Igen, a Sony komoly ceg. Es te eddig is mindent is ertettel.Értem, majd a nagy prosperálásánál kirugdostak mindenkit.
Ez a komoly cég ugye?
Ha ennyire ilyenek a közgazdászok, akkor már kezdek mindent is érteni...
Irónia ON.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen, a Sony komoly ceg. Es te eddig is mindent is ertettel.Értem, majd a nagy prosperálásánál kirugdostak mindenkit.
Ez a komoly cég ugye?
Ha ennyire ilyenek a közgazdászok, akkor már kezdek mindent is érteni...
Irónia ON.
Te azzal érvelsz, hogy az általad komoly cég válság alatt sem rúg ki senkit, mert megtarjta és a SONY az érv.Igen, a Sony komoly ceg. Es te eddig is mindent is ertettel.
Nem. Azt irtam, hogy egy komoly ceg NEM megy csodbe egy rossz eve miatt, tehat hibas az az erveles, hogy nem szedhetsz be extra adot egy most jol teljesito cegen, csak mert korabban volt egy rossz eve (covid). Es irtam egy peldat egy ismert komoly cegre, ami nem egy hanem 10 rossz evet is kibirt, sot evekig termelhette a veszteseget ugy, hogy meg csak el sem kellett par embert bocsajtania. Erted? Nem varom ezt el termeszetesen minden cegtol, de azt igenis elvarhatjuk egy legi cegtol, hogy ne sirjon egy rossz ev utan, csak mert a kovetkezo eve jo, de nottek az adok.Te azzal érvelsz, hogy az általad komoly cég válság alatt sem rúg ki senkit, mert megtarjta és a SONY az érv.
Aki a PROSPERÁLÓ időszak alatt ment össze vagy 20%-ot.
Te, akkor ez mire is volt érv?
A légiközlekedés a fapadosok megjelenésével és térhódításával ilyen.Nem. Azt irtam, hogy egy komoly ceg NEM megy csodbe egy rossz eve miatt, tehat hibas az az erveles, hogy nem szedhetsz be extra adot egy most jol teljesito cegen, csak mert korabban volt egy rossz eve (covid). Es irtam egy peldat egy ismert komoly cegre, ami nem egy hanem 10 rossz evet is kibirt, sot evekig termelhette a veszteseget ugy, hogy meg csak el sem kellett par embert bocsajtania. Erted? Nem varom ezt el termeszetesen minden cegtol, de azt igenis elvarhatjuk egy legi cegtol, hogy ne sirjon egy rossz ev utan, csak mert a kovetkezo eve jo, de nottek az adok.
Csak ismetelni tudom: ha egy legiceg ettol bezar, akkor az az utasok erdeke, mert mar ott tartanak, hogy valoszinuleg a kotelezo biztonsagi tartalek extra uzemanyag sincs bent a gepben, vagy a pilotak munkakorulmenye olyan, hogy balesetveszelyes.A légiközlekedés a fapadosok megjelenésével és térhódításával ilyen.
Mondom, összveted a szezont a fazonnal. Kb., mintha az én YT csatornám modelljét akarnád ráhúzni a Netflixre. Én is és ők is tartalmat gyártunk...
Nálad meg cég, cég.
Én meg nem tudom, hogy ez vicc akar lenni-e vagy sem.
Sőt, még csak nem is távolság arányos, ha jól emlékszem, csak EU / tengerentúl. Elég vicces, hogy ugyanazt a fix összeget rákúrják egy 800 és akár egy 2400 km-es járatra is. Elégérdekes arányban drágítja így meg az eltérő árú jegyeket.
Tehát egy 15 ezer Ft-os jegyre is 4k, meg egy 30 ezer vagy 60 ezres jegyre is...
De hát egy ilyen kretén bandától nem is vártam mást.
Látom képtelen vagy a legegyszerűbb dolgot is megérteni.Csak ismetelni tudom: ha egy legiceg ettol bezar, akkor az az utasok erdeke, mert mar ott tartanak, hogy valoszinuleg a kotelezo biztonsagi tartalek extra uzemanyag sincs bent a gepben, vagy a pilotak munkakorulmenye olyan, hogy balesetveszelyes.
De amugy nem ertem, hogy miert baj neked ha par legiceg ugy dont, hogy kivonul X vagy Y piacrol? A tied valamelyik legiceg? Vagy ugy erzed, hogy a pozitiv oldala (pl. nem rajtad szedik be azt az adot a munkad utan) kisebb mint a negativ oldala (kevesebb jaratbol valogathatsz esetleg a jovoben)? A Ryanair vagy Eurowings tulajdonosa neked regi jotevod, feleseged, keresztapad, stb...?
