A pénz világa

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 471
34 518
113
A vevő a pénztárcájával "szavaz": ha nem akar villany autót venni, k. mindegy ki mit "tolt be".
Eddig sem azért/azok vették, akiknek szüksége volt rá -már ha van, akinek szüksége van rá.
De nem csak villanyautóban kell gondolkodni, ugye az autókon belül ott vannak a talán egyre terjedőbb különféle hibridek. Munkagépekben is egyre nagyobb választék van az aksisok között (és egyre jobban merik is venni). Energia tárolásra is kell akku stb.

És ott van még az is, hogy az autóflották öregedni fognak, tehát tetszik-nem tetszik cserélni kell őket de azt se felejtsük el, hogy az eu-s szabályozások még mindig megvannak, talán semmiben nem is történt "pozitív" irányú változás.

Mindeközben pedig azt sem szabad figyelmen kívül, hogy átszakadt a benzin-dízel gát és az elektromos autózás pár évtizedig valószínűleg velünk fog lenni. Valamint az elektromos meghajtású autók minősége és technikai paraméterei is sokat fejlődtek.

Olyan költség növelő elvárások, kötelező tartozékok lettek Európában megkövetelve az utóbbi években, és ezt nem csak a villanyautókra értem, hogy már Nyugaton is meggondolják, hogy kifizessenek-e dupla árat, egy új autóért, amiknek ráadásul a szervíz díja is jelentősen megugrott.
Ennek az lesz a következménye, hogy már nem csak itthon, hanem Európában is egyre feljebb tolódik az autók átlag életkora, illetve egyre inkább a viszonylag olcsóbb autók lesznek keresettebbek.
Sőt már most láthatóak, ez utóbbinak a jelei.

Igen, így van.
Viszont: hiába keresettek az olcsó autók, ha nincs a kínálatban olcsó autó. Illetve van, relatív olcsó, de az általában kis autó. És kérdés, hogy mi kinek mi az olcsó autó.
Gyorsan ránézve a kínálatra az olcsó általánosságban kis méretű:
Swift 7,3 millió és ha jól látom csak hibrid motor van a Suzukinál.
Dacia Sandero 6,2 millió készletről, kedvezményes 5,85
Clio 6,8 millió
C3 6,5 millió.

Aztán nagyjából van egy lépcső olyan 10-11 millió körül (C4, C5, Megane, S Cross stb)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 631
21 098
113
A Magyar Könyvelők Országos Egyesületének Elnöksége rendkívüli egyeztetést tartott a kormányfő évértékelő beszédében elhangzott áfa visszatérítés kapcsán. Az a szakmai álláspont alakult ki, hogy a nyugdíjasok számára történő áfa visszatérítés alkalmas lesz visszaélésekre és súlyos adminisztrációt igényel majd.
Ezért ezt sejthették...
Megjegyzezzük, hogy Lengyelországban létezik egy kevésbé fondorlatos 13. és 14. havi nyugdíj. A minimálnyugdíjjal egyenlő 13. havi nyugdíjat 2019-ben vezették be, és azóta rendszeresen folyósítják. A 2023-tól törvénybe iktatott 14. havi nyugdíj azoknak jár, akiknek a havi nyugdíja alacsonyabb bruttó 2900 zlotynál (mintegy 248 ezer forintnál). A küszöb átlépése esetén arányosan alacsonyabb összeget fizetnek ki.
Lehet, hogy azért dobták be, hogy utána ezt meginnoválhassák, mint a gonosz nyugdíjasszegénységista ellenzék kerékkötését kicselező furfangot? Nem lepne meg.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 631
21 098
113
Eddig sem azért/azok vették, akiknek szüksége volt rá -már ha van, akinek szüksége van rá.
De nem csak villanyautóban kell gondolkodni, ugye az autókon belül ott vannak a talán egyre terjedőbb különféle hibridek. Munkagépekben is egyre nagyobb választék van az aksisok között (és egyre jobban merik is venni). Energia tárolásra is kell akku stb.

És ott van még az is, hogy az autóflották öregedni fognak, tehát tetszik-nem tetszik cserélni kell őket de azt se felejtsük el, hogy az eu-s szabályozások még mindig megvannak, talán semmiben nem is történt "pozitív" irányú változás.

Mindeközben pedig azt sem szabad figyelmen kívül, hogy átszakadt a benzin-dízel gát és az elektromos autózás pár évtizedig valószínűleg velünk fog lenni. Valamint az elektromos meghajtású autók minősége és technikai paraméterei is sokat fejlődtek.


Igen, így van.
Viszont: hiába keresettek az olcsó autók, ha nincs a kínálatban olcsó autó. Illetve van, relatív olcsó, de az általában kis autó. És kérdés, hogy mi kinek mi az olcsó autó.
Gyorsan ránézve a kínálatra az olcsó általánosságban kis méretű:
Swift 7,3 millió és ha jól látom csak hibrid motor van a Suzukinál.
Dacia Sandero 6,2 millió készletről, kedvezményes 5,85
Clio 6,8 millió
C3 6,5 millió.

