A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest
Nagyon derulatoan, sot, fenyesnek latjak a magyar gazdasag 2022-es exportkilatasait a legnagyobb elemzok a jelenlegi helyzet alapjan: https://www.portfolio.hu/gazdasag/20210610/kulonleges-dolgot-muvel-a-magyar-export-487556

Ha ez igy lesz, akkor erzesem szerint meg tobb penzt tolnak majd a hadiipari fejlesztesekbe, mert az ujabb utos exportagazat lehet (szemben a szeonalitasnak jobban kitett magyaros szolgaltatasexportokkal, amelyeket emlit.)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
Palkovics László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium vezetője és Wolfgang Illner német katonai attasé kapta a magyarországi Német Gazdasági Klub (DWC, Deutscher Wirtschaftsclub Ungarn) Német-Magyar Barátság Díját.
 

Watszon

Active Member
2021. június 9.
264
240
43
Három kérdésem azért lenne az elképzeléshez:

1, Török torony? Pont te szoktad mondani, hogy minél több részt mi fejlesszünk, használjuk azt, amink van! Miért hagynád le a most fejlesztett embernélküli tornyunkat? Ez most első hallásra 100%-ban úgy hangzott, hogy csak azért nem jó valami, mert RM. Akkor hagyjuk veszni! Importáljunk Törökországból! Vagy vásároljuk meg a licencet és fizessünk "termék adót"! Csak ne használjuk azt a korszerű tornyot, ami fele részt az állam tulajdona lesz, mert meggazdagszik belőle az RM? (Szólj, ha csak félre értettem a szavaidat, de az utóbbi időben minden hsz-edben azzal érvelsz, hogy ejtenünk kellene a már berakott pénzünket, csak hogy a német ne legyen boldog. Amit egy 85%-os adósság szint mellett nem hiszem, hogy megengedhet magának az ország. Jelen helyzetben egy RÁBA fejlesztésnél is komoly megfontolás tárgyává tenném, hogy mit tudunk a másik vegyesvállalatból átvenni, mint "kéznél lévő megoldás".)

2, Amit még érteni vélek, te ezzel visszakanyarodnál a ne legyen csúcskategória, mert az túl drága irányhoz. Az általad felvázolt paraméterek messze alul múlják az eddig beszerzett eszközök színvonalát. Aktív védelmet nem raknál, vagyis olcsón kijönne az 1000 darab, de úgy lángolnának, mink a fáklya a csatamezőn, ahol mostanában minden bokorban virít egy RPG. Az integrált vezetés irányítási rendszert sem említetted kritériumként, ezt erősíti a török torony szerepe is, ha jól értem. A jármű nem lenne része a digitális katona programnak. Pedig ez utóbbi is nem külföldi tech transzfer lenne, hanem Zala egyik fő profilja. Oké, egy ilyen munka elvégzése megint csak megjelenne az árban. A papíron jobban mutat egy olcsóbb gép az összehasonlításnál, ha csak a főfegyverzet rubrikát, páncélvastagságot kell megadni. Nekem meggyőződésem, hogy bár rádión keresztül idővel minden megbeszélhető, a jelenlegi modernizációs programunk egyik kiemelt eredményjavulása a hatékonyabb kommunikáció lesz, ami a csatatéren emberéletekben lesz majd mérhető.

3, Melyik piacra szánnád exportra? Örülök, hogy megjelent ez is, hiszen export lehetősége nélkül tényleg csak a lengyel és a román modell maradna. (Lengyelek azért jó paraméterek alapján fejlesztenek maguknak, a románok tudatosan alacsony technológiai szinten.) Ez csak elvi lehetőség, amikor elkészülünk vele, akkor majd meglátjuk vagy vannak konkrét elképzelések, amiknek az igényeit az elején figyelembe vetted?


