A magyar hadiipar napjainkban

Maróth - Demko előadás
Mathias Corvinus Collegium

Remélem lesz róla videó. Nagyon szívesen meghallgatnám.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Maróth - Demko előadás
Mathias Corvinus Collegium

Remélem lesz róla videó. Nagyon szívesen meghallgatnám.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Prezik

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Maróth - Demko előadás
Mathias Corvinus Collegium

Remélem lesz róla videó. Nagyon szívesen meghallgatnám.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Prezik

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Senkin sincs maszk, pedig beltérben kötelező. Ez biztos most volt?

A többi ábra is mind ismerős, egy tanulmányban volt benne. Volt itt linkelve.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Az európai hadiipar helyzetéről és jövőjéről tartott előadást kedden Maróth Gáspár...

"Somogyban eközben egy török–német–magyar együttműködés valósul meg, vagyis áttelepítik oda azoknak a török hadiipari termékeknek a gyártását, amelyekben fantáziát lát hazánk."

7692493DSC3828-scaled.jpg

Európai hadiipari nagyhatalom lehet Magyarország?

Végre megmagyarázza a 12 ezer milliárdot: "A magyar haderőfejlesztés 2016-os kezdetekor 12 ezer milliárd forintnál álltak meg a számolásban, amikor arról gondolkoztak, mire lenne szüksége a hadseregnek."
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Maróth - Demko előadás
Mathias Corvinus Collegium

Remélem lesz róla videó. Nagyon szívesen meghallgatnám.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Először azt gondoltam hogy a "Versenyképes Magyarország 2030" konferencia, de más az előadó terem fala.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: geseft
Szerintem teljesen a Boxer lesz némi módosítással csak kap egy új nevet, hogy az üzletből ki tudja hagyni a RM a vele amúgy is rossz viszonyban lévő KMW-t.
Ja, hooogyne, persze - ez mondjuk a legbiztosabb modja annak, hogy szarra perelje a KNDS es az RM milliardokat bukjon plusz a hirnevet, hogy lopta az IP-t. :rolleyes: Amugy a leglogikusabb az lenne, ha a Lynxbol emelnenek at minel tobbet, szerintem az is lesz, ugyanolyan mission modul rendszeru lesz stb.

Ez a "rossz viszony" meg egy itteni fogalmatlan mania a forumon, semmi alapja nincs (konkretan 20+ even keresztul ossze akartak olvadni, de nem jott ossze.)

Ha tényleg 2023-tól már gyártani akarják akkor nem is van idő egy teljesen újat fejleszteni.
Eleg egyertelmuen megmondta Maroth, hogy vadonatuj design es a RM tette le az asztalra - azaz papiron mar regen keszen volt, csak nem akartak egy rendszeresitest biztosito partner nelkul belevagni. A torony mondjuk egyertlemuen a Lance 2 lesz ott is, szerintem kb ugyanaz, mint a Lynxnelk
FYI szo nem volt 2023-as gyartasrol, az elso protot igerte 2023-ra. Azutan jonnek tesztek a MHnel, utana modositanak, ujabb tesztkor stb, csak azutan indulhat a sorozatgyartas, szerintem 2024 masodik fele korul.

A hibrid hajtás lesz a módosítás, mondjuk azt meg jobb lenne elfelejteni.
Jaj, hagyjatok mar ezt a fogalmatlan nyavogast. Tessek utanaolvasni, nem is kerdeses, merre mozog az iparag a kovetkezo 30-40 evben, ameddig ennek minimum szolgalnia kell majd.
 
Európai hadiipari nagyhatalom lehet Magyarország?

Végre megmagyarázza a 12 ezer milliárdot: "A magyar haderőfejlesztés 2016-os kezdetekor 12 ezer milliárd forintnál álltak meg a számolásban, amikor arról gondolkoztak, mire lenne szüksége a hadseregnek."

Jó pár éve már, amikor a Jobbik még volt valami, akkor Vonának mondta az egyik amúgy nyugállományú, volt tiszt tanácsadója, hogy kb. mindent rá kellene költeni a seregre, amit eddig elvontak.
 
