A pénz világa

A légitársaságok adójának időzítése meg magyarázata elég rosszul sikerült. Azt állították h nem fogják áthárítani a cégek... nem a túrót és ezt mindenki tudta előre, ők is. Máshol is áthárítják, az UK indulású jegyek ezért is sokkal drágábbak pl. Simán belekamuznak a saját választóik arcába is, azokat meg ez nem is zavarja.
És kikre hárítja át? Arra, akinek van pénze repülni. Az ország jelentős részének vagy pénze*, vagy igénye nincs repülgetni. Itthon kell nyaralni, akinek ez annyira pénztárca kérdése. A külföldi munkavállaló hazánk fiait, meg úgy sem érinti, hisz ott olyan jó a fizetés, hogy észre sem veszik -aszongyák.
Amúgy se egy környezetbarát dolog repülgetni. Megmondta a Puzsér is, hogy egy tonna kerozint fogyaszt másodpercenként az Airbus hajtóműve.

:)

*Állítólag akkora csóróság van egyesek szerint, meg éhenhalás szélén tántorog az ország nagy része megint egyesek szerint.
 
És kikre hárítja át? Arra, akinek van pénze repülni. Az ország jelentős részének vagy pénze*, vagy igénye nincs repülgetni. Itthon kell nyaralni, akinek ez annyira pénztárca kérdése. A külföldi munkavállaló hazánk fiait, meg úgy sem érinti, hisz ott olyan jó a fizetés, hogy észre sem veszik -aszongyák.
Amúgy se egy környezetbarát dolog repülgetni. Megmondta a Puzsér is, hogy egy tonna kerozint fogyaszt másodpercenként az Airbus hajtóműve.

:)

*Állítólag akkora csóróság van egyesek szerint, meg éhenhalás szélén tántorog az ország nagy része megint egyesek szerint.

Hát a választás előtti sikerpropaganda után elég nagy a kontraszt!
3 hónap alatt. Azért ez nem semmi!
 
"A kormány által a légitársaságokra kivetett extraprofitadó helyes és időszerű döntés volt. Azt már megszokhattuk, hogy az ilyen helyzetekben különösen a diszkont-légitársaságok fenyegetőznek. Hol járatritkítással, hol a bázisokra szétosztott repülőgépek számának csökkentésével vagy a bázis bezárásával – jelentette ki a Magyar Nemzetnek a Wizz Air és a Malév GH egykori földi kiszolgáló partnere, a Budport Handling befektetője, Galgóczy Ferenc annak kapcsán, hogy pünkösdkor megjelent a légitársaságokra is kivetett extraprofitadóról szóló kormányrendelet. [...] A dömpingáron, vagyis az öt-tízezer forintért értékesített repülőjegyekre további extraadót is észszerű lenne kivetni, mert ez az agresszív árpolitika egyébként is rendkívül káros a versenypiac szempontjából " https://magyarnemzet.hu/gazdasag/2022/06/idoszeru-a-legitarsasagok-kulonadoja

"Németországban például az út hosszának függvényében 7,46 és 41,97 euró közötti összeget kell megfizetni minden utas után. Az adót a repülőgép-társaság vagy közvetlenül rója le az államnak, vagy úgynevezett adóképviselőn, vagyis egy erre létrehozott szervezeten keresztül.

Svédországban 6,1 és 40,6 eurónak megfelelő korona közé esik az utasonként fizetendő összeg. Kivételt mások mellett a két év alatti gyermekek jelentenek. A svéd állam közvetlen adóbefizetést vár.

Hollandiában egyösszegű adó van életben, ami az út hosszától függetlenül 7,95 euró. Az adót a légitársaság rója le vagy a repülőtéri kiszolgálón keresztül, vagy közvetlenül a repülőtérnek, és ezek a szereplők továbbítják a summát a központi költségvetéshez.

Franciaországban repülőtereként eltérő összegű adót szednek be, a tétel 5,7 és 14 euró között mozog. Az adót a járat üzemeltetője közvetlenül fizeti be az államkasszának, azaz rendelkezni kell helyi adószámmal." https://magyarnemzet.hu/gazdasag/2022/05/legitarsasag-ado-nyugat-europat-koveti-a-kormany

Ausztriában két indulási adó van: a 350 kilométernél rövidebb utak esetében harminc euró a mérték, az összes többi járaton 12 euró. A közterhet a repülőgép-társaság megfizetheti közvetlenül, de itt is lehetőség van képviselőt beiktatni.
 
