A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 640
886
113
- Szerintem nem kellene odaadni a H225M-ket, inkább a H225M - hajtómű gyártóüzemét - kellene telepíteni kis hazánkba.
Pont úgy ahogyan a rotor üzem lett Gyulára telepítve. A hajtómű gyártóüzem kerülhetne Pl. Békéscsabára. Ha már egy suli is oda kerül. Lenne gyakorlati hely is, oktatási célokra!

- Összehasonlítottam két hajtóműt a H-225M s a Mi-17 "teljesítményét" s a H225M teljesítménye jobb!
S a képek alapján elférne szerintem a mi Mi-17-be is. Természetesen tudom a kép relatív, s nem is tudok méricskélni, ez olyan megérzés. ;) Ezért jó volna ha olyan nyilatkozna ebben a témában aki szerelt, javított már hajtóművet. Egy szaki, aki elmondaná a véleményét. Előre megköszönném.

Most az a kérdésem hogy a H225M-es hajtóműveit belehetne-e integrálni a mi Mi-17-s hajtóművei helyére? Magyarul kicserélni a hajtóműveket.

Azt sejtem hogy felfogatás, rögzítések biztosan nem fognak stimmelni, ez evidens mivel egyik autóból sem lehet a másikba pakolni egyszerűen a motorokat. Meg ugye az oroszok is mit szólnának ehhez a nüansznyi ;) változáshoz! :)
- Ezt értem én, ám én mindig a lehetőségeket keresem hogy minél kevesebbe kerüljön számunkra az üzemeltetés.

- Na de ha eleve mint - H225 hajtómű gyártó - már úgy tervezek X mennyiségű hajtómű rögzítést, fogaskerék illesztést hogy illeszkedjen a mi Mi-17 be, akkor már sokat nyernénk ezen az üzemen.

- 1. Nem kellene sehová vinni a gépeinket szervizelni, mivel mi gyártottuk hozzá a hajtóműveket.
- 2. Rotorok problémáit hazai alkatrésszel meg tudjuk oldani.
- 3. Akármilyen gondja lenne a hajtóműnek a hadseregnek csak hajtóművet, (esetleg alkatrészt) kellene másikat rendelni, természetesen itthonról. Nem állnának ott a gépek, - kerítésnek - mint jelen pillanatban Szolnokon, v. ki tudja hol.
- 4. Háborús helyzetben saját javítóbázis van, nincs kidobva, leállítva bagatell alkatrészért. Ne lelövésre gondolj.
- 5. működőképesre tudnánk hozni az összes Szolnokon, v. kitudja hol "AMORTIZÁLÓDÓ" gépünket.

Ne gyere azzal hogy szarok, nem érnek annyit, majd veszünk jobbakat! Ha zsebből kifizeted ám legyen! Rá is írjuk hogy te vetted! Meg kérdezd meg a Mi-17-en repült pilótákat is.
- Persze hogy tudom hogy a H225 sokkal jobb, többet tud. Minden digitális rendszerű, s mindent lát. Ám a háborúkba nem kérdezik mennyit tudsz, csak tudsz e lőni valamivel! S mennyien vagytok? S ha belegondolsz hogy úgy is alkalmazhatod hogy egy H225-s mellé két Mi-17-et biztositól, akkor a 6db H225-höz 12 db Mi-17 lesz párosítva. S ehhez csak 24 hajtóművet kell rendelni a seregnek!
Vagyis 18 géped lesz. Ezért egy -"irányzó, okos"- mellé két lövészt, vagy szállítót rendelsz, feladattól függően. Mindenki számolhat tovább is! Ám háborúba nem mindegy mennyien vagyunk, s mennyi fegyver irányul az ellenre. Lásd Ukrajnát itt a szomszédba!

- A Mi-17-1E-vel meg tökéletesen egyetértek, sajnos a Mi-17 hátulja sajnos nem éppen a megfelelő, mivel ugye szállító gépek. Ám a bepakolás az már más kérdés! Igen, jobb volna Mi-17-1E minden szempontból.