Ja, hooogyne, persze - ez mondjuk a legbiztosabb modja annak, hogy szarra perelje a KNDS es az RM milliardokat bukjon plusz a hirnevet, hogy lopta az IP-t. :rolleyes: Amugy a leglogikusabb az lenne, ha a Lynxbol emelnenek at minel tobbet, szerintem az is lesz, ugyanolyan mission modul rendszeru lesz stb.

Ez a "rossz viszony" meg egy itteni fogalmatlan mania a forumon, semmi alapja nincs (konkretan 20+ even keresztul ossze akartak olvadni, de nem jott ossze.)


Eleg egyertelmuen megmondta Maroth, hogy vadonatuj design es a RM tette le az asztalra - azaz papiron mar regen keszen volt, csak nem akartak egy rendszeresitest biztosito partner nelkul belevagni. A torony mondjuk egyertlemuen a Lance 2 lesz ott is, szerintem kb ugyanaz, mint a Lynxnelk
FYI szo nem volt 2023-as gyartasrol, az elso protot igerte 2023-ra. Azutan jonnek tesztek a MHnel, utana modositanak, ujabb tesztkor stb, csak azutan indulhat a sorozatgyartas, szerintem 2024 masodik fele korul.


Jaj, hagyjatok mar ezt a fogalmatlan nyavogast. Tessek utanaolvasni, nem is kerdeses, merre mozog az iparag a kovetkezo 30-40 evben, ameddig ennek minimum szolgalnia kell majd.
Mármint az RM fel akarta vásárolni a kmw-t csak a kmw nem szerette volna.

Amúgy 23 ra írtak bemutatót az eszközről és 26-ra a gyártás lehetséges megkezdését.
 
Mármint az RM fel akarta vásárolni a kmw-t csak a kmw nem szerette volna.
Nem teljesen, ez visszanyulik 15+ evvel ezelőttre, a KMW is benne volt, de aztán nem bírták leboltolni (plusz anno szerintem még szigorúbb lett volna az európai avagy német versenyfelügyelet is.)
Amúgy 23 ra írtak bemutatót az eszközről és 26-ra a gyártás lehetséges megkezdését.
23as protora emlekeztem, a 26 gyártás azért jó sokára elsz még... meddig húzzák még a BTRek? Kibírnak még masik 8 évet (ha 2028-29 bevezetéssel szamolok)...?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Nem teljesen, ez visszanyulik 15+ evvel ezelőttre, a KMW is benne volt, de aztán nem bírták leboltolni (plusz anno szerintem még szigorúbb lett volna az európai avagy német versenyfelügyelet is.)

23as protora emlekeztem, a 26 gyártás azért jó sokára elsz még... meddig húzzák még a BTRek? Kibírnak még masik 8 évet (ha 2028-29 bevezetéssel szamolok)...?
Ha szánnak némi aprópénzt a fenntartásukra igen.
 
Ez a "rossz viszony" meg egy itteni fogalmatlan mania a forumon, semmi alapja nincs (konkretan 20+ even keresztul ossze akartak olvadni, de nem jott ossze.)

Eleg egyertelmuen megmondta Maroth, hogy vadonatuj design es a RM tette le az asztalra - azaz papiron mar regen keszen volt, csak nem akartak egy rendszeresitest biztosito partner nelkul belevagni. A torony mondjuk egyertlemuen a Lance 2 lesz ott is, szerintem kb ugyanaz, mint a Lynxnelk
FYI szo nem volt 2023-as gyartasrol, az elso protot igerte 2023-ra. Azutan jonnek tesztek a MHnel, utana modositanak, ujabb tesztkor stb, csak azutan indulhat a sorozatgyartas, szerintem 2024 masodik fele korul.


