Lemaradtál róla, Borsod a magyar Monaco lett az elmúlt évekbenEzek szerint téged nem zavar, hogy lehúz az állam... Vagy te haszonélvezője vagy..
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Lemaradtál róla, Borsod a magyar Monaco lett az elmúlt évekbenEzek szerint téged nem zavar, hogy lehúz az állam... Vagy te haszonélvezője vagy..
Az, hogy az EÜ rendszer nem lát el, az ordas nagy 'valóságtartalmatnélkülöző' állítás. Nem tökéletes, soha nem volt az és nem lesz az.Nem tűnik fel hogy folyamatos feleles van...?
Az ország Eü kiadása mar lassan. 50% magán, mert a rendszer nem lát el. Mi a faszra fizetek tb-t...?
A közművek egyre gatyasodnak, mert nincs pénz karbantartásra. A csőtörés gyakorisága egesz érdekes lepteket mutat.
A rezsicsökkentés adóból megy, tőkeemelés az állami cégbe... De új erőmű sehol
Rendőr lassan sehol
Tanár lassan sehol
Háziorvos sok helyen sehol
Infláció egekben.
400+ os euró
Mindenféle extra adó, amit a userre tolnak, hiba mond mast a rofi miniszter es az összes ner hibbant. Ez bizony adóemelés. A 27% áfa mellett...
Egyre többet adozom ed looooofaszt kapok érte, egyre növekvő mértékben
Erre a sok bugyutasagra majd otthon válaszolok 1-2 napon belül.Az, hogy az EÜ rendszer nem lát el, az ordas nagy 'valóságtartalmatnélkülöző' állítás. Nem tökéletes, soha nem volt az és nem lesz az.
De; saját életemből is tudnék egy csomó példát mondani, amikor nagyon is ellátott és ellát. Már nem lennék itt, ha nem lenne állami egészségügy. Mert volt, mikor 1,5 hónapon belül már műtöttek szervkivétellel; vagy volt olyan gyógyszer, aminek csak egy kezelése 1 millió ft volt 10-en éve is -szerinted ki a franc tudta volna kifizetni, ha nem a nagy állami közös?
Hogy van, amiből elmegy az ember magánhoz, persze. A normálisabbja plusz szolgáltatásért megy. (Bár tudom, hogy ismerős orvoshoz ömlöttek a betegek minden piszlicsáré dologgal azért, mert magááán -aztán szarabb géppel végezte a vizsgálatot, mint az állami, és a betegek legnagyobb többségénél nem volt indokolt, hogy mondjuk egy hónap várakozás helyett csak egy-két hetet várakozzon.)
Azt meg nem is említem, hogy miket mesélnek, hogy igénybe veszik az államit (pl. pár hetes bajjal sürgősségi, vagy "piszlicsáré" megszúrta a köröm alatt a tészta -mentő és kórházi ágy, mert ki kell menni és éjszaka nem küldték haza -mentős kérdi, biztos, hogy be akar menni, bent fogják tartani -nem baj, magam vagyok, ráérek).
Igen, sajnos háziorvos valóban kevés van sok helyen; de nem tudom, hogy ez feltétlen a rossz anyagiak számlájára írható-e. Nem vagyok szakember, de szsz. úgy gondolom, hogy alapvetően a háziorvosi rendszer, rendszer szintű átalakításra szorulna kissé; illetve el tudnék képzelni ösztöndíj rendszert cserébe olyan helyen való működésért, ahol égető a hiány.
Nincs tanár? Év közben mondtam fel; két héten belül lett helyettem más, szakos tanár. Szóval mondhatjuk, hogy igaz is, meg nem is. Terület és szak függőnek mondanám inkább.
A nincs tanárt meg amúgy kitárgyaltuk, hogy többek közt miért nincs. De nyugodtan leírhatod huszonötször, nem kell megértened, hogy milyen sok oka van. Igen, a fizetés IS.
