A magyar hadiipar napjainkban


Az ITM kiemelte, hogy a vállalatok portfóliókezelését a továbbiakban a közelmúltban létrehozott, állami tulajdonú Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt. látja el, amelynek tulajdonosi joggyakorlója az innovációs és technológiai miniszter

ELSŐSORBAN A GYÁRTÓI ÉS KUTATÁS-FEJLESZTÉSI KÉPESSÉGEK BŐVÍTÉSÉBEN LEHET SZEREPE AZ ALAPTEVÉKENYSÉGKÉNT POLGÁRI CÉLÚ FELADATOKKAL FOGLALKOZÓ AEROPLEXNEK, HUNGAROCONTROLNAK ÉS RÁBA HOLDINGNAK IS.

ENNEK MEGFELELŐEN AZ INNOVÁCIÓS ÉS TECHNOLÓGIAI MINISZTER A HONVÉDELMI MINISZTERREL ÉS A VÉDELMI FEJLESZTÉSEKÉRT FELELŐS KORMÁNYBIZTOSSAL SZOROSAN EGYÜTTMŰKÖDVE DOLGOZIK TOVÁBB AZ IPARÁGI FELADATOKON.
1.es számú tétel a tankönyvben: ha minimális tőkéjű hadipari komplexumról beszél egy politikus, ott lopás a cél.
 
1.es számú tétel a tankönyvben: ha minimális tőkéjű hadipari komplexumról beszél egy politikus, ott lopás a cél.
1FTl.gif
 
Kicsit megváltozott a világ. Csak 7-8 év kellett hozzá.

[IMG alt="honved"]https://forum.htka.hu/data/avatars/m/0/134.jpg?1488814416[/IMG]

honved

Well-Known Member​



zotyek78 said
Nem értek hozzá, fogalmam sincs, hogy mennyibe mérnek egy licencet, de nem az volna nekünk a legjobb, hogy megvennénk a licencet ahhoz a harckocsihoz és vagy APC-hez, amit/amiket szeretnénk, és abból annyit és olyan tempóban gyártanánk pl. a Rábával, ahogy azt a költségvetés megengedi? Egyrészt ugye a költségvetés számára ez tűnik -szvsz- a legkedvezőbbnek, másrészt ha bármiért kell, akkor lehet még gyártani, nem akkor kell gondolkodni, hogy honnan szerezzünk bármit is.

Gondolom a szóba jöhető veszélyekre tekintettel azért ezek nem lennének olyan dúrva költségű licencesek... Pl. M84D v. M95, esetleg P91... Meg ugye emellé esetleg Piranha v Pandur v. ilyesmi.

Egyébként ilyen licence esetén olyan megkötések lehetnek, hogy darabszámra mennyit nyomhatunk belőle?
Kattints ide a kinyitáshoz...


Nincs ilyen ipari kapacitás az országban. Sem a megfelelő ipari technológiával, szakemberekkel rendelkező gyár, nem beszélve a gyártáshoz szükséges, alkatrészek százait előállító, beszállítói hálózatról. Harckocsigyártás tekintetében biztosan ez a helyzet. Gyalogsági harcjármű esetén, talán egy gumikerekes megoldható lenne, de ebben sem vagyok biztos., sőt...
 
Kicsit megváltozott a világ. Csak 7-8 év kellett hozzá.

[IMG alt="honved"]https://forum.htka.hu/data/avatars/m/0/134.jpg?1488814416[/IMG]

honved

Well-Known Member​






Nincs ilyen ipari kapacitás az országban. Sem a megfelelő ipari technológiával, szakemberekkel rendelkező gyár, nem beszélve a gyártáshoz szükséges, alkatrészek százait előállító, beszállítói hálózatról. Harckocsigyártás tekintetében biztosan ez a helyzet. Gyalogsági harcjármű esetén, talán egy gumikerekes megoldható lenne, de ebben sem vagyok biztos., sőt...
Az, hogy egy nagyságrendileg azonos tudású nyugati új, és ugyanazokkal a kiegészítőkkel modernizált keleti modernizált gép között 2-3-4-szeres ár-különbség van.
Tudásban pedig 5-15%, de ez értékeléstől, értékelőktől erősen függő, nehezen elvégezhető összehasonlítás!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány


