A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Eközben a Pipistrel... (aki a Genevation-nel kötött partnerségi megállapodást)

Az Amerikai Repülési és Űrhajózási Intézet (AIAA - American Institute of Aeronautics and Astronautics) 2021-es Aircraft Design Award díjat a szlovén Pipistrel gyártó elektromos Velis Electro-jának ítélte oda. A zsűri jelentése szerint „a világ első hitelesített elektromos repülőgépe, amely piacvezető a környezetbarát repülőgép-tervezés és -technológiák új korszakában”.

Az AIAA ezt a díjat minden évben egyéneknek vagy csapatoknak ítéli oda egy olyan eredeti koncepcióért, amely jelentős előrelépést jelent a repülőgép-tervezésben vagy -technológiában. Mostantól a Velis Electro csatlakozik a olyan híres dizájnok listájához, mint például az ikonikus Airbus A380 és a Boeing 787 Dreamliner. A díjat Paolo Romagnolli, műszaki igazgató és Tine Tomažič, műszaki vezérigazgatónak adták át a teljes Velis Electro fejlesztőcsapat nevében, amely mérnökökből, technikusokból, menedzserekből és adminisztratív személyzetből áll, akik életre keltették ezt a repülőgépet.
Lehet rosszul emléxem de a Design Awardot a szervezet nem egyetemi projektekre adja?
 
K

kamm

Guest
A repülőnapon (kiállítói térkép) az látszott, hogy a Magnusnak nem osztottak lapot. Pedig ez a Vírus nevű gép lehet hogy az ő profiljába jobban illett volna, a célpiacuk is egybe esik, ők is évi 100 gépet akarnak gyártani, ők is kompozittal foglalkoznak és Pécs közelebb van Szlovéniához mint Jakabszállás...

Valószínűleg itt nekünk inkább a Pipistrel tudása és technológiája lesz a lényeg, mert a Geneviation-nek érdekes ötletei vannak, de csak egy-egy prototípust tudtak eddig összehozni, pedig az állam nagyon tolja őket pénzzel. Az évente 100 gép előállítására képes gyárat kicsit eltúlzottnak érzem, mert a Pipistrel 30 év alatt összesen 2200 gépet gyártott, ami 73,3 gép évente átlagosan. Nem látom, hogy merev szárnyú gépekre ekkora igény lenne, hogy ekkora többletkapacitás kellene. Viszont e-VTOL-ra lehet hogy lesz.
Hogy tovabb konteozzak, az Embraer, amelyik "mérnökirodat" nyit magyar földön, deklaráltan az elektromos, hibrid stb geprk, kisgepek, e-taxik felé tervezi eppen a piaci expanziojat.
 

geseft

Well-Known Member
2019. február 20.
444
1 467
93
Bakker, törölték a videót. :( Ezek szerint elég fontos dolgok voltak benne...
Remélem, azért még meg tudtátok nézni.
Amúgy volt egy elég durva dolog benne, konkrétan a ppt-n. Annyira elrugaszkodott dolog, hogy szerintem valami lelkes gyakornok tehette be, mert reális esélye közelít a 0-hoz ( mivel reggel hallgattam, s már nem lehet az egész környezetet visszaidézni (a megbizonyosodás végett), ezért nem is szeretnék alaptalan dolgokat írogatni :)

Ha újra felrakják, ígérem kivágom a videóból s feltöltöm ide :p
 
K

kamm

Guest
Amúgy volt egy elég durva dolog benne, konkrétan a ppt-n. Annyira elrugaszkodott dolog, hogy szerintem valami lelkes gyakornok tehette be, mert reális esélye közelít a 0-hoz ( mivel reggel hallgattam, s már nem lehet az egész környezetet visszaidézni (a megbizonyosodás végett), ezért nem is szeretnék alaptalan dolgokat írogatni :)

Ha újra felrakják, ígérem kivágom a videóból s feltöltöm ide :p
Ne csigazz mar minket, mi volt az? :)
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 877
35 563
113
Palkovicsnak valaki szólhatna végre, hogy nem harckocsigyár hanem harcjárműgyár épül Zalaegerszegen. Viszont abban nagyon igaza van, hogy a drónelhárítás lézerrel az nem sci-fi hanem nagyon is valóság.
Lehet, hogy ő már tud valamit, amit mi nem és csak elszólta magát.
Készül a merkava mintájára az új magyar harckocsi?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 214
73 894
113
Elsősorban múltidézés lesz, de azért hátha mondanak valami aktuálisat is....


"Győr a haza szolgálatában" konferencia

Időpont: 2021. november 11. (csütörtök) 10:00–14:00

Helyszín: 9021 Győr, Szent István út 10/A - GYMSM KIK székház, Baross terem

A Győri Ipartörténeti Alapítvány és a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum konferenciát szervez Győr a haza szolgálatában címmel.
Győr ipartörténete kerül fókuszba egészen az 1940-es évekig visszamenően.

Program:

10:00 Köszöntők
Maróth Gáspár védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos
Dr. Dézsi Csaba András, Győr MJ Város polgármestere
Pintér-Péntek Imre, a GYMSM KIK elnöke
Miklósy Lajos, a Győri Ipartörténeti Alapítvány elnöke
Dr. Kovács Vilmos ezredes, a HM HIM parancsnoka

10:30 125 éves a legnagyobb győri hadiipari beszállító
Hetzmann Béla, Rába Nyrt. elnök-vezérigazgató programindító köszöntője

10:40 A győri Magyar Ágyúgyár Rt. felállítása
Dr. Krámli Mihály (HM HIM) kutató

11:00 A győri Magyar Ágyúgyár Rt. története és az ágyúgyár munkástelepe
Dr. Kovács Vilmos ezredes (HM HIM) parancsnok

11:20 Szünet

11:30 A győrszentiván-gönyűi ágyúgyári lőtér
Hatala András főhadnagy – Dr. Polgár Balázs (HM HIM) gyűjteményvezetők

11:50 A Messerschmitt Me 109-es vadászgépek gyártása a Magyar Vagon-és Gépgyárban (1941-1944)
Áldozó István (MNL GYMSM GYL) igazgatóhelyettese

12:10 Szünet

12:20 A Győri Szerszámgépgyár tevékenysége (1951-1964)
Dr. Honvári János, SZE professor emeritus

13:00 Páncélozott járművek gyártása az 1960-1970-es években
Dr. Germuska Pál (MNL OL, Budapest) főigazgató-helyettes

13:20 Zárszó

A programon való részvétel előzetes regisztrációhoz kötött! A résztvevők létszáma korlátozott, a jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében fogadjuk el.
Jelentkezni e-mailen lehetséges, várjuk üzenetét az ipartortenet@ipartortenet.hu e-mail címre.


Győr lehet a hadiipar új központja

Maróth Gáspár védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos egy csütörtöki konferencián elmondta: a kormány újjáépíti a magyar hadiipart és nagyon komolyan számol Győrrel a fejlesztési program kapcsán.

Első körben a magyar állam bevonta a Rábát a hadiipari holdingba és keresik a stratégiai irányt, hogy lehet a céget bekapcsolni az európai hadiipar vérkeringésébe, ami majd magával hozhat egyéb beruházásokat is a városba.

 
Last edited: