A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113

"A HungaroControl pedig nemcsak légtérirányítással foglalkozik, hanem komoly innovációs tevékenységet folytatnak; hozzájuk kötődik például egy „remote tower” nevű fejlesztés is, melynek köszönhetően nem kell fizikálisan egy irányítótoronyban lenni ahhoz, hogy egy repülőgépet koordinálni lehessen. Miután ezek az innovációk a repüléshez kapcsolódnak, a repülésnek pedig mindig van egy katonai része, ezért szerepel ez a cég is az együttműködésben."

Akkor mit tudunk erről a HungaroControl toronyról? Lényegében akkor erről a technológiáról (is) beszélt a Karmelita kolostorban történő találkozó beszámolója, hogy "csapatlégvédelmi közös fejlesztés és egy ember nélküli torony"?
Vagyis az ott bejelentett torony fejlesztése a SkyGuardhoz fog menni? Jól értem?

Az RM H megtérülési mutatója bizakodásra ad okot. Jó visszahallani azt a sejtést, hogy konkrét tervek alapján és jól tervezhető időn belül van az, ami alatt visszatermeli a pénzét. Ennek publikálása egyfajta számon kérhetőségre is ad okot, ezért ez nekem növekvő önbizalmat jelent. (Megvannak a konkrét személyek, hogy az elkövetkezendő 10 évben mely országoknak szeretnénk gyártani?)
Tovább is van:
"Kiszámoltuk, hogy ha csak ezt a volument gyártanák Zalaegerszegen, már 10 év alatt megtérülne az a beruházás, ami a magyar adófizetők pénzéből megtörtént."
Egyértelmű, hogy nem 200 darabról van szó...
És az is, hogy olyan mennyiség lesz, ami 10 éven keresztül folyamatosan munkát ad a gyárnak.
1 zlj / év - 450 db / 10 év.

A darabszám stimmel. Viszont a rentábilis jelző ellent mond annak, hogy ez szimplán saját célra lenne. Nem hiszem, hogy a titkárnőnek is Lynxet adnának, csak hogy a gyár dolgozzon és "megtérüljön". A szimpla megtérülésig kelleni fog ezek szerint 200-250 export megrendelés és ami ezen felül érkezik és mi gyártjuk, az már a mi hasznunk része.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 046
124 113
113
"A HungaroControl pedig nemcsak légtérirányítással foglalkozik, hanem komoly innovációs tevékenységet folytatnak; hozzájuk kötődik például egy „remote tower” nevű fejlesztés is, melynek köszönhetően nem kell fizikálisan egy irányítótoronyban lenni ahhoz, hogy egy repülőgépet koordinálni lehessen. Miután ezek az innovációk a repüléshez kapcsolódnak, a repülésnek pedig mindig van egy katonai része, ezért szerepel ez a cég is az együttműködésben."

Akkor mit tudunk erről a HungaroControl toronyról? Lényegében akkor erről a technológiáról (is) beszélt a Karmelita kolostorban történő találkozó beszámolója, hogy "csapatlégvédelmi közös fejlesztés és egy ember nélküli torony"?
Vagyis az ott bejelentett torony fejlesztése a SkyGuardhoz fog menni? Jól értem?

Az RM H megtérülési mutatója bizakodásra ad okot. Jó visszahallani azt a sejtést, hogy konkrét tervek alapján és jól tervezhető időn belül van az, ami alatt visszatermeli a pénzét. Ennek publikálása egyfajta számon kérhetőségre is ad okot, ezért ez nekem növekvő önbizalmat jelent. (Megvannak a konkrét személyek, hogy az elkövetkezendő 10 évben mely országoknak szeretnénk gyártani?)


