A magyar hadiipar napjainkban

Nem tudom, csak érdekes, de az Embraer a héten 1 új projektet jelentett be.

Az Embraer még ebben az évben szeretne dönteni egy turbólégcsavaros projektről, mondja az ügyvezető​


Az Embraer várhatóan még ebben az évben vagy a jövő év elején dönt egy új turbólégcsavaros repülőgép forgalomba hozataláról, amely 2027 körül állhat szolgálatba – közölte szerdán az Embraer kereskedelmi repülésért felelős vezetője.

Az Embraer a Pratt & Whitney, a Rolls-Royce és a GE motorgyártókkal is tárgyal a gép hajtóanyagának biztosításáról. Döntés az idei év második felében várható – mondta Arjan Meijer, az Embraer kereskedelmi légi közlekedésért felelős elnöke a szingapúri repülési vásáron.

Augusztus közepén az Embraer mérnöki és technológiai alelnöke, Luís Carlos Affonso kijelentette, hogy a vállalat egy olyan turbólégcsavaros repülőgép fejlesztését tanulmányozza, amely ugyanazt a kialakítást fogja használni, mint a cég kereskedelmi sugárhajtású repülőgépei, a farokba szerelt hajtóművekkel. A repülőgép 70 és 90 utas szállítására lenne képes, és Affonso szerint az üzemanyag-fogyasztás legalább 20%-kal alacsonyabb lenne, mint a sugárhajtású repülőgépeké, ráadásul csendesebb lesz az utasok számára, mint a jelenlegi turbópropagok, amelyeknek szárnyaiba hajtóművei vannak beépítve.

Meijer szerdán nem kívánt nyilatkozni az új repülőgép üzemanyag-hatékonyságáról a jelenlegi turbólégcsavarokhoz képest az ATR által uralt iparágban.

Az ügyvezető nem közölt becslést az új gép programjának költségéről, de hozzátette, a cég több pénzügyi és ipari partnerrel tárgyal a fejlesztésről.

Chris Cholerton, a Rolls-Royce Civil Aerospace elnöke elmondta, hogy a nagy repülőgépek hajtóműveivel foglalkozó vállalat azon dolgozik, hogy turbólégcsavaros motorjavaslatot nyújtson be az Embraernek.

"Úgy gondolom, hogy az üzemanyag-fogyasztásban jelentős csökkenést fogunk látni, ezért nagyon optimisták vagyunk a termékben rejlő lehetőségeket illetően" - mondta az eseményen.

A Pratt & Whitney és a GE nem kommentálta azonnal az ügyet.

Lehet nem is ide való, Ezt @Terminator - ra bizom.
 
Asszem a ide menekülő német hadiparos reményeinknek annyi , 100 billió plusz pénzt fognak németek most beletolni a bundeswehrbe

az kb 3x-osa a mi 12 ezer milliárdos Marthos számolgatásnak

A legnagyobb lehetőség amit ki is fogunk használni. Az idetelepült RM feltehetően már tervezi az újabb csarnokot Zalaegerszegen, vagy Kaposváron. A lehető legjobbkor szálltunk be. Zsíros üzletek lesznek itt, a kapacitás lekötve lesz, lehet évtizedekig. Amennyiben a Bundeswehr vesz RM nehézvasat, akkor biztosra vehető hogy abból nálunk is fog készülni. Nem beszélve arról, hogy a Honvédség is bővítheti a rendelésállományát, valamit a többi európai haderő is vehet Lynx harcjárműveket, ahol most tervezik váltani a régit.
 
Asszem a ide menekülő német hadiparos reményeinknek annyi , 100 billió plusz pénzt fognak németek most beletolni a bundeswehrbe

az kb 3x-osa a mi 12 ezer milliárdos Marthos számolgatásnak
Ja majd ahmedékkel meg lmbtq emberekkel feltöltik. Mert aki ténylegesen alkalmas lenne katonának és nem biztonságpolitikai tényező az max kelet németben talán akadnak még. Nyugati részben ......... Persze talán ott is akadna ember.
Nos a jelzőlámpa koalícióban ha maradt még némi józan ítelokepesseg egyes képviselőknek akkor azok már el fognak gondolkodni azon hogy valyon milyen menekülési opciók fognak rendelkezésre állni belátható időn belül. A naívaknak pár év múlva előreláthatólag marad a "vágóhíd".
Sajnos belátható időn belül a feketepiacot el fogják árasztani az "ukrán-nyugat európai" importból származó fegyverek. Lehet tippelni nagy része hova fog landolni kint nyugaton.
Tudom hogy nem hazai théma.
Visszatérve ha egyre jobban elhúzódik kint keleten a helyzet annál nagyobb biztonságpolitikai szempontból "szarban" leszünk.
 
Na most kell kurv@ra észnél lenni, és előkapni a telefonregisztert, és olyan cégeket végighívogatni, mint az MBDA, Diehl, Airbus, HK, FN, Lockheed, Leonardo!
Hogy hallo vannak szabad gyártói kapacitásaink!
A német 100Mrd-os és a későbbi GDP 2%-os terveket is ki kell valakinek szolgálnia. Ahhoz hogy ezt a lóvét (és az összes többi hirtelen megemelt védelmi költségvetést) el tudják költeni.
És itt jön majd képbe a Aero megvétele is. Ha nem is tervez semmi mással, mint hogy szépen reszelgeti az L-39 programot, akkor is a részegység beszállításból halálra fogják keresni magukat.
 
Háátöööö ezt most nem értem.
Ezek szerint, még csak most adták Maróthék kezébe az inkurrencia értékesítést? Émmmeg azt hittem, hogy már javában ajánlgatják mindenkinek.
Mondjuk az is vicces, hogy maga az ügynökség is fog kapni jutalékot. (Egy kormányzati szerv egy másiktól :D )
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Békeidőben is kellett az oroszok hozzájárulása ha el akartad adni valakinek őket. Most biztos jó lenne az ukránoknak eladni? o_O:(
Igazság szerint talán pont az oroszok lehetnének, akik visszaveszik a gépeket, csak hogy ne kerüljön ellenséges kézbe. Persze ez sem lenne jelen helyzetben könnyű mutatvány, de esetleg valamelyik közép-ázsiai ország közbeiktatásával megoldható lenne, akiknek nincs export korlátozása az oroszok felé.
 
Igazság szerint talán pont az oroszok lehetnének, akik visszaveszik a gépeket, csak hogy ne kerüljön ellenséges kézbe. Persze ez sem lenne jelen helyzetben könnyű mutatvány, de esetleg valamelyik közép-ázsiai ország közbeiktatásával megoldható lenne, akiknek nincs export korlátozása az oroszok felé.
Bolgároknak eladni nem lehet?