A pénz világa

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 020
113
Ti most befektettek, vagy közlekedési eszközt vásároltok?
:) Nyilván akkor lenne befektetés, ha ez lenne tudatosan az utolsó autónk, amit ráadásul máris eladnék, s ezzel realizálnánk a piaci trend lehetőségét.
Igaz, kínálati ár, de pár napja még megvolt, (de már nincs :eek:) egy ilyen motorú/váltójú nagyjából összehasonlítható felszereltségű autó az egyik használt autó portálon. Ugyanabban a hónapban vették át, mint mi (február) beletettek egy pár ezer kilométert, aztán kínálták 700000-rel drágábban. mint a megrendeléskori új ára (valószínűleg szintén tavaly nyár):eek::eek:
Amúgy, ha most rendelnénk 1050000-rel lenne drágább a vételár, mint tavaly júniusban.

Ja, ha lehetne rendelni, de legutolsó infóm szerint nem vesznek fel megrendelést, csak a telefonszámot írják fel...


Kutya rossz világ fog jönni szerintem még ezután az új autókat vásárlókra, a használt autókat keresőkre meg pláne.

Nekem tavaly májusban szólalt meg a vészcsengő a fejemben. Addig csak a szokásos átlagférfi "szörfölgessünk a mindenféle autós oldalakon" voltam, semmi vásárlási szándék.
A döntés olyan volt, mint a légi katasztrófák; ott is szinte mindig több tényező kell a megtörténéshez:confused:
- Bejelentette a lányom, hogy most már használna is autót, nemcsak jogsival rendelkező szeretne majd lenni
  • Kritikus alkatrészek gyári minőségben lassan kifutnak a készletből az Albeához
  • Egyre jobban fájt már a bal csípőm
  • Gyanúm volt, hogy a Covidot túlélők "egyszer élünk" felkiáltással jutalmazni akarják majd magukat, s ez majd még rátesz a gyártás lemaradása okozta keresletre, ami tovább veri fel az árakat. (Ez nagyon csúnyán bejött)

S a vezérhangya a fejemben akkor adta ki a parancsot a racionális baszdüh hatására: Na elmentek ám ti, ahova én gondolom!
(épphogy megvolt az önrész), hogy akkor autó most(!), amikor megjelent a hír, hogy kötelező lesz 2022 nyarától az új autókban (akkor még nem voltak pontosítva a részletek) a sebességkorlátozó, a "feketedoboz", meg a beépített alkoholteszter (előkészítés)

- Egy használt autó kereskedő azt javasolta, hogy: Szó szerint ezt mondta: "Te vegyél inkább új autót"
:confused:
:eek:


...hát akkor veszünk új autót. :confused:

Így történt Tisztelt Bíróság!

(Tényleg)
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 917
25 932
113
...ja és szeretném megköszönni az itteni topikban kacsintott márciusi befektetési tippet; bejött:
:cool: ;)
Egyelőre az a gondjuk, hogy a lengyelek kijelentették, hogy nem fizetnek rubelben, és erre ment ez.
---
"Az intézkedés április 27-től, reggel 8 órától van érvényben. A PGNiG (lengyel állami gázvállalat) hozzátette, hogy lépéseket fog tenni a gázáramlás helyreállítása érdekében a Jamal-szerződésnek megfelelően, és a szállítás leállítása a szerződés megszegése volt, ami miatt kártérítési igényt érvényesíthet."
Kezdjetek el rubelt venni! Nagyon olcsó most még, most jó az árfolyam a beszálláshoz!
..
Eközben! :D :D
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: hete and misinator