- Kellene a hajtómű, rotor üzem mellé egy összeszerelő üzem is, ahol cserélni, javítani lehetne az alkatrészeket. Átalakítani a Mi-17-s hátulját Mi-17-1E-re. Esetleg új gépeket lehetne összeszerelni. ;) Ez lehetne Pl. Békés, a 3 város úgy is a reptér körül helyezkedik el.

- Ez csak egy gondolatmenet, v. gondolat indító volt. Ha már van, vagy lenne valamink. Jó volna ha összepakolnánk a sok aprót. Lehetne belőle valami nagy.
- Iskolából a fiatalokat mind a 3 üzembe lehetne gyakorlati oktatást tartani. S az üzemek kisebb tervezési feladatokkal láthatnák el a fiatalokat. Vagyis kreatív gondolkodásra sarkalhatnák őket.
A 3 üzemben sok fiatal találna munkahelyet, s kreatívan gondolkodhatnának!
- Nyugaton is sok feladatot kiadnak egyetemeknek, főiskoláknak tervezésre. Ez nem azt jelenti hogy el is fogják fogadni, ám mennyivel több ötlet s gondolat kerül be a tervezőkhöz.
Lehet rosszak is! :)

Na de ez már más kérdés.
Nem vagyok szakértő, de..

Jesszusom... helikopterről beszélünk és ott nincs házigányolás. Az, hogy van olyan, aki tésztát vagy mi az anyámat rak a törött/hiányzó karosszériaelembe majd ezt lecsiszolja és felrakja a videót a youtubera, hogy milyen egyszerű, olcsó és jó... attól még nem biztos, hogy jó.. na meg ugye, szerencse, hogy a szerves anyagok nem rohadnak viszonylag gyorsan.. :eek:

A légiiparban pedig a sem a terhelés, sem pedig a műszaki vizsga nem úgy működik, mint a közúti járműveknél... azért az nem úgy működik, hogy ide-oda fúrunk meg alakítunk 1 rögzítési pontot.. a motortartóbakot sem tudod akárhová, akárhogy átrakni az autóban, pedig az jóval egyszerűbb és kisebb terhelést visel el. Ráadásul kivállal érte garanciát? Hol, hogyan és kivel fogod tesztelni?


" - Na de ha eleve mint - H225 hajtómű gyártó - már úgy tervezek X mennyiségű hajtómű rögzítést, fogaskerék illesztést hogy illeszkedjen a mi Mi-17 be, akkor már sokat nyernénk ezen az üzemen." Akkor te kvázi egy új hajtóművet tervezel.. ennek a megtervezése, bevizsgálása és legyártása szerinted mennyibe kerül kis darabszámban? Ráadásul gondolom a 2 másik gyártócég is csak úgy nézné, mosolyogva..

" - 1. Nem kellene sehová vinni a gépeinket szervizelni, mivel mi gyártottuk hozzá a hajtóműveket.
- 2. Rotorok problémáit hazai alkatrésszel meg tudjuk oldani.
- 3. Akármilyen gondja lenne a hajtóműnek a hadseregnek csak hajtóművet, (esetleg alkatrészt) kellene másikat rendelni, természetesen itthonról. Nem állnának ott a gépek, - kerítésnek - mint jelen pillanatban Szolnokon, v. ki tudja hol.
- 4. Háborús helyzetben saját javítóbázis van, nincs kidobva, leállítva bagatell alkatrészért. Ne lelövésre gondolj.
- 5. működőképesre tudnánk hozni az összes Szolnokon, v. kitudja hol "AMORTIZÁLÓDÓ" gépünket."

1. Sárkányszerkezet, mechanikák, elektronika.. stb? Mindent képes vagy és leszel itthon javítani, cserélni?
2. A H225M rotorjai ugyanazok, mint a Mi17esé?
3. Gondolom a gyártás és szállítás sem kerül időbe, illetve az a pár darab fenntartja a gyár költségeit, ugye?
4. Szerinted nem lenne elsődleges célpont? Ráadásul a határ mellet..
5. Nem tudom mennyire szembetűnő, de az a nagy dög nem csak hajtóműből és rotorból áll. Mivan pl a "lapátokkal"?

