A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 880
91 440
113
Haditechnika folyóirat idei második szám. Van benne egy háromoldalas Palkovics interjú a hadiiparról. Nem emlékszek, hogy téma lett volna, ha igen, akkor rövid frissítés.

Hamarosan elkészül /márc. vége/, (elkészült?) a hazai Védelmi Ipari Stratégia. Remélem egy része nyilvános lesz. Palko, Maróth, Benkő hármas a felelős. Palko viszi a védelmi ipari részt, Maróth a kapcsolatokért és a beszerzésért, Benkő a védelmi témákért felel.

A hadiipar a járműgyártást méreteiben nem fogja utolérni, de szinvonalában és fontosságában meg fogja haladni.
Frankó a nemzetközi környezet, a német gyártók különböző okok miatt Németországon kívül keresik a gyártási kapacitásaik bővítését.

Védelmi Ipari Kutatóintezet
Hibrid, civil és katonai intézet lesz. Mind katonai fejlesztések mehetnek a civil szektorba, mind civil fejlesztések a hadiiparba.

Új technológiák itthon.
Páncélhegesztés újfajta módszer, technologia. Új validációs és tesztelési technológiák a lőszergyártásban. Lánctalpasok gyártásán túl, tesztelés terepen, ahol különböző időjárási helyzetek és környezeti viszonyok reprodukálhatók.

Felépül Európa egyik legnagyobb EMC ( elektromágneses kompatibilitás) kamrája. Elektomágneses zavarokkal és azok elhárításával foglalkozik. Vizsgálják a járművek elektromágneses emisszióját. Leopard is elfér benne, továbbá félpótkocsis vontató, csuklós busz. Nem kicsi lesz. :) Közép-Európában egyedüli lesz. Cél biztonságos kibervedelem, kívülről ne lehessen beavatkozni a jármű mozgásába. (összeszerelő üzem, jaja :D)

Folyt. Kövi.
 
K

kamm

Guest
Haditechnika folyóirat idei második szám. Van benne egy háromoldalas Palkovics interjú a hadiiparról. Nem emlékszek, hogy téma lett volna, ha igen, akkor rövid frissítés.

Hamarosan elkészül /márc. vége/, (elkészült?) a hazai Védelmi Ipari Stratégia. Remélem egy része nyilvános lesz. Palko, Maróth, Benkő hármas a felelős. Palko viszi a védelmi ipari részt, Maróth a kapcsolatokért és a beszerzésért, Benkő a védelmi témákért felel.

A hadiipar a járműgyártást méreteiben nem fogja utolérni, de szinvonalában és fontosságában meg fogja haladni.
Frankó a nemzetközi környezet, a német gyártók különböző okok miatt Németországon kívül keresik a gyártási kapacitásaik bővítését.

Védelmi Ipari Kutatóintezet
Hibrid, civil és katonai intézet lesz. Mind katonai fejlesztések mehetnek a civil szektorba, mind civil fejlesztések a hadiiparba.

Új technológiák itthon.
Páncélhegesztés újfajta módszer, technologia. Új validációs és tesztelési technológiák a lőszergyártásban. Lánctalpasok gyártásán túl, tesztelés terepen, ahol különböző időjárási helyzetek és környezeti viszonyok reprodukálhatók.

Felépül Európa egyik legnagyobb EMC ( elektromágneses kompatibilitás) kamrája. Elektomágneses zavarokkal és azok elhárításával foglalkozik. Vizsgálják a járművek elektromágneses emisszióját. Leopard is elfér benne, továbbá félpótkocsis vontató, csuklós busz. Nem kicsi lesz. :) Közép-Európában egyedüli lesz. Cél biztonságos kibervedelem, kívülről ne lehessen beavatkozni a jármű mozgásába. (összeszerelő üzem, jaja :D)

Folyt. Kövi.
Fel tudod loni valahova esetleg? (Ne valaszolj, inkabb privatban. :D)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 880
91 440
113
Haditechnika folyóirat idei második szám. Van benne egy háromoldalas Palkovics interjú a hadiiparról. Nem emlékszek, hogy téma lett volna, ha igen, akkor rövid frissítés.