Igen, mert gombokért, de lassan semennyiért nem mennek vissza egy ennyire instabil területre dolgozni.Hagyjuk már ezt a légitársaságok siratását hetente visszatérően. Nézz már rá a repülési statisztikákra, 2 szűk év után mindenki repül mint a bolond, és ha kerestél mostanában repülőjegyre, az árakat is láthattad. Segítek, nagyon nem ugyanazok, mint 1-2 éve...
Igen, de ettől még van egy átlagár.Az árak tekintetében is láthatóan fogalmad sincs az árképzésről, ugyanoda is megesik, hogy hétfőre 6ezer a jegy, keddre meg 45ezer.
Köszönjük nyilvánvaló kapitány.Ezen felül az áraknak igencsak kevés közük van a járat hosszához, sok más tényező ennél sokkal fontosabb (kereslet-kínálat).
Nem ez a lényeg. Lásd fent.Harmadrészt az oly siratott fapadosok forgalmának hány százalékára is megy ez az adó? A Ryanairnek van kb. 500+ gépe, ebből mennyi is jár Pestre? Ráadásul az adó csak egy irányban fizetendő, pedig az emberek zömében oda-vissza közlekednek...
Eurostat együttműködő partnere a KSH, ami itt sokak szerint csak propi, pedig a magyar infláció az eurostat szerint is ugyanakkora. Ez csak ilyen mellékes megjegyzés.Az alábbi EUROSTAT adatok alapján:
2012:
2021:
Szóval 9 év teljhatalom alatt sikerült elérni azt, hogy Litvánia és Lettország is megelőzze Magyarországot fizetés tekintetében.
És hiába nőtt itthon a bér, ha 2012-ben a leggyengébb EUR árfolyam 320 Ft volt az éves átlag pedig 289 Ft, idén meg konkrétan 410 Ft volt a lejtő alja, a legjobb pedig 352 Ft. Jelenleg pedig 396 Ft. Eddig...De semmi baj, sportra, TAO-ra, hittanra, egyházra meg a spanokra mindig van pénz, az egészségügy, oktatás, tömegközlekedés, környezetvédelem és infrastruktúra meg le van ejtve magasról.
És az se zavar senkit, hogy ilyen emberszabásúak osztják az észt a Ti adótokból...
Azt bezzeg nem írja oda Danika, hogy vajon miért is ennyi az euró? És természetesen a gyenge forintról sem a kormány kádári időkre emlékesztető populista, korrupt urambátyám politikája, törvények és rendeletek ad-hoc átgondolatlan és hirtelen megszavazása és a teljes gazdasági kiszámíthatatlanságot okozó piacgazdaságba belekontárkodó rendeletei (ársapkái) a felelősek, hanem éppen {insert actual enemy here}. Kb. egy óvodás szintjén vannak akikben annyi gerinc sincs, hogy vállalják a felelősséget tetteik után. Zselatin gerincű emberszabásúak, mint Hegedüs Zsuzsanna tanácsadó hölgy például. Kb. az egész társaság segget csinál folyton a szájából. Ugye kedves Tik-Tok csillag Alexandra? Szerencsére azért arra mindig akad forrás, hogy a saját és baráti körük fizetését emeljék (pre-Covid, after-elections pl). És amíg az átlag embernek az utolsó forintig mindennel el kell számolnia a NAV felé, addig a parlamentnek már elég egy tól-ig tartományt bejelölni. Mondjuk Kósa Lajos úrnak ez se ment, úgyhogy gondolom jövőre mégegyszerűbb lesz és kapnak valami színezőt.
Erre természetesen minden narancs rávágja bezzeg Gyurcsány alatt jobb lenne? Az is lopott. Az is MSZMP, KISZ, TSZ tag volt. Meg a sok többi libsi is. Plot twist, Orbán papa is MSZMP és KISZ tag volt. Nem csoda, hogy egy arrogáns öntelt csillag-csillag-csillag-csillag lett (meg az egész Fanta párt) tengernyi hős komplexussal megáldva.
Természetesen az átlag ember tudatlansága betudható annak, hogy Magyarországon a nyomtatott média messze túlnyomó része és a mindenhol fogható TV és rádió csatornák teljese a kormányhoz tartozik, ezért csak a propi jut el néphez, miközben nem kapnak egész képet a világról. Nem egy fideszestől lehetett már hallani, hogy az nem zavarja őket, hogy a Fidesz lop. Mert az összes lop. Szóval a nép egyszerű gyermeke szerint:
Fidesz lop: lyó
Más lop: rósz
(A helyesírásról azért remélem átjön a szarkazmus. )
P.S.: Az extraprofit adóról meg annyit, hogy érdekes módon a NER közeli cégek nem kaptak extraprofit adót, hiába vannak olyan zseniális üzletemberek köreikben mint Rogán-Gaál Cecília és Sarka Kata, akik közel 1,34 milliárd forint osztalékot vehettek ki a 8 fős kis cégecskéjükből vagy ott van Balásy Gyula, aki több mint 4,2 milliárd forint osztalékot vehet ki a kormánypropagandista cégeiből.
Természetesen a fentebb olvasható komment szereplői, helyszínei és történesei kitalált elemek, a a kommentben csúnya szavak hangzanak el, elolvasását senkinek nem ajánljuk.
Kiszamithatosag? Nezd, ha megint primitiv vagy akkor nem segitek tobbet. Minden allamban es minden korban vannak/voltak extra adok, attol meg, hogy te nem tudod kiszamitani, attol meg bizony mindenki aki ilyesmibe fektet.m, manager-el az bizony tud rola. De ezt te is tudod, szoval inakbb csak hazudod azt, hogy "tetszés szerint rábök valakire". Primitivsegeddel csak azt erted el, hogy leleplezodtel: csak az zavar, hogy nem kormanykozeli ceg kapott extra adot. De meg te sem lehetsz annyira buta, hogy azt hidd, hogy van olyan orszag aki elsosorban a sajatjaira vet ki extra adot, amikor a masera is lehet.Látom képtelen vagy a legegyszerűbb dolgot is megérteni.
Lebetűzöm, hogy átmenjen.
K-I-S-Z-Á-M-Í-T-H-A-T-Ó-S-Á-G
Nagyjából a közgáz óra 2. óra elején hangzik el a keresleti kínálati görbe után...
Biztos minden vállalkozó kedvét növeli, ha a kormány tetszés szerint rábök valakire, hogy "extraprofit" és sápol.
De valahogy a Mészáros Inc-ből egy senkire nem áll a túlárazott beruházások mellett sem.
Téged ki küldött ide?
Igen, mert gombokért, de lassan semennyiért nem mennek vissza egy ennyire instabil területre dolgozni.
Igen, de ettől még van egy átlagár.
Köszönjük nyilvánvaló kapitány.
Nem ez a lényeg. Lásd fent.
Holnaptól bárkire rásüthető, hogy extraprofit. Mert csak.
De alig várom majd, amikor a 700 Ft-os gáz és fogyasztás mellett majd, hogy akkor a földgáziparra is igaz lesz-e ez.
Meg a 700 Ft-os gáz áfája is jó lesz ugye?
A MOL nem kormányközeli?Kiszamithatosag? Nezd, ha megint primitiv vagy akkor nem segitek tobbet. Minden allamban es minden korban vannak/voltak extra adok, attol meg, hogy te nem tudod kiszamitani, attol meg bizony mindenki aki ilyesmibe fektet.m, manager-el az bizony tud rola. De ezt te is tudod, szoval inakbb csak hazudod azt, hogy "tetszés szerint rábök valakire". Primitivsegeddel csak azt erted el, hogy leleplezodtel: csak az zavar, hogy nem kormanykozeli ceg kapott extra adot. De meg te sem lehetsz annyira buta, hogy azt hidd, hogy van olyan orszag aki elsosorban a sajatjaira vet ki extra adot, amikor a masera is lehet.
Bár nem dolgoztam a polgári repülésben, de nem gondolom, hogy egy légitársaság a biztonságon spórolhatna!1. miert feltetelezzuk, hogy az extraprofit megoli a legitarsasagot? Van penz abban az iparban.
2. Ha egy ceg ennyitol csodbe megy, akkor eleve az volt az utasok erdeke, hogy NE repuljon olyan geppel, amibol mar ki tudja mit sporoltak ki.
