A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 082
80 880
113
Győr lehet a hadiipar új központja

Maróth Gáspár védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos egy csütörtöki konferencián elmondta: a kormány újjáépíti a magyar hadiipart és nagyon komolyan számol Győrrel a fejlesztési program kapcsán.

Első körben a magyar állam bevonta a Rábát a hadiipari holdingba és keresik a stratégiai irányt, hogy lehet a céget bekapcsolni az európai hadiipar vérkeringésébe, ami majd magával hozhat egyéb beruházásokat is a városba.


 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 197
24 201
113
Maróth Gáspár védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos leszögezte: „2016-ban, amikor elindítottuk a Magyar Honvédség és a magyar történelem legnagyobb haderőfejlesztési programját, akkor tudtuk, hogy ezzel párhuzamosan meg fogjuk indítani a hadiipar fejlesztési programját is.”

Csak remélni tudom, hogy kitart a lendület....

Ezt pedig csak azért mert szép:
618d23c844474328799192.jpg

Birom a harcias csajokat, na... :rolleyes:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 082
80 880
113
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kedden Tel-Avivban folytatott tárgyalásokat...

Palkovics László találkozott Merav Michaeli közlekedési miniszterrel, akivel közlekedésfejlesztési kérdésekről tárgyalt a magyarországi vasút- és repülőgép-fejlesztési kormányzati program kapcsán, valamint eszmét cseréltek a hidrogén meghajtású járművek jövőbeli felhasználási lehetőségeiről.

Orit Farkash-Hacohen innovációs, tudományos és technológiai miniszterrel tudományos együttműködésről szóló egyetértési megállapodást írt alá, majd a felek áttekintették a kétoldalú szakmai együttműködés közös területeit. Ide tartoznak az autonóm, önvezető járművek és repülőeszközök (drónok), az izraeli-magyar biotechnológiai fejlesztések Magyarországon, a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazási lehetősége és ezek jogszabályi feltételei, valamint a lézertechnológiai együttműködés jövőbeli lehetőségei a Szegedi ELI Lézerközpont bevonásával. Az MI területen megemlítette az OTP és az ITM együttműködését egy nagyteljesítményű szuperszámítógépes célhardver finanszírozására, amely a magyar vállalkozások részére biztosít majd megfelelő számítási és alkalmazási háttérkapacitást. Tárgyalópartnerével egyetértettek, hogy a fenti területek jelentik az innováció sikerének a zálogát.
 