Aztán nagyjából van egy lépcső olyan 10-11 millió körül (C4, C5, Megane, S Cross stb)
De ezek nem drágák, csak az emberek csórók...


Egy 7 milliós kocsi lízinggel kb a következő: 2M-ért elvihető, és havi 100k-130k mellé 5 évig.
Ez azért nem a világvége egy garanciális nullkilométeres autóért, amibe a kötelező szervíz meg az üzemanyag kell csak 5 évig. (persze ere kell casco is kötelezően, ami minek lenne egy olyan autóra, amire amúgy sem kapni, nekem sem ad már egy biztosító sem a 9 éves kisautóra, túl öreg.)
 
  • Tetszik
Reactions: gatya

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 471
34 518
113
De ezek nem drágák, csak az emberek csórók...


Egy 7 milliós kocsi lízinggel kb a következő: 2M-ért elvihető, és havi 100k-130k mellé 5 évig.
Ez azért nem a világvége egy garanciális nullkilométeres autóért, amibe a kötelező szervíz meg az üzemanyag kell csak 5 évig. (persze ere kell casco is kötelezően, ami minek lenne egy olyan autóra, amire amúgy sem kapni, nekem sem ad már egy biztosító sem a 9 éves kisautóra, túl öreg.)
Pontosan ezt írtam, hogy azt sem árt tisztázni, hogy kinek mi drága.
Innen indul, és mint írtam ezek általában kisebb méretű, eredetileg második autónak szánt méretkategóriák. Az más kérdés, hogy itthon nem feltétlen ez a koncepció valósul meg, de ez már legyen a mi bajunk.
Itthon elvileg kurva nagy csóróság van. Legalábbis ezt hallani, akkor mennyire életszerű akár a 7 milliós, akár a lízing megoldás fizetése? Ezt sem árt tisztázni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 631
21 098
113
Itthon elvileg kurva nagy csóróság van. Legalábbis ezt hallani, akkor mennyire életszerű akár a 7 milliós, akár a lízing megoldás fizetése? Ezt sem árt tisztázni.
A nagy többségnek ez nem elérhető. Nekem az lenne, de ugye ahogy az Őrs-vezér téri pánkok mondták: "családiházra gyűjtök"... és az autó most nem sokat kell. Havi 2x a családot látogatni, meg hétvégén bevásárolni jó apám levedlett lábbalhajtós japán rizsfőzője is, amit elveimmel összhangban kevesebb mint 3 havi béremből ki tudtam fizetni. A lakás előtt hogy leamortizálják a "lakóközösség" fogyatékos tagjai, épp elég, sőt még sok is ennyi pénzt hagyni értéktelenedni.

Ezzel együtt az, hogy ez sokak szerint képtelenül sok, csak azt mutatja, hogy mekkora a csóróság.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 471
34 518
113
A nagy többségnek ez nem elérhető. Nekem az lenne, de ugye ahogy az Őrs-vezér téri pánkok mondták: "családiházra gyűjtök"... és az autó most nem sokat kell. Havi 2x a családot látogatni, meg hétvégén bevásárolni jó apám levedlett lábbalhajtós japán rizsfőzője is, amit elveimmel összhangban kevesebb mint 3 havi béremből ki tudtam fizetni. A lakás előtt hogy leamortizálják a "lakóközösség" fogyatékos tagjai, épp elég, sőt még sok is ennyi pénzt hagyni értéktelenedni.

Ezzel együtt az, hogy ez sokak szerint képtelenül sok, csak azt mutatja, hogy mekkora a csóróság.
Teljesen igazad van, jól gondolkozol e téren; sokan feleslegesen költenek, a pénztárcájukhoz és a valós igényeikhez mérten drága autóra.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 569
5 630
113
Teljesen igazad van, jól gondolkozol e téren; sokan feleslegesen költenek, a pénztárcájukhoz és a valós igényeikhez mérten drága autóra.
Én nem akarok más huszonéves autójával bajlódni. Ha ismerőstől veszi az ember, akkor persze más.
Eddig nem vettem 3 évesnél öregebb autót.
Az első egy 3 éves 1,5-ös Lada Samara volt, 6 évig használtam. Aztán egy 1,5 éves 1,6-os Opel Astra G, 21,5 évig szolgált becsülettel. És most egy 3 éves 1,6-os K Astra, 2 éve használom.
Persze hosszú lejáratú hitelre nem vettem volna, magas kamatra.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 471
34 518
113
Én nem akarok más huszonéves autójával bajlódni. Ha ismerőstől veszi az ember, akkor persze más.
Igen, lutri; még ismerőstől is.
Azt szoktam mondani, hogy jobb egy ismert hibákkal rendelkező kocsit rendbe tenni abból a pénzből, amit elvinne egy pár évvel fiatalabb, vagy jobbnak tűnő csere. Ismerős most járt úgy, hogy a kocsi vételárát rálocsolta fél éven belül. Illetve úgy vegyen az ember használt járművet, hogy maradjon pénze rákölteni, mert hiba nélküli autó szerintem nincs.