A pénz világa

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Lengyel_nem_medik

Well-Known Member
2022. március 30.
520
1 513
93
Te azzal érvelsz, hogy az általad komoly cég válság alatt sem rúg ki senkit, mert megtarjta és a SONY az érv.
Aki a PROSPERÁLÓ időszak alatt ment össze vagy 20%-ot.
Te, akkor ez mire is volt érv?
Nem. Azt irtam, hogy egy komoly ceg NEM megy csodbe egy rossz eve miatt, tehat hibas az az erveles, hogy nem szedhetsz be extra adot egy most jol teljesito cegen, csak mert korabban volt egy rossz eve (covid). Es irtam egy peldat egy ismert komoly cegre, ami nem egy hanem 10 rossz evet is kibirt, sot evekig termelhette a veszteseget ugy, hogy meg csak el sem kellett par embert bocsajtania. Erted? Nem varom ezt el termeszetesen minden cegtol, de azt igenis elvarhatjuk egy legi cegtol, hogy ne sirjon egy rossz ev utan, csak mert a kovetkezo eve jo, de nottek az adok.
 
M

molnibalage

Guest
Nem. Azt irtam, hogy egy komoly ceg NEM megy csodbe egy rossz eve miatt, tehat hibas az az erveles, hogy nem szedhetsz be extra adot egy most jol teljesito cegen, csak mert korabban volt egy rossz eve (covid). Es irtam egy peldat egy ismert komoly cegre, ami nem egy hanem 10 rossz evet is kibirt, sot evekig termelhette a veszteseget ugy, hogy meg csak el sem kellett par embert bocsajtania. Erted? Nem varom ezt el termeszetesen minden cegtol, de azt igenis elvarhatjuk egy legi cegtol, hogy ne sirjon egy rossz ev utan, csak mert a kovetkezo eve jo, de nottek az adok.
A légiközlekedés a fapadosok megjelenésével és térhódításával ilyen.
Mondom, összveted a szezont a fazonnal. Kb., mintha az én YT csatornám modelljét akarnád ráhúzni a Netflixre. Én is és ők is tartalmat gyártunk...
Nálad meg cég, cég.

Én meg nem tudom, hogy ez vicc akar lenni-e vagy sem.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Lengyel_nem_medik

Well-Known Member
2022. március 30.
520
1 513
93
A légiközlekedés a fapadosok megjelenésével és térhódításával ilyen.
Mondom, összveted a szezont a fazonnal. Kb., mintha az én YT csatornám modelljét akarnád ráhúzni a Netflixre. Én is és ők is tartalmat gyártunk...
Nálad meg cég, cég.

Én meg nem tudom, hogy ez vicc akar lenni-e vagy sem.
Csak ismetelni tudom: ha egy legiceg ettol bezar, akkor az az utasok erdeke, mert mar ott tartanak, hogy valoszinuleg a kotelezo biztonsagi tartalek extra uzemanyag sincs bent a gepben, vagy a pilotak munkakorulmenye olyan, hogy balesetveszelyes.
De amugy nem ertem, hogy miert baj neked ha par legiceg ugy dont, hogy kivonul X vagy Y piacrol? A tied valamelyik legiceg? Vagy ugy erzed, hogy a pozitiv oldala (pl. nem rajtad szedik be azt az adot a munkad utan) kisebb mint a negativ oldala (kevesebb jaratbol valogathatsz esetleg a jovoben)? A Ryanair vagy Eurowings tulajdonosa neked regi jotevod, feleseged, keresztapad, stb...?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 413
3 688
113
Sőt, még csak nem is távolság arányos, ha jól emlékszem, csak EU / tengerentúl. Elég vicces, hogy ugyanazt a fix összeget rákúrják egy 800 és akár egy 2400 km-es járatra is. Elégérdekes arányban drágítja így meg az eltérő árú jegyeket.
Tehát egy 15 ezer Ft-os jegyre is 4k, meg egy 30 ezer vagy 60 ezres jegyre is...
De hát egy ilyen kretén bandától nem is vártam mást.

