Igen - igen, rossz volt a szórend, amit használtam sebtében...bocsiAz az előző heti műsor, csak rossz a az adás dátuma.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen - igen, rossz volt a szórend, amit használtam sebtében...bocsiAz az előző heti műsor, csak rossz a az adás dátuma.
Na, akkor mégis helikopter elrendezésű drónokban gondolkodnak a helikopterekhez.Na, most már elérhető. Bár nem biztos hogy ebben a topikban lesz jó helyen...
Bázisugrás Szurok Andrással - 2021.11.10. Vendég: Maróth Gáspár, Bali Tamás, Simon Zsolt - Téma: Helikopterek
Lehet rosszul emléxem de a Design Awardot a szervezet nem egyetemi projektekre adja?Eközben a Pipistrel... (aki a Genevation-nel kötött partnerségi megállapodást)
Az Amerikai Repülési és Űrhajózási Intézet (AIAA - American Institute of Aeronautics and Astronautics) 2021-es Aircraft Design Award díjat a szlovén Pipistrel gyártó elektromos Velis Electro-jának ítélte oda. A zsűri jelentése szerint „a világ első hitelesített elektromos repülőgépe, amely piacvezető a környezetbarát repülőgép-tervezés és -technológiák új korszakában”.
Az AIAA ezt a díjat minden évben egyéneknek vagy csapatoknak ítéli oda egy olyan eredeti koncepcióért, amely jelentős előrelépést jelent a repülőgép-tervezésben vagy -technológiában. Mostantól a Velis Electro csatlakozik a olyan híres dizájnok listájához, mint például az ikonikus Airbus A380 és a Boeing 787 Dreamliner. A díjat Paolo Romagnolli, műszaki igazgató és Tine Tomažič, műszaki vezérigazgatónak adták át a teljes Velis Electro fejlesztőcsapat nevében, amely mérnökökből, technikusokból, menedzserekből és adminisztratív személyzetből áll, akik életre keltették ezt a repülőgépet.
Hogy tovabb konteozzak, az Embraer, amelyik "mérnökirodat" nyit magyar földön, deklaráltan az elektromos, hibrid stb geprk, kisgepek, e-taxik felé tervezi eppen a piaci expanziojat.A repülőnapon (kiállítói térkép) az látszott, hogy a Magnusnak nem osztottak lapot. Pedig ez a Vírus nevű gép lehet hogy az ő profiljába jobban illett volna, a célpiacuk is egybe esik, ők is évi 100 gépet akarnak gyártani, ők is kompozittal foglalkoznak és Pécs közelebb van Szlovéniához mint Jakabszállás...
Valószínűleg itt nekünk inkább a Pipistrel tudása és technológiája lesz a lényeg, mert a Geneviation-nek érdekes ötletei vannak, de csak egy-egy prototípust tudtak eddig összehozni, pedig az állam nagyon tolja őket pénzzel. Az évente 100 gép előállítására képes gyárat kicsit eltúlzottnak érzem, mert a Pipistrel 30 év alatt összesen 2200 gépet gyártott, ami 73,3 gép évente átlagosan. Nem látom, hogy merev szárnyú gépekre ekkora igény lenne, hogy ekkora többletkapacitás kellene. Viszont e-VTOL-ra lehet hogy lesz.
Amúgy volt egy elég durva dolog benne, konkrétan a ppt-n. Annyira elrugaszkodott dolog, hogy szerintem valami lelkes gyakornok tehette be, mert reális esélye közelít a 0-hoz ( mivel reggel hallgattam, s már nem lehet az egész környezetet visszaidézni (a megbizonyosodás végett), ezért nem is szeretnék alaptalan dolgokat írogatniBakker, törölték a videót. Ezek szerint elég fontos dolgok voltak benne...
Remélem, azért még meg tudtátok nézni.
Ne csigazz mar minket, mi volt az?Amúgy volt egy elég durva dolog benne, konkrétan a ppt-n. Annyira elrugaszkodott dolog, hogy szerintem valami lelkes gyakornok tehette be, mert reális esélye közelít a 0-hoz ( mivel reggel hallgattam, s már nem lehet az egész környezetet visszaidézni (a megbizonyosodás végett), ezért nem is szeretnék alaptalan dolgokat írogatni
Ha újra felrakják, ígérem kivágom a videóból s feltöltöm ide
Ha már kinn volt egyszer, akkor már nem titok.Ne csigazz mar minket, mi volt az?
Állítólag az internet nem felejt. Meg kellene találni újra azt a videót valahol.Ha már kinn volt egyszer, akkor már nem titok.
Csak halkan mondom, hogy ne sokan hallják.Állítólag az internet nem felejt. Meg kellene találni újra azt a videót valahol.
Ha jól látom, egy előadást kivágtak belőle.
Most akartam linkelni
Igen, az AH igazgatójának a beszédét vágták ki. Sajnos azt én se hallgattam meg.Ha jól látom, egy előadást kivágtak belőle.
Nagyon érdekes előadás volt az is. Arról szólt hogy milyen módszerekkel próbálnak ipari információhoz jutni az "ellenérdekelt csoportok".Igen, az AH igazgatójának a beszédét vágták ki. Sajnos azt én se hallgattam meg.
Összehasonlításul fél évvel korábbi, a 2021 tavaszán a Haditechnika 2021/2-ben megjelent Palkovics interjú:
Pl?Nagyon érdekes előadás volt az is. Arról szólt hogy milyen módszerekkel próbálnak ipari információhoz jutni az "ellenérdekelt csoportok".
Lehet, hogy ő már tud valamit, amit mi nem és csak elszólta magát.Palkovicsnak valaki szólhatna végre, hogy nem harckocsigyár hanem harcjárműgyár épül Zalaegerszegen. Viszont abban nagyon igaza van, hogy a drónelhárítás lézerrel az nem sci-fi hanem nagyon is valóság.
Vazze, azt láttátok ki volt a rendezvényen az egyik sztárvendég ?? Veres János!!! Nem mondott hülyeségeket! Engem meglepett!
Elsősorban múltidézés lesz, de azért hátha mondanak valami aktuálisat is....
"Győr a haza szolgálatában" konferencia
Időpont: 2021. november 11. (csütörtök) 10:00–14:00
Helyszín: 9021 Győr, Szent István út 10/A - GYMSM KIK székház, Baross terem
A Győri Ipartörténeti Alapítvány és a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum konferenciát szervez Győr a haza szolgálatában címmel.
Győr ipartörténete kerül fókuszba egészen az 1940-es évekig visszamenően.
Program:
10:00 Köszöntők
Maróth Gáspár védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos
Dr. Dézsi Csaba András, Győr MJ Város polgármestere
Pintér-Péntek Imre, a GYMSM KIK elnöke
Miklósy Lajos, a Győri Ipartörténeti Alapítvány elnöke
Dr. Kovács Vilmos ezredes, a HM HIM parancsnoka
10:30 125 éves a legnagyobb győri hadiipari beszállító
Hetzmann Béla, Rába Nyrt. elnök-vezérigazgató programindító köszöntője
10:40 A győri Magyar Ágyúgyár Rt. felállítása
Dr. Krámli Mihály (HM HIM) kutató
11:00 A győri Magyar Ágyúgyár Rt. története és az ágyúgyár munkástelepe
Dr. Kovács Vilmos ezredes (HM HIM) parancsnok
11:20 Szünet
11:30 A győrszentiván-gönyűi ágyúgyári lőtér
Hatala András főhadnagy – Dr. Polgár Balázs (HM HIM) gyűjteményvezetők
11:50 A Messerschmitt Me 109-es vadászgépek gyártása a Magyar Vagon-és Gépgyárban (1941-1944)
Áldozó István (MNL GYMSM GYL) igazgatóhelyettese
12:10 Szünet
12:20 A Győri Szerszámgépgyár tevékenysége (1951-1964)
Dr. Honvári János, SZE professor emeritus
13:00 Páncélozott járművek gyártása az 1960-1970-es években
Dr. Germuska Pál (MNL OL, Budapest) főigazgató-helyettes
13:20 Zárszó
A programon való részvétel előzetes regisztrációhoz kötött! A résztvevők létszáma korlátozott, a jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében fogadjuk el.
Jelentkezni e-mailen lehetséges, várjuk üzenetét az [email protected] e-mail címre.