A teljes céglista:

Tulajdonosi joggyakorló: Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zártkörűen Működő Részvénytársaság

1. Belügyminisztérium HEROS Javító, Gyártó, Szolgáltató és Kereskedelmi Zártkörűen Működő Részvénytársaság
2. HDT Védelmi Ipari Korlátolt Felelősségű Társaság
3. NLP Nemzeti Légiipari Projekt Korlátolt Felelősségű Társaság
4. Rába Járműipari Holding Nyrt
5. STU Repülés-technológiai Felületkezelő Korlátolt Felelősségű Társaság
6. ZalaZONE Ipari Park Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
7. AEROPLEX Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Korlátolt Felelősségű Társaság
8. HM ArmCom Kommunikációtechnikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
9. HM Arzenál Elektromechanikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
10. HM CURRUS Gödöllői Harcjárműtechnikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
11. HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zártkörűen Működő Részvénytársaság
 
A teljes céglista:

Tulajdonosi joggyakorló: Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zártkörűen Működő Részvénytársaság

1. Belügyminisztérium HEROS Javító, Gyártó, Szolgáltató és Kereskedelmi Zártkörűen Működő Részvénytársaság
2. HDT Védelmi Ipari Korlátolt Felelősségű Társaság
3. NLP Nemzeti Légiipari Projekt Korlátolt Felelősségű Társaság
4. Rába Járműipari Holding Nyrt
5. STU Repülés-technológiai Felületkezelő Korlátolt Felelősségű Társaság
6. ZalaZONE Ipari Park Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
7. AEROPLEX Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Korlátolt Felelősségű Társaság
8. HM ArmCom Kommunikációtechnikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
9. HM Arzenál Elektromechanikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
10. HM CURRUS Gödöllői Harcjárműtechnikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
11. HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zártkörűen Működő Részvénytársaság

#3 es #11 meg mindig talany szamomra.
 
#3 es #11 meg mindig talany szamomra.
#11
HungaroControl, Magyarország egyik legsikeresebb állami tulajdonú vállalata, légiforgalmi szolgáltatásokat nyújt a magyar légtérben és (a NATO felkérése alapján, a Koszovó feletti magas légtérben is), a légiforgalmi szakszemélyzet képzését végzi és léginavigációs kutatás-fejlesztéssel is foglalkozik.
 
#11
HungaroControl, Magyarország egyik legsikeresebb állami tulajdonú vállalata, légiforgalmi szolgáltatásokat nyújt a magyar légtérben és (a NATO felkérése alapján, a Koszovó feletti magas légtérben is), a légiforgalmi szakszemélyzet képzését végzi és léginavigációs kutatás-fejlesztéssel is foglalkozik.
Lehet hogy a drón projektek miatt is kulcsszerepe lesz? Hogy a nagyobb drónokkal ne csak elkülönített/lezárt légtérben lehessen repülni, hanem az utasszállító gépek között is? Egy éve még az volt a HM kommunikáció, hogy "azért vettek Falconokat a drónok helyett, mert ez megoldhatatlan probléma az európai kontinens felett. A németeket is inkább Bombardier Global 5000-esket vettek az Eurohawk helyett és majd azokból lesznek felderítőgépeik, mert a pilóta elengedhetetlenül szükséges a sűrű európai légtérben."
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and borisz
Lehet hogy a drón projektek miatt is kulcsszerepe lesz? Hogy a nagyobb drónokkal ne csak elkülönített/lezárt légtérben lehessen repülni, hanem az utasszállító gépek között is? Egy éve még az volt a HM kommunikáció, hogy "azért vettek Falconokat a drónok helyett, mert ez megoldhatatlan probléma az európai kontinens felett. A németeket is inkább Bombardier Global 5000-esket vettek az Eurohawk helyett és majd azokból lesznek felderítőgépeik, mert a pilóta elengedhetetlenül szükséges a sűrű európai légtérben."
Korábban linkeltem a létükről, de most itt vannak ezek.