És kikre hárítja át? Arra, akinek van pénze repülni. Az ország jelentős részének vagy pénze*, vagy igénye nincs repülgetni.
Ezt a külföldi utasok is kifizetik, sőt ennek az extra bevételnek a nagy részét tőlük szedik be. A katasztrofálisan gyenge forint miatt úgyis egyre olcsóbb számukra a magyarországi turistáskodás, ki bírják fizetni. Igaz, hogy veszteségesek voltak a Covid alatt, de most nagyon megugrott a forgalom. Továbbá, az csak előny az államnak, ha kevesebb magyar megy külföldre nyaralni (de szerintem ennek nem lesz számottevő hatása, eddig is a tehetősebb réteg utazgatott). Ugyanakkor, jól lehet kommunikálni a falusi nyugdíjasoknak: az fizet, aki "gazdag", és megteheti, hogy utazgasson, nem a kisemberrel fizettetik ki.
A mostani megszorítások közül talán csak ez és a MOL-ra kivetett extra adó a vállalható és korrekt szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
Hát a választás előtti sikerpropaganda után elég nagy a kontraszt!
3 hónap alatt. Azért ez nem semmi!
Hát, ha valaki nem tudja megkülönbözetetni, hogy 'az ország jobban teljesít, több a befektetett tőke és kevesebb a munkanélküli, mint belátható időtávlaton belül bármikor' és a 'minden tökéletes, tejjel-mézzel folyó kánaán van' értelmét az "Magyarország jobban teljesít" szlogen mögött, ott valami gáz van, de nem az üzenetben.
Meg valaki gondolta, hogy majd ha szankciózgatunk orrba-szájba, meggondolatlanul; az majd nagyon jót tesz az európai gazdaságnak? Pláne így, egy koronavírusos időszak után.
Én azt csodálom, hogy itthon a migrációs válság, a koronavírus, a lassan évtizede kezdődő orosz szankciózás, a EU-s ideológiavezérelt gazdaságszervezés mellett ennyit el lehetett érni. És marhára nem mondom, hogy minden szép, minden jó és hibátlan.
 
Ezt a külföldi utasok is kifizetik, sőt ennek az extra bevételnek a nagy részét tőlük szedik be. A katasztrofálisan gyenge forint miatt úgyis egyre olcsóbb számukra a magyarországi turistáskodás, ki bírják fizetni. Igaz, hogy veszteségesek voltak a Covid alatt, de most nagyon megugrott a forgalom. Továbbá, az csak előny az államnak, ha kevesebb magyar megy külföldre nyaralni (de szerintem ennek nem lesz számottevő hatása, eddig is a tehetősebb réteg utazgatott). Ugyanakkor, jól lehet kommunikálni a falusi nyugdíjasoknak: az fizet, aki "gazdag", és megteheti, hogy utazgasson, nem a kisemberrel fizettetik ki.
A mostani megszorítások közül talán csak ez és a MOL-ra kivetett extra adó a vállalható és korrekt szerintem.
Azt hiszem, hogy 2019-hez képest háromszorosa a hazai jegyvásárlás és kétszeres a Magyarországra történő jegyvásárlás.
 
Önmagában nem a légitársaságok, vagy maga a Ryanair megadóztatása a gond, még csak nem is annyira az a gondolat, hogy a cégekre gyakorlatilag progresszív adót rónak ki.
Az viszont elég furcsán hangzik, ha az állítólagos szakértő a vírus miatt egyik legnagyobb veszteséget szenvedett ágazat, jól dokumentáltan veszteséges cégeit akarja olyan azok nyereségessége miatt adóztatni.
Akkor nagyjából az adó kivétésében egyetértünk. Az hogy a politikai indok csak lózung, az nem minősíti Nagy Márton hozzáértését. De mint miniszter van okyan politikai bullshit, amit fel kell büfögnie.