Hamarosan elkészül /márc. vége/, (elkészült?) a hazai Védelmi Ipari Stratégia. Remélem egy része nyilvános lesz. Palko, Maróth, Benkő hármas a felelős. Palko viszi a védelmi ipari részt, Maróth a kapcsolatokért és a beszerzésért, Benkő a védelmi témákért felel.

A hadiipar a járműgyártást méreteiben nem fogja utolérni, de szinvonalában és fontosságában meg fogja haladni.
Frankó a nemzetközi környezet, a német gyártók különböző okok miatt Németországon kívül keresik a gyártási kapacitásaik bővítését.

Védelmi Ipari Kutatóintezet
Hibrid, civil és katonai intézet lesz. Mind katonai fejlesztések mehetnek a civil szektorba, mind civil fejlesztések a hadiiparba.

Új technológiák itthon.
Páncélhegesztés újfajta módszer, technologia. Új validációs és tesztelési technológiák a lőszergyártásban. Lánctalpasok gyártásán túl, tesztelés terepen, ahol különböző időjárási helyzetek és környezeti viszonyok reprodukálhatók.

Felépül Európa egyik legnagyobb EMC ( elektromágneses kompatibilitás) kamrája. Elektomágneses zavarokkal és azok elhárításával foglalkozik. Vizsgálják a járművek elektromágneses emisszióját. Leopard is elfér benne, továbbá félpótkocsis vontató, csuklós busz. Nem kicsi lesz. :) Közép-Európában egyedüli lesz. Cél biztonságos kibervedelem, kívülről ne lehessen beavatkozni a jármű mozgásába. (összeszerelő üzem, jaja :D)

Folyt. Kövi.
2.rész
Kutatás - fejlesztés fókusza, a jarműgyártás, mesterséges intelligenciához kapcsolódó megoldások, autonóm járműiranyítás, adat alapú járműirányítás, lézerkutatások. Majd mind hadiipari, járműipari átfedés.

A Budapesti Műszaki Egyetemen zajlik egy kutatás egy 8x8 kélerékképletű jármű autonóm irányítási rendszerével kapcsolatban. Civil technológia lesz átemelve a hadiiparba. Ezáltal egy költséghatékony, gyors megoldás várható.

A speciális katonai fejlesztéseknél (konkrét harcjármű, fegyver) minden szinten részt vesznek a folyamatban katonák is. Követelmények felállítása, döntéshozatal, technológia fejlesztés. Így lesz közvetlen kapcsolat a Magyar Honvédséggel. Első kézből tudják majd a szakemberek, hogy egy fejlesztés a katonák számára miért megfelelő, vagy nem megfelelő. Civilek ezt nem tudják egyedül megítélni.

Egy védelmi ipari zártkörű részvénytársaság feladata lesz az idetartozó cégek irányítása egy volt tüzérezredes vezetésével. Igazgatóságban, vezetésben jelentős részben katonák lesznek.
A Védelmi Innovációs Kutató Intézet vezetője egy ezredes lesz, a kutatási ügyekkel is főtiszt foglalkozik.

Forradalmi technológiák
Lézer. Célmegjelölésen túl fegyverként. Szeged lesz a kulcs.

Autonóm technológia. Önvezető gépjármű. Mesterséges intelligencia végzi a járművezető képességeit, feladatait. (ez az amerikai Lynx projekt fő iránya, kieg. tőlem).

Digitális katona
A katonákat interfészen keresztül együttesen iranyitsák, a katonák is tudjanak egyéb elemeket irányítani. A fő kérdés, a katonát hogyan kössük össze a másik katonával és a műveleti központtal.

Dízelmotor helyett a harctéren
előnyösebb egy csendesebb részben vagy teljesen elektromos hajtás. Bizonyos bevetéseknél a jármű fedélzetén akkumlátorban vagy más módon tárolt elektromos energia hatja a járművet.

Hidrogentechnologiai lehetőségek.
A hidrogén tüzelőanyagként elégethető vagy köztes energiatárolóként szolgál és üzemanyagcellában elektomos energiává alakítható.

Folyt kövi 2
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 880
91 440
113
2.rész
Kutatás - fejlesztés fókusza, a jarműgyártás, mesterséges intelligenciához kapcsolódó megoldások, autonóm járműiranyítás, adat alapú járműirányítás, lézerkutatások. Majd mind hadiipari, járműipari átfedés.

A Budapesti Műszaki Egyetemen zajlik egy kutatás egy 8x8 kélerékképletű jármű autonóm irányítási rendszerével kapcsolatban. Civil technológia lesz átemelve a hadiiparba. Ezáltal egy költséghatékony, gyors megoldás várható.

A speciális katonai fejlesztéseknél (konkrét harcjármű, fegyver) minden szinten részt vesznek a folyamatban katonák is. Követelmények felállítása, döntéshozatal, technológia fejlesztés. Így lesz közvetlen kapcsolat a Magyar Honvédséggel. Első kézből tudják majd a szakemberek, hogy egy fejlesztés a katonák számára miért megfelelő, vagy nem megfelelő. Civilek ezt nem tudják egyedül megítélni.

Egy védelmi ipari zártkörű részvénytársaság feladata lesz az idetartozó cégek irányítása egy volt tüzérezredes vezetésével. Igazgatóságban, vezetésben jelentős részben katonák lesznek.
A Védelmi Innovációs Kutató Intézet vezetője egy ezredes lesz, a kutatási ügyekkel is főtiszt foglalkozik.

Forradalmi technológiák
Lézer. Célmegjelölésen túl fegyverként. Szeged lesz a kulcs.

Autonóm technológia. Önvezető gépjármű. Mesterséges intelligencia végzi a járművezető képességeit, feladatait. (ez az amerikai Lynx projekt fő iránya, kieg. tőlem).

Digitális katona
A katonákat interfészen keresztül együttesen iranyitsák, a katonák is tudjanak egyéb elemeket irányítani. A fő kérdés, a katonát hogyan kössük össze a másik katonával és a műveleti központtal.

Dízelmotor helyett a harctéren
előnyösebb egy csendesebb részben vagy teljesen elektromos hajtás. Bizonyos bevetéseknél a jármű fedélzetén akkumlátorban vagy más módon tárolt elektromos energia hatja a járművet.

Hidrogentechnologiai lehetőségek.
A hidrogén tüzelőanyagként elégethető vagy köztes energiatárolóként szolgál és üzemanyagcellában elektomos energiává alakítható.

Folyt kövi 2
3.rész
A Lynxnél és egyéb itthon tervezett eszközöknél feltétel, hogy a jármű autonóm módon is tudjon működni. A kormányzás és a hajtáslánc-iranyitas elektronikus, nincs mechanikus kapcsolat. Bevetésekkor egy autonóm irányítású Lynx hatalmas előny. Olyan járművet küldünk műveleti területre amely képes magától eljutni bármilyen harcterületre és ott autonóm módon kezelni a fegyverzetét.
Ezt a fejlesztést segíti a ZalaZone. A városrész tesztelés adott, épül most hozzá off road pálya is.

Információ hasznosítása
Mind a járművek, mind a digitális katonák gyűjtenek adatokat. Ezt mesterséges intelligenciával feldolgozzák és ez generál egy új kimenetet, hogyan alakulnak az események.

Szenzor klaszter
Radarrendszerek készülnek. Először összeszerelés lesz, a kutatás beindítása később történik.