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 800
4 965
113
Normális(?) időkben nyilván nem érdemes(?) új autót venni a kezdeti brutális értékvesztés miatt. Inkább egy pár éveset.
De az új autónál ott a megfizethetetlen új autó tudat/illúzió (tetszés szerint) akár annak 16 éves korában is. A többire meg ugye ott a Mastercard.
Ahogy írtam már: Újonnan vettem devizahitelre 2006-ban az Albeát.
A kopó/fogyó alkatrészeken kívül csak két rendkívüli kiadás volt a 16 év alatt: Kétszer termosztát csere, de az is csak azért mert, ellustultak s engem zavart.
Most a lányom viszi majd tovább, tehát számomra az értékvesztés így összegszerűen brutálisabb, de összehasonlíthatatlanul nyugodtabb vagyok, mintha adtam volna neki 750000 forintot, s abból vesz valamit, ami igen jó eséllyel szándékosan élesített időzített bomba.
Visszaosztottam így (újraértékesítés nélkül) az elmúlt 16 évre a teljes vételárat (a válság miatt hosszabbított idejű hitel összeggel) + a két termosztát csere költségét. (A többit értelemszerűen nem, hiszen azok használt autóknál is fennállnak, sőt...: gumik, kopó/fogyók,vizsgadíjak, stb.)
22300 forintra jött ki/hó.
Ami összegeket beborítottak ismerőseim kollégáim ismeretlen előéletű s sokszor be nem vált autók - a használt vásárlása miatt eleve gyakoribb - cserélgetéseibe (átírás, száz százalékig soha nem biztos előélet miatt óvatosságból vezérlés csere, folyadékcserék, az eladás szándéka miatt az előző tulajnál már nem végrehajtott cserék, javítások, stb.), a pénzben ki nem fejezhető ideg, autó kiesés, lehúzós, vagy csak hibatalálgatós szakik, az idegrendszer legmélyén mindig megbúvó stressz a bizonytalan addigi használat miatt...
...hááát...
...nem vagyok benne biztos, hogy évtizedeket összesítve garantáltan olcsóbban kijön a használt autózás, ha csak nem vagy aranykezű szerencsejátékos, vagy nepper.

Az első autóm egy 14 éves Nagypolák volt. Nyilván eleve nem volt benne fűtés, meg nem mért a km óra, stb. (De arra volt pénz)
Csak kétszer adta meg magát a két hónap alatt ( szétbontás nélkül felderíthetetlen hiba: fáradt törés a dugattyúcsapszeg felett, majd az új egyik gyűrű törése) Lásd még mai direktbefecskendezős benzinesek használtan, mint időzített bombák...

(Akkor most volt rá pénz?)
Mondjuk megmaradt alkatrészbázisnak.

A következő három éves korú volt (gazdaságilag felért egy újjal Borsodban '91-ben) elhanyagolt állapotban, ezt tudtuk is érvényesíteni az alkunál.
Szerencsére a lealkudott különbözet kiadta a rendbehozatalt, de erre nincs garancia...
Bírta 15 évig.
Albea 16 év (újonnan)
I30 újonnan.

Ha eltekintek az első autómtól - ami ugye megmutatta a használt autózás veszélyeit (Ahogy kolléganőim munkaidő után elindulnak a downsizing turbósokkal fél főtengelyfordulattal az indítózás után öntudatos gázadással, olyankor mindig vágyódom, hogy megvegyem tőlük:rolleyes::confused:) - akkor 30 év alatt úgy 3 autó, hogy a harmadik pár hónapja kezdte az életét.
Öt évig alapvetően teljes nyugodtság (mínusz lízing para), utána meg legalább tudom, hogy a szállítókon, meg a szerviz emberein kívül senki nem padlózta hideg motorral, gyilkolta a DCT váltót, stb. tehát totál tiszta - a momentán a Hyundainál - az első öt éve.

Na most ennek a több évtizednyi nyugoccságnak (sic!) az értékét forintban hogy összegszerűsítenéd?

Még egyszer hangsúlyozom; pláne a mai időkben, amikor az Euro V, VI-os normákkal megbecstelenített motorok korát éljük?
Nekem egészen másak a tapasztalataim. A családban két újautó volt, két Trabant, még a szocializmusban, még a Merkúrtól. A másodikban már én is utaztam, ez egy hajnalban totálkáros lett egy őrült száguldozó miatt. Utána használt zsigulink volt, ami végül ment a bontóba mert már nem lehetett gazdaságosan kilakatolni, de egy jó évtized volt vele. Ezután jött használt Fiat Regata, ezt ellopták. Max alkatrésznek. Aztán 10 éves használt Toyota Corolla, akkor 800E Ft volt. Ez majd 20 éves koráig húzta, ekkor már nem volt hazdaságosan jaítható, vitték alkatrésznek a nepperek. Most pedig a WagonR+ közelít a 20. életévéhez, idén már lakatolni kellett rajta egyet a küszöböknél.
Persze egyik rokonunk zsinórban vett pár évente nullkilóméteres autókat, konkrétan Suzuki Swift, ugyanez egy újabb modell, Suzuki Baleno, valami Volkswagen .... mind nullkilóméteres volt, egyikkel sem bírta tovább 5 évnél, egy talicska pénzt költött az újautó mítoszra, de mindegyik csak nyelte a pénzét, mindegyik nullkilóméteres volt. Már már én is hitetlenkedtem, én arra gyanakszom inkább, hogy a szerelője volt valaki aki gátlástalanul fejte, pedig elvileg mind garanciális jószág volt, vagy garanciaidő alatt vagy közvetlenül a lejárta után vált meg mindtől.
Szóval nekünk inkább a használttal jobb a tapasztalatunk költséghatékonyság terén, bár kétségtelenül körültekintőnek kell lenni, illetve számomra érthetetlen amit pl ez a rokon művelt... egy talicska pénzt eltapsolt és szenvedett mindegyikkel...
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and LMzek 2.0