A darabszám stimmel. Viszont a rentábilis jelző ellent mond annak, hogy ez szimplán saját célra lenne. Nem hiszem, hogy a titkárnőnek is Lynxet adnának, csak hogy a gyár dolgozzon és "megtérüljön". A szimpla megtérülésig kelleni fog ezek szerint 200-250 export megrendelés és ami ezen felül érkezik és mi gyártjuk, az már a mi hasznunk része.
Irányítótorony baszki mármint amin repülőgépet irányítanak meg követnek nyomon. o_O
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 833
113
Akkor mit tudunk erről a HungaroControl toronyról? Lényegében akkor erről a technológiáról (is) beszélt a Karmelita kolostorban történő találkozó beszámolója, hogy "csapatlégvédelmi közös fejlesztés és egy ember nélküli torony"?
Vagyis az ott bejelentett torony fejlesztése a SkyGuardhoz fog menni? Jól értem?
Félreérted. Itt arról van szó hogy a ferihegyi légi irányítás már nem a ferihegyi toronyban van, hanem a reptér mellett egy épületben. Ahonnan a többi légteret is felügyelik. Majd valaki, aki jobban ért a civil repüléshez, elmagyarázza. Vagy keress rá.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 833
113
Tovább is van:
"Kiszámoltuk, hogy ha csak ezt a volument gyártanák Zalaegerszegen, már 10 év alatt megtérülne az a beruházás, ami a magyar adófizetők pénzéből megtörtént."
Egyértelmű, hogy nem 200 darabról van szó...
És az is, hogy olyan mennyiség lesz, ami 10 éven keresztül folyamatosan munkát ad a gyárnak.
1 zlj / év - 450 db / 10 év.
Maróth nem azt mondta, hogy kb. 2 db Lynx ára a gyár? De a 60 milliárd Ft-ra az sem jön ki, mert az kb. 200 millió USD, ami inkább 20 Lynx ára.
Vagy ezt úgy kell érteni hogy ha legalább 250 db Lynxet gyártunk exportra Zalaegerszegen, akkor az egész magyar Lynx beszerzés és beruházás megtérül?
De csak 49% a mi részünk az RMH zrt-ből. Vagy az 500 munkahely után befizetett és mindenféle egyéb adókkal együtt kell érteni?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 149
113
2010 óta csak a FőTaxi hajthat be a reptér terminál előtti "érkező" részére...
EZ így ebben a formában nem igaz.
Mindenki felhajthat a terminálhoz, de max. 5 percet maradhat ingyen.
Ezt használják ki a "hiénák". Szóval drosztolni nem drosztolhatnak külsősök, de fuvart vihetnek oda, meg ha szerencséjük van és van kapás, akkor el is vihetnek 1-1 kuncsaftot.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 149
113
Félreérted. Itt arról van szó hogy a ferihegyi légi irányítás már nem a ferihegyi toronyban van, hanem a reptér mellett egy épületben. Ahonnan a többi légteret is felügyelik. Majd valaki, aki jobban ért a civil repüléshez, elmagyarázza. Vagy keress rá.
Annyi még, hogy a Hungarocontrolnak a drónregisztrációhoz, reptetéséhez van egy elsőre (és honvédelmi szempontból) nem túl érdekesnek LÁTSZÓ fejlesztése. Ez egy app, amin keresztül előre be lehet jelenteni a különböző civil drónreptetéseket - a hatályos törvénynek megfelelően. Kényelmes egyszerű, és az eléggé szigorú hazai szabályozás mellett is egy használható alternatívát adhat.
Ha jobban átgondoljuk, akkor azzal a know-how-val, amivel ezt kifejlesztették elég jól rá lehet kötni egy olyan rendszerre, ami összefésüli a civil és katonai forgalmat. Részben erről is szól a fejlesztésük.
Ezzel nem csak a nem kívánt kémdrónok válnak azonnal kiszúrhatóvá (ez nemzetbiztonsági szempontból fontos), de egy elég népszerű dolog lehet a világpiacon is, ahol esetleg olyan országok is megveszik, akik eddig azért nem hoztak szigorúbb drónreptetési szabályokat, mert egyszerűen úgy sem tudták volna betartatni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 833
113
EZ így ebben a formában nem igaz.
Mindenki felhajthat a terminálhoz, de max. 5 percet maradhat ingyen.
Ezt használják ki a "hiénák". Szóval drosztolni nem drosztolhatnak külsősök, de fuvart vihetnek oda, meg ha szerencséjük van és van kapás, akkor el is vihetnek 1-1 kuncsaftot.
Ha érkezés után kijössz a terminálból akkor lenn van BKV és főtaxi. Vagy ha van kedvenc taxis társaságod/ismerősöd odahívhatod telefonon. Vannak benn az épületben "hiénák", akik kérdezgetik hogy kell-e taxi, de ők távolabb állnak meg valahol. Az indulókat a felső szintre viszik. De már egy éve nem repültem sehová, lehet rosszul emlékszem.
 