 
Mindenki magából indul ki. ;) :p Mondta Bibi Netanyahu.:rolleyes:

Lehet hogy a drón projektek miatt is kulcsszerepe lesz? Hogy a nagyobb drónokkal ne csak elkülönített/lezárt légtérben lehessen repülni, hanem az utasszállító gépek között is? Egy éve még az volt a HM kommunikáció, hogy "azért vettek Falconokat a drónok helyett, mert ez megoldhatatlan probléma az európai kontinens felett. A németeket is inkább Bombardier Global 5000-esket vettek az Eurohawk helyett és majd azokból lesznek felderítőgépeik, mert a pilóta elengedhetetlenül szükséges a sűrű európai légtérben."
bocs, de ennek mi köze a hadiiparhoz? Magyarországon nem fog olyan kategóriájú gép készülni, ami za utasszállítól etc között kóricálni.....

A németek az egész prjektek elb.szták, nem kicsit nagyon...

ezért álltak le vele.
mondjuk a fejlesztési kedvnek az id oadabac, hogy nem akarnak rá a politikusok fegyvert...

Szóval, az üzleti gép hátterében meg az áll, hogy elbaszták, megint, ezért mondvacsinált okkal -légtérre hivakozva előjöttek ezzel a baromsággal.


 
bocs, de ennek mi köze a hadiiparhoz? Magyarországon nem fog olyan kategóriájú gép készülni, ami za utasszállítól etc között kóricálni.....
Egy Bayraktar TB-2 méretű drón soha sehol nem találkozhat utasszállító géppel vagy kisebb repülőgéppel?
Nem csak hadipari drónfejlesztést akarnak Palkovicsék. Azokkal is sok probléma lesz még azonosítás, követés, elkerülés, szabályozás és ezek betartatása területén.

A németek az egész prjektek elb.szták, nem kicsit nagyon...

ezért álltak le vele.
mondjuk a fejlesztési kedvnek az id oadabac, hogy nem akarnak rá a politikusok fegyvert...

Szóval, az üzleti gép hátterében meg az áll, hogy elbaszták, megint, ezért mondvacsinált okkal -légtérre hivakozva előjöttek ezzel a baromsággal.


Azon a kecskeméti kihelyezett ülésen az volt a fő cél, hogy bemutassák/elhitessék a közvéleménnyel hogy a Falconokat nem csak a külügy használja... még szép statisztikákat is gyártottak hozzá, hogy pl. a Falconok és az Airbusok együtt összesen több katonát szállítottak mint kormánytagot. Ez a német hír meg épp jól jött akkor a kommunikációban, mert még azt is lehetett vele magyarázni hogy miért nem vettek még drónokat. Egy év alatt nagyot fordult a világ. (Benkő Tibor 2018-as prezentációjában még az szerepelt hogy majd 2030-ra fejlesztünk magunknak saját drónokat.)
 
Egy Bayraktar TB-2 méretű drón soha sehol nem találkozhat utasszállító géppel vagy kisebb repülőgéppel?
Nem csak hadipari drónfejlesztést akarnak Palkovicsék. Azokkal is sok probléma lesz még azonosítás, követés, elkerülés, szabályozás és ezek betartatása területén.
akik a környéken vették, azoknak úgy rémlik, van tengerpartjuk, ami azért jóval egyszerűbbé teszik a dolgokat ha pl a víz felett jelölnek ki neki gyakorló légteret... plusz gy rémlik annak hat-hét kilométer az utazómagassága, alatta a nagygépek repülési magasságának, kisgépes az valóban más dolog, de erre való a gyakorlatra lezárt légtér és a légiirányítás... persze, lehet hogy lesz olyan jövő, amikor a sarki boltból is drónnal hozzák a tejet,meg repdeső autók, de abban a világban a katonai drónok jelentik majd légtérbiztonságból a legkisebb problémát..
 