Hagyjuk már ezt a légitársaságok siratását hetente visszatérően. Nézz már rá a repülési statisztikákra, 2 szűk év után mindenki repül mint a bolond, és ha kerestél mostanában repülőjegyre, az árakat is láthattad. Segítek, nagyon nem ugyanazok, mint 1-2 éve...
Az árak tekintetében is láthatóan fogalmad sincs az árképzésről, ugyanoda is megesik, hogy hétfőre 6ezer a jegy, keddre meg 45ezer.
Ezen felül az áraknak igencsak kevés közük van a járat hosszához, sok más tényező ennél sokkal fontosabb (kereslet-kínálat).
Harmadrészt az oly siratott fapadosok forgalmának hány százalékára is megy ez az adó? A Ryanairnek van kb. 500+ gépe, ebből mennyi is jár Pestre? Ráadásul az adó csak egy irányban fizetendő, pedig az emberek zömében oda-vissza közlekednek...
 
M

molnibalage

Guest
Csak ismetelni tudom: ha egy legiceg ettol bezar, akkor az az utasok erdeke, mert mar ott tartanak, hogy valoszinuleg a kotelezo biztonsagi tartalek extra uzemanyag sincs bent a gepben, vagy a pilotak munkakorulmenye olyan, hogy balesetveszelyes.
De amugy nem ertem, hogy miert baj neked ha par legiceg ugy dont, hogy kivonul X vagy Y piacrol? A tied valamelyik legiceg? Vagy ugy erzed, hogy a pozitiv oldala (pl. nem rajtad szedik be azt az adot a munkad utan) kisebb mint a negativ oldala (kevesebb jaratbol valogathatsz esetleg a jovoben)? A Ryanair vagy Eurowings tulajdonosa neked regi jotevod, feleseged, keresztapad, stb...?
Látom képtelen vagy a legegyszerűbb dolgot is megérteni.
Lebetűzöm, hogy átmenjen.

K-I-S-Z-Á-M-Í-T-H-A-T-Ó-S-Á-G

Nagyjából a közgáz óra 2. óra elején hangzik el a keresleti kínálati görbe után...
Biztos minden vállalkozó kedvét növeli, ha a kormány tetszés szerint rábök valakire, hogy "extraprofit" és sápol.

De valahogy a Mészáros Inc-ből egy senkire nem áll a túlárazott beruházások mellett sem.
Téged ki küldött ide?

Hagyjuk már ezt a légitársaságok siratását hetente visszatérően. Nézz már rá a repülési statisztikákra, 2 szűk év után mindenki repül mint a bolond, és ha kerestél mostanában repülőjegyre, az árakat is láthattad. Segítek, nagyon nem ugyanazok, mint 1-2 éve...
Igen, mert gombokért, de lassan semennyiért nem mennek vissza egy ennyire instabil területre dolgozni.
Az árak tekintetében is láthatóan fogalmad sincs az árképzésről, ugyanoda is megesik, hogy hétfőre 6ezer a jegy, keddre meg 45ezer.
Igen, de ettől még van egy átlagár.
Ezen felül az áraknak igencsak kevés közük van a járat hosszához, sok más tényező ennél sokkal fontosabb (kereslet-kínálat).
Köszönjük nyilvánvaló kapitány. :)
Harmadrészt az oly siratott fapadosok forgalmának hány százalékára is megy ez az adó? A Ryanairnek van kb. 500+ gépe, ebből mennyi is jár Pestre? Ráadásul az adó csak egy irányban fizetendő, pedig az emberek zömében oda-vissza közlekednek...
Nem ez a lényeg. Lásd fent.
Holnaptól bárkire rásüthető, hogy extraprofit. Mert csak.