  • Tetszik
Reactions: Watszon

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 149
113
Ha érkezés után kijössz a terminálból akkor lenn van BKV és főtaxi. Vagy ha van kedvenc taxis társaságod/ismerősöd odahívhatod telefonon. Vannak benn "hiénák", akik kérdezgetik hogy kell-e taxi, de ők távolabb állnak meg valahol. Az indulókat a felső szintre viszik. Én így emlékszem. De már egy éve nem repültem sehová.
Ezt te is tudod, meg én is, de Phil vagy Jack Londonból nem feltétlenül... :rolleyes:
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Irányítótorony baszki mármint amin repülőgépet irányítanak meg követnek nyomon. o_O

Félreérted. Itt arról van szó hogy a ferihegyi légi irányítás már nem a ferihegyi toronyban van, hanem a reptér mellett egy épületben. Ahonnan a többi légteret is felügyelik. Majd valaki, aki jobban ért a civil repüléshez, elmagyarázza. Vagy keress rá.

Igen, láttam a képeket róla. Csak spekulálok, hogy nem véletlenül hozta szóba Palkovics László egy hadipari fejlesztésről szóló interjú közepén.
Nekem logikusnak tűnik, hogy ennek a fejlesztésnek legalább néhány elemét át akarják rakni a csapatlégvédelem járműveibe is. Nem tűnik összeegyeztethetetlenül más feladatnak egy repülőtér irányítási rendszere és egy olyan drónvadász fejlesztése, aminek egyidejűleg saját és ellenséges UAVok megjelölése kell majd a céljának legyen és rakétákat is koordinál remélhetőleg. Ráadásul nem önállóan kell tevékenykednie, hanem más légtérfigyelő rendszerrel is össze lesz ez is kötve, számunkra kényelmesebb, ha minél több ugyan azt a sw-t használja.
Ha jól rémlik, nem olyan régen az egyik interjúban elhangzott, hogy RM H-ban embernélküli tornyot fejlesztenek. Erről nagyon kevés szó esik. Ezért találgatok.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag 1586

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 046
124 113
113
Igen, láttam a képeket róla. Csak spekulálok, hogy nem véletlenül hozta szóba Palkovics László egy hadipari fejlesztésről szóló interjú közepén.
Nekem logikusnak tűnik, hogy ennek a fejlesztésnek legalább néhány elemét át akarják rakni a csapatlégvédelem járműveibe is. Nem tűnik összeegyeztethetetlenül más feladatnak egy repülőtér irányítási rendszere és egy olyan drónvadász fejlesztése, aminek egyidejűleg saját és ellenséges UAVok megjelölése kell majd a céljának legyen és rakétákat is koordinál remélhetőleg. Ráadásul nem önállóan kell tevékenykednie, hanem más légtérfigyelő rendszerrel is össze lesz ez is kötve, számunkra kényelmesebb, ha minél több ugyan azt a sw-t használja.
Ha jól rémlik, nem olyan régen az egyik interjúban elhangzott, hogy RM H-ban embernélküli tornyot fejlesztenek. Erről nagyon kevés szó esik. Ezért találgatok.
Jézus.