Rendőr lassan sehol... persze, van ilyen. Nem mondom, hogy nincs. Mondjuk érdekes, hogy úgy hallottam; hogy van olyan, fel sem vehet, mert adott kapitányságra nem engedélyezik. Nem ideális állapot ami van. Mondhatjuk talán, hogy nem ideális a helyzet, mint sok minden állami monolit "cégnél"; de a között, hogy nincs meg a között, hogy lehetne több azért elég tág mező van. (Nem a létszámhiányhoz tartozik, de van olyan szakmai nézőpont, hogy nem feltétlen a rendőrök létszámában kell keresni a bűnözés ellenszerét.) Bár személyesen nem is ismerek olyat, aki leszerelt volna, pedig elég sok aktív állományúval találkozom/ismerek. Ahogy hallom, ez főleg a fővárosra igaz, mint ahogy pl. a mentősök v. tűzoltók hiánya is. De már bőven a Pintér korszak előtt hiány volt BP-n rendőrből (is), de ezzel nem magyarázni akarom, hogy most miért nincs elég, de érdekes, hogy sokkal rosszabb gazdasági feltételek mellett sem volt megfelelő számú.
Bár személy szerint azt nem tudom, hogy valóban szükség lenne e több rendőrre. -De ez nem feltétlen ide tartozik.
Én úgy gondolom, hogy az adóból -kvázi mindenkori kormánytól függetlenül- egy olyan védőhálót biztosít az állam, ami az állampolgárok mindegyikének ad egy biztos védelmet, akár szociális, akár egészségügyi, akár rendvédelmi stb. területen. És lehet, hogy Te nem így gondolod, lehet, hogy -szerencsére- nem volt rá szükséged, de hidd el, hogy egy marha fontos dolog. Sajnos sokan képtelenek ezzel is élni, mert pl. csesznek elmenni időben orvoshoz, vagy beszedni a gyógyszert stb. És mind ezen mellett olyan lehetőségeket biztosít, amikkel lehet ésszel élni és segíti a családokat; még ha némely eleme, mint pl. a CSOK hatásáról lehet és kell is értelmes vitát folytatni.
De mennyi is az az adó? Valóban kifizethetetlen egy repülni szándékozó számára? Én értem, hogy egy vállalat számára nagy összeget jelenthet, de megint csak kérdem, mennyire megterhelő egy-egy utas szintjén?Tipikus fidesz-kdnp-s terelés.
Csókolom a média törvényt úgy hozták össze hogy kb. 10 európai ország legszemetebb a témát érintő jogszabályát hozták össze egy törvénybe majd azt mondták gond ez a mondat? tessék norvégiától vettük. ez nem tetszik ez meg spanyolból van stb.
így be is kussoltak a nyugatiak. az hogy van olyan hogy általánosságban nézünk valamit mi volt mi lett stb. az már nyugaton nem megy.
Itt van ez is.
Mi volt a helyzet 5 hete a polgári repülés piacán Magyarországon?
Mi most?
Szigorítás drágítás volt a fidesz kdnp frakció szövetség miatt?
Igen.
Hogy jön ehhez hogy x éve fansziáknál mi a helyzet?
Hol húz le a magyar kormány? Ott, hogy lesz amivel télen fűts, hogy élhetőbb, mint onnan keletre, hogy van autópályád? Nehogy azt hidd, hogy más országokban teljesen ingyenes az egészségügyi ellátás és ha bajod van egyből megoldják. Máshol igy ugyanúgy megdöglesz, míg az MR-re vársz vagy elmész magánba s kifizeted. A világon nincs olyan ország ahol real time mindenkit ellátnak s nincs várólista.Tudod, a lényeget nem érted. Akkor is bosszantó a lehuzas, ha sokat keresel magyar atlagszemmel.
Kérlek mondd, az eu hol hut le?