De alig várom majd, amikor a 700 Ft-os gáz és fogyasztás mellett majd, hogy akkor a földgáziparra is igaz lesz-e ez.
Meg a 700 Ft-os gáz áfája is jó lesz ugye? :)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 880
91 440
113
Az alábbi EUROSTAT adatok alapján:
2012:
297705617_748230636510952_8398710773302901145_n.png


2021:
297996096_1297953137703332_8994823953711381295_n.png

Szóval 9 év teljhatalom alatt sikerült elérni azt, hogy Litvánia és Lettország is megelőzze Magyarországot fizetés tekintetében.
És hiába nőtt itthon a bér, ha 2012-ben a leggyengébb EUR árfolyam 320 Ft volt az éves átlag pedig 289 Ft, idén meg konkrétan 410 Ft volt a lejtő alja, a legjobb pedig 352 Ft. Jelenleg pedig 396 Ft. Eddig...De semmi baj, sportra, TAO-ra, hittanra, egyházra meg a spanokra mindig van pénz, az egészségügy, oktatás, tömegközlekedés, környezetvédelem és infrastruktúra meg le van ejtve magasról.

És az se zavar senkit, hogy ilyen emberszabásúak osztják az észt a Ti adótokból...
1px1wh14lhg91.jpg


Azt bezzeg nem írja oda Danika, hogy vajon miért is ennyi az euró? És természetesen a gyenge forintról sem a kormány kádári időkre emlékesztető populista, korrupt urambátyám politikája, törvények és rendeletek ad-hoc átgondolatlan és hirtelen megszavazása és a teljes gazdasági kiszámíthatatlanságot okozó piacgazdaságba belekontárkodó rendeletei (ársapkái) a felelősek, hanem éppen {insert actual enemy here}. Kb. egy óvodás szintjén vannak akikben annyi gerinc sincs, hogy vállalják a felelősséget tetteik után. Zselatin gerincű emberszabásúak, mint Hegedüs Zsuzsanna tanácsadó hölgy például. Kb. az egész társaság segget csinál folyton a szájából. :) Ugye kedves Tik-Tok csillag Alexandra? Szerencsére azért arra mindig akad forrás, hogy a saját és baráti körük fizetését emeljék (pre-Covid, after-elections pl). És amíg az átlag embernek az utolsó forintig mindennel el kell számolnia a NAV felé, addig a parlamentnek már elég egy tól-ig tartományt bejelölni. Mondjuk Kósa Lajos úrnak ez se ment, úgyhogy gondolom jövőre mégegyszerűbb lesz és kapnak valami színezőt. :)

Erre természetesen minden narancs rávágja bezzeg Gyurcsány alatt jobb lenne? Az is lopott. Az is MSZMP, KISZ, TSZ tag volt. Meg a sok többi libsi is. Plot twist, Orbán papa is MSZMP és KISZ tag volt. :) Nem csoda, hogy egy arrogáns öntelt csillag-csillag-csillag-csillag lett (meg az egész Fanta párt) tengernyi hős komplexussal megáldva. :)
Természetesen az átlag ember tudatlansága betudható annak, hogy Magyarországon a nyomtatott média messze túlnyomó része és a mindenhol fogható TV és rádió csatornák teljese a kormányhoz tartozik, ezért csak a propi jut el néphez, miközben nem kapnak egész képet a világról. Nem egy fideszestől lehetett már hallani, hogy az nem zavarja őket, hogy a Fidesz lop. Mert az összes lop. Szóval a nép egyszerű gyermeke szerint:

Fidesz lop: lyó
Más lop: rósz
(A helyesírásról azért remélem átjön a szarkazmus. :))


P.S.: Az extraprofit adóról meg annyit, hogy érdekes módon a NER közeli cégek nem kaptak extraprofit adót, hiába vannak olyan zseniális üzletemberek köreikben mint Rogán-Gaál Cecília és Sarka Kata, akik közel 1,34 milliárd forint osztalékot vehettek ki a 8 fős kis cégecskéjükből vagy ott van Balásy Gyula, aki több mint 4,2 milliárd forint osztalékot vehet ki a kormánypropagandista cégeiből. :)

Természetesen a fentebb olvasható komment szereplői, helyszínei és történesei kitalált elemek, a a kommentben csúnya szavak hangzanak el, elolvasását senkinek nem ajánljuk.
Eurostat együttműködő partnere a KSH, ami itt sokak szerint csak propi, pedig a magyar infláció az eurostat szerint is ugyanakkora. Ez csak ilyen mellékes megjegyzés.

