Azt nem tudom, de a volanbusz.hu szerint több, mint 5.800 busza van a Zrt.-nek, megközelítőleg 10.500 autóbusz-vezetővel (
https://www.volanbusz.hu/hu/volanbusz/bemutatkozas), szóval "kicsit" más nagyságrend e tekintetben, mint a Honvédség. Nem hiszem, hogy mondjuk két tucat busz (az mondjuk 1.200 katona szállítását jelenti) ugyanennyi sofőrrel földhöz vágná őket, főleg, hogy akár polgári védelmi kötelezés, akár megállapodás alapján, előbbire is kapnának gondolom kártalanítás címén pénzt.
Ha nagyon rosszmájú akarnék lenni, lehet, hogy a múltkori politikai eseményre "Budapest-Brüsszel" kijelzőkkel felsorakozott buszállomány pont elég is lenne.
Még azt is el tudnám képzelni, hogy ahogy most a műszakisok mennek és az eszközeikkel követik a feladatot a Duna mentén, az ilyesmit le is lehetne szervezni előre opcionálisan, hogy amikor ilyen van, x fő buszsofőr (váltósofőr talán nem is kell, mert nem megy sokat egy nap), x db busz, x e fő katonát szállít, meghatározott településeken (ahol nincs közelben laktanya, mint szálláslehetőség) y megfelelő méretű szálláshely, ha kell, helyi élelmezéssel feltérképezve, minimum a Duna meg a Tisza magyarországi szakaszai mentén végig. És amikor helyzet van, akkor "csak" élesben kell végrehajtani ezt a tervet.
Cserében az egész nap gáton dolgozó katonák a ma elvárható békeidős körülmények között lennének szállítva oda-vissza a szálláshely és a védvonal közt, amíg az adott helyen vannak, ill. a következő helyre tovább.