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 020
113
Az

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés​

topikban reagálok.

Nekem egészen másak a tapasztalataim. A családban két újautó volt, két Trabant, még a szocializmusban, még a Merkúrtól. A másodikban már én is utaztam, ez egy hajnalban totálkáros lett egy őrült száguldozó miatt. Utána használt zsigulink volt, ami végül ment a bontóba mert már nem lehetett gazdaságosan kilakatolni, de egy jó évtized volt vele. Ezután jött használt Fiat Regata, ezt ellopták. Max alkatrésznek. Aztán 10 éves használt Toyota Corolla, akkor 800E Ft volt. Ez majd 20 éves koráig húzta, ekkor már nem volt hazdaságosan jaítható, vitték alkatrésznek a nepperek. Most pedig a WagonR+ közelít a 20. életévéhez, idén már lakatolni kellett rajta egyet a küszöböknél.
Persze egyik rokonunk zsinórban vett pár évente nullkilóméteres autókat, konkrétan Suzuki Swift, ugyanez egy újabb modell, Suzuki Baleno, valami Volkswagen .... mind nullkilóméteres volt, egyikkel sem bírta tovább 5 évnél, egy talicska pénzt költött az újautó mítoszra, de mindegyik csak nyelte a pénzét, mindegyik nullkilóméteres volt. Már már én is hitetlenkedtem, én arra gyanakszom inkább, hogy a szerelője volt valaki aki gátlástalanul fejte, pedig elvileg mind garanciális jószág volt, vagy garanciaidő alatt vagy közvetlenül a lejárta után vált meg mindtől.
Szóval nekünk inkább a használttal jobb a tapasztalatunk költséghatékonyság terén, bár kétségtelenül körültekintőnek kell lenni, illetve számomra érthetetlen amit pl ez a rokon művelt... egy talicska pénzt eltapsolt és szenvedett mindegyikkel...
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113

“ Nos, a piac és ezen keresztül ez az árfolyam egy gyenge gazdaságról szól, ami azért érdekes, mivel győzelmi kommentárokban és látszatra jónak tűnő indikátorokban bővelkedtünk az elmúlt években. De ami a piacnak nem dolga, a közgazdászoknak viszont annál inkább, hogy megértsék, ez a növekedés valójában milyen fundamentumokra épül(t). Fiatal, jól képzett társadalomra, egészséges demográfiára? Hatékonyan és jól szabályozottan, a jogállamiság keretei között, magas fokú innovációval működő piacgazdaságra? Amelyben az erőforrásokhoz hozzáférést, nem a haveri, rokoni vagy éppen a korrupciós szálak mozgatják, hanem a jobb versenyképesség? Vagy éppen a fordított a helyzet?”
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 823
82 328
113
Itt az első bank, amelyik tranzakciós illetéket emel a különadó miatt: A nagyobb bankok közül elsőként a K&H jelezte, hogy augusztus 10-től érvényesíti a tranzakciós illeték emelését. Ügyfelei így a korábbinál többet fizetnek majd az átutalásokra.

A Ryanair már korán bejelentette, hogy a kormány által kivetett különadót a vásárlókra hárítja, amiért rögtön fogyasztóvédelmi eljárás is indult a légitársaság ellen.

Drágulhatnak a repülőjegyek a különadó miatt az easyJet szerint
 
M

molnibalage

Guest
Itt az első bank, amelyik tranzakciós illetéket emel a különadó miatt: A nagyobb bankok közül elsőként a K&H jelezte, hogy augusztus 10-től érvényesíti a tranzakciós illeték emelését. Ügyfelei így a korábbinál többet fizetnek majd az átutalásokra.