Daneel

Well-Known Member
2021. február 10.
165
899
93
László Palkovics (?), 48 publikáció:
  • Vision system for avoidance of lane-departure
  • Experimental verification of robustness in a semi-autonomous heavy vehicle platoon
  • Worst-case performance analysis in l1-norm for an automated heavy vehicle platoon
  • Coupled problem of the inverse design and constraint optimization
  • Electronic stability program with vehicle sideslip estimation
  • Analysis and experimental verification of faulty network modes in an autonomous vehicle string
  • Guaranteed peaks of spacing errors in an experimental vehicle string
  • Design and analysis of an automated heavy vehicle platoon
  • Oscillation control over light duty cars using magnetic semi-active shock absorbers
  • Comparison of control strategies in case of commercial vehicle's active steering
  • Roll-Over Prevention System for Commercial Vehicles – Additional Sensorless Function of the Electronic Brake System
  • Qualitative Examination on Dependability of European Road Train Architecture
  • On functional and quantitative reliability of electronic brake systems for heavy duty vehicles
  • On qualitative and operational reliability of electronic brake systems for heavy duty vehicles
  • R&D Process Management in Academic Environment
  • Advanced CFD simulation of a compressed air injection module
  • Design of redundant brake-by-wire architecture for commercial vehicles based on qualitative reliability approach
  • Modelling and simulating of self-energizing brake system
  • Unified model simplification procedure applied to a single protection valve
  • Development of an Electronic Stability Program Completed with Steering Intervention for Heavy Duty Vehicles
  • Feedforward bang-bang control design for electro-pneumatic protection valves
  • System identification of an electro-pneumatic protection valve
  • Model simplification of a single protection valve - a systematic approach
  • Intelligent electronic systems in commercial vehicles
  • Visual Lane and Obstruction Detection System for Commercial Vehicles +
  • Visual lane and obstruction detection system for commercial vehicles
  • Visual detection of lane geometry and obstacles to enhance vehicle's safety
  • Vision system for avoidance of lane-departure
  • Identifiability of Vibrating Membranes and Plates with Restrained Controls
  • Iterative LQG Controller Design in Uncertain Parameter System
  • Automatic Detection of the Lane Departure of Vehicles
  • Iterative design of vehicle combinations for stability enhancement
  • Examination of Different Control Strategies of Heavy-Vehicle Performance
  • Adaptive Identification for Heavy-Truck Stability Control
  • Application of neural networks to tyre modelling for vehicle simulation
  • Closed loop identification schemes for active suspension design
  • Design of an Active Unilateral Brake Control System for Five-Axle Tractor-Semitrailer Based on Sensitivity Analysis
  • Design of an active 4ws system with physical uncertainties
  • Stabilization of a Car-Caravan Combination Using Active Unilateral Brake Control
  • Second Generation Approaches to Active and Semi-Active Suspension Control System Design
  • Modelling of the cornering characteristics of tyres on an uneven road surface: a dynamic version of the 'Neuro-Tyre'
  • Design of Active Suspension System in the Presence of Physical Parametric Uncertainties
  • Neural network representation of tyre characteristics: the Neuro-Tyre
  • Possible application of artificial neural networks to vehicle dynamics and control: a literature review
  • Effect of the Controller Parameters on the Steerability of the Four Wheel Steered Car
  • Investigation on Stability and Possible Chaotic Motions in the Controlled Wheel Suspension System
  • ROAD SURFACE ESTIMATION FOR CONTROL SYSTEM OF ACTIVE SUSPENSIONS
  • Developing New Curriculum for Vehicle Mechatronics based on Industry Demands
És egy projekt:
  • Magnetic shock control in air spring
:)
Mivel Palkovics Laci a Knorr-Bremse kutatás fejlesztési igazgatója volt.
Egyáltalán miatta van Knorr R&D Magyarországon (most nő nagyot a Pesti központ), de volt németben is R&D nagyfőnök... Azóta is emlegetik.
(fogalom STR-ben.. Pozitív módon)

Ért is hozzá... Na

Nem véletlenül erőlteti az önvezető technológiát.
Ismeri és tudja mire képesek a magyar mérnökök... Ha van lehetőség.
Már 10 éve volt itthon önvezető kamion...
 
K

kamm

Guest
Mivel Palkovics Laci a Knorr-Bremse kutatás fejlesztési igazgatója volt.
Egyáltalán miatta van Knorr R&D Magyarországon (most nő nagyot a Pesti központ), de volt németben is R&D nagyfőnök... Azóta is emlegetik.
(fogalom STR-ben.. Pozitív módon)

Ért is hozzá... Na

Nem véletlenül erőlteti az önvezető technológiát.
Ismeri és tudja mire képesek a magyar mérnökök... Ha van lehetőség.
Már 10 éve volt itthon önvezető kamion...
En ugyanezt magyarazom, kreativitas, matek es programozas kell, abban meg altalaban siman vilagszinten vagyunk. Sajnos, mellette kishitusegben is, ami érthetetlen.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 324
96 650
113

Nem tudom megnyitni, de valaki szerintem berakta akkor ide, mert emlékszem a cikkre.
Legalábbis a hangvétele az volt, hogy Maróth nem nagyon akar a rábára bízni semmit.

GL asszem azt fejtette ki, az inkább Szíjjártó meg Palkovics "biznisze".

Hogy 9 hó alatt ennyit változott a dolog, számomra meglepő.
Kb annyira mint Maróth akkori rába lehúzó nyilatkozata. Mégiscsak állami cég.
Egyébként most, hogy újra olvastam ezt a nyilatkozatot és összevetve a Demokratában múlt héten megjelent térképpel.

Ahogy Palkovics miniszter úr említette, a stratégia többek közt Békés, Somogy, Zala és Veszprém megyék, illetve Budapest köré koncentrálódik. Tervben van még Nyíregyháza és Jász-Nagykun-Szolnok bevonása, illetve vizsgáljuk a lehetőségeket Borsod és Heves megyékben is.

hadiipar3.jpg


3 megye még szűz, de szerepelt a tervekben. Borsod, amit Csöbör Katalin szeretne nagyon összeházasítani, ha jól figyelek az RM-el. Ide az interjúban szépen belekeverte Maróth az Ózdi Kohászatot.