Nem kell erőlködni. Nem kell napok múlva visszatérni. Teljesen felesleges. Kérlek hagyj meg butyutaságomban, nekem így jó a magam tökéletlenségében. Én örülök annak, hogy tudom, hogy vannak tökéletlenségeim és tévedéseim, Te meg örülj annak hogy nem tudod, hogy vannak tökéletlenségeid és tévedéseid. Te azt gondolod magadról, hogy mindent tudsz és én nem akarlak ennek az ellenkezőjéről meggyőzni. Fogadjuk el így egymást. Jó?Erre a sok bugyutasagra majd otthon válaszolok 1-2 napon belül.
Nem érted a lényeget. A ner propi azt mondja, hogy nem az emberek fizetik meg. Nem a faszt nem...De mennyi is az az adó? Valóban kifizethetetlen egy repülni szándékozó számára? Én értem, hogy egy vállalat számára nagy összeget jelenthet, de megint csak kérdem, mennyire megterhelő egy-egy utas szintjén?
Azért marha érdekes, hogy aki repülni szeretne, az belerokkan 4000 illetve 10000 ft plusz költségbe. Valóban akkora probléma ez? Én ezt nem értem. És mi van, ha évek óta be akarták vezetni, mint ahogy Európában máshol is van ilyen, vagy hasonló (és itt jön ide, hogy más országban mi van, mert vannak akik csak hőbörögnek minimális összehasonlítás nélkül -és gondolom nekik lett felsorolva a "Tipikus fidesz-kdnp-s terelés"). És úgy is fel lehet fogni, hogy a "fidesz-kdnp" kivárta, még újra fellendül a légi közlekedés és nem a vírus alatt vezette be? -Ez is lehetne narratíva; de nem nálam van a minden tudás gömbje, mint, ahogy valószínűleg másnál sincs.
A szakembernek nevezett személy (ami sajnos manapság átment szitokszóba) épp azt taglalja, hogy volt rá szükség, igaz nem feltétlen a plusz beszedett adó miatt. Erről lehetne értelmesen vitatkozni, de ez a része nem megy, csak a piaci cégek egy részének a narratívájának a szajkózása -ami cég szintjén érthető, de legrosszabb értelemben vett proli stílusú szájkarate azonban egyén és átlagember szintjén teljesen érthetetlen hőbörgés jellegű véleményformálás.
Norvég alap, EU-s pénzek, sorra bukunk mindent, amit csak lehet! Sikerült megállítani Brüsszelt!Hát, ha valaki nem tudja megkülönbözetetni, hogy 'az ország jobban teljesít, több a befektetett tőke és kevesebb a munkanélküli, mint belátható időtávlaton belül bármikor' és a 'minden tökéletes, tejjel-mézzel folyó kánaán van' értelmét az "Magyarország jobban teljesít" szlogen mögött, ott valami gáz van, de nem az üzenetben.
Meg valaki gondolta, hogy majd ha szankciózgatunk orrba-szájba, meggondolatlanul; az majd nagyon jót tesz az európai gazdaságnak? Pláne így, egy koronavírusos időszak után.
Én azt csodálom, hogy itthon a migrációs válság, a koronavírus, a lassan évtizede kezdődő orosz szankciózás, a EU-s ideológiavezérelt gazdaságszervezés mellett ennyit el lehetett érni. És marhára nem mondom, hogy minden szép, minden jó és hibátlan.
EXTRAPROFIT ADÓ a neve, ennek az izének. Akkor szerinted tulajdonképpen kire is vetették ki? A repülést megfizetni tudó emberekre, az ő extraprofitukra? Mert a légitársaságokra most pont nem lehetne, és marhára más a kommunikáció!De mennyi is az az adó? Valóban kifizethetetlen egy repülni szándékozó számára? Én értem, hogy egy vállalat számára nagy összeget jelenthet, de megint csak kérdem, mennyire megterhelő egy-egy utas szintjén?