Én elfogadom ezt a fizetési eurostat összeget, csak ez önmagában nem mond semmit. Vásárlóerő és nettó bér vonatkozasaban. Illetve trükkösen gyerek nélküli szinglik statisztikáját hoztad. Mivel nálunk erősen preferalt csaladi adózás van, illetve 25 ev alatt SZJA mentesség, ezért pötit torzít az adat.

Ami viszont latszik, ebben a kimazsolázott statisztikai szegmensben is 1.800 euro béremelés volt, gyakorlatilag évi 0 - 3%-os inflációs környezetben. Ilyen reálbéremelkedést melyik 10 évben találsz statisztikában??

Jó lenne ha ezeket az alapadatokat elfogadnánk, onnantól indulhatna értelmes vita. Mégcsak azt sem kell mondani, hogy az Orbán kormány miatt volt, mondjuk azt hogy a működésű ellenére. :D

Mitől gyengül, erősödik a forint? Hát ezt megtanitotta a liberális, globalista szakma. A nemzetközi pénzpiaci szereplőktől. Ők ilyen pártatlan, szakmai alapon döntő láthatatlan szervezet. Véletlen sem profitéhes, értékteremtés nélkül, tőkepiaci manipulációkból elő multimilliárdos amerikai oligarchák.

De mivel ők irányítják a hitelpiacokat is, ezért érdemes rájuk figyelni és elfogadni egy adottságnak, kényszernek a hozzájuk való igazodást.Csak ne tekintsük őket, vmi szakmai partatlan szervezetnek.

Vagyok már 40 fölött, igy emlekszek, mi volt 10 előtt. Hány darab jobboldali téve, ujsag vagy online média volt. Most ez az 50-50% elhiszem nagyon fáj, hisz évekig a 90-10% balliberális túlsúly volt a normalis.

Elitek
Én 1 különbséget látok a baloldali és jobboldali elit között. Az egyiket Orbán kézben tartja és legalább reszben a magyar szempontok szerint cselekszik. Lásd MOL 480. Próbáld meg egy magyar tulajdon nélküli OMV-vel. A másik 10ben bukott elit a nyugati és amerikai globalisták helyi helytartója volt. Önálló, szuverén döntéseket nem tudtak hozni. Lehet nem is volt ilyen strategiai elképzelésük. . Legszebb példa Megyó, Bajnai, Oszkó. Még Gyurcsány lógott ki leginkább a sorból. Az pedig, hogy a mostani ellenzéknek nincs önálló stratégiája, az hótziher, ez teljesen lejött a 22es kampányból. Szolgalelkű kiszolgálása Brüsszelnek és Washintonnak, cserében várjuk a megérdemelt gumicukrot.
 

Lengyel_nem_medik

Well-Known Member
2022. március 30.
520
1 513
93
Látom képtelen vagy a legegyszerűbb dolgot is megérteni.
Lebetűzöm, hogy átmenjen.

K-I-S-Z-Á-M-Í-T-H-A-T-Ó-S-Á-G

Nagyjából a közgáz óra 2. óra elején hangzik el a keresleti kínálati görbe után...
Biztos minden vállalkozó kedvét növeli, ha a kormány tetszés szerint rábök valakire, hogy "extraprofit" és sápol.

De valahogy a Mészáros Inc-ből egy senkire nem áll a túlárazott beruházások mellett sem.
Téged ki küldött ide?


Igen, mert gombokért, de lassan semennyiért nem mennek vissza egy ennyire instabil területre dolgozni.

Igen, de ettől még van egy átlagár.