Portfolio: Csöbör Katalin országgyűlési képviselő nemrég bejelentette azt is, hogy Miskolc környékén működő vállalatok is részt vesznek majd a hadiipar fejlesztésében. Mit lehet tudni a régióban megvalósuló projektekről?

Maróth Gáspár: Vizsgáljuk a lehetőségeket a régióban, de konkrét gyártelepítésről még nem állapodtunk meg. Miskolcon elsősorban az egyetem anyagtechnológiai szakértelmére számítunk.

Ózd a helyi kohászati üzem miatt attraktívabb beruházási célpontot jelenthet, de konkrét megállapodás még ezen a területen sem született
.

Heves és Jász-Nagykun-Szolnok megye kapcsán viszint eddig még semmi sem szivárgott ki. Max. az egri laktanya újranyitása.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 082
80 880
113
Még egy dolog, ami semelyik topicban sem jött elő.
Bár eddig a Diehl - bár kézenfekvő lett volna - egyáltalán sehol sem került elő, mint hadiipari bázis. Viszont Palkovics az utolsó előadásában ki is emelte, hogy őket is be szeretnék vonni a hadiipari fejlesztésekbe.
Ugyebár a jelenlegi üzemük csak a civil szférában ügyködik, de ne feledjük, hogy a rakéta technológia a klaszterelben eddig nagyon szembeszökően mellőzve volt.

Ha minden igaz, lesz IRIS-T rakéta rendelve, ami Diehl. Ha veszünk pl. 100-150 db-ot, az 50-75 millió Euró, ami 18,5 - 27,5 milliárd HUF. (Vagy ha nagyon alulbecsültem, akkor a duplája.) Erre kb. mit és mekkora ellentételezést kérhetünk/kaphatunk?

Diehl Aviation Hungary: "Már javában zajlik a 3. gyártócsarnokunk építése! November 5-én prof. dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Simon Miklós országgyűlési képviselő és Máté Antal polgármester tett látogatást nyírbátori üzemünkben, ahol a cég elért eredményeiről, kitűzött céljairól, valamint a Nyírbátorban zajló fejlesztésekről egyeztetett ügyvezetőnkkel, Timo Strobellel. Az építkezés várhatóan a jövő év folyamán fejeződik be."

254608282_1495222014175274_7596136568893693832_n.jpg


2019 januárjában nyílt meg Debrecenben a Diehl Aviation új mérnöki és szolgáltató központja.

Diehl Aviation Hungary Kft. - Nyírbátor
Diehl Aircabin Hungary Kft, Nyírbátor
 
Last edited:

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 324
96 650
113

Palkovics elmondta, hogy azért a mesterséges intelligencia az együttműködés kiszemelt témája, mert a magyar iparban igen erőteljesek a területhez kapcsolódó alkalmazások, például a robotizációban vagy az autonóm gépek, autók és drónok fejlesztésében
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Anti

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 882
14 564
113
Hamarosan hollandiából is lehet majd szakembert leakasztani... vólt már egy beáramlási hullámuk... a hollandoknak ez pl létfontosságú... és ez az ipart is érinti akár a hadiipart... Tehát nem kell félni ha anyugatinak megéri magyarbajönni dolgozni a magyarnak is megéri hazajönni.
Kevésbé ismert tény, hogy Hollandia elég komoly nukleáris iparral rendelkezik, peldául a paki atombomba atyja is ott tanult és dolgozott, és onnan nyúlta le a urán centrifuga tervrajzát.

Nekünk sem jönne rosszul néhány nuki szaki.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 082
80 880
113
NATO Ipari Fórum 2021, Róma