A Ryanair már korán bejelentette, hogy a kormány által kivetett különadót a vásárlókra hárítja, amiért rögtön fogyasztóvédelmi eljárás is indult a légitársaság ellen.

Drágulhatnak a repülőjegyek a különadó miatt az easyJet szerint
Mégis ki és mire számított? Mennyire kellett kreténnek lennie odafent bárkinek is, hogy elhitte, hogy majd COVID időszak után a légitársaságok ezt benyelik? Meg extraprofit, amikor örülnek, hogy nem mentek tönkre?

A NER-t át lehetne nevezéni kertéNERek gyülekezetére.
Amolyan igazi állampárti reflexekkel dolgoznak.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
Mégis ki és mire számított? Mennyire kellett kreténnek lennie odafent bárkinek is, hogy elhitte, hogy majd COVID időszak után a légitársaságok ezt benyelik? Meg extraprofit, amikor örülnek, hogy nem mentek tönkre?

A NER-t át lehetne nevezéni kertéNERek gyülekezetére.
Amolyan igazi állampárti reflexekkel dolgoznak.


“ Hollik István, a Fidesz kommunikációs igazgatója a Telexnek adott válaszában úgy vélekedett, hogy helyes, hogy a kormány kivizsgálja ….

Emlékeztetett arra a kormánypárti politikus, hogy az "extraprofitadók" azt a célt szolgálják, hogy a háború miatt "extra nyereséget" elérő nagyvállalatokat vonja be a kormány a közteherviselésbe, ők fizessék meg a magasabb terheket, ne pedig a magyar emberek.

Nem háríthatják át a különadót

- mondta Hollik István. Kocsis Máté, a Fidesz frakcióvezetője azt nyilatkozta, hogy a Ryanair a különadó miatti közteher-emelkedését nem akarja saját maga megoldani, pedig lenne miből, az "extra nyereségének" köszönhetően, hanem az ügyfelektől akarja azt beszedni. Szerinte ez morálisan sem helyes, az pedig, hogy jogilag helyes-e, egy fogyasztóvédelmi kérdés.”


Egyéb megjegyzés: De szar meloja van a Holliknak….
 
M

molnibalage

Guest

“ Hollik István, a Fidesz kommunikációs igazgatója a Telexnek adott válaszában úgy vélekedett, hogy helyes, hogy a kormány kivizsgálja ….

Emlékeztetett arra a kormánypárti politikus, hogy az "extraprofitadók" azt a célt szolgálják, hogy a háború miatt "extra nyereséget" elérő nagyvállalatokat vonja be a kormány a közteherviselésbe, ők fizessék meg a magasabb terheket, ne pedig a magyar emberek.

Nem háríthatják át a különadót

- mondta Hollik István. Kocsis Máté, a Fidesz frakcióvezetője azt nyilatkozta, hogy a Ryanair a különadó miatti közteher-emelkedését nem akarja saját maga megoldani, pedig lenne miből, az "extra nyereségének" köszönhetően, hanem az ügyfelektől akarja azt beszedni. Szerinte ez morálisan sem helyes, az pedig, hogy jogilag helyes-e, egy fogyasztóvédelmi kérdés.”


Egyéb megjegyzés: De szar meloja van a Holliknak….
Áruld már el a világon mikor volt egy légitársaságnak extraprofitja elszálló olajárak és infláció mellett úgy, hogy volt 2 év COVID időszak?
Ehhez mennyire kell kreténnek lenni?


Látod a 2001 utáni törést is?

Na, akkor az orosz légtérzár hatása megvan az utasokra és használható útvonalakra?

Kibaszottul vicces, hogy a kibaszott kormánynak vannak vicces gondolatai a profitról. Ja, nem.
Remélem nem adóztatják meg ilyen flat tax-szal a YT és más bevételt, mert a végén még az is extraprofit.
Márt az internetadó felvetésénél is látszott mennyire fogalmatlan hülyék ezek.
Én sem vagyok közgazdász, de annyi azért leesik, ha valakire akkora plusz adót kúrnak rá, ami a jegyár 10-20%-a is lehet, akkor ott szerinted mi lesz?