Ha csak kisiklattam a témát és nem egy konkrét típust "építünk" jelenleg, csupán a féllánctalpas, gumihevederes, 6*6-s verziókat próbáljuk összehasonlítani, akkor elnézést kérek. Csak elkezdted összelegózni a török toronytól kezdve a hibrid meghajtásig, 66%-ban úgy tűnt a hsz, hogy egy konkrét típust építünk, 34%-ban pedig úgy, hogy gyors ecsetvonásokkal felfestünk egy komplexebb képet, de megmaradunk a futómű kitárgyalásánál a többi résznél csak érintőleges példák felsorolásával. Nem tudtam eldönteni, hogy pontosan melyikről van szó.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
Azért az igazságtartalma remélem nem annyi az egésznek mint amit a Ferihegyről mond:
"A 2005-ös privatizáció óta a budapesti repülőtér nem fejlődött."
aztán pedig:

És hát ha valakit rugdosunk hogy nem fejleszt, akkor nézzük meg hogy mi gáncsoljuk vagy segítjük:
Nyilván ha ellehetetlenítjük akkor előbb-utóbb eladja nekünk amije van és elmegy, aztán akkor ha már haveré mehet neki a pénz. Eladni faszság volt persze egy fejőstehenet, de azért könnyen utolérhető hazugságokat meg nem kellene szórni.
A taxishiéna probléma meg rendészeti ügy szerintem, menjen ki 100 rendőr és dugjon gumibotot abba aki fenyegetőzik a reptéren.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 450
113
Azért az igazságtartalma remélem nem annyi az egésznek mint amit a Ferihegyről mond:
"A 2005-ös privatizáció óta a budapesti repülőtér nem fejlődött."
aztán pedig:

És hát ha valakit rugdosunk hogy nem fejleszt, akkor nézzük meg hogy mi gáncsoljuk vagy segítjük:
Nyilván ha ellehetetlenítjük akkor előbb-utóbb eladja nekünk amije van és elmegy, aztán akkor ha már haveré mehet neki a pénz. Eladni faszság volt persze egy fejőstehenet, de azért könnyen utolérhető hazugságokat meg nem kellene szórni.
A taxishiéna probléma meg rendészeti ügy szerintem, menjen ki 100 rendőr és dugjon gumibotot abba aki fenyegetőzik a reptéren.
Igen, nekem is feltünt ez a "nem fejlődik Ferihegy" szöveg. Ugyanakkor a hitelfelvételi "gáncsolás" már az átvételi adok-kapok része volt.
Valahogy ki kell kényszeríteni, hogy eladják az arany tojást tojó tyúkot. :cool:
A hiénák elleni fellépés viszont szerintem nem igazán kivitelezhető a jelenlegi keretek között.
A Rendőrség bevonása jelenleg lehet, hogy megoldaná a problémát, azonban a Rendőrség jelenlegi állapota 100 rendőr kivezénylését is erősen megkérdőjelezi. Az meg megint másik téma, hogy ha a Budapest Airport üzemelteti (és szedi be a pénzt) a repteret, akkor neki kellene megfelelő biztonsági személyzetet biztosítani. Igazság szerint a jelenlegi jogi háttér (magáncég által üzemeltetett reptér melletti közterületen lehet-e szabadságukban korlátozni a hiénákat) egyáltalán nem a megoldást vezeti fel. Mostmeg, hogy vissza akarja az Állam szerezni az üzemeltetést, pláne nem fog előremutatót csinálni.
Ha állami kézbe kerül a rendszer, akkor viszonylag egyszerűen megoldás születhet.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113
Köszi a kérdéseket!

1. A Rába ügyre pontot tehetünk lesz harcjármű gyártás és felújítás is!!! Kivel, mi nyitott, de @Pogány kapott egy biztató like-ot a norvég Leopardokra!!

2.Aeroplex - Airbus Helicopter Hungary.
Repülőgépgyártás, javítás.

3. Hungarocontrol. Repüléshez kapcsolódó innováció, fejlesztések.

A többi már bejelentett vagy kiszivárogtatott.