Másrészt aki és ez nem neked, veszteséges légitársaságokért aggódik, jelzem nem kell. Az adó nagy része rohadt a könnyen továbbhárítható, csak a Ryanair túl nagy mellénnyel tette, ezert kap egy fogyasztóvédelmit. Kisebb részét nyelik be a verseny miatt. De egy olyan, nagyrészt külföldi réteget terhel, aki lazán elbírja. De ha vkinek ez akadály, irány Pozsony, Bécs stb..
 
A légitársaságok adójának időzítése meg magyarázata elég rosszul sikerült. Azt állították h nem fogják áthárítani a cégek... nem a túrót és ezt mindenki tudta előre, ők is. Máshol is áthárítják, az UK indulású jegyek ezért is sokkal drágábbak pl. Simán belekamuznak a saját választóik arcába is, azokat meg ez nem is zavarja.
Ez az egész különadósdi sajnos elég populista intézkedés, ami hosszabb távon megbosszulhatja magát, amikor új befektetésekért versenyez majd az ország a többi kiszámíthatóbb adózású országgal.

De abban is lehet igazság amit írsz, ez a nagy Brüsszel ellenes háború a sok szétlopott EU támogatás, intézményesült korrupció miatt meg úgy általában a folyamatos széllel szembe pisilés se segít valszeg a forintnak.
Korrupció stb. Ez valóban intézményesült, a legprofibb módon Brüsszelben. Lásd a vakcinabeszerzést, annak titkosítását (a magyar szerződés nyilvanos), az Unios biztis családjának gxors meggazdagodása.
 
Hát, ha valaki nem tudja megkülönbözetetni, hogy 'az ország jobban teljesít, több a befektetett tőke és kevesebb a munkanélküli, mint belátható időtávlaton belül bármikor' és a 'minden tökéletes, tejjel-mézzel folyó kánaán van' értelmét az "Magyarország jobban teljesít" szlogen mögött, ott valami gáz van, de nem az üzenetben.
Meg valaki gondolta, hogy majd ha szankciózgatunk orrba-szájba, meggondolatlanul; az majd nagyon jót tesz az európai gazdaságnak? Pláne így, egy koronavírusos időszak után.
Én azt csodálom, hogy itthon a migrációs válság, a koronavírus, a lassan évtizede kezdődő orosz szankciózás, a EU-s ideológiavezérelt gazdaságszervezés mellett ennyit el lehetett érni. És marhára nem mondom, hogy minden szép, minden jó és hibátlan.
Nem tűnik fel hogy folyamatos feleles van...?

Az ország Eü kiadása mar lassan. 50% magán, mert a rendszer nem lát el. Mi a faszra fizetek tb-t...?

A közművek egyre gatyasodnak, mert nincs pénz karbantartásra. A csőtörés gyakorisága egesz érdekes lepteket mutat.

A rezsicsökkentés adóból megy, tőkeemelés az állami cégbe... De új erőmű sehol

Rendőr lassan sehol

Tanár lassan sehol

Háziorvos sok helyen sehol

Infláció egekben.

400+ os euró

Mindenféle extra adó, amit a userre tolnak, hiba mond mast a rofi miniszter es az összes ner hibbant. Ez bizony adóemelés. A 27% áfa mellett...

Egyre többet adozom ed looooofaszt kapok érte, egyre növekvő mértékben
 
Nem tűnik fel hogy folyamatos feleles van...?

Az ország Eü kiadása mar lassan. 50% magán, mert a rendszer nem lát el. Mi a faszra fizetek tb-t...?

A közművek egyre gatyasodnak, mert nincs pénz karbantartásra. A csőtörés gyakorisága egesz érdekes lepteket mutat.

A rezsicsökkentés adóból megy, tőkeemelés az állami cégbe... De új erőmű sehol

Rendőr lassan sehol

Tanár lassan sehol

Háziorvos sok helyen sehol

Infláció egekben.

400+ os euró

Mindenféle extra adó, amit a userre tolnak, hiba mond mast a rofi miniszter es az összes ner hibbant. Ez bizony adóemelés. A 27% áfa mellett...