Hány olyan pilótával beszéltél aki mind a 2 típust repüli?

A párosított megoldásodhoz a műszakiak és a logisztikusok biztosan mosolyognának.. azért az megvan még, hogy az általad említett hajtómű más, mint az eredeti, ugye? Hiszen azért kellett átalakítani, mert az eredeti nem jó.. vagy akkor a Mi17-est és a H225M-et is arra az 1 hajtóműtípusra szabjuk át? Biztosan megéri. :) Csak nem nekünk..

Továbbra sem 18+ géped lesz, hiszen nincs elég Mi17esed, mert nem csak a "hajtómű problémák" miatt nem repülhetnek.. De legalább 2 külön helikoptertípust reptetsz aminek a rendszerei teljesen eltérőek és így a képességeik és az alkalmazásuk is.

Miért lett volna jobb a Mi17E? Mert a két hatalmas katonai pólus egyre jobban eltolódik és szembefordul egymással, mi pedig már egy ideje erősen a nyugat felé húzunk? Vagy azért, mert rámpás és mondjuk tudod használni a belsejét szállításra.. amire elvileg nem is nagyon volt igény.. azt még megértem, hogy az eje-k hiányozhatnak, de biztos, hogy helikopterből kell őket ugratni?

Én is szeretem a típust, de inkább a feladatok, az üzemeltetők és a végrehajtók véleménye alapján választanék, nem pedig szimpátia alapján.

Az Airbusnak pedig mit mondanál? Hallod Guilla van 16 kopterem, hozd már ide légyszi a gyártást, felkéne húzni a gyárat, mérnököket kéne képezni, meg befektetni mindent, hogy utána saját magnamnak meg expotra gyártsunk illetve fejlesszek.. Ja aham, hát persze, hogy profitálnál, csak a mi részünkből a lehető legjobban kiakarlak hagyni, hogy minél olcsóbb legyen. De persze a gyártói kötelezettségeket, mint az Airbus vállald már légyszi! Köszi!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
Bázisugrás 2022.04.06. - Vendég: Maróth Gáspár - Téma: Védelmi ipari fejlesztések

Gestamen fegyverek: nem a haderőfejlesztés hanem a hadiipar fejlesztésének a része
RM Lőszerbeszerzés és lőszergyár Várpalotán
Kaposvár: még csak török-magyar együttműködés. Az RM gyár majd még később lesz.
DND magyarországi betelepülése
Harcászati drón képességhez kutatóközpont
...
Sztem ez egy fontos mondat volt a Gestamen kapcsán. Ez hadiiparfejlesztési program, nem haderőfejlesztés.

A hadiiparfejlesztés kapcsán nem tudom, mire gondolt Maróth, vki igyekszik előlünk elhappolni egy befektetést, de ennek sajnos az lesz az eredménye, hogy kevesebb infót kapunk.

Az RM kaposi gyára tényleg lassan alakul, de amíg a 4x4Hu megvan az RM prezikben, addig nincs gond.

Örülök, hogy a DND RGW projekt nincs elfelejtve!!!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Sztem ez egy fontos mondat volt a Gestamen kapcsán. Ez hadiiparfejlesztési program, nem haderőfejlesztés.

A hadiiparfejlesztés kapcsán nem tudom, mire gondolt Maróth, vki igyekszik előlünk elhappolni egy befektetést, de ennek sajnos az lesz az eredménye, hogy kevesebb infót kapunk.

Az RM kaposi gyára tényleg lassan alakul, de amíg a 4x4Hu megvan az RM prezikben, addig nincs gond.