Köszönjük nyilvánvaló kapitány. :)

Nem ez a lényeg. Lásd fent.
Holnaptól bárkire rásüthető, hogy extraprofit. Mert csak.

De alig várom majd, amikor a 700 Ft-os gáz és fogyasztás mellett majd, hogy akkor a földgáziparra is igaz lesz-e ez.
Meg a 700 Ft-os gáz áfája is jó lesz ugye? :)
Kiszamithatosag? Nezd, ha megint primitiv vagy akkor nem segitek tobbet. Minden allamban es minden korban vannak/voltak extra adok, attol meg, hogy te nem tudod kiszamitani, attol meg bizony mindenki aki ilyesmibe fektet.m, manager-el az bizony tud rola. De ezt te is tudod, szoval inakbb csak hazudod azt, hogy "tetszés szerint rábök valakire". Primitivsegeddel csak azt erted el, hogy leleplezodtel: csak az zavar, hogy nem kormanykozeli ceg kapott extra adot. De meg te sem lehetsz annyira buta, hogy azt hidd, hogy van olyan orszag aki elsosorban a sajatjaira vet ki extra adot, amikor a masera is lehet.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 532
6 604
113
Kiszamithatosag? Nezd, ha megint primitiv vagy akkor nem segitek tobbet. Minden allamban es minden korban vannak/voltak extra adok, attol meg, hogy te nem tudod kiszamitani, attol meg bizony mindenki aki ilyesmibe fektet.m, manager-el az bizony tud rola. De ezt te is tudod, szoval inakbb csak hazudod azt, hogy "tetszés szerint rábök valakire". Primitivsegeddel csak azt erted el, hogy leleplezodtel: csak az zavar, hogy nem kormanykozeli ceg kapott extra adot. De meg te sem lehetsz annyira buta, hogy azt hidd, hogy van olyan orszag aki elsosorban a sajatjaira vet ki extra adot, amikor a masera is lehet.
A MOL nem kormányközeli?
(Azt jól látod, hogy a magyar ballib a külföldi érdeket védi, magyart gyalázza.)
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 073
4 037
113
1. miert feltetelezzuk, hogy az extraprofit megoli a legitarsasagot? Van penz abban az iparban.
2. Ha egy ceg ennyitol csodbe megy, akkor eleve az volt az utasok erdeke, hogy NE repuljon olyan geppel, amibol mar ki tudja mit sporoltak ki.
3. NEM jo, hogy vegtelen mennyisegu szolgaltato van! Az csak azt eredmenyezi, hogy tul pici lesz a marge, tehat a cegnek sporolnia kell, hogy kijojjon a matek! Es egy legiceg min fog sporolni? Igen, a biztonsagon! Az az egeszseges, ha csak annyi szolgaltato van, ami versenyt general, de minden piaci resztvevonek szep profitot garantal meg igy is! Gondolj bele miert olyan silanyak a mai autok: nem azert mert a gonosz mernokok direkt rosszra tervezik! Azert, mert olyan pici a profit egy normalis auton (nem luxus, hanem kozep-felso katagorian), hogy muszaj valahol lefaragni a koltsegeket. Es ezert ad a Mercedesz ma mar csak 3 ev (ha jol emlekszem) garanciat, mig regen adott 10 evet (nem teljeskorut persze). Tehat az allampolgarnak az az erdeke, foleg egy ennyire kenyes iparban, hogy csak az a ceg maradjon meg, amelyik konnyeden kibirja az extra adot.
Bár nem dolgoztam a polgári repülésben, de nem gondolom, hogy egy légitársaság a biztonságon spórolhatna!
Szerintem Európába be sem engedik az ilyen légitársaságok gépeit.
Ha jól tudom, éppen ezért lett létrehozva az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynöksége (EASA), így ők a felelősek az EU légterének biztonságáért, a repülő műszakiak ellenőrzéséért.
De javítson ki egy hozzá értő, ha nem így van!
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and Bleroka

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 880
91 440
113
Mentőövet dob a kormány a katakárosultaknak

Adóváltozásról döntött a kormány; két új kormányrendelet is megjelent. Az egyszerűsített közteherviselés hozzájárulás (ekho) mértéke 13 százalékponttal csökken, szeptembertől ugyanis megszűnik az úgynevezett kifizetői ekho. Különösen megéri az ekhót választani szeptember 1-től az előadóművészeknek, újságíróknak, íróknak – közölte a Pénzügyminisztérium.