Azért marha érdekes, hogy aki repülni szeretne, az belerokkan 4000 illetve 10000 ft plusz költségbe. Valóban akkora probléma ez? Én ezt nem értem. És mi van, ha évek óta be akarták vezetni, mint ahogy Európában máshol is van ilyen, vagy hasonló (és itt jön ide, hogy más országban mi van, mert vannak akik csak hőbörögnek minimális összehasonlítás nélkül -és gondolom nekik lett felsorolva a "Tipikus fidesz-kdnp-s terelés"). És úgy is fel lehet fogni, hogy a "fidesz-kdnp" kivárta, még újra fellendül a légi közlekedés és nem a vírus alatt vezette be? -Ez is lehetne narratíva; de nem nálam van a minden tudás gömbje, mint, ahogy valószínűleg másnál sincs.
A szakembernek nevezett személy (ami sajnos manapság átment szitokszóba) épp azt taglalja, hogy volt rá szükség, igaz nem feltétlen a plusz beszedett adó miatt. Erről lehetne értelmesen vitatkozni, de ez a része nem megy, csak a piaci cégek egy részének a narratívájának a szajkózása -ami cég szintjén érthető, de legrosszabb értelemben vett proli stílusú szájkarate azonban egyén és átlagember szintjén teljesen érthetetlen hőbörgés jellegű véleményformálás.
Nem vagyok narancs ködben.a narancs ködön keresztül nem látod!
A magyar választók sokadszori akaratát az erő politikájával akarják felül írni. Ez jól látszik, hisz mondva csinált és megfoghatatlan jelentésekre, meg okokra hivatkoznak. Mert még ha valós oka lenne, akkor megérteném. Én ezt zsarolásnak tartom; ami ezek szerint az a bizonyos nem létező 'európai érték'? Én úgy gondolom, hogy tetszik vagy sem; Magyarország jó SZÖVETSÉGES, akár az EU-ban, akár a NATO-ban; a szó valós értelmében. És mi, mármint én nem, de mint Magyarország az Európai Unióhoz csatlakoztunk, nem Brüsszelhez.Norvég alap, EU-s pénzek, sorra bukunk mindent, amit csak lehet! Sikerült megállítani Brüsszelt!
Légiforgalmi adó néven hivatkozott rá a Ryanair (link)EXTRAPROFIT ADÓ a neve, ennek az izének.
Igazából nem csak a repülést érinti, és nem csak a Ryanair-t, még ha ők is a leghangosabbak; sőt, ha bár a név, mint extraprofit adó szerencsétlen és én sem vezettem volna be ezen a néven (bár pont a Ryanair nevezi helyesen légiforgalmi adónak közleményében); de mint le is lett írva, nem egyedülálló és nem újszerű a légitársaságok esetében. Sőt, még csak nem is "végtelen" és nem is "élt" a covid alatt, mint -vélhetően- más hasonszőrű EU-s tagállamok adói. Két évre lett jelenleg bevezetve 2022-ben 10%, '23-ban 8%-os mértékben.Akkor szerinted tulajdonképpen kire is vetették ki? A repülést megfizetni tudó emberekre, az ő extraprofitukra? Mert a légitársaságokra most pont nem lehetne, és marhára más a kommunikáció!
Na persze, ezért megyünk szembe rendszeresen az EU-val, vétózunk ész nélkül.Magyarország jó SZÖVETSÉGES
Egy hónap adatai alapján vonsz le következtetéseket, szemben a Covid 2,5 évével! Bravó!Amúgy meg a légitársaságok forgalma mind személyszállítás, mind áruszállítás szempontjából a nehéz időszak után igen hamar talpra állt:
Mondjuk én azért messze nem vagyok elég gazdag ahhoz, hogy Magyarországon nyaraljak.Itthon kell nyaralni, akinek ez annyira pénztárca kérdése.
Mennyivel többet vétózunk, mint más országok?Na persze, ezért megyünk szembe rendszeresen az EU-val, vétózunk ész nélkül.
Nem tudom, hogy feltűnt é, hogy nem én vontam le a következtetést, hanem a szaksajtó. Igyekszem utána olvasni és ha a kommenteket megnézed lehetőleg linkelek is legalább egy forrást.Egy hónap adatai alapján vonsz le következtetéseket, szemben a Covid 2,5 évével! Bravó!