Örülök, hogy a DND RGW projekt nincs elfelejtve!!!
Ha egy kicsit átgondoljuk, akkor szerintem itt már a háború miatt átpozícionálást láthatjuk.
Korábban nagyon téma volt, hogy a Gestamenek a "magyar kézbe magyar fegyvert" elvén lesznek fejlesztve. Csakhogy azokhoz még idő kell, mire gyártásra alkalmassá válnak. Most viszont felgyorsult a program. Az önkéntes tartalékos rendszer meg lett most tolva további többlet pontokkal. Azaz ebben a rendszerben látnak rációt. De ezt le kell követni fegyverekkel is. Ehhez a Gestamenes cuccok túl későn érkeznének meg.
Ne legyünk meglepve, ha maholnap egy komolyabb FN megrendelés fog kipattanni. Mint ahogy az sem lenne meglepő, ha kiterjesztenénk a CZ fegyverek licence darabszámait.

A DND esetén korábban csak lehetőségekről beszéltünk, meg Arzenalos bérgyártásról. Amit most mondott Maróth, abból inkább az jött le nekem, hogy a terv egy sokkal komolyabb, és teljes gyár lehet. Az meg inkább egy komolyabb megrendelést feltételez.
Ugyebár a DND szerű eldobható páncélöklök reneszánszukat élik Ukrajnában. Maga az Ukrán Állam is rendelt belőle (RGW90) egy komolyabb tételt.
Egy felduzzasztott milicia jellegű tartalékos rendszerben kimondottan hasznos felszerelés lehet a tömeges alkalmazásuk.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Bázisugrás 2022.04.06. - Vendég: Maróth Gáspár - Téma: Védelmi ipari fejlesztések

Gestamen fegyverek: nem a haderőfejlesztés hanem a hadiipar fejlesztésének a része
RM Lőszerbeszerzés és lőszergyár Várpalotán
Kaposvár: még csak török-magyar együttműködés. Az RM gyár majd még később lesz.
DND magyarországi betelepülése
Harcászati drón képességhez kutatóközpont
...

Drónkutatási és -fejlesztési központot alakítanak ki Zalaegerszegen 20 milliárd forintos beruházással, mintegy 200 munkahelyet teremtve

 
H

Hummen23

Guest
Drónkutatási és -fejlesztési központot alakítanak ki Zalaegerszegen 20 milliárd forintos beruházással, mintegy 200 munkahelyet teremtve

Békéscsaba hoppon maradt?
 
  • Hűha
Reactions: Venom85

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Drónkutatási és -fejlesztési központot alakítanak ki Zalaegerszegen 20 milliárd forintos beruházással, mintegy 200 munkahelyet teremtve


Ezt a Dronemotive -ot mintha már néhányszor bejelentették volna....

2021. augusztus 2.

A ZalaZONE tesztpályához kapcsolódóan létrehoznak kifejezetten drónok szabta igényekhez egy tesztlégteret, DroneMotive néven. Így itt önvezető autók és drónok összevont tesztelésére lesz lehetőség.
AeroMagazin

2020.11.03. Dronemotive néven drónkutatási és -kompetencia központot hoznak létre Zalaegerszegen.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Ha egy kicsit átgondoljuk, akkor szerintem itt már a háború miatt átpozícionálást láthatjuk.
Korábban nagyon téma volt, hogy a Gestamenek a "magyar kézbe magyar fegyvert" elvén lesznek fejlesztve. Csakhogy azokhoz még idő kell, mire gyártásra alkalmassá válnak. Most viszont felgyorsult a program. Az önkéntes tartalékos rendszer meg lett most tolva további többlet pontokkal. Azaz ebben a rendszerben látnak rációt. De ezt le kell követni fegyverekkel is. Ehhez a Gestamenes cuccok túl későn érkeznének meg.
Ne legyünk meglepve, ha maholnap egy komolyabb FN megrendelés fog kipattanni. Mint ahogy az sem lenne meglepő, ha kiterjesztenénk a CZ fegyverek licence darabszámait.

És akkor mégis mi voltunk hülyék és a csehek az okosak, amikor ők kifejlesztettek egy ágyút, amit nem akarnak rendszeresíteni, hanem az utolsó pillanatban vesznek külföldit.

Ez az érv mindig felmerül. Tök jó, hogy egymásra rakott kövekből építkezünk, de jobb lenne pánikolni és keresztbe baszni az egészet. Szerintem meg a mi előnyünk a környező országokhoz képest, hogy kaptunk lassan már évtizedekben mérhető távlatot, ahol valamit kitalálunk és a szektor szokásos 5-10 éves időtávlataiban is elég sok mindent meg tudunk valósítani.
Tudom, hogy fórumot olvasni idegesítő, mert jobban pörögne, ha minden nap átterveznénk az elejétől fogva mindent és haladnának előre a dolgok, mint a templomtorony.
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
2021. október 22.

"A brüsszeli védelmi miniszteri találkozón aláírták a NATO 2030 kezdeményezés új elemeiként a DIANA (Defence Innovation Accelerator for the North Atlantic) elnevezésű projektet és a NIF (NATO Innovation Fund) innovációs alapot, melyek olyan haderőfejlesztések felgyorsítását támogatják, amelyek innovatív technológiát dolgoznak ki."

2022. április 08.

A NATO külügyminiszterei április 6. és 7. között Brüsszelben üléseztek, és elfogadták az Észak-atlanti Védelmi Innovációs Gyorsító (DIANA) alapokmányát, amelynek európai központja a londoni Imperial College ad otthont.

Jens Stoltenberg NATO-főtitkár az április 7-i találkozót követő sajtótájékoztatón jelentette be a jóváhagyást, és kijelentette, hogy a DIANA „körülbelül 60 innovációs telephely hálózatát fogja magában foglalni Észak-Amerikában és Európában. A magánszektorral és az akadémiával együttműködve a szövetségesek biztosítani fogják, hogy a transzatlanti biztonság érdekében ki tudjuk használni az új technológia legjavát”.


"A NATO 2021. júniusi brüsszeli csúcstalálkozóján jóváhagyott DIANA célja az új akadémiai, kereskedelmi és vállalkozói start-up technológiák hasznosítása, potenciális védelmi képességként való tesztelése és fejlesztése, valamint gyorsabb összekapcsolása a katonai végfelhasználói operatív követelményekkel. A NATO tervei szerint a DIANA működési mechanizmusai a 2022. júniusi madridi csúcstalálkozóig létrejönnek, és a DIANA 2023-ra eléri a kezdeti működési képességet (IOC), 2025-re pedig a teljes működési képességet (FOC)."

Initial DIANA Footprint

bsp_19512-jdw-17102.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Kihelyezett innovációs műhelyt alapított a MATE Szent István Biztonságkutató Központja az ABZ Drone Kft. szentendrei központjában. A két fél érdekei közösek, hiszen a legújabb dróntechnológiák szerepe az agráriumban és a biztonságpolitikában egyaránt kiemelkedő.

Az ABZ Drone Kft. legfőbb célja, hogy a legmodernebb dróntechnológiákat a lehető leghatékonyabban integrálni tudják mind a mezőgazdaságba, mind az építőiparba, mind a védelmi ágazat számára. Ehhez nemcsak magát az eszközt biztosítják a magyar cégeknek és gazdálkodóknak, hanem kimagasló tudású oktatóikkal annak használatát és az engedélyeztetéshez kapcsolódó jogi tudnivalókat is megtanítják, sőt teljeskörű szervízhálózatot is üzemeltetnek.

 

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 171
4 961
113
"A CBRN SaaS projekt (Chemical, Biological, Radiological, Nuclear Surveillance as a Service) bemutatja, hogyan valósulhat meg a készségek fejlesztése multinacionális együttműködésen keresztül. A jelenlegi NBC fenyegetésből származó ötletből kiindulva, amely egy PESCO-projekthez vezetett, a részt vevő tagállamok az EDA szakértelmét, tudását és készségeit kérték fel az első lépések megtételéhez. Az EU Bizottság további finanszírozásával továbbfejlesztett terméket szállíthatnak a kis- és középvállalatok. Ezek az alapok hozzájárulnak a honvédelmi ipar megerősítéséhez. A teljes hadműveleti készenlét a közeljövőben további nemzetek bevonásával valósítható meg, ezáltal javítva az európai NBC védelmi képességet és felszámolva a képességbeli szakadékot. "

BIld_5.png

csm_Lead1_e431c532b8.jpg
Nem szeretnék senkit elkeseríteni de ez egy halott ügy. (Ismerem a projektet)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Ne haragudjatok de miért ezt a német járművel foglalkoztok, mikor van magyar szállítható gép is?