 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
Kedden adott ki egy közleményt a Bankszövetség, amiben az agrárhitel-moratórium kockázataira figyelmeztetett. Azt írták, hogy az agrárhitel-moratóriumról kihirdetett kormányrendelet a nemzetközi szabályozásokból adódó ügyfélkockázati besorolás romlása miatt elnehezíti az igénybe vevő ügyfelek jövőbeli hitelezhetőségét, ami pénzügyi szempontból is jelentős kockázatot hordoz. Ezért arra kérték az aszály vagy egyéb ok miatt megszorult vállalkozásokat, hogy bankjukkal egyeztetve találják meg a megfelelő pénzügyi megoldást, biztosítsák vállalkozásuk kiszámítható fejlődését.

 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Ezt ugyanígy el lehet mondani minden egyes cégről. Miért ne adóztassuk meg jobban az autógyártókat? Vagy a zöldségeseket? Vagy az elektronikai szaküzleteket. Mindegyikből van egy csomó, nem?
És a válasz az, hogy a vásárlők döntöttek úgy, hogy erre szeretnék költeni a pénzüket, s ők jobban tudják, hogy mit akarnak, mint a kormány. Ha nincs valami externália, amivel kárt okoz az adott szolgáltató (mint pl dohányzás esetén), akkor az adott szolgáltatás megszűntetésével az átlagos életszínvonalat csökkented.
Valószínűleg azért került a választás a fapados repülőtársaságokra, mivel több EU-s országban ugyan ilyen, vagy hasonló adó van bevezetve -és ezzel igyekeztek kerülni, hogy cseszegessék a kormányt, mint azt sajnos sokszor láthatjuk. De akár az is belejátszhat, hogy akinek repülgetni van pénze, annak arra a plusz pár ezerre is van -de mindenképpen jobban eladható a társadalom felé is.
 

Lengyel_nem_medik

Well-Known Member
2022. március 30.
520
1 513
93
Bár nem dolgoztam a polgári repülésben, de nem gondolom, hogy egy légitársaság a biztonságon spórolhatna!
Szerintem Európába be sem engedik az ilyen légitársaságok gépeit.
Ha jól tudom, éppen ezért lett létrehozva az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynöksége (EASA), így ők a felelősek az EU légterének biztonságáért, a repülő műszakiak ellenőrzéséért.
De javítson ki egy hozzá értő, ha nem így van!
Emlekszel a Germanwings-re? Olyan pilotat vettek fel aki meg egy rendes pszicho teszten sem ment at es nekivezette a gepet egy hegyoldalnak. Europaban. Nyilvan a normalis pilota draga volt. Vagy eredetileg o is normalis pilota volt, de a munkakorulmenyek olyanok voltak, hogy nem birta pszichesen. Europa mar nem az amit evtizedekkel ezelott megszoktunk.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 413
3 688
113
Valószínűleg azért került a választás a fapados repülőtársaságokra, mivel több EU-s országban ugyan ilyen, vagy hasonló adó van bevezetve -és ezzel igyekeztek kerülni, hogy cseszegessék a kormányt, mint azt sajnos sokszor láthatjuk. De akár az is belejátszhat, hogy akinek repülgetni van pénze, annak arra a plusz pár ezerre is van -de mindenképpen jobban eladható a társadalom felé is.