Jaj, hagyjatok mar ezt a fogalmatlan nyavogast. Tessek utanaolvasni, nem is kerdeses, merre mozog az iparag a kovetkezo 30-40 evben, ameddig ennek minimum szolgalnia kell majd.
A RM 2018-ban fel akarta vásárolni a KMW-t, ahol ezt érthetően ellenezték. Ellenlépésként ezért jött létre a KMW-Nexter holding (KNDS). Hogy milyen a viszony a RM és a KMW között jól mutatja amikor a RM preziben a befektető rákérdez a 2 cég viszonyára a válasz: beszélünk..... Ezen túl szerintem a RM Lynx projektje is csípi a KMW szemét, mert az pont a PUMA-val konkurens termék. Nagyon rossz a viszony a 2 cég között, ahol muszály együtműködniük pl. a Leopard MTB gyártás során ott együttműködnek kényszerből, de ahol lehet ott a RM is igyekszik olyan terméket gyártani amiben nincs szükség a KMW-re. A KMW pedig inkább a Nexterrel működik együtt.

Annyit a "vadonatúj design"-ról, hogy a RM saját tervei szerint is 800+ Boxert akar gyártani a következő években. Nem nehéz kitalálni kinek. Többek között nekünk. A "vadonatúj design" 8X8 APC az a Boxer lesz némi módosítással csak kap egy új nevet, hogy az üzletből ki tudja hagyni a RM a KMW-t. A hibrid hajtásról már volt többször szó: én nagyon nagy hibának tartom, hogy mi leszünk a kísérleti nyúl. Egyszerűbb, olcsóbb, megbízhatóbb, gyorsabban gyártható lenne a sima diesel hajtás.
 
A RM 2018-ban fel akarta vásárolni a KMW-t, ahol ezt érthetően ellenezték. Ellenlépésként ezért jött létre a KMW-Nexter holding (KNDS). Hogy milyen a viszony a RM és a KMW között jól mutatja amikor a RM preziben a befektető rákérdez a 2 cég viszonyára a válasz: beszélünk..... Ezen túl szerintem a RM Lynx projektje is csípi a KMW szemét, mert az pont a PUMA-val konkurens termék. Nagyon rossz a viszony a 2 cég között, ahol muszály együtműködniük pl. a Leopard MTB gyártás során ott együttműködnek kényszerből, de ahol lehet ott a RM is igyekszik olyan terméket gyártani amiben nincs szükség a KMW-re. A KMW pedig inkább a Nexterrel működik együtt.
Ugy 15 evvel vagy lemaradva... mar 2005-2007 kozott is folyamatosan probaltak egyesulni.

Annyit a "vadonatúj design"-ról, hogy a RM saját tervei szerint is 800+ Boxert akar gyártani a következő években. Nem nehéz kitalálni kinek. Többek között nekünk.
Hat eleg nehez kitalalni, mert nekunk deklaraltan egy masik 8x8-at terveznek eppen Marothekkal kozosen. :P
Mindekozben tomegevel megy a Boxer a briteknek meg a BWnek, ami sokkal logikusabb szerintem, plane, hogy a BW folyamatosan vonja majd ki az eloregedett technikait, mindent Pumara meg Boxerre cserelve.

A "vadonatúj design" 8X8 APC az a Boxer lesz némi módosítással csak kap egy új nevet, hogy az üzletből ki tudja hagyni a RM a KMW-t.
Hiaba mondod el ujra es ujra, attol meg az teves elkepzeles marad, hidd el. Az IP, kulonosen az ipari, nem ugy mukodik normalis helyeken, mint esetleg Kerepestarcsa-alson, hogy uj nev alatt lekopizod a masik egyedi termeket es annyi.
Ilyesmiert olyan pert akasztananak a nyakaba a KNDStol, hogy meg a RM is belerokkanna kifizetni a buntetest plusz megtiltanak neki a forgalmazast azonnal.

A hibrid hajtásról már volt többször szó: én nagyon nagy hibának tartom, hogy mi leszünk a kísérleti nyúl. Egyszerűbb, olcsóbb, megbízhatóbb, gyorsabban gyártható lenne a sima diesel hajtás.
Ebbe mar bele sem megyek, pont egyik sem igaz (plane semmikeppen nem olcsobb.)
 