A fórum az iparral folytatott stratégiai párbeszéd elsődleges helyszíne a NATO védelmi képességeinek tervezéséről, fejlesztéséről és megvalósításáról. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a fórumnak abban a panelbeszélgetésében vett részt, amely a mesterséges intelligenciának az autonóm fegyverrendszerekben történő alkalmazásáról szólt.
„A fő kérdés az, hogy az AI civil területen alkalmazott megoldásait hogyan lehet a hadiipar, a védelem területén is alkalmazni, és hogy a NATO mint szövetség – nem pedig a tagországok külön-külön – a maga szempontjából hogyan reagál az AI fejlődésére”
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 082
80 880
113
"Szíjjártó: Találkozók a portugál, az észt és a szlovén kollégákkal.
Nem mi vagyunk a legnagyobb országok Európában, de szerencsére az űrkutatási- és űripari teljesítmény nem az ország méretétől függ. A nemzeti űrstratégiánk célkitűzése egyértelmű, 2024-ben fellőjük az első magyar telekommunikációs műholdat, legkésőbb 2025-ben a nemzetközi űrállomáson fog dolgozni egy kutató űrhajósunk, a magyar cégek pedig a világ egyik legnagyobb műholdflottájának üzemeltetésében vesznek majd részt."
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 019
14 015
113
A választási ciklusokon is biztonságosan átívelő, hosszútávú programoknak --és résztvevőinek-- is biztonságot nyújtó tulajdonosi/vezetői réteg nélkül nem tudom mi lesz egy választási baleset esetén a most/ közeljövőben/közelmúltban induló cégekkel???

...és úgy egyáltalán egy ilyen kellemetlen esetben a magyar hadi-iparral?

Ennek kidolgozása nélkül nekem egy négyévente elmerülő életben-maradási kérdés a vízióm, ami sem a dolgozóknak, sem a munkának nem ad biztonságot, nem ad hosszútávú programoknak komoly esélyt!

Egy a közoktatási alapítványokhoz hasonló háttér adhatna hasonló biztonságot, asszem' a norvégoknál vannak ilyenek, a svédek létrehozták a saját Deep-State-jüket, csendben, de példamutatóan, szerintem a szerbeknél is van valami, mert az ő külföldről fizetett hazaárulóik sem nagyon mertek a haderőhöz/hadi-iparhoz nyúlni mikor a zsírós-bödönhöz jutnak/jutottak --amennyire innen látszik--.

Ezt a feladatot itt is meg kellene oldani, és akkor nem kellene "remegni" minden választásnál!

A napi feladatok szép eredményei mellett nem látom, hogy ezt a kiemelkedően fontos, hosszútávú, koncepcionális kérdést megválaszolná a jelenlegi vezetés.
Enélkül valójában nem lehet hosszútávra tervezni, biztonság nélkül eredményeket elvárni!!!

"Érdekes" feladat, érdekel a --majd-- kiválasztott megoldás...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and krisss

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
A választási ciklusokon is biztonságosan átívelő, hosszútávú programoknak --és résztvevőinek-- is biztonságot nyújtó tulajdonosi/vezetői réteg nélkül nem tudom mi lesz egy választási baleset esetén a most/ közeljövőben/közelmúltban induló cégekkel???

...és úgy egyáltalán egy ilyen kellemetlen esetben a magyar hadi-iparral?

Ennek kidolgozása nélkül nekem egy négyévente elmerülő életben-maradási kérdés a vízióm, ami sem a dolgozóknak, sem a munkának nem ad biztonságot, nem ad hosszútávú programoknak komoly esélyt!

Egy a közoktatási alapítványokhoz hasonló háttér adhatna hasonló biztonságot, asszem' a norvégoknál vannak ilyenek, a svédek létrehozták a saját Deep-State-jüket, csendben, de példamutatóan, szerintem a szerbeknél is van valami, mert az ő külföldről fizetett hazaárulóik sem nagyon mertek a haderőhöz/hadi-iparhoz nyúlni mikor a zsírós-bödönhöz jutnak/jutottak --amennyire innen látszik--.

Ezt a feladatot itt is meg kellene oldani, és akkor nem kellene "remegni" minden választásnál!

A napi feladatok szép eredményei mellett nem látom, hogy ezt a kiemelkedően fontos, hosszútávú, koncepcionális kérdést megválaszolná a jelenlegi vezetés.
Enélkül valójában nem lehet hosszútávra tervezni, biztonság nélkül eredményeket elvárni!!!

"Érdekes" feladat, érdekel a --majd-- kiválasztott megoldás...
a német résztulajdonos szólna a német kormánynak hogy milliárdokat akarnak kihúzni azsebéből.
ezért kisebb adózásraszámítsanak és a németeknek szánt termékek e miatt egy icipicit drágábbak lessznek...
de nem lessz ilyen jövőre biztos nem (ha nyerne is az ellenzék pár%al az a pár% pár hónapon bellül kilépne miellött kicsinálnák a koaíciós cimborák.)