Nem hát. Nem is mondta senki. Például a szállítás gyorsabban növekszik/tér magához, mint az utasforgalom.Egyébként az utasforgalom számával, nem feltétlenül növekszik egyenes arányban a profit!
Elhiszem, hogy biztos nincs mondjuk szállással, étellel, utazással max. 150 ezer forintod egy 4 napos nyaralásra/fő a Balatonparton és nyilván külföld sokkalta olcsóbb és megfizethetőbb. Még sose nyaraltam külföldön; igazából nem is nagyon akarok.Mondjuk én azért messze nem vagyok elég gazdag ahhoz, hogy Magyarországon nyaraljak.
Konkrétan miattunk fognak változtatni a vétózás rendszerén, szóval "valamit jól csinálhatunk"!Mennyivel többet vétózunk, mint más országok?
A vétó jog. Tilos élni vele? Nem tudtam, hogy bűn élni a jogokkal; akár ki is teszi.
"A légitársaságok forgalma igen hamar talpra állt", vontad le a következtetést.Nem tudom, hogy feltűnt é, hogy nem én vontam le a következtetést, hanem a szaksajtó.
Így van, Szerbia, Horvátország, Bulgária sokkal olcsóbbak, a szállások kb. fele áron vannak már, és sokszor jobbak is. Plusz nem értem a helyiek mit karattyolnak (gondolom azt, hogy bezzeg Románia).Mondjuk én azért messze nem vagyok elég gazdag ahhoz, hogy Magyarországon nyaraljak.
Ennyiből a szállás és az árssapkás üzemanyag se jön ki a Balcsin 4 napra. Ugyanannyi csillaggal Bulgáriában fele az ár. Nézz szét a booking.com -on, hogy lásd az árszínvonalat. Lehet persze itthon kb. campingezni egy Bolgár fővárosbeli 3 csillagos hotel árán, de miért tenném? (itthon is megyek nyaralni pár napra, mert nem kell akkora szervezés, csak beteszem a seggem a kocsiba, de külföldre is megyek.)Elhiszem, hogy biztos nincs mondjuk szállással, étellel, utazással max. 150 ezer forintod egy 4 napos nyaralásra/fő a Balatonparton és nyilván külföld sokkalta olcsóbb és megfizethetőbb.
tedd már mellé a kibaszott hrivnya árfolyamot is jó, és akkor nyomd a propi szövegedet mellé, hogy a forint mér szar és a hrivnya meg mért olyan remek valuta!Azért a konkrét mai árfolyamot is tegyük be
EURHUF: 409,68
Nem arról van szó, hogy nincs 150 ezer forintom nyaralásra.Elhiszem, hogy biztos nincs mondjuk szállással, étellel, utazással max. 150 ezer forintod egy 4 napos nyaralásra/fő a Balatonparton és nyilván külföld sokkalta olcsóbb és megfizethetőbb.
Lehet, csak szerintem szomorú, hogy a hétvégés sátrazásos cuccos maradt meg Magyarországból, mert mint írtam, annyira nem vagyok gazdag, hogy itthon nyaraljak.Mondjuk lehet kerékpározni, gyalogtúrázni, sátrazni is, akinek nem futja még üzemanyagra sem.
Az a baj, hogy a Balcsi parti árakkal kb Ausztriába lehet menni.Ennyiből a szállás és az árssapkás üzemanyag se jön ki a Balcsin 4 napra.
De mennyivel jobb is a Balcsi, mint a világ többi része! Mit néznél valahol máshol? Van máshol térkő és lángos? Na ugye!Az a baj, hogy a Balcsi parti árakkal kb Ausztriába lehet menni.
Szegény, nem szegénynek melyek a statisztikai ismérvei? Költői kérdés.
8300 milliárd készpénz van a magyar lakosságnál (MNB számítás 2022 március).
10% évi átlagos infláció mellett 830 milliárd megy a levesbe.
Vagy a jónép elkölti- elkerülve, csökkentve az értékvesztés percepcióját, de növelve az inflációt.
A befektetési/megtakarítási hajlandóság növelésével ez csökkenthető lenne.