Oktatás
Bizonyos szakokon lesz katonai specializáció. Gépész, villamos, vegyészmérnök, mechatronika szakokon. Mérnöki képzettség katonai műszaki ismeretekkel. Mesterképzés, doktori iskola is ráépíthető.
Budapesti Műszaki Egyetem, Óbudai Egyetem, Debreceni Egyetem.

Klasztereken belüli szinergia
A cégek irányítása egy klaszteren belül egységes lesz az optimális együttműködés és az azonos tudás és beszállítói bázis használata miatt. Pl. járműipari klaszter. Zala, Kapos, Győr ( helló Rába!! :cool:)
@Green Leader a kedvemért ne engedd el a Rábás sztorit. :D
Szal a Rába is csatlakozik az RM Hungaryhez??? Izgi ha így lesz...

Folyt kövi 3
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 880
91 440
113
3.rész
A Lynxnél és egyéb itthon tervezett eszközöknél feltétel, hogy a jármű autonóm módon is tudjon működni. A kormányzás és a hajtáslánc-iranyitas elektronikus, nincs mechanikus kapcsolat. Bevetésekkor egy autonóm irányítású Lynx hatalmas előny. Olyan járművet küldünk műveleti területre amely képes magától eljutni bármilyen harcterületre és ott autonóm módon kezelni a fegyverzetét.
Ezt a fejlesztést segíti a ZalaZone. A városrész tesztelés adott, épül most hozzá off road pálya is.

Információ hasznosítása
Mind a járművek, mind a digitális katonák gyűjtenek adatokat. Ezt mesterséges intelligenciával feldolgozzák és ez generál egy új kimenetet, hogyan alakulnak az események.

Szenzor klaszter
Radarrendszerek készülnek. Először összeszerelés lesz, a kutatás beindítása később történik.

Oktatás
Bizonyos szakokon lesz katonai specializáció. Gépész, villamos, vegyészmérnök, mechatronika szakokon. Mérnöki képzettség katonai műszaki ismeretekkel. Mesterképzés, doktori iskola is ráépíthető.
Budapesti Műszaki Egyetem, Óbudai Egyetem, Debreceni Egyetem.

Klasztereken belüli szinergia
A cégek irányítása egy klaszteren belül egységes lesz az optimális együttműködés és az azonos tudás és beszállítói bázis használata miatt. Pl. járműipari klaszter. Zala, Kapos, Győr ( helló Rába!! :cool:)
@Green Leader a kedvemért ne engedd el a Rábás sztorit. :D
Szal a Rába is csatlakozik az RM Hungaryhez??? Izgi ha így lesz...

Folyt kövi 3
4.rész
Repülőgépipari klaszter
Gyula, Békéscsaba, Szolnok (Szolnokon mi is lesz???)
2,5 milliárd a Békéscsabai szakképzési Centrumra.

Fegyverzeti klaszter
Kiskunfélegyháza (Arzenál), Kecskemét (???), Csongrad(???)
Diana Fegyvertechnikai Technikum és Kollegium. Szakképzés és fegyvertervezés oktatása zajlik.

Start up cégek bevonása
Védelmi Innovációs Kutató Intézet (VIKI) feladata a projektmenedzsment. Copy DARPA. (USA Vedelmi minisztériumához tartozó ügynökség, amely az USA hadseregének képességeit, fölényét fenntartó technológiák ösztönzéséért felel.) A VIKI feladata lesz intézményeket dotálni, eredményeket számonkérni. Egyetemi, vállalati startupokat fejlesztési feladatokkal, projektekkel bízza meg. A VIKI civil kutatóintézet lesz. A Magyar Honvédségnek lesz saját kutatóintézete, de lesz átjárás. Mindkettő duális, hibrid kutatóintézet lesz. Civil és katonai. Ebben a projektben is lesznek katonák jelen az igények és a speciális tudás miatt.