Nem nem nem. Irányítótorony torony nélküli repterekhez távolsági irányítással. Szóval streamelik a légiirányítást..
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Arról van szó hogy NATO fekérésre a Hungarocontrol innen, Budapestről irányítja a Koszóvó feletti magas légtérben a forgalmat.
https://iho.hu/hirek/hungarocontrol-koszovo-felett-az-eg-190308

Remote - mert az irányítók itt ülnek Bp.en
Tower - a repülésirányításban hagyományosan az irányítás megnevezése, de természetesen már nem egy toronyban (pontosabban nem csak ott) üllnek az irányítók
 
K

kamm

Guest
Annyi még, hogy a Hungarocontrolnak a drónregisztrációhoz, reptetéséhez van egy elsőre (és honvédelmi szempontból) nem túl érdekesnek LÁTSZÓ fejlesztése. Ez egy app, amin keresztül előre be lehet jelenteni a különböző civil drónreptetéseket - a hatályos törvénynek megfelelően. Kényelmes egyszerű, és az eléggé szigorú hazai szabályozás mellett is egy használható alternatívát adhat.
Ha jobban átgondoljuk, akkor azzal a know-how-val, amivel ezt kifejlesztették elég jól rá lehet kötni egy olyan rendszerre, ami összefésüli a civil és katonai forgalmat. Részben erről is szól a fejlesztésük.
Ezzel nem csak a nem kívánt kémdrónok válnak azonnal kiszúrhatóvá (ez nemzetbiztonsági szempontból fontos), de egy elég népszerű dolog lehet a világpiacon is, ahol esetleg olyan országok is megveszik, akik eddig azért nem hoztak szigorúbb drónreptetési szabályokat, mert egyszerűen úgy sem tudták volna betartatni.
Igen, ezt én is kiszúrtam már, ügyes fejlesztés.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 402
11 414
113
"A HungaroControl pedig nemcsak légtérirányítással foglalkozik, hanem komoly innovációs tevékenységet folytatnak; hozzájuk kötődik például egy „remote tower” nevű fejlesztés is, melynek köszönhetően nem kell fizikálisan egy irányítótoronyban lenni ahhoz, hogy egy repülőgépet koordinálni lehessen. Miután ezek az innovációk a repüléshez kapcsolódnak, a repülésnek pedig mindig van egy katonai része, ezért szerepel ez a cég is az együttműködésben."

Akkor mit tudunk erről a HungaroControl toronyról? Lényegében akkor erről a technológiáról (is) beszélt a Karmelita kolostorban történő találkozó beszámolója, hogy "csapatlégvédelmi közös fejlesztés és egy ember nélküli torony"?
Vagyis az ott bejelentett torony fejlesztése a SkyGuardhoz fog menni? Jól értem?

Az RM H megtérülési mutatója bizakodásra ad okot. Jó visszahallani azt a sejtést, hogy konkrét tervek alapján és jól tervezhető időn belül van az, ami alatt visszatermeli a pénzét. Ennek publikálása egyfajta számon kérhetőségre is ad okot, ezért ez nekem növekvő önbizalmat jelent. (Megvannak a konkrét személyek, hogy az elkövetkezendő 10 évben mely országoknak szeretnénk gyártani?)


A darabszám stimmel. Viszont a rentábilis jelző ellent mond annak, hogy ez szimplán saját célra lenne. Nem hiszem, hogy a titkárnőnek is Lynxet adnának, csak hogy a gyár dolgozzon és "megtérüljön". A szimpla megtérülésig kelleni fog ezek szerint 200-250 export megrendelés és ami ezen felül érkezik és mi gyártjuk, az már a mi hasznunk része.

Igen, láttam a képeket róla. Csak spekulálok, hogy nem véletlenül hozta szóba Palkovics László egy hadipari fejlesztésről szóló interjú közepén.
Nekem logikusnak tűnik, hogy ennek a fejlesztésnek legalább néhány elemét át akarják rakni a csapatlégvédelem járműveibe is. Nem tűnik összeegyeztethetetlenül más feladatnak egy repülőtér irányítási rendszere és egy olyan drónvadász fejlesztése, aminek egyidejűleg saját és ellenséges UAVok megjelölése kell majd a céljának legyen és rakétákat is koordinál remélhetőleg. Ráadásul nem önállóan kell tevékenykednie, hanem más légtérfigyelő rendszerrel is össze lesz ez is kötve, számunkra kényelmesebb, ha minél több ugyan azt a sw-t használja.
Ha jól rémlik, nem olyan régen az egyik interjúban elhangzott, hogy RM H-ban embernélküli tornyot fejlesztenek. Erről nagyon kevés szó esik. Ezért találgatok.