Hozzáadnám, hogy az a külföldi, aki ide jön, annak ez az egyszeri tétel bőven belefér. Azok a magyarok, akik pedig Magyarország helyett külföldön költik el a nyaralásra szánt pénzüket, így kicsit "visszatermelnek" a költségvetésbe. Ha már nem lesz belőle balatoni lángosos ÁFA-bevétel, meg IFA meg minden más.
Kvázi ezzel a tétellel is a belföldi turizmust hozzák kicsit helyzetbe.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 073
4 037
113
Emlekszel a Germanwings-re? Olyan pilotat vettek fel aki meg egy rendes pszicho teszten sem ment at es nekivezette a gepet egy hegyoldalnak. Europaban. Nyilvan a normalis pilota draga volt. Vagy eredetileg o is normalis pilota volt, de a munkakorulmenyek olyanok voltak, hogy nem birta pszichesen. Europa mar nem az amit evtizedekkel ezelott megszoktunk.
Emlékszem, de az az orvos(ok) hülyesége, hogy engedte repülni!
Onnantól kezdve, hogy megvan a papírja, ugyanannyit elkérhet, és ha van esze, el is kér, mint egy egészséges pilóta.
Olyannal nem szokott pilóta házalni, hogy én kevesebbért is vállalom.
Azért sem, mert az már gyanús lenne, és azért sem, mert kevés a pilóta, így egymástól csalogatják el magasabb fizuval a légitársaságok a pilótákat.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 040
113
Aki ügyes/okos(/és mára szép) is volt, az tegnap gyorsan --jól látható politikai okok miatt várható megoldá-kényszer miatt, szinte kockázat nélkül-- "meg-shortolta" a MOL-t, és mára meg is lett a saját családi rezsi-támogatása egész évre! :oops: ...bőven!

A következő ilyen helyzetben Én is "megjátszom".

.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 880
91 440
113
OECD tanulmány = NER propaganda :cool:

Az OECD szerint a magyarok kezelik legjobban a háborús helyzet gazdasági hatását a régióban

A szomszédunkban dúló háború egész Európa, sőt, a világ gazdaságára is komoly negatív hatást gyakorol. A régióban különösen jelentős a negatív gazdasági sokk mértéke. A környező országok közül hazánké volt a legsikeresebb gazdaságpolitikai válasz.


A Kijevi Közgazdasági Iskola új tanulmányában közel háromezermilliárd hrivnyára (108,3 milliárd amerikai dollárra) becsüli az orosz-ukrán háború miatti veszteségeket. Dan Ciuriak júliusi cikkében pedig tízezermilliárd dollárra (a magyar GDP közel 65-szörösére) tette a katonai konfliktus globális negatív gazdasági hatását.

A negatív hatásokat itt Európában a bőrünkön érezzük. Meredeken növekvő piaci energiaárak, potenciális gáz- és üzemanyaghiány réme egyes országokban, emelkedő élelmiszerárak. Az árak emelkedése, az infláció növekedése pedig egyértelműen rossz hír a gazdaságnak is. A magasabb költségek visszavetik a fogyasztást, így a vállalatok is kénytelenek visszafogni termelésüket.
.....
Ruszkik veszítenek
Az egyik legnagyobb vesztes – nem meglepő módon – Oroszország. Ahogyan ezt a 2. ábra mutatja, a nagy medve GDP-je nagyjából 15 százalékos sokkot szenvedett el a háború és a szankciók együttes következményeként. Negyedévről negyedévre nagyjából ennyivel alacsonyabb ugyanis az orosz GDP mutató előrejelzése a legújabb becslések alapján.
Az%20orosz%20GDP%20visszaes%C3%A9se%20a%20k%C3%A9t%20OECD%20becsl%C3%A9s%20alapj%C3%A1n%20%282019%20Q4%20%3D%20100%29.png


Szaúd-Arábia nyertes
Bár a világszintű visszaesés drámai, nem minden ország számára kedvezőtlen a mostani helyzet. Szaúd-Arábia gazdasági teljesítménye profitál az olajárak növekedéséből, ahogyan ezt a 3. ábra is mutatja. A pozitív GDP-hatás mértéke is emelkedik, 2023 végén már eléri a 2019 negyedik negyedévi adatának 11 százalékát.
A%20sza%C3%BAdi%20GDP%20emelked%C3%A9se%20a%20k%C3%A9t%20OECD%20becsl%C3%A9s%20alapj%C3%A1n%20%282019%20Q4%20%3D%20100%29.png