Ugy 15 evvel vagy lemaradva... mar 2005-2007 kozott is folyamatosan probaltak egyesulni.


Hat eleg nehez kitalalni, mert nekunk deklaraltan egy masik 8x8-at terveznek eppen Marothekkal kozosen. :p
Mindekozben tomegevel megy a Boxer a briteknek meg a BWnek, ami sokkal logikusabb szerintem, plane, hogy a BW folyamatosan vonja majd ki az eloregedett technikait, mindent Pumara meg Boxerre cserelve.


Hiaba mondod el ujra es ujra, attol meg az teves elkepzeles marad, hidd el. Az IP, kulonosen az ipari, nem ugy mukodik normalis helyeken, mint esetleg Kerepestarcsa-alson, hogy uj nev alatt lekopizod a masik egyedi termeket es annyi.
Ilyesmiert olyan pert akasztananak a nyakaba a KNDStol, hogy meg a RM is belerokkanna kifizetni a buntetest plusz megtiltanak neki a forgalmazast azonnal.


Ebbe mar bele sem megyek, pont egyik sem igaz (plane semmikeppen nem olcsobb.)
Az egyesülés meg az ellenséges felvásárlás az nem pont ugyanaz. De nyilván te jobban tudod mint a RM preziben a RM vezér.
Annak is sok értelme lenne, hogy a Boxer mellett párhuzamosan egy másik APC-t is gyártson a RM. Legalábbis szerinted. Gondolom az eheti 2 napos RM beszállítói konferencián elhangzott 800+ Boxer sem volt elég egyértelmű számodra, főleg úgy hogy semmilyen más 8X8 csillagrombolóról nem volt szó.
 
Az egyesülés meg az ellenséges felvásárlás az nem pont ugyanaz. De nyilván te jobban tudod mint a RM preziben a RM vezér.
Nyilvan te biztosan jobban erted kulfoldiul es jobban ismered a sajat tortenelmuket, mint a korabeli sajto, azert nem hiszel nekik:


Annak is sok értelme lenne, hogy a Boxer mellett párhuzamosan egy másik APC-t is gyártson a RM.
A Boxert nem ok gyartjak, hanem az Artec, ami egy KMW, nemet RM es holland RM kozos tulajdonu ceg.

A Boxer mellett mindig is gyartotta a sajat Fuchsot, de a szinte KMW-vel kozosen gyartott Puma mellett is eloallt a Lynxszel.

Legalábbis szerinted.
Nem szerintem, ezek tenyek, csak ignoralod oket.

Gondolom az eheti 2 napos RM beszállítói konferencián elhangzott 800+ Boxer sem volt elég egyértelmű számodra, főleg úgy hogy semmilyen más 8X8 csillagrombolóról nem volt szó.
Megegyszer: a Boxer az Artec termeke, a britek 500+ rendeltek es varhatoan meg fognak (es a brit osszeszereles-beszallitas mellett is boven megy majd a nemet anyacegtol hozza), a BW folyamatosan csereli az osszes eloregedo technikajat, a baltiak is valoszinuleg fognak meg rendelni a kovetkezo 6-8 evben, szerintem a hollandok is.

FYI a magyar hibrid 8x8 nem RM sajat, hanem RM Hungary project, raadasul Marothek tettek le hozza a proto fejlesztesi koltsegeit (ahogy emlitette anno, 1-2 jarmu ara kornyeken van, nem egy jelentos osszeg), igy gondolom az IP is megmarad a magyar-nemet RM Hungary kezeben.
 
A Szöszi nagyon nyomul. ;)

Azon dolgozom, hogy védelmi ipari fejlesztések, beruházások jöjjenek Miskolcra és Borsodba is. Palkovics László miniszter úrral még az év elején ennek megfelelően megállapodást kötöttünk. Az, hogy a Rheinmetall beszállítói napján borsodi vállalkozások is részt vehetnek, részben ennek is köszönhető.