3. NEM jo, hogy vegtelen mennyisegu szolgaltato van! Az csak azt eredmenyezi, hogy tul pici lesz a marge, tehat a cegnek sporolnia kell, hogy kijojjon a matek! Es egy legiceg min fog sporolni? Igen, a biztonsagon! Az az egeszseges, ha csak annyi szolgaltato van, ami versenyt general, de minden piaci resztvevonek szep profitot garantal meg igy is! Gondolj bele miert olyan silanyak a mai autok: nem azert mert a gonosz mernokok direkt rosszra tervezik! Azert, mert olyan pici a profit egy normalis auton (nem luxus, hanem kozep-felso katagorian), hogy muszaj valahol lefaragni a koltsegeket. Es ezert ad a Mercedesz ma mar csak 3 ev (ha jol emlekszem) garanciat, mig regen adott 10 evet (nem teljeskorut persze). Tehat az allampolgarnak az az erdeke, foleg egy ennyire kenyes iparban, hogy csak az a ceg maradjon meg, amelyik konnyeden kibirja az extra adot.
Kedden adott ki egy közleményt a Bankszövetség, amiben az agrárhitel-moratórium kockázataira figyelmeztetett. Azt írták, hogy az agrárhitel-moratóriumról kihirdetett kormányrendelet a nemzetközi szabályozásokból adódó ügyfélkockázati besorolás romlása miatt elnehezíti az igénybe vevő ügyfelek jövőbeli hitelezhetőségét, ami pénzügyi szempontból is jelentős kockázatot hordoz. Ezért arra kérték az aszály vagy egyéb ok miatt megszorult vállalkozásokat, hogy bankjukkal egyeztetve találják meg a megfelelő pénzügyi megoldást, biztosítsák vállalkozásuk kiszámítható fejlődését.
Valószínűleg azért került a választás a fapados repülőtársaságokra, mivel több EU-s országban ugyan ilyen, vagy hasonló adó van bevezetve -és ezzel igyekeztek kerülni, hogy cseszegessék a kormányt, mint azt sajnos sokszor láthatjuk. De akár az is belejátszhat, hogy akinek repülgetni van pénze, annak arra a plusz pár ezerre is van -de mindenképpen jobban eladható a társadalom felé is.Ezt ugyanígy el lehet mondani minden egyes cégről. Miért ne adóztassuk meg jobban az autógyártókat? Vagy a zöldségeseket? Vagy az elektronikai szaküzleteket. Mindegyikből van egy csomó, nem?
És a válasz az, hogy a vásárlők döntöttek úgy, hogy erre szeretnék költeni a pénzüket, s ők jobban tudják, hogy mit akarnak, mint a kormány. Ha nincs valami externália, amivel kárt okoz az adott szolgáltató (mint pl dohányzás esetén), akkor az adott szolgáltatás megszűntetésével az átlagos életszínvonalat csökkented.
Emlekszel a Germanwings-re? Olyan pilotat vettek fel aki meg egy rendes pszicho teszten sem ment at es nekivezette a gepet egy hegyoldalnak. Europaban. Nyilvan a normalis pilota draga volt. Vagy eredetileg o is normalis pilota volt, de a munkakorulmenyek olyanok voltak, hogy nem birta pszichesen. Europa mar nem az amit evtizedekkel ezelott megszoktunk.Bár nem dolgoztam a polgári repülésben, de nem gondolom, hogy egy légitársaság a biztonságon spórolhatna!
Szerintem Európába be sem engedik az ilyen légitársaságok gépeit.
Ha jól tudom, éppen ezért lett létrehozva az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynöksége (EASA), így ők a felelősek az EU légterének biztonságáért, a repülő műszakiak ellenőrzéséért.
De javítson ki egy hozzá értő, ha nem így van!
Valószínűleg azért került a választás a fapados repülőtársaságokra, mivel több EU-s országban ugyan ilyen, vagy hasonló adó van bevezetve -és ezzel igyekeztek kerülni, hogy cseszegessék a kormányt, mint azt sajnos sokszor láthatjuk. De akár az is belejátszhat, hogy akinek repülgetni van pénze, annak arra a plusz pár ezerre is van -de mindenképpen jobban eladható a társadalom felé is.
Emlékszem, de az az orvos(ok) hülyesége, hogy engedte repülni!Emlekszel a Germanwings-re? Olyan pilotat vettek fel aki meg egy rendes pszicho teszten sem ment at es nekivezette a gepet egy hegyoldalnak. Europaban. Nyilvan a normalis pilota draga volt. Vagy eredetileg o is normalis pilota volt, de a munkakorulmenyek olyanok voltak, hogy nem birta pszichesen. Europa mar nem az amit evtizedekkel ezelott megszoktunk.