A feltételes módnak semmi jelentőséget nem tulajdonítanék. A szándék és a bizalom mindkét oldalról megvan, de egy ilyen beruhazas, gyártás, szerződés jogi, gyakorlati lepapírozása nem 2 perc.

Amire felhivnám a figyelmet, de eddig nem volt fókuszban az a Mission Master féle vezető nélküli katonai járművek magyar fejlesztése az RM-el közösen. Illetve hosszú távon ez prioritás a Lynxnél is az USA tenderhez, de az itthoni beszerzésnél is szempont volt.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113
Ferihegyi reptér.
Ezt a kormány egyértelműen ellenséges privatizációnak tekinti. A politikai nyilatkozatok mögött is ez húzódik meg. De ez nem hungarikum. A nemetek és franciák ugyanígy védik a strategiai cégeiket az ellenséges, főleg kínai felvásárlástól.

Valóban más egy csak nyereségre törekvő külföldi cég kezében egy reptérfejlesztés, üzembentartás és más hazai, állami tulajdonban. Rengeteg állami projekt már évekkel ezelőtt az egyet nem értés miatt elakadt, pl. gyorsvasút.
A német cég korábban is félszívvel tetülassan fejlesztett, csak a minimált. Ez azóta termeszetesen lelassult.

Elég botrányosan néz ki a parkoló stb. A fapadosra van 1 félmegoldás. De részben bőröndökkel továbbra is lépcsőzni meg buszozni kell. Az hogy a verebek bent az épületben, az éttermeknél belexarnak a kajádba, az már Balkán.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
Ferihegyi reptér.
Ezt a kormány egyértelműen ellenséges privatizációnak tekinti. A politikai nyilatkozatok mögött is ez húzódik meg. De ez nem hungarikum. A nemetek és franciák ugyanígy védik a strategiai cégeiket az ellenséges, főleg kínai felvásárlástól.

Valóban más egy csak nyereségre törekvő külföldi cég kezében egy reptérfejlesztés, üzembentartás és más hazai, állami tulajdonban. Rengeteg állami projekt már évekkel ezelőtt az egyet nem értés miatt elakadt, pl. gyorsvasút.
A német cég korábban is félszívvel tetülassan fejlesztett, csak a minimált. Ez azóta termeszetesen lelassult.

Elég botrányosan néz ki a parkoló stb. A fapadosra van 1 félmegoldás. De részben bőröndökkel továbbra is lépcsőzni meg buszozni kell. Az hogy a verebek bent az épületben, az éttermeknél belexarnak a kajádba, az már Balkán.
Értem a stratégiai cég visszaszerzése témát, csak mi vagyunk a keresztény ország:
8. Ne hazudj, mások becsületében kárt ne tégy!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113
Igen, nekem is feltünt ez a "nem fejlődik Ferihegy" szöveg. Ugyanakkor a hitelfelvételi "gáncsolás" már az átvételi adok-kapok része volt.
Valahogy ki kell kényszeríteni, hogy eladják az arany tojást tojó tyúkot. :cool:
A hiénák elleni fellépés viszont szerintem nem igazán kivitelezhető a jelenlegi keretek között.
A Rendőrség bevonása jelenleg lehet, hogy megoldaná a problémát, azonban a Rendőrség jelenlegi állapota 100 rendőr kivezénylését is erősen megkérdőjelezi. Az meg megint másik téma, hogy ha a Budapest Airport üzemelteti (és szedi be a pénzt) a repteret, akkor neki kellene megfelelő biztonsági személyzetet biztosítani. Igazság szerint a jelenlegi jogi háttér (magáncég által üzemeltetett reptér melletti közterületen lehet-e szabadságukban korlátozni a hiénákat) egyáltalán nem a megoldást vezeti fel. Mostmeg, hogy vissza akarja az Állam szerezni az üzemeltetést, pláne nem fog előremutatót csinálni.
Ha állami kézbe kerül a rendszer, akkor viszonylag egyszerűen megoldás születhet.
Itt Máltán, most ott hesszelek :cool:, qrvajól megoldották a taxiskérdést. Egy külön pultnál, képernyőn feltüntetett árakon lehet jegyet váltani és ezt viszed a taxishoz. Nincs pofapénz, lehúzás. Aztán ha elég segítőkész még adhatsz neki borravalót.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 918
11 567
113
"A magyar hadsereg többszáz darab Lynx harcjárművet vásárol majd a Rheinmetalltól "
200 darab nem többszáz darab.
Hát ez vagy költői túlzás, vagy elszólta magát... :rolleyes:
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 918
11 567
113
"A magyar hadsereg többszáz darab Lynx harcjárművet vásárol majd a Rheinmetalltól "
200 darab nem többszáz darab.
Hát ez vagy költői túlzás, vagy elszólta magát... :rolleyes:
Tovább is van:
"Kiszámoltuk, hogy ha csak ezt a volument gyártanák Zalaegerszegen, már 10 év alatt megtérülne az a beruházás, ami a magyar adófizetők pénzéből megtörtént."
Egyértelmű, hogy nem 200 darabról van szó...
És az is, hogy olyan mennyiség lesz, ami 10 éven keresztül folyamatosan munkát ad a gyárnak.
1 zlj / év - 450 db / 10 év.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 761
17 817
113
"...Palkovics László: A folyamat úgy néz ki, hogy az adott vállalat felvesz mérnököket – a Rheinmetall zalaegerszegi üzemének mérnökeit például már aktívan keresik -, majd megnézik, hogy kik azok a hazai mérnökök, akikkel együtt lehet működni. A saját mérnöki gárda és a hazai, egyetemi, kutatóintézeti vagy vállalkozói háttér mérnöki gárdájával nekiállnak a feladatok kivitelezésének..."