Last edited by a moderator:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Végezetül a 2022-es költségvetés tervezetéből már sejthető volt valamilyen komolyabb változás, hiszen az ITM fejezeti költségvetésében már eleve szerepelt 1,5 milliárd forint felhalmozási kiadás a Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt. tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó társaságokkal összefüggő kiadásokra.
 
#11
HungaroControl, Magyarország egyik legsikeresebb állami tulajdonú vállalata, légiforgalmi szolgáltatásokat nyújt a magyar légtérben és (a NATO felkérése alapján, a Koszovó feletti magas légtérben is), a légiforgalmi szakszemélyzet képzését végzi és léginavigációs kutatás-fejlesztéssel is foglalkozik.
Nem azt nem tudom, hogy most mit csinal... ;)
 
Semmi köze Magyarországhoz, de ki tudja mit hoz a jövő...

Airbus Helicopters strengthens its MRO capabilities with the acquisition of ZF Luftfahrttechnik

Airbus Helicopters and ZF Friedrichshafen AG have signed an agreement regarding the acquisition of ZF Luftfahrttechnik GmbH by Airbus Helicopters as part of its strategy to strengthen its maintenance, repair, and overhaul (MRO) capabilities.

This step is also a contribution to improving and maintaining the fleet availability of the programs covered by the ZF Luftfahrttechnik product portfolio. ZF Luftfahrttechnik is currently an MRO service partner for the majority of the German Bundeswehr helicopter fleet. It has also delivered more than 10,000 gearboxes all over the world. It is a supplier of the H135 main gearbox, the tail gearbox of the Tiger helicopter, and has a share in the H145 programme.

“By adding ZF Luftfahrttechnik to our portfolio, we will further broaden our range of MRO capabilities and secure additional competences in the area of dynamic systems for Airbus Helicopters, adding value for our global customer base”, said Bruno Even, CEO of Airbus Helicopters.

With over 100 years of experience in the aviation industry, ZF Luftfahrttechnik is a world-leading manufacturer of dynamic components for light and medium helicopters including related services with a global customer base. A subsidiary of the ZF Group, the company is also a leader with regards to the MRO for dynamic components of helicopters.
 
Semmi köze Magyarországhoz, de ki tudja mit hoz a jövő...

Airbus Helicopters strengthens its MRO capabilities with the acquisition of ZF Luftfahrttechnik

Airbus Helicopters and ZF Friedrichshafen AG have signed an agreement regarding the acquisition of ZF Luftfahrttechnik GmbH by Airbus Helicopters as part of its strategy to strengthen its maintenance, repair, and overhaul (MRO) capabilities.

This step is also a contribution to improving and maintaining the fleet availability of the programs covered by the ZF Luftfahrttechnik product portfolio. ZF Luftfahrttechnik is currently an MRO service partner for the majority of the German Bundeswehr helicopter fleet. It has also delivered more than 10,000 gearboxes all over the world. It is a supplier of the H135 main gearbox, the tail gearbox of the Tiger helicopter, and has a share in the H145 programme.

“By adding ZF Luftfahrttechnik to our portfolio, we will further broaden our range of MRO capabilities and secure additional competences in the area of dynamic systems for Airbus Helicopters, adding value for our global customer base”, said Bruno Even, CEO of Airbus Helicopters.

With over 100 years of experience in the aviation industry, ZF Luftfahrttechnik is a world-leading manufacturer of dynamic components for light and medium helicopters including related services with a global customer base. A subsidiary of the ZF Group, the company is also a leader with regards to the MRO for dynamic components of helicopters.
Ezzel a ZF egri váltógyára is az Airbushoz került....