Románia a legnagyobb vesztes az Unioban
Európában a következő időszakban Románia veszít a legtöbbet a háború miatt. A teljes becslési horizonton a 2019 negyedik negyedéves GDP-jének közel felével (egészen pontosan 41,5 százalékával) csökkent a gazdasági teljesítményének előrejelzése 2023 végéig.
A%20rom%C3%A1n%20GDP%20cs%C3%B6kken%C3%A9se%20a%20k%C3%A9t%20OECD%20becsl%C3%A9s%20alapj%C3%A1n%20%282019%20Q4%20%3D%20100%29.png


Kelet-Európa szív a legnagyobbat
A teljes időszakot tekintve a legnagyobb vesztesek listája Lettországgal folytatódik (38,2 százalékos kumulált GDP-csökkenés), majd Szlovénia (28,4 százalék), Litvánia (28,3 százalék) és Lengyelország (26,6 százalék) következik.

1 európai kivétel Norvégia, ők nyertek a háborún
Egyetlen ország van Európában, mely a jelenlegi helyzetnek nem vesztese, hanem nyertese, ez pedig Norvégia. Az északi állam ugyanúgy profitál az olaj és a gáz árnövekedéséből, mint ahogyan az orosz energiahordozók kiváltásának kereslet-növelő hatásából, így érthető, hogy a GDP előrejelzése is kedvezőbb most. A teljes időszakra mért 13,2 százalékos növek


Magyarország termeszetesen negatív
Tekintettel arra, hogy hazánk rá van szorulva a külföldi energiára, nem meglepő, hogy Magyarországot is negatívan érintették a háború, és az EU hibás szankciós politikájának összhatásaként elszálló energiaárak. Ahogyan azt a 6. ábra mutatja, a magyar GDP előrejelzése 2-4 százalékkal csökkent a háború kirobbanását követő negyedévekben.
A%20magyar%20GDP%20cs%C3%B6kken%C3%A9se%20a%20k%C3%A9t%20OECD%20becsl%C3%A9s%20alapj%C3%A1n%20%282019%20Q4%20%3D%20100%29.png



A magyar út azonban még így is a legjobbnak számít az egész régióban. Ahogyan azt a 7. ábra mutatja, a becslési horizont végén egyértelműen Magyarország úszta meg a negatív gazdasági hatásokat a legkisebb visszaeséssel.
A%20GDP-vesztes%C3%A9g%20m%C3%A9rt%C3%A9ke%202023%20Q4-ben%20%282019%20Q4%20%3D%20100%29.png


2,3 százalékpontos magyar GDP-veszteség nagyjából negyedével kevesebb a második legjobb mutatóval rendelkező szlovén értéknek, nagyjából fele a bolgár és a litván visszaesésnek, és harmada a lett negatívumnak. A többi V4-es ország 3,6 százalékos átlaga is több mint 50 százalékkal magasabb, mint a hazai érték
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 903
22 378
113
Nem igazán tudom hova tegyem, egy apró pénzügyi érdekesség:
Karbonlábnyom
Ma vettem két doboz festéket és egy korábbi beszélgetésben felhívák arra a figyelmem, hogy a szolgáltatók, bankok és egyéb 'számlagyárosok' újabban feltüntetik a kivonatokban, számlákon a szolgáltatás 'karbonlábnyom' értékét. Rá is néztem a telefonos aplikációban a számlamozgásra, íme:
ee51c0a6212a5dba51b5108f66cad686.jpg

Úgyhogy azt is megtudtam, hogy a kb. 54€-s vásárlásommal 6,52kg CO2e terhelést róttam a környezetemre, amit szemléltetésképpen 34km-nyi rövid távú repülés 'teljesítményével' feleltetett meg a rendszer. Beszarás