Vége
Komoly interjú volt. :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:
 
K

kamm

Guest
Dízelmotor helyett a harctéren
előnyösebb egy csendesebb részben vagy teljesen elektromos hajtás. Bizonyos bevetéseknél a jármű fedélzetén akkumlátorban vagy más módon tárolt elektromos energia hatja a járművet.

Hidrogentechnologiai lehetőségek.
A hidrogén tüzelőanyagként elégethető vagy köztes energiatárolóként szolgál és üzemanyagcellában elektomos energiává alakítható.

Folyt kövi 2

Es mennyien nem hittetek nekem a 8x8 kapcsan. :) Megmondtam elore, teljesen logikus volt, a RM es a Mercedes Trucks megallapodasa elarulta.
 
K

kamm

Guest
Információ hasznosítása
Mind a járművek, mind a digitális katonák gyűjtenek adatokat. Ezt mesterséges intelligenciával feldolgozzák és ez generál egy új kimenetet, hogyan alakulnak az események.
Ezt amugy ma is meg tudnank mar oldani, sot, mivel uj logisztikai rendszer van, a minimum az lenne, hogy kozel real-timeban latod az analytics dashboardon a felhasznalast (javadalmazas) es akviziciot, ezt tovabb fuzve egyszeruen hozza kell adni az end-user pointokat pl IFVk stb, minden sorozat utan lehet updatelni a halon (surubb pollingnak nem latom ertelmet.) Kovetkezo lepcsonek ennek alapjan a supplynak olyan utvonalat generalna az algoritmus, amin cirkal az egysegek kozott, ahogy az loszer- stb utanpotlas azt optimalisan megkivanja.
Ez amugy nem is annyira komplikalt, nullarol ossze lehetne rakni par honap alatt egy korrekt beta szintre, mondjuk egy dandar szintjen eloszor.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 146
73 708
113
Védelmi Ipari Kutatóintezet
Hibrid, civil és katonai intézet lesz. Mind katonai fejlesztések mehetnek a civil szektorba, mind civil fejlesztések a hadiiparba.

A cikkből leginkább az látszik hogy sok helyen a civil szektror eredményeit próbálják bevonni a hadi iparba és nem fordítva....

Felépül Európa egyik legnagyobb EMC ( elektromágneses kompatibilitás) kamrája. Elektomágneses zavarokkal és azok elhárításával foglalkozik. Vizsgálják a járművek elektromágneses emisszióját. Leopard is elfér benne, továbbá félpótkocsis vontató, csuklós busz. Nem kicsi lesz. :) Közép-Európában egyedüli lesz. Cél biztonságos kibervedelem, kívülről ne lehessen beavatkozni a jármű mozgásába. (összeszerelő üzem, jaja :D)
Ez hol lesz? Gondolom ez is Zalában... o_O
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 907
4 744
113
Elég sok volt benne a nyünnyögés. Egyszer szeretnék már látni egy ilyen hadiipari beszélgetést, ahol nem csak a régi csapat, hanem az újak Arzenál, Hirtenberger, Patria és RM Hungary is ott van. Akár közösen a régiekkel.

Attól tartok ha a németek is beszállnak a magyar hadiipari szövetségbe, a régi gárdából kevés ember marad ott.

Egyébként Szenes azért korrekt volt. Nem akarok belpolozni, de éppen ő hivta fel a figyelmet a váltás veszélyeire. Ő igazán tudja, mert Megyo nevezte ki és Fleto alatt mondott le, tehát első kézből vannak tapasztalatai.

Csak az ezt nem ismerjük, azt nem tudjuk volt kicsit uncsi. Hívjanak akkor meg olyat is, aki tudja.
Szenes nem csak önmagára, hanem az egész Honvédségre volt veszélyes. Azt mantrázta, hogy a sereg élére nem gladiátor, hanem logisztikus kell (mint ő), de ezzel teljesen félrement. Egyébként közös megegyezéssel távozott altábornagyként, később léptették elő vezérezredessé.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
A cikkből leginkább az látszik hogy sok helyen a civil szektror eredményeit próbálják bevonni a hadi iparba és nem fordítva....