Ezek az általános iskolai matekból is fel vannak mentve.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Áruld már el a világon mikor volt egy légitársaságnak extraprofitja elszálló olajárak és infláció mellett úgy, hogy volt 2 év COVID időszak?
Ehhez mennyire kell kreténnek lenni?


Látod a 2001 utáni törést is?

Na, akkor az orosz légtérzár hatása megvan az utasokra és használható útvonalakra?

Kibaszottul vicces, hogy a kibaszott kormánynak vannak vicces gondolatai a profitról. Ja, nem.
Remélem nem adóztatják meg ilyen flat tax-szal a YT és más bevételt, mert a végén még az is extraprofit.
Márt az internetadó felvetésénél is látszott mennyire fogalmatlan hülyék ezek.
Én sem vagyok közgazdász, de annyi azért leesik, ha valakire akkora plusz adót kúrnak rá, ami a jegyár 10-20%-a is lehet, akkor ott szerinted mi lesz?

Ezek az általános iskolai matekból is fel vannak mentve.
Már megint a fejeden pattogsz kidagadt erekkel.
Csak nem látod, hogy mi van a háttérben.
Egyrészt a cégek profitját real time látja a NAV. Online számlázás miatt mind a bejövő, mind a kimenő számlákat ismerik.
Egy analitika kérdése az egész.
Másrészt a Covid miatti veszteségek nagy része le lett írva. Jelenleg egy intenzív forgalmi gyarapodásban van minden ilyen vállalat. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a Covid miatt a géppark, és a nem rentábilis viszonylatok is ki lettek írtva, simán eredményezhet egy egészen profitábilis működést.

Másik aspektus:
Ha a cégeket lekapják a tíz körmükről (márpedig le fogják az áthárítás miatt), akkor valahol költséget kell majd csökkenteniük.
Kivel fognak elkezdeni alkudozni?
Igen, a Budapest Airporttal, hogy csökkentse a kiszolgálási költségeket, vagy megszüntetik a járatokat.
Ezzel viszont romolni fog a BA eredménye. Ez elég jól fog jönni, ha tovább folyik a kampány a BA megvételére.
Ebbe még az is benne van, hogy a híresen etikus Ryanair-t végső soron kipaterolják a magyar piacról.
Szerinted a Wizz miért kussol?
Ki fogja a megnövekedett forgalmat elvinni?
Arra, hogy a Ryanair áthárítja a költségeket, nagyjából felhőkarcolót lehetett volna építeni.
Tehát vegyél egy popcorn-t, és úgy figyeld az eseményeket!
Ha Váradinak van annyi esze, hogy nem 10 eurót hárít át, hanem csak 5-6-ot (és ezt nem úgy kommunikálja, hogy "gec1 magyar állam"), akkor fél éven belül az ölébe fog hullani a Ryanair forgalmának jelentős része.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
Egyrészt a cégek profitját real time látja a NAV. Online számlázás miatt mind a bejövő, mind a kimenő számlákat ismerik.
Na….
Azért olyat már ne állítsunk a Ryanair kapcsán, h a vállalati ASAP-ját real time látja a NAV….!
Mert ugye a profitabilitást megállapításához egy nemzetközi cég esetében az kellene. S a real time úgy se igazán értelmezhető. Mert pénzügyileg a “forecastálás” havi szinten zajlik(havi zárás) egy tőzsdére bevezetett cégnél…
Technikai, pénzügyi és jogi értelemben sem értelmezhető az állítás.

Szóval max. a magyarországi számlákra van rátekintés.

A NAV online rendszerre leginkább arra alkalmas, h a hazai kkv méretű cégeket csesztesse.

“Másik aspektus” kitétel után folytatódó rész állításai szvsz is teljesen valószínűnek tekinthetők.
 
M

molnibalage

Guest
Már megint a fejeden pattogsz kidagadt erekkel.
Csak nem látod, hogy mi van a háttérben.
Egyrészt a cégek profitját real time látja a NAV.
Ez kérlek vezessed le, hogy miből látja?
Online számlázás miatt mind a bejövő, mind a kimenő számlákat ismerik.
Mert nemzetközi cégek esetén a külföldi teljesítményt pl. nem látja.
Egy analitika kérdése az egész.
Ja értem, de mégis van mindenféle ÁFA és egyéb csalás is. Pedig hát csak analitika az egész...
Másrészt a Covid miatti veszteségek nagy része le lett írva. Jelenleg egy intenzív forgalmi gyarapodásban van minden ilyen vállalat. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a Covid miatt a géppark, és a nem rentábilis viszonylatok is ki lettek írtva, simán eredményezhet egy egészen profitábilis működést.
A tárolásért is fizetni kellett, aztán a forgalomba visszahelyezésért is.
Aztán a slotok miatt üresen is jártak gépek.
Másik aspektus:
Ha a cégeket lekapják a tíz körmükről (márpedig le fogják az áthárítás miatt), akkor valahol költséget kell majd csökkenteniük.
Kivel fognak elkezdeni alkudozni?
Igen, a Budapest Airporttal, hogy csökkentse a kiszolgálási költségeket, vagy megszüntetik a járatokat.
Ezzel viszont romolni fog a BA eredménye. Ez elég jól fog jönni, ha tovább folyik a kampány a BA megvételére.
Ebbe még az is benne van, hogy a híresen etikus Ryanair-t végső soron kipaterolják a magyar piacról.
Szerinted a Wizz miért kussol?
A Wizz is áremelésre készül. Másegyéb?
Ki fogja a megnövekedett forgalmat elvinni?
Arra, hogy a Ryanair áthárítja a költségeket, nagyjából felhőkarcolót lehetett volna építeni.
Tehát vegyél egy popcorn-t, és úgy figyeld az eseményeket!
Ha Váradinak van annyi esze, hogy nem 10 eurót hárít át, hanem csak 5-6-ot (és ezt nem úgy kommunikálja, hogy "gec1 magyar állam"), akkor fél éven belül az ölébe fog hullani a Ryanair forgalmának jelentős része.
Tehát cukorfalat vagy, akkor mégis csak mi fogjuk megfizetni ezt az egészet.
Te magad írod le. De ezek szerint a mi kutyánk kölke az más, egyenlőbb az egyenlőbb közt, mert kevesebbet hárít át?
Ezért OK?

Ez ám a piacgazdaság baszod...
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Ezt az extraprofit dolgot sosem értettem. Ha valamiben jó vagyok, nem fogom gombokért csinálni, hanem megkérem az árát. Ha a piacon van szereplő, aki ezt elfogadja, akkor ez számomra OK.

Mindenki arra gyúr, hogy az elérhető legmagasabb árréssel tudjon valamit eladni.

Amúgy mit gondolnak páran, egy olajfinomítóban nincs mit karbantartani!? Egy olajfinomító nem más, mint egy folyamatos építkezés, már az átadást követő napon.

Felment mindennek az ára, munkadíj, alapanyag, plusz bármilyen leállás így még nagyobb kiesést jelent. Vannak olyan berendezések, ahol egy nap kiesés úgy indul, hogy 10 millió € és akkor még a reaktor teteje nincs kinyitva.

Az alapanyagokat vagy dollárért vagy euróért szerzed be, a forint ezekkel szemben meg elég rendesen lement. 1 milliárd forint ma 2,5 millió €. Egy nagyprojektben 2,5 millió € aprópénz.

A MOL rengeteg kritikus berendezést üzemeltet, több helyen. Elvonsz nagy dirdurral 50 milliárd forintot, az 100 millió €, ami nagyjából 2 éves állagmegóvás egy ekkora kaliberű cégnél. Aztán ott van még a katalizátorok meg egyéb nyalánkságoknak a költsége.

Tényleg megéri!? Ugyanez igaz a légi közlekedésben. Minden alapanyagnak felment az ára, kerozin, anyagvizsgálat, szakemberek, stb.

Ezt egy ritka nagy hülyeségnek tartom. Ez csak egy sebtapasz egy végtag amputáció esetén, viszont a potenciális rizikó és annak a hatása sokkal nagyobb.

Jelenleg ugyanez a beszélgetés megy Németországban, itt is kezdik az extraprofitos hülyeségeket
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Ez kérlek vezessed le, hogy miből látja?
Ha magyar áfát fizetsz, akkor magyar számlát kell kiállítanod. Azt meg látja a NAV
Ja értem, de mégis van mindenféle ÁFA és egyéb csalás is. Pedig hát csak analitika az egész...
Tudod mi az a számlaanalitika?
Nem nagyon érted ezt a céges számlázós dolgot...
Ugye nem akarod nekem egy platformra tenni a légitársaságokat a fiktív számlázással? :rolleyes:
A tárolásért is fizetni kellett, aztán a forgalomba visszahelyezésért is.
Aztán a slotok miatt üresen is jártak gépek.
Ezek mind már leírt veszteségek. A cash flowt befojásolják, de az államot miért érdekelje?

A Wizz is áremelésre készül. Másegyéb?

Tehát cukorfalat vagy, akkor mégis csak mi fogjuk megfizetni ezt az egészet.
Te magad írod le. De ezek szerint a mi kutyánk kölke az más, egyenlőbb az egyenlőbb közt, mert kevesebbet hárít át?
Ezért OK?

Ez ám a piacgazdaság baszod...
Minden piacgazdaságban meg vannak az állami stiklik lehetősége.
Lásd még lobbizás intézménye az amerikai jogrendben.
Persze, hogy részben az adófizetők fogják kifizetni, de a hangsúly a RÉSZBEN-en van.
Szerinted a német 100Mrd EUR -s védelmi alapot ki fogja kifizetni?
Ezért írtam, hogyha stikában emeli az árakat, és nem fillérre azonos mennyiséget hárít át, pláne nem dicsekszik vele, akkor az állam szemet huny a dolog felett.
Így történt a korábbi különadók kapcsan is.
A Ryanairnél nem csak az volt borítékolható, hogy a medencébe hugyozik, de az is, hogy mindezt ordítva-integetve teszi, és az ugródeszkáról!
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Ezt az extraprofit dolgot sosem értettem. Ha valamiben jó vagyok, nem fogom gombokért csinálni, hanem megkérem az árát. Ha a piacon van szereplő, aki ezt elfogadja, akkor ez számomra OK.

Mindenki arra gyúr, hogy az elérhető legmagasabb árréssel tudjon valamit eladni.

Amúgy mit gondolnak páran, egy olajfinomítóban nincs mit karbantartani!? Egy olajfinomító nem más, mint egy folyamatos építkezés, már az átadást követő napon.

Felment mindennek az ára, munkadíj, alapanyag, plusz bármilyen leállás így még nagyobb kiesést jelent. Vannak olyan berendezések, ahol egy nap kiesés úgy indul, hogy 10 millió € és akkor még a reaktor teteje nincs kinyitva.

Az alapanyagokat vagy dollárért vagy euróért szerzed be, a forint ezekkel szemben meg elég rendesen lement. 1 milliárd forint ma 2,5 millió €. Egy nagyprojektben 2,5 millió € aprópénz.

A MOL rengeteg kritikus berendezést üzemeltet, több helyen. Elvonsz nagy dirdurral 50 milliárd forintot, az 100 millió €, ami nagyjából 2 éves állagmegóvás egy ekkora kaliberű cégnél. Aztán ott van még a katalizátorok meg egyéb nyalánkságoknak a költsége.

Tényleg megéri!? Ugyanez igaz a légi közlekedésben. Minden alapanyagnak felment az ára, kerozin, anyagvizsgálat, szakemberek, stb.

Ezt egy ritka nagy hülyeségnek tartom. Ez csak egy sebtapasz egy végtag amputáció esetén, viszont a potenciális rizikó és annak a hatása sokkal nagyobb.

Jelenleg ugyanez a beszélgetés megy Németországban, itt is kezdik az extraprofitos hülyeségeket
Elfelejted, hogy ezek a cégek alaposan támogatva is voltak/vannak.
A Wizz pl. szépen volt dotálva a Covid alatt is.
Az extraprofit elég könnyen számonkérhető.
Ha 2-3-4 éves átlagban X Mrd. a hasznuk, és most meg 3X, akkor lehez némi szolidaritást várni a gazdasági szereplőtöl.
A költségek persze végül állampolgári szinten fognak lecsapódni, de esetleg nem 100%-ban (egy éves beszámolóban simán indokolható a különadókkal a gyengébb eredmény), meg nem egy összegben.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Nber

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
Ez mind nagyon szép.
CSAK “extraprofit” adót jelen esetben “fejpénz” formájában róttak ki… ott mi az adóalap? A megvett jegy…
Más esetben egyszerűen a forgalom után adóznak tehát a forgalom az adóalap…nonszensz.
Ebben hol jelenik meg a nyereség az “extraprofit”?