Egyre többet adozom ed looooofaszt kapok érte, egyre növekvő mértékben
Milyen szar lehet neked ilyen szar országba ilyen pesszimistán , depressziósan élned ! Én a legtöbb Magyar honfitársammal meg lubickolunk és élünk mint hal a vízbe akarom mondani csodás Magyar hazánkba ! És várjuk , hogy Viktor neve elé mikor írhatjuk ki I. !
 
Milyen szar lehet neked ilyen szar országba ilyen pesszimistán , depressziósan élned ! Én a legtöbb Magyar honfitársammal meg lubickolunk és élünk mint hal a vízbe akarom mondani csodás Magyar hazánkba ! És várjuk , hogy Viktor neve elé mikor írhatjuk ki I. !
Ezek szerint téged nem zavar, hogy lehúz az állam... Vagy te haszonélvezője vagy..
 
Korrupció stb. Ez valóban intézményesült, a legprofibb módon Brüsszelben. Lásd a vakcinabeszerzést, annak titkosítását (a magyar szerződés nyilvanos), az Unios biztis családjának gxors meggazdagodása.
Nyilvános szerződés?
A lélegeztetőgép biznisz pl. baromira nem akaródzik az lenni!
Tudom, a Transparency International a Sorosnak dolgozik!

 
Ezek szerint téged nem zavar, hogy lehúz az állam... Vagy te haszonélvezője vagy..
Molni te nagyonmérnökként hogy tudsz ennyit nyavajogni, hogy milyen szar az életed? Ennyire nem tudod menedzselni magad, hogy minimálbéren vagy tartva vagy mi? S ha már lehúzás, téged nem zarvar, hogy milyen pofátlanúl lehúz az EU?
 
HUF

Sztem több oka van hogy gyengül, köztük Orbán is.

1. Putyin.
Ez a háború a Covid után kellett mint kismókusnak az erdőtűz. Persze behúzta az USA, de ezzel a háborúval kiszolgálta az USA stratégiai céljait. Megszűnik Europa és Oroszország közt a mindkét fél számára előnyös gazdasagi kapcsolat. Ráadásul hosszú évtizedekre egy befagyott ukrán - orosz konfliktus lesz a nyakunkon. Bár még ott sem tartunk, marmint hogy befagyjon.....
A lényeg februárban azonnal és azóta fokozatosan bezuhant a forint., kivonták a tőkét a keleti piacokról, az emelkedő kamatok miatt drágul az ország finanszírozhatósága.


2. Brüsszel
Sikerült ezt az Uniónak megfejelni egy mind Oroszországra, mind az Unió rendkívül káros szankciós politikával. Ráadásul Brüsszel szankciói az Uniót jobban sújtják mint a ruszkikat. Bónuszként a keleti Oroszországtól jobban függő tagállamokat még jobban mint a Nyugatiakat, pl. Portugalia. Sikerült Brüsszelben a mi f×××unkkal verni a csalánt.


2 Brüsszel 2.
Politikai zsarolásra használt Uniós támogatások Lengyelország és Magyarország ellen. A közös hitelt felvehettük, az Uniós befizetéseket utaljuk, de a törvényesen nekünk járó kifizetéseket hatalmi poziból, részben jogtalanul, blokkolják. Egyszerűen pénzügyi zsaroláson keresztül akarják eldönteni a magyar belpolt.....

4. Orbán
A választások megnyerése érdekében elengedte tőle szokatlanul a gyeplőt. Ami önmagában nem lett volna gond, de a kitört orosz-ukran után már komoly gond lett.

4.Orbán 2.
Strategiaiag hibát követett el, amikor úgy hagyta magát a Néppártból kizáratni, hogy nem volt alternatív pártcsaládja. Ezt akkor kellett volna megcsinálni, amikor USA - Trump, Lengyelország - Kaczynski, Ausztria - Strache alkancellár, Olaszország - Sakvini belügyminiszter. Ennek egyenes következménye lett, hogy politikai ellenerő hiányában az Unio visszatartja a pénzeket.
 
HUF

Sztem több oka van hogy gyengül, köztük Orbán is.