Én azt gyanítom, hogy azért, mert elég kevés haditech eredményünk van még az országban. De például az önvezető járműveknél ezt még a civil szférában is inkább csak próbálgatják a közúti megvalósítást. És ez gyanúsan elég markánsan fog átmenni kb minden polgári járműbe.
És az árufuvarozóknál már most is nagy igény mutatkozik rá.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 880
91 440
113
A cikkből leginkább az látszik hogy sok helyen a civil szektror eredményeit próbálják bevonni a hadi iparba és nem fordítva....


Ez hol lesz? Gondolom ez is Zalában... o_O
Igen zalaegerszegen lesz az EMC kamra. és az ahhoz kapcsolódó kutatás - fejlesztés.

Viszont nekem is feltűnt a civil-katonai kutatások hibrod alkalmazása és a civil tudástranszfer katonai vonalra. És hangsúlyozottan civil kutatóintézteket is alapitunk. Annyira hangsúlyozta Palko, hogy már gyanús. o_O

Ide van egy konteóm is. Civil vonalon a tudományban sokkal nagyobb szabadság van a nemzetközi együttműködésre, mint katonai területén. Mi van ha a németek a tudásukat Kinával részben össze akarják rakni?? Ez katonai vonalon elképzelhetetlen, sőt még a hozzánk hasonló politikailag xaroseggűeknek is, mint mi. De civil vonalon a szürke zónában mi ilyet bevállalhatunk az egyetmi szekcióban. Fundan egyetem?? Így már jobban érteném a hisztit, ami körülötte van, mert ha messziről nézzük most picit érthetetlen.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 095
113
Én azt gyanítom, hogy azért, mert elég kevés haditech eredményünk van még az országban. De például az önvezető járműveknél ezt még a civil szférában is inkább csak próbálgatják a közúti megvalósítást. És ez gyanúsan elég markánsan fog átmenni kb minden polgári járműbe.
És az árufuvarozóknál már most is nagy igény mutatkozik rá.
Elég undorító is. Hogy ne kelljen sofőr, de a jövőben a leváltott sofőrök sorsa ugyanaz lesz, mint minden ilyen robotizált esetben. Utca. Majd meghallgathatják ők is, hogy milyen szuper a modern társadalom, csak sajnos magas a munkanélküliség. Mindezt azért, mert a végtelencsilliárdosok az ő fizujukat is akarják, mindent akarnak. Csak maguknak. Bocs az offért, csak engem taszít ez az egész baromság amit csinálunk meg amit mellétesznek magyarázni mindig, ugyanazon kör részei. :mad:
 
K

kamm

Guest
Elég undorító is. Hogy ne kelljen sofőr, de a jövőben a leváltott sofőrök sorsa ugyanaz lesz, mint minden ilyen robotizált esetben. Utca. Majd meghallgathatják ők is, hogy milyen szuper a modern társadalom, csak sajnos magas a munkanélküliség. Mindezt azért, mert a végtelencsilliárdosok az ő fizujukat is akarják, mindent akarnak. Csak maguknak. Bocs az offért, csak engem taszít ez az egész baromság amit csinálunk meg amit mellétesznek magyarázni mindig, ugyanazon kör részei. :mad:

Ne haragudj, de ez a jovo. En 10+ eve irtam egy cikket (idekinn, angolul) arrol, hogy a jovoben megszunnek a regi klasszikus osztalyok es minden, amit automatizalni lehet, annak annyi. 100+ munkakort szamoltam mar akkor ossze, ami halalra volt itelve - koztuk a sofort az elsok kozott.
Ami marad az az investo class (csucs), a technology class (egy szeles reteg, aki mukodteti a rendszert - en remelem ,megmaradok a tetejen, ahol vagyok es a gyerekeim is itt indulnak, hacsak nem sikerul az investor classba bekerulnom), aztan semmi mas, mint a service class, akik vezetik a taxit, intezik a laundryt, takaritjak a lakast stb. Kozte par niche class, restareuatur, kepzomuveszek, tanarok stb. Undorito, igen, de ez jon ideat. Minden komolyabb production Azsiaban lesz. Megszunik a regi class warfare, minden ilyen toke- ill hasznossag-alapon megy majd.
Kis kulonbseggel ma is ezt gondolom.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 410
113
Védelmi Innovációs Kutató Intézet (VIKI) feladata a projektmenedzsment. Copy DARPA. (USA Vedelmi minisztériumához tartozó ügynökség, amely az USA hadseregének képességeit, fölényét fenntartó technológiák ösztönzéséért felel.)
Ügyes névválasztás!
Ezzel a névvel szereztek maguknak egy elég befolyasos támogató. De úgy is írhattam volna keresztapát... :rolleyes:
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Szenes nem csak önmagára, hanem az egész Honvédségre volt veszélyes. Azt mantrázta, hogy a sereg élére nem gladiátor, hanem logisztikus kell (mint ő), de ezzel teljesen félrement. Egyébként közös megegyezéssel távozott altábornagyként, később léptették elő vezérezredessé.
Ezek hosszú távú 20 éves célok. Foleg a hidrogéntechnológia. Első körben sztem az új 8x8-nál a részbeni elektromos hajtás megvalósítható. Itt az FFG-nek van egy pilotprojektje. Tőle vesszük a Wisenteket. Jó lenne velük is szerződést kötni,



Illetve a második lépcső még a hidrogéntechnológia előtt az önvezetés és autonóm fegyverzet lehet. Ez követelmény a Lynxhez Amerikába, ez az RM fejlesztések fő csapásiránya. Ha ehhez Zalát is fogják használni, marpedig nagyon úgy tűnik, akkor hamar a hadiipari élvonalban találjuk magunkat.
Tesztelték már valahol?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 410
113
A cikkből leginkább az látszik hogy sok helyen a civil szektror eredményeit próbálják bevonni a hadi iparba és nem fordítva....


Ez hol lesz? Gondolom ez is Zalában... o_O
Ez már nagyjából a digitalizáció beindulasa óta így van mindenütt a világban. A katonai ipar eléggé lemaradt a digitális fejlesztésekben. Főként, mert az agyonbiztosítások miatt mindig minimum 4-5-6 év lemaradásban vannak az informatikai hardverek chipjei terén. Emiatt a szoftveres lehetőségek csak kullognak a civil szféra lehetőségei után.
A védelmi ipar addig volt nagy előnyben, amíg az anyagtechnológiai, áramlástani kutatások domináltak a HH végével bezárólag. Azóta csökkent a büdzsé, meg a gyártók is elkényelmesedtek.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Elég undorító is. Hogy ne kelljen sofőr, de a jövőben a leváltott sofőrök sorsa ugyanaz lesz, mint minden ilyen robotizált esetben. Utca. Majd meghallgathatják ők is, hogy milyen szuper a modern társadalom, csak sajnos magas a munkanélküliség. Mindezt azért, mert a végtelencsilliárdosok az ő fizujukat is akarják, mindent akarnak. Csak maguknak. Bocs az offért, csak engem taszít ez az egész baromság amit csinálunk meg amit mellétesznek magyarázni mindig, ugyanazon kör részei. :mad:

Ne haragudj, de ez a jovo. En 10+ eve irtam egy cikket (idekinn, angolul) arrol, hogy a jovoben megszunnek a regi klasszikus osztalyok es minden, amit automatizalni lehet, annak annyi. 100+ munkakort szamoltam mar akkor ossze, ami halalra volt itelve - koztuk a sofort az elsok kozott.
Ami marad az az investo class (csucs), a technology class (egy szeles reteg, aki mukodteti a rendszert - en remelem ,megmaradok a tetejen, ahol vagyok es a gyerekeim is itt indulnak, hacsak nem sikerul az investor classba bekerulnom), aztan semmi mas, mint a service class, akik vezetik a taxit, intezik a laundryt, takaritjak a lakast stb. Kozte par niche class, restareuatur, kepzomuveszek, tanarok stb. Undorito, igen, de ez jon ideat. Minden komolyabb production Azsiaban lesz. Megszunik a regi class warfare, minden ilyen toke- ill hasznossag-alapon megy majd.
Kis kulonbseggel ma is ezt gondolom.

Én kicsit másként látom ezt a dolgot.
Katonai téren idehaza eleve egy nagyon alacsony létszámról indulunk. És a hadsereg nem olyan, mint egy olajvezeték, hogy egy hétre leáll és az ország akkor is megy tovább. Szívja persze elég sok ember a fogát, de az évtizedben egyszer megoldható. Le fog csökkenni szinte biztosan a parancsnok, irányító, vezető hármas létszám kettőre, ahogy az automata töltők is négyről 25%-kal elvették a kenyeret. De ezt például pont a ruszkik húzták meg jóval hamarabb, és ott sem a sereg létszámának rovására. Viszont legalább a parancsnoknak meg kell tanulnia kikapcsolni az automata vezérlést és egy kibertámadás esetén csökkentett harcértékkel, de továbbra is működőképesnek kell lennie a katonai járműnek. Ahogy jelenleg is a célzás átállítható kell legyen analógra digitálisból tudtommal.

OFF:

Másfelől az automatizálás a civil szférában valóban azt jelenti, hogy ugyan azt a munkakört kevesebb emberrel tudják elvégezni, azoknak viszont több képzettségre van szükségük. A bank automaták nem tették szükségtelenné a fiókokat, csupán kevesebb az élő kapcsolat, amit pénzkezeléshez végzel. A tranzakciók döntő mennyisége már ember nélküli. Viszont emiatt a banki ügyfél fogadáson nem az a szakmai kihívás 90%-a, hogy 3000 ft-ot le tudj számolni, hanem a szerződéskötések, nyilvántartások, nem általános iskolás matek, hanem számítógép ismeret (be)tanulása.
Jelenleg a Nyugat pont nem afrikai szintű munkanélküliséggel küzd, pedig az elmúlt fél évszázadban is tovább dübörgött az ipari forradalom, a gőzgép óta mondják, hogy el fogják veszteni az emberek a szakmájukat. Jelenleg az étvágy nőtt meg. Amikor a fémiparban a kézi reszelőt lecserélték flexre, inkább az egy embertől elvárt munka mennyiségét növelték és jelenleg is hiányszakma a fémmegmunkálás számos szakterülete.
Tény, van egy átrendeződés is. XIX. század közepéig egészen az Ókortól kezdve a lakosság 80-90%-a mezőgazdaságból élt meg. Ez azt jelentette, hogy átlag egy ember naponta elvégezhető hasznos munkájának szinte teljes egészét felszívta az, hogy saját maga élelmének ellátását valahogyan biztosítsa. Ma ez a szegmens nem szűnt meg, csak 1%-ra zsugorodott össze teret adott először a hatalmas gyárak tömegtermelésének és több tízezres foglalkoztatásának. Majd főleg a II. vh. után folyamatosan a harmadik szektor néven emlegetett, mehetsz nyaralni, ezernyi kis bolt nyílt, nem otthon vágod a hajadat. Miközben az ipari spektrum szélesedett, kevesebb munkással ma már számítógépet és telefont is tömegesen gyártunk. Régen a vezetékes, tárcsázó telefon is egy luxus kategória volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby