Nem vagyok szakértő, de..- Szerintem nem kellene odaadni a H225M-ket, inkább a H225M - hajtómű gyártóüzemét - kellene telepíteni kis hazánkba.
Pont úgy ahogyan a rotor üzem lett Gyulára telepítve. A hajtómű gyártóüzem kerülhetne Pl. Békéscsabára. Ha már egy suli is oda kerül. Lenne gyakorlati hely is, oktatási célokra!
- Összehasonlítottam két hajtóműt a H-225M s a Mi-17 "teljesítményét" s a H225M teljesítménye jobb!
S a képek alapján elférne szerintem a mi Mi-17-be is. Természetesen tudom a kép relatív, s nem is tudok méricskélni, ez olyan megérzés. Ezért jó volna ha olyan nyilatkozna ebben a témában aki szerelt, javított már hajtóművet. Egy szaki, aki elmondaná a véleményét. Előre megköszönném.
Most az a kérdésem hogy a H225M-es hajtóműveit belehetne-e integrálni a mi Mi-17-s hajtóművei helyére? Magyarul kicserélni a hajtóműveket.
Azt sejtem hogy felfogatás, rögzítések biztosan nem fognak stimmelni, ez evidens mivel egyik autóból sem lehet a másikba pakolni egyszerűen a motorokat. Meg ugye az oroszok is mit szólnának ehhez a nüansznyi változáshoz!
- Ezt értem én, ám én mindig a lehetőségeket keresem hogy minél kevesebbe kerüljön számunkra az üzemeltetés.
- Na de ha eleve mint - H225 hajtómű gyártó - már úgy tervezek X mennyiségű hajtómű rögzítést, fogaskerék illesztést hogy illeszkedjen a mi Mi-17 be, akkor már sokat nyernénk ezen az üzemen.
- 1. Nem kellene sehová vinni a gépeinket szervizelni, mivel mi gyártottuk hozzá a hajtóműveket.
- 2. Rotorok problémáit hazai alkatrésszel meg tudjuk oldani.
- 3. Akármilyen gondja lenne a hajtóműnek a hadseregnek csak hajtóművet, (esetleg alkatrészt) kellene másikat rendelni, természetesen itthonról. Nem állnának ott a gépek, - kerítésnek - mint jelen pillanatban Szolnokon, v. ki tudja hol.
- 4. Háborús helyzetben saját javítóbázis van, nincs kidobva, leállítva bagatell alkatrészért. Ne lelövésre gondolj.
- 5. működőképesre tudnánk hozni az összes Szolnokon, v. kitudja hol "AMORTIZÁLÓDÓ" gépünket.
Ne gyere azzal hogy szarok, nem érnek annyit, majd veszünk jobbakat! Ha zsebből kifizeted ám legyen! Rá is írjuk hogy te vetted! Meg kérdezd meg a Mi-17-en repült pilótákat is.
- Persze hogy tudom hogy a H225 sokkal jobb, többet tud. Minden digitális rendszerű, s mindent lát. Ám a háborúkba nem kérdezik mennyit tudsz, csak tudsz e lőni valamivel! S mennyien vagytok? S ha belegondolsz hogy úgy is alkalmazhatod hogy egy H225-s mellé két Mi-17-et biztositól, akkor a 6db H225-höz 12 db Mi-17 lesz párosítva. S ehhez csak 24 hajtóművet kell rendelni a seregnek!
Vagyis 18 géped lesz. Ezért egy -"irányzó, okos"- mellé két lövészt, vagy szállítót rendelsz, feladattól függően. Mindenki számolhat tovább is! Ám háborúba nem mindegy mennyien vagyunk, s mennyi fegyver irányul az ellenre. Lásd Ukrajnát itt a szomszédba!
- A Mi-17-1E-vel meg tökéletesen egyetértek, sajnos a Mi-17 hátulja sajnos nem éppen a megfelelő, mivel ugye szállító gépek. Ám a bepakolás az már más kérdés! Igen, jobb volna Mi-17-1E minden szempontból.
- Kellene a hajtómű, rotor üzem mellé egy összeszerelő üzem is, ahol cserélni, javítani lehetne az alkatrészeket. Átalakítani a Mi-17-s hátulját Mi-17-1E-re. Esetleg új gépeket lehetne összeszerelni. Ez lehetne Pl. Békés, a 3 város úgy is a reptér körül helyezkedik el.
- Ez csak egy gondolatmenet, v. gondolat indító volt. Ha már van, vagy lenne valamink. Jó volna ha összepakolnánk a sok aprót. Lehetne belőle valami nagy.
- Iskolából a fiatalokat mind a 3 üzembe lehetne gyakorlati oktatást tartani. S az üzemek kisebb tervezési feladatokkal láthatnák el a fiatalokat. Vagyis kreatív gondolkodásra sarkalhatnák őket.
A 3 üzemben sok fiatal találna munkahelyet, s kreatívan gondolkodhatnának!