akkor esetleg a komoly melóhoz komoly pénz és komoly kiválasztási szakemberek kellenének - mert a jelen állapotban finoman szólva is komolytalan.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 450
113
Tovább is van:
"Kiszámoltuk, hogy ha csak ezt a volument gyártanák Zalaegerszegen, már 10 év alatt megtérülne az a beruházás, ami a magyar adófizetők pénzéből megtörtént."
Egyértelmű, hogy nem 200 darabról van szó...
És az is, hogy olyan mennyiség lesz, ami 10 éven keresztül folyamatosan munkát ad a gyárnak.
1 zlj / év - 450 db / 10 év.
A 45 jármű / év kapacitás az elméleti maximuma a gyárnak. Ennyire tervezték. Ettől mi még nem ebben az ütemben fogjuk átvenni ezeket. Főleg nem, ha exportot is szeretnénk.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
Igen, nekem is feltünt ez a "nem fejlődik Ferihegy" szöveg. Ugyanakkor a hitelfelvételi "gáncsolás" már az átvételi adok-kapok része volt.
Valahogy ki kell kényszeríteni, hogy eladják az arany tojást tojó tyúkot. :cool:
A hiénák elleni fellépés viszont szerintem nem igazán kivitelezhető a jelenlegi keretek között.
A Rendőrség bevonása jelenleg lehet, hogy megoldaná a problémát, azonban a Rendőrség jelenlegi állapota 100 rendőr kivezénylését is erősen megkérdőjelezi. Az meg megint másik téma, hogy ha a Budapest Airport üzemelteti (és szedi be a pénzt) a repteret, akkor neki kellene megfelelő biztonsági személyzetet biztosítani. Igazság szerint a jelenlegi jogi háttér (magáncég által üzemeltetett reptér melletti közterületen lehet-e szabadságukban korlátozni a hiénákat) egyáltalán nem a megoldást vezeti fel. Mostmeg, hogy vissza akarja az Állam szerezni az üzemeltetést, pláne nem fog előremutatót csinálni.
Ha állami kézbe kerül a rendszer, akkor viszonylag egyszerűen megoldás születhet.
2010 óta csak a FőTaxi hajthat be a reptér terminál előtti "érkező" részére...