg, ha nem is rövid távon, de a termék életciklusa alatt lesz olyan export lehetőség, amelyet a magyar gyártósorról (nevezzük inkább annak, mint összeszerelő üzemnek) ki lehet szolgálni. (Pl. öböl-menti országok, vagy kisebb Európai országok felé), de esetleg részegységekben más gyártósorra is be tudunk szállni, ami aprónak tűnő, de jelentős lépés. Nyilván, mivel magán cég az RM, így ilyen értelemben nem is beszélhetünk önálló magyar exportról.
Én üzleti ügyek kapcsán nem nagyon beszélnék együttműködői jóakaratról. Nem ok és nem érdek nélkül jött ide az RM, hisz nem jótékonysági egylet.

De magyar oldalról ez egy tudatos döntés volt, szerintem nagyjából jó döntés is volt; hisz látjuk, hogy az autóiparban is sokáig szinte nulla hazai fejlesztéssel összeszereltünk, majd megjelentek a különböző szintű hazai beszállítók és most ott tartunk, hogy teszt és fejlesztő központok jönnek létre, akár a Jaguar Land Rover, akár a Bosch, akár az Audi részéről és előbb utóbb ezekből nem csak külföldi, hanem magyar tulajdonú cégekhez is vándorol át szürkeállomány.
Az se lett volna jó (és a publikumnak nehezebben is eladható), hogy teljesen külföldről vesszük és a nagyon magas kezdeti hozzáadott érték is irreális elvárás lett volna.
Világos, így igaz, én a rövidtávú elvárásokra céloztam. Mert az, hogy végül MO miből mit tud profitálni, az hosszútávon kb. 15-20 év, kezd megmutatkozni majd, mint az autóipari területen. Volt először, ó régen az esztergomi szuzuki meg a szentgotthárdi gyártás....
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
M.G facebook:
Tevékeny napunk volt ma Szöulban:

✅ Megbeszélést folytattam Eom Donghwan úrral, a dél- koreai a Védelmi Beszerzési Program Adminisztráció vezetőjével. A jövőbeni kutatásfejlesztési és vegyesvállalati együttműködési lehetőségekről, elsősorban az űr-és kiber iparág területén egyeztettem.

✅ A kíberműveleti Parancsnokságon is látogatást tettem KIM Han-sung dandártábornokkal, akivel egy billaterális együttműködés kialakításáról beszélgettem.

✅ A fegyverzetellenőrzési Központban (KAVA) MIN Byongzhou ezredes úrral találkoztam. Áttekintettük a fegyverzetkorlátozás és a fegyverzetellenőrzés kapcsán a meglévő magyar, cseh és német tapasztalatokat. Továbbá meghívtam őket a Brave Warrior-2022 magyar hadgyakorlat ellenőrzésére.

✅ Végül egy kétoldalú találkozóra került sor SHIN Beomchul védelmi miniszter-helyettes úrral. Ő biztosított maximális nyitottságukról a magyar-koreai védelmi kapcsolatok erősítéséről.
Nem nagyon értettem, hogy a facebook posztba miért került oda ez a sok zászló....
305958080_132659246170245_3709222175672236557_n.jpg

Kicsit keresgéltem és kiderült hogy “Seoul Defense Dialogue 2022” rendezvény volt és ott volt a fél világ. Pl. a görögökkel védelmi ipari és logisztikai együttműködésről, Vietnámmal a védelmi ipar, a tengeri biztonság és a katonai egészségügy stb egyeztettek a koreaiak.
 
igazából az alapanyag nagy mennyiségben rendelkezésre áll itthon nem csan nitrocelullóz (hajítótőltetek lőpor) és RDX töltetek és különböző préstestek előállítására van lehetőség a rendelkezésre álló alapanyagokból gyutacsok és számos speciális robbanószerhez is megvan az alapanyag gyártás (vagy direkt gyártva van már ma is főleg különböző nitrogén alapú festőipari anyagok formályában... mé olyan is van ami a színezés miatt egy gyengébb termit tartalommal is rendelkezik így kb thermobarikus hatással rendelkezik (csak a keverési arányon kellene igazából változtatni hogy jobb legyen a hatásfok (kb színváltozat...)
Hát itt van néhány szakmai bukfenc.

Színezni termittel? Milyen színre?

Termitnek semmi köze a thermobarikus hatáshoz, mert ott az alsó és felső robbanási határértékeknek kell széles spektrumban lennie. (Pl.: Acetilen) A termit ilyennel nem is rendelkezik.

Gyártástechnológiában a festék gyárak nem könnyen alakíthatók át lőpor vagy robbanóanyag gyárakra. Különösen azért mert a festékek folyékony halmazállapotúak míg a robbanóanyagok szilárdan amit ráadásul formázni is kell, mert a lőpor geometria nagyban meghatározza a felhasználási területeit.