Basszus, neked mi az anyanyelved?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 833
113

A cikkben emlegetett konferencia teljes programja és részvevői:

Biztonságpiac 2021 Konferencia és Kiállítás — 2021 június 15. NKE
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 833
113
2030ra 500 milliárd értékű évi kibocsátást várnak a hazai hadiipartól.
Jelenlegi árfolyamon az 500 milliárd HUF az 1,4 milliárd Euró. Az kb. 140 db Lynx.
Ha 2030-ig az addigi inflációt is figyelembe veszszük akkor az kb. 100 db Lynx.
Ha a Lynx gyár kapacitása 45 db/év marad, akkor az kb, 630 millió Euro, ami a 2030-as bevétel kb. felét adhatja.
A Gidran gyárnak 100 db/év a kapacitása, az kb. 200-250 millió Euro/év bevétel.
A 12 radarunk mennyi volt, 200 millió Euró?
Ez így összesen (45 Lynx + 100 Gydrán + 12 radar) is csak 1050 millió Euró. Azaz 350 millió még hiányzik.
Az összes többi, aminek a gyártásáról eddig tudunk (lőszer, fegyvertorony, fegyverek), az aprópénz ezekhez viszonyítva.
Nagy dolgokat kell még bejelenteni, hogy ez az évi 1,4 milliárd Euró összejöjjön.
Jelenleg elég hihetetlennek tűnik ez az összeg. És hogy mindenből minden évben ennyit el tudnánk adni.
Az már reálisabbnak tűnik, hogy 2030-ig összesen ennyiért értékesítünk haditechnikát.
Ez nagyon érdekes lesz, ha összejön, mert akkor nagyon sok minden lesz. Kíváncsian várjuk a bejelentéseket.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 564
93 956
113
Jelenlegi árfolyamon az 500 milliárd HUF az 1,4 milliárd Euró. Az kb. 140 db Lynx.
Ha 2030-ig az addigi inflációt is figyelembe veszszük akkor az kb. 100 db Lynx.
Ha a Lynx gyár kapacitása 45 db/év marad, akkor az kb, 630 millió Euro, ami a 2030-as bevétel kb. felét adhatja.
A Gidran gyárnak 100 db/év a kapacitása, az kb. 200-250 millió Euro/év bevétel.
A 12 radarunk mennyi volt, 200 millió Euró?
Ez így összesen (45 Lynx + 100 Gydrán + 12 radar) is csak 1050 millió Euró. Azaz 350 millió még hiányzik.
Az összes többi, aminek a gyártásáról eddig tudunk (lőszer, fegyvertorony, fegyverek), az aprópénz ezekhez viszonyítva.
Nagy dolgokat kell még bejelenteni, hogy ez az évi 1,4 milliárd Euró összejöjjön.
Jelenleg elég hihetetlennek tűnik ez az összeg. És hogy mindenből minden évben ennyit el tudnánk adni.
Az már reálisabbnak tűnik, hogy 2030-ig összesen ennyiért értékesítünk haditechnikát.
Ez nagyon érdekes lesz, ha összejön, mert akkor nagyon sok minden lesz. Kíváncsian várjuk a bejelentéseket.
Az évit
images

én álmodtam hozzá, az eredeti cikkben nincs benne, most visszaolvastam.