- Nyugaton is sok feladatot kiadnak egyetemeknek, főiskoláknak tervezésre. Ez nem azt jelenti hogy el is fogják fogadni, ám mennyivel több ötlet s gondolat kerül be a tervezőkhöz.
Lehet rosszak is!
Na de ez már más kérdés.
Jesszusom... helikopterről beszélünk és ott nincs házigányolás. Az, hogy van olyan, aki tésztát vagy mi az anyámat rak a törött/hiányzó karosszériaelembe majd ezt lecsiszolja és felrakja a videót a youtubera, hogy milyen egyszerű, olcsó és jó... attól még nem biztos, hogy jó.. na meg ugye, szerencse, hogy a szerves anyagok nem rohadnak viszonylag gyorsan..
A légiiparban pedig a sem a terhelés, sem pedig a műszaki vizsga nem úgy működik, mint a közúti járműveknél... azért az nem úgy működik, hogy ide-oda fúrunk meg alakítunk 1 rögzítési pontot.. a motortartóbakot sem tudod akárhová, akárhogy átrakni az autóban, pedig az jóval egyszerűbb és kisebb terhelést visel el. Ráadásul kivállal érte garanciát? Hol, hogyan és kivel fogod tesztelni?
" - Na de ha eleve mint - H225 hajtómű gyártó - már úgy tervezek X mennyiségű hajtómű rögzítést, fogaskerék illesztést hogy illeszkedjen a mi Mi-17 be, akkor már sokat nyernénk ezen az üzemen." Akkor te kvázi egy új hajtóművet tervezel.. ennek a megtervezése, bevizsgálása és legyártása szerinted mennyibe kerül kis darabszámban? Ráadásul gondolom a 2 másik gyártócég is csak úgy nézné, mosolyogva..
" - 1. Nem kellene sehová vinni a gépeinket szervizelni, mivel mi gyártottuk hozzá a hajtóműveket.
- 2. Rotorok problémáit hazai alkatrésszel meg tudjuk oldani.
- 3. Akármilyen gondja lenne a hajtóműnek a hadseregnek csak hajtóművet, (esetleg alkatrészt) kellene másikat rendelni, természetesen itthonról. Nem állnának ott a gépek, - kerítésnek - mint jelen pillanatban Szolnokon, v. ki tudja hol.
- 4. Háborús helyzetben saját javítóbázis van, nincs kidobva, leállítva bagatell alkatrészért. Ne lelövésre gondolj.
- 5. működőképesre tudnánk hozni az összes Szolnokon, v. kitudja hol "AMORTIZÁLÓDÓ" gépünket."
1. Sárkányszerkezet, mechanikák, elektronika.. stb? Mindent képes vagy és leszel itthon javítani, cserélni?
2. A H225M rotorjai ugyanazok, mint a Mi17esé?
3. Gondolom a gyártás és szállítás sem kerül időbe, illetve az a pár darab fenntartja a gyár költségeit, ugye?
4. Szerinted nem lenne elsődleges célpont? Ráadásul a határ mellet..
5. Nem tudom mennyire szembetűnő, de az a nagy dög nem csak hajtóműből és rotorból áll. Mivan pl a "lapátokkal"?
Hány olyan pilótával beszéltél aki mind a 2 típust repüli?
A párosított megoldásodhoz a műszakiak és a logisztikusok biztosan mosolyognának.. azért az megvan még, hogy az általad említett hajtómű más, mint az eredeti, ugye? Hiszen azért kellett átalakítani, mert az eredeti nem jó.. vagy akkor a Mi17-est és a H225M-et is arra az 1 hajtóműtípusra szabjuk át? Biztosan megéri. Csak nem nekünk..
Továbbra sem 18+ géped lesz, hiszen nincs elég Mi17esed, mert nem csak a "hajtómű problémák" miatt nem repülhetnek.. De legalább 2 külön helikoptertípust reptetsz aminek a rendszerei teljesen eltérőek és így a képességeik és az alkalmazásuk is.
Miért lett volna jobb a Mi17E? Mert a két hatalmas katonai pólus egyre jobban eltolódik és szembefordul egymással, mi pedig már egy ideje erősen a nyugat felé húzunk? Vagy azért, mert rámpás és mondjuk tudod használni a belsejét szállításra.. amire elvileg nem is nagyon volt igény.. azt még megértem, hogy az eje-k hiányozhatnak, de biztos, hogy helikopterből kell őket ugratni?
Én is szeretem a típust, de inkább a feladatok, az üzemeltetők és a végrehajtók véleménye alapján választanék, nem pedig szimpátia alapján.
Az Airbusnak pedig mit mondanál? Hallod Guilla van 16 kopterem, hozd már ide légyszi a gyártást, felkéne húzni a gyárat, mérnököket kéne képezni, meg befektetni mindent, hogy utána saját magnamnak meg expotra gyártsunk illetve fejlesszek.. Ja aham, hát persze, hogy profitálnál, csak a mi részünkből a lehető legjobban kiakarlak hagyni, hogy minél olcsóbb legyen. De persze a gyártói kötelezettségeket, mint az Airbus vállald már légyszi! Köszi!