1. Putyin.
Ez a háború a Covid után kellett mint kismókusnak az erdőtűz. Persze behúzta az USA, de ezzel a háborúval kiszolgálta az USA stratégiai céljait. Megszűnik Europa és Oroszország közt a mindkét fél számára előnyös gazdasagi kapcsolat. Ráadásul hosszú évtizedekre egy befagyott ukrán - orosz konfliktus lesz a nyakunkon. Bár még ott sem tartunk, marmint hogy befagyjon.....
A lényeg februárban azonnal és azóta fokozatosan bezuhant a forint., kivonták a tőkét a keleti piacokról, az emelkedő kamatok miatt drágul az ország finanszírozhatósága.


2. Brüsszel
Sikerült ezt az Uniónak megfejelni egy mind Oroszországra, mind az Unió rendkívül káros szankciós politikával. Ráadásul Brüsszel szankciói az Uniót jobban sújtják mint a ruszkikat. Bónuszként a keleti Oroszországtól jobban függő tagállamokat még jobban mint a Nyugatiakat, pl. Portugalia. Sikerült Brüsszelben a mi f×××unkkal verni a csalánt.


2 Brüsszel 2.
Politikai zsarolásra használt Uniós támogatások Lengyelország és Magyarország ellen. A közös hitelt felvehettük, az Uniós befizetéseket utaljuk, de a törvényesen nekünk járó kifizetéseket hatalmi poziból, részben jogtalanul, blokkolják. Egyszerűen pénzügyi zsaroláson keresztül akarják eldönteni a magyar belpolt.....

4. Orbán
A választások megnyerése érdekében elengedte tőle szokatlanul a gyeplőt. Ami önmagában nem lett volna gond, de a kitört orosz-ukran után már komoly gond lett.

4.Orbán 2.
Strategiaiag hibát követett el, amikor úgy hagyta magát a Néppártból kizáratni, hogy nem volt alternatív pártcsaládja. Ezt akkor kellett volna megcsinálni, amikor USA - Trump, Lengyelország - Kaczynski, Ausztria - Strache alkancellár, Olaszország - Sakvini belügyminiszter. Ennek egyenes következménye lett, hogy politikai ellenerő hiányában az Unio visszatartja a pénzeket.
5, direkt támadja a DS.

Orbán ott hibázott, hogy nem vétózott mindent, amíg nem kapjuk meg a pézünket.
 
Molni te nagyonmérnökként hogy tudsz ennyit nyavajogni, hogy milyen szar az életed? Ennyire nem tudod menedzselni magad, hogy minimálbéren vagy tartva vagy mi? S ha már lehúzás, téged nem zarvar, hogy milyen pofátlanúl lehúz az EU?
Tudod, a lényeget nem érted. Akkor is bosszantó a lehuzas, ha sokat keresel magyar atlagszemmel.
Kérlek mondd, az eu hol hut le?
 
  • Tetszik
Reactions: Yoda
"A kormány által a légitársaságokra kivetett extraprofitadó helyes és időszerű döntés volt. Azt már megszokhattuk, hogy az ilyen helyzetekben különösen a diszkont-légitársaságok fenyegetőznek. Hol járatritkítással, hol a bázisokra szétosztott repülőgépek számának csökkentésével vagy a bázis bezárásával – jelentette ki a Magyar Nemzetnek a Wizz Air és a Malév GH egykori földi kiszolgáló partnere, a Budport Handling befektetője, Galgóczy Ferenc annak kapcsán, hogy pünkösdkor megjelent a légitársaságokra is kivetett extraprofitadóról szóló kormányrendelet. [...] A dömpingáron, vagyis az öt-tízezer forintért értékesített repülőjegyekre további extraadót is észszerű lenne kivetni, mert ez az agresszív árpolitika egyébként is rendkívül káros a versenypiac szempontjából " https://magyarnemzet.hu/gazdasag/2022/06/idoszeru-a-legitarsasagok-kulonadoja

"Németországban például az út hosszának függvényében 7,46 és 41,97 euró közötti összeget kell megfizetni minden utas után. Az adót a repülőgép-társaság vagy közvetlenül rója le az államnak, vagy úgynevezett adóképviselőn, vagyis egy erre létrehozott szervezeten keresztül.

Svédországban 6,1 és 40,6 eurónak megfelelő korona közé esik az utasonként fizetendő összeg. Kivételt mások mellett a két év alatti gyermekek jelentenek. A svéd állam közvetlen adóbefizetést vár.