Köszi, a pontosítást!
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Jelenlegi árfolyamon az 500 milliárd HUF az 1,4 milliárd Euró. Az kb. 140 db Lynx.
Ha 2030-ig az addigi inflációt is figyelembe veszszük akkor az kb. 100 db Lynx.
Ha a Lynx gyár kapacitása 45 db/év marad, akkor az kb, 630 millió Euro, ami a 2030-as bevétel kb. felét adhatja.
A Gidran gyárnak 100 db/év a kapacitása, az kb. 200-250 millió Euro/év bevétel.
A 12 radarunk mennyi volt, 200 millió Euró?
Ez így összesen (45 Lynx + 100 Gydrán + 12 radar) is csak 1050 millió Euró. Azaz 350 millió még hiányzik.
Az összes többi, aminek a gyártásáról eddig tudunk (lőszer, fegyvertorony, fegyverek), az aprópénz ezekhez viszonyítva.
Nagy dolgokat kell még bejelenteni, hogy ez az évi 1,4 milliárd Euró összejöjjön.
Jelenleg elég hihetetlennek tűnik ez az összeg. És hogy mindenből minden évben ennyit el tudnánk adni.
Az már reálisabbnak tűnik, hogy 2030-ig összesen ennyiért értékesítünk haditechnikát.
Ez nagyon érdekes lesz, ha összejön, mert akkor nagyon sok minden lesz. Kíváncsian várjuk a bejelentéseket.

Helikopter gyár bele lett ebbe számolva?
Az 500-ban vajon van olyan kalkuláció, hogy katonai teherautókhoz alvázat a Rába szállít exportra is? Vagy szó sincs ilyenről?
Kaposváron van különbség, hogy Gidránt vagy 8*8-at gyártunk egy évben? Több 4*4-es darabszám, de ugyan annyi összérték?

Az biztosra vehető, hogy az RM H valóban húzó ágazatnak lett szánva. És én sem biztatnék arra senkit, hogy azzal kalkuláljon, hogy 20 év múlva minden gyár maxon fog termelni. Az első 10 évben megoldhatónak tűnik. Bár kockázatosnak tartanám ezt Szentírásnak venni.

Én inkább azt nézegettem, hogy még a mai GDP-hez sem túl izmos ezt az 1,4 millát mérni. Jól gondolom, hogy a hadipar 10 év múlva sem fogja elérni -ez alapján- a hazai termelés 1%-át? A jelenlegihez mérten van durván ott. (Ezt olyan szempontból is érdekesnek tartom, hogy ha a 2% 33%-át új felszerelésre fordítjuk, akkor milyen nagyságrendben gondolkodjunk olyan diplomáciai tárgyalásokon, hogy tőlünk vesz valaki egy kis fegyvert, akkor nézek én is tőled valami jó félét.)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 833
113
Helikopter gyár bele lett ebbe számolva?
Az 500-ban vajon van olyan kalkuláció, hogy katonai teherautókhoz alvázat a Rába szállít exportra is? Vagy szó sincs ilyenről?
Kaposváron van különbség, hogy Gidránt vagy 8*8-at gyártunk egy évben? Több 4*4-es darabszám, de ugyan annyi összérték?
A gyulai Airbus helikopter alkatrész gyárra gondolsz? Vagy egy tényleges helikopter gyárra?
A 8x8-nak biztos lesz vagy 7 millió Euró darabja, vagy még több. Abból ha berendel valaki 50 db-ot, az azért megdobja a bevételeket.
Ha lesz Yörök gyártás, egy nagyobb rendelés is hozhat még évi néhány 10 millió Eurót. A drónokat valószínűleg nem fogják százszámra venni.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
A gyulai Airbus helikopter alkatrész gyárra gondolsz? Vagy egy tényleges helikopter gyárra?
A 8x8-nak biztos lesz vagy 7 millió Euró darabja, vagy még több. Abból ha berendel valaki 50 db-ot, az azért megdobja a bevételeket.
Ha lesz Yörök gyártás, egy nagyobb rendelés is hozhat még évi néhány 10 millió Eurót. A drónokat valószínűleg nem fogják százszámra venni.

Csak az alkatrész gyárra. Olyan nagy profitot valóban nem fog hozni. De már csak az EuroCopter projekbe való beszállásunk miatt is lennie kell idővel bővülésnek. Valamit "idehaza" is fel kell találni, ha már beszálltunk.

Abból a hiányzó pénzből néhány 10 millió itt, néhány 10 millió ott, összességében elég szép részt le tud faragni. És így már a bejelentésre váró új gyárak nem is biztos, hogy olyan nagyok lesznek, mint egyben kezelni a hiányzó részt.