A KTJ-(Szöcske)

BIG_0002459690.jpg

Nyitott változat. :) Majd egy zárt. :)
BIG_0002459693.jpg


Helikopterben
BIG_0002459691.jpg


Illetve függesztve szállítása.
BIG_0002459702.jpg


Többet olvasni itt lehet ill. képet róla itt lehet találni:

Esetleg akit érdekel az adatlapja:
BIG_0002459593.jpg


- Szóval talán ezt kellene preferálni s gyártani. Mivel ez a mienk! s gyárthatnánk is!!!!
Ez a katonáinknak hasznos járműve lehetne, egy küldetés alkalmával.
- Keresni kellene rá gyártót! Szerintem nem egy nagy bonyolultságú vázszerkezet. A motor meg adott. S mégis hazai. Ezt a Wieselt meg ugye drága pénzért vennénk meg, ami egy papírhéjú kisgép s nyomorognak a katonák benne!

- A BMP nem jó: :hadonaszos::hadonaszos::mad::confused: fúj ócska szar, nyomorgatós, ez meg szuper, csodás! o_O:oops::rolleyes: Hogy is van ez akkor? Szeretsz akkor nyomorogni? Akkor hozzuk vissza a BMP-t!!!
Esetleg te üzletelsz vele a németeknek? Jó drága, sok a lé belőle!!! :rolleyes::(

Volt egyszer egy: KTJ Szöcske
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
695
1 299
93
Ez a zalai az RM-hez lesz köthető, - a csabai meg a török vonal,-
Na de a Török vonal le van tiltva! S mit készítenének a törököknek? (Savanyú cukrot) :confused: :(
Ezt olvasd el. Akkor ez mind Békéscsabáé!
A Turkish Aerospace Industries (TUSAS) megállapodást írt alá az Ukrán Motor Szics céggel 14 darab gázturbina leszállításáról. - Na de ez a cég Zaporizzsjaban van.- Ott meg ugye nincs termelés. Ebből se lesz semmi. :(

BG12-1001_%2814662033896%29.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
Na de a Török vonal le van tiltva! S mit készítenének a törököknek? (Savanyú cukrot) :confused: :(
Ezt olvasd el. Akkor ez mind Békéscsabáé!
A Turkish Aerospace Industries (TUSAS) megállapodást írt alá az Ukrán Motor Szics céggel 14 darab gázturbina leszállításáról. - Na de ez a cég Zaporizzsjaban van.- Ott meg ugye nincs termelés. Ebből se lesz semmi. :(

BG12-1001_%2814662033896%29.jpg
Nem igazán értelek. A Vestel Karayel drónjának, amit Csabán tervezünk gyártani és fejleszteni, mi köze az ukrikhoz?
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
695
1 299
93
Nem igazán értelek. A Vestel Karayel drónjának, amit Csabán tervezünk gyártani és fejleszteni, mi köze az ukrikhoz?
- Bocsi, nekem a gyulai rotorüzem volt a gondolatomba, ami mellé volt arról szó hogy a szénszálas rotorlapátokat is itt fogják gyártani még. S arra gondoltam hogy azt viszik át Zalaegerszegre. Itt pedig marad a rotor üzem. A török vonalnál pedig, a török cég körül lévő bonyodalmakat láttam, olvastam amit belinkeltem. Az ukrajnai hajtóműgyárral kötöttek szerződésüket. Ami nem éppen reménykeltő.
- Nekem eszembe sem volt, jutót ez a Vestel Karayel drón, s ez az üzemtelepítés.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
695
1 299
93