Hollandiában egyösszegű adó van életben, ami az út hosszától függetlenül 7,95 euró. Az adót a légitársaság rója le vagy a repülőtéri kiszolgálón keresztül, vagy közvetlenül a repülőtérnek, és ezek a szereplők továbbítják a summát a központi költségvetéshez.

Franciaországban repülőtereként eltérő összegű adót szednek be, a tétel 5,7 és 14 euró között mozog. Az adót a járat üzemeltetője közvetlenül fizeti be az államkasszának, azaz rendelkezni kell helyi adószámmal." https://magyarnemzet.hu/gazdasag/2022/05/legitarsasag-ado-nyugat-europat-koveti-a-kormany

Ausztriában két indulási adó van: a 350 kilométernél rövidebb utak esetében harminc euró a mérték, az összes többi járaton 12 euró. A közterhet a repülőgép-társaság megfizetheti közvetlenül, de itt is lehetőség van képviselőt beiktatni.
Tipikus fidesz-kdnp-s terelés.
Csókolom a média törvényt úgy hozták össze hogy kb. 10 európai ország legszemetebb a témát érintő jogszabályát hozták össze egy törvénybe majd azt mondták gond ez a mondat? tessék norvégiától vettük. ez nem tetszik ez meg spanyolból van stb.
így be is kussoltak a nyugatiak. az hogy van olyan hogy általánosságban nézünk valamit mi volt mi lett stb. az már nyugaton nem megy.
Itt van ez is.
Mi volt a helyzet 5 hete a polgári repülés piacán Magyarországon?
Mi most?
Szigorítás drágítás volt a fidesz kdnp frakció szövetség miatt?
Igen.
Hogy jön ehhez hogy x éve fansziáknál mi a helyzet?
 
HUF

Sztem több oka van hogy gyengül, köztük Orbán is.

1. Putyin.
Ez a háború a Covid után kellett mint kismókusnak az erdőtűz. Persze behúzta az USA, de ezzel a háborúval kiszolgálta az USA stratégiai céljait. Megszűnik Europa és Oroszország közt a mindkét fél számára előnyös gazdasagi kapcsolat. Ráadásul hosszú évtizedekre egy befagyott ukrán - orosz konfliktus lesz a nyakunkon. Bár még ott sem tartunk, marmint hogy befagyjon.....
A lényeg februárban azonnal és azóta fokozatosan bezuhant a forint., kivonták a tőkét a keleti piacokról, az emelkedő kamatok miatt drágul az ország finanszírozhatósága.


2. Brüsszel
Sikerült ezt az Uniónak megfejelni egy mind Oroszországra, mind az Unió rendkívül káros szankciós politikával. Ráadásul Brüsszel szankciói az Uniót jobban sújtják mint a ruszkikat. Bónuszként a keleti Oroszországtól jobban függő tagállamokat még jobban mint a Nyugatiakat, pl. Portugalia. Sikerült Brüsszelben a mi f×××unkkal verni a csalánt.


2 Brüsszel 2.
Politikai zsarolásra használt Uniós támogatások Lengyelország és Magyarország ellen. A közös hitelt felvehettük, az Uniós befizetéseket utaljuk, de a törvényesen nekünk járó kifizetéseket hatalmi poziból, részben jogtalanul, blokkolják. Egyszerűen pénzügyi zsaroláson keresztül akarják eldönteni a magyar belpolt.....

4. Orbán
A választások megnyerése érdekében elengedte tőle szokatlanul a gyeplőt. Ami önmagában nem lett volna gond, de a kitört orosz-ukran után már komoly gond lett.

4.Orbán 2.
Strategiaiag hibát követett el, amikor úgy hagyta magát a Néppártból kizáratni, hogy nem volt alternatív pártcsaládja. Ezt akkor kellett volna megcsinálni, amikor USA - Trump, Lengyelország - Kaczynski, Ausztria - Strache alkancellár, Olaszország - Sakvini belügyminiszter. Ennek egyenes következménye lett, hogy politikai ellenerő hiányában az Unio visszatartja a pénzeket.
Kihagyta
Gyurcsányt
Sorost
Széll Bernadettet
Mesterházy Attilát
Karácsony Gergelyt
+
hogy le akarják bontani a szögesdrót határkerítést.