"Allesmor Obranna" Köszönöm válaszod, igen hasznos volt!​

De persze a gyártói kötelezettségeket, mint az Airbus vállald már légyszi! Köszi!
- Na látod pont erre próbáltam felhívni a figyelmet, hogy nekünk nem üzem mérnökökre lenne szükségünk, hanem tervező mérnökökre. Mivel ők írhatják alá csak egy gép üzemeltetését. Egy üzemmérnök sajnos nem. Előre gondolkodva a leendő mérnök társadalmat, a - fiatalságot - talán ebbe az irányba kellene terelni. Mivel én úgy láttam anno hogy a fiatalság körében inkább az üzemmérnöki szint jobban tetszik. Igaz a felelősség is kisebb. Persze a tudással egyetembe.
Minél több a társadalomban a tervezni tudó mérnökök száma, annál több üzem fog kelleni, mivel az ötletek, tervek szaporodnak.

- A Kínaiaknak megéri befektetni? Igaz ez a cikk 2019-es, azért lelehet vonni a következtetéseket.

„Kína repülőgép ipara éppen a sugárhajtóművek területén küzd nagyon komoly kihívásokkal, számukra tehát a know-how miatt egyértelműen aranybánya lenne az ukrán cég lenyelése”​

Szóval a cikk röviden, Kína szemet vetet az Ukrán hajtóműgyárra. (Nem kis cég az ukriké!)

  • Fantáziáltam megint, :D mivel van, nem-e lehetne-e eme üzemet megvetetnem! :oops::D
  • Természetesen tudom hogy ez nem olyan egyszerű s eléggé bonyolult a politikai helyzet is körülötte. S főleg a jogi ügyek! Ám csak úgy eljátszottam a gondolattal a fejlesztések terén! Mire lenne jó?

  • Ugye lenne vagy van egy repülő üzemünk, ahol igen fontos lenne a hajtómű kérdése. Esetleg!
  • Vannak helikoptereink aminek majd kellenek idővel frissíteni a hajtóműveit.

  • Az USA-nak kellene egy nagy teljesítményű szállító helikopter. Régebben erre ki volt írva egy tender. Szerintem nem kis mennyiség. Tudom persze hogy nem tőlünk fog venni. :) Na és ha olyan jót fognak tervezni a fiaink? :oops:;) Egy ötletes jó nagy behemótot!
  • Nekünk is jó volna egy valós kis vadász helikopter, s egy valós szállító is.

Azt hogyan képzelted, hogy sugárhajtómű gyártást szeretnél ideszervezni a franciáktól, ahonnan ragyogóan ki tudják szolgálni az egész világot hajtóművel?
- Miért pont ők? Miért ne mi! Ennyire lebecsülöd magad s kis nemzetünket? o_O Ez a gond veled hogy lebecsülöd saját nemzetedet, s egy másik nemzetet meg az egekbe emelsz!
Nem kell mindent megnyalni mint a kisgyerek, elég megnézni! S elgondolkozni rajta.
Ilyenkor, amikor ilyen ötleteid támadnak, szerintem ülj le egy sarokba, és törd még rajta a fejed egy kicsit!
- Pont látod ezt tettem, mivel nekem van fantáziám saját kútfőből, nem kell a szomszédba rohangálnom s őket dicsérni! ;):D Látod olvasok is! :cool:
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 156
7 938
113
- Na látod pont erre próbáltam felhívni a figyelmet, hogy nekünk nem üzem mérnökökre lenne szükségünk, hanem tervező mérnökökre. Mivel ők írhatják alá csak egy gép üzemeltetését. Egy üzemmérnök sajnos nem. Előre gondolkodva a leendő mérnök társadalmat, a - fiatalságot - talán ebbe az irányba kellene terelni. Mivel én úgy láttam anno hogy a fiatalság körében inkább az üzemmérnöki szint jobban tetszik. Igaz a felelősség is kisebb. Persze a tudással egyetembe.
Minél több a társadalomban a tervezni tudó mérnökök száma, annál több üzem fog kelleni, mivel az ötletek, tervek szaporodnak.
Csaxólok, hogy tegnap bemondták: a ~110.000 érettségizőből 5.000 tett emelt szintű matematika vizsgát. Milyen jövőbeli mérnöktársadalomról beszélünk?