A pénz világa

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Latod meg az USA se kepes ra. Nincs semmilyen rejtett trukk se kinanak se az oroszoknak. Azert ok nem egy USA kategoria infrastrukturaban, sose voltak azok.

El ne higgyétek már, hogy Oroszország vagy Szaud-Arábia hamarosan elkezd fizetni Európának és Kínának azért, hogy átvegyék az olajukat. Egyrészt a kutak termelését vissza lehet fogni, másrészt ha már minden kötél szakad, akkor inkább kifolyatják csak úgy a tajgába vagy a sivatagba. Nem fognak arra költeni, hogy elszállítsák Európáig/Kínáig, majd még fizetnek, hogy azok átvegyék.
 
  • Tetszik
Reactions: laiki and fip7
T

Törölt tag 1711

Guest
Pont múlt héten adtak ki egy állásfoglalást az amerikai vasuttársaságok, hogy a törvények értelmében maximum 48 órát várakozhat olajjal töltött kocsi a nyilt felhasználású pályán, azon túl nekik kell megoldani saját területükön belül a tárolást, különben szerződést bontanak.
Qva nagy szarban vannak, mivel az olaj feladása és finomítóhoz érkezése között hetek is eltelhetnek, aztán a végén lehet át se veszik.
Ruszkiknál nincs ekkora gond, maximum olajerőműveket pörgetik atom helyett.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 974
19 231
113
El ne higgyétek már, hogy Oroszország vagy Szaud-Arábia hamarosan elkezd fizetni Európának és Kínának azért, hogy átvegyék az olajukat. Egyrészt a kutak termelését vissza lehet fogni, másrészt ha már minden kötél szakad, akkor inkább kifolyatják csak úgy a tajgába vagy a sivatagba. Nem fognak arra költeni, hogy elszállítsák Európáig/Kínáig, majd még fizetnek, hogy azok átvegyék.
Egy olyan magyarázatot olvastam, hogy valójában valami elfelejtett/beragadt határidős ügyletek kerülhettek a piacra hirtelen tömegével olajpiacban nem elég tájékozott nagybefektetőktől, és emiatt alakult ki a rövid ideig tartó átmeneti negatív árazás.

A magyarázat szerint tehát ez nagyobb részben pénzügyi/technikai okú, amúgy nem nem negatív alacsony ár lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and Bleroka
M

molnibalage

Guest
Pont múlt héten adtak ki egy állásfoglalást az amerikai vasuttársaságok, hogy a törvények értelmében maximum 48 órát várakozhat olajjal töltött kocsi a nyilt felhasználású pályán, azon túl nekik kell megoldani saját területükön belül a tárolást, különben szerződést bontanak.
Qva nagy szarban vannak, mivel az olaj feladása és finomítóhoz érkezése között hetek is eltelhetnek, aztán a végén lehet át se veszik.
Ruszkiknál nincs ekkora gond, maximum olajerőműveket pörgetik atom helyett.
Az nem értem, hogy ekkora bugyutaságot hogyan képes bárki leírni annak ellenőrzése nélkül...?

Installált kapacitás.
https://www.statista.com/statistics...ed-electricity-generating-capacity-by-source/

Ez meg a 2016-os termelés.
https://en.wikipedia.org/wiki/Electricity_sector_in_Russia#Mode_of_production

Az arab államokat leszámítva alig van ország, aki nyersolajjal vagy kőolajjal tüzel.
Ma az olajjal tüzelés is erőművi tüzelőolajat jelent, ami egy majdnem gázolaj szerű anyagot jelent. Nem kőolaj még akkor sem, ha az már könnyű kőolaj lenne, mint ami jön az oroszoktól a Barátság II távvezetéken. Az 15 fokon kb. étolaj viszkozitású.

Kicsit azt érzem, hogy "bezzeg az oroszok okasak" című fejezetet akarta valaki bemutatni, hogy nekik ez az egész whatever. Nem, nekik az legnagyobb szopás, mert kőkemény olajexportálók.
 
M

molnibalage

Guest
Gondolod te. Elektromos autó akkumulátor alkatrészeket gyártunk és egyre több a megrendelésünk. Még hútvétkor is kellett dolgozzunk.
Eddig sem volt semmiféle rentáblilitás a villanyautónál, amikor 400 Ft benzinár volt és 37 Ft/kWh áram. Na, ahol az áram ennek háromszorosa volt és most 1/3-dal esett a benzin és go. ára, akkor ennek gazdasági oldala csőd, ha valaki spórolni akarna ezen. Ez rohadt egyszerű fizika.

Az meg, hogy egy cég mit csinál és minek van piaci értéke. Hát nem tudom. Te átaludtad az elmúlt 20 vagy 100 évet? Ebből lettek a nagy gazdasági reccsek. Dotcom lufi, a szutyok hitelkonstukciók szórása 2008-ig. Az új bukó simán a villanyautó lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
W

Wilson

Guest
Eddig sem volt semmiféle rentáblilitás a villanyautónál, amikor 400 Ft benzinár volt és 37 Ft/kWh áram. Na, ahol az áram ennek háromszorosa volt és most 1/3-dal esett a benzin és go. ára, akkor ennek gazdasági oldala csőd, ha valaki spórolni akarna ezen. Ez rohadt egyszerű fizika.

Az meg, hogy egy cég mit csinál és minek van piaci értéke. Hát nem tudom. Te átaludtad az elmúlt 20 vagy 100 évet? Ebből lettek a nagy gazdasági reccsek. Dotcom lufi, a szutyok hitelkonstukciók szórása 2008-ig. Az új bukó simán a villanyautó lehet.


Rövid távon tényleg nem kedvez a vírus okozta válság a villanyautónak,de hosszútávon szerintem a villanyautók fognak tért hódítani, ugye eddig sem azért gyártottak villanyautókat mert annyira nagy üzlet volt, hanem mert a világ ez irányba mozdult el (vagy erre mozdították)mindenesetre a klímaváltozás elleni harc egyik nagyon fontos eleme az elektromos(hibrid)autók minél nagyobb elterjesztése,valamint arról sem szabad megfeledkezni mind az autóipar mind az azoknak beszállító ipar irdatlan összegeket fektettek be az elektromos autókban.Rövid távon elképzelhető,hogy a munkahelyek megtartása miatt csökkenteni fogják a CO2-kibocsátásra vonatkozó EU-s előírásokat olcsóbbá teszik a belsőégésű motorokat, de ez csak elódázza az elektromos autók térhódítását.Én szkeptikusan állok azokhoz a jóslatokhoz,hogy mi szerint az embereknek alapvetően meg fognak változni a fogyasztási szokásaik a vírus lecsengése után,szerintem az emberiség nem fog semmiben sem megváltozni ugyanúgy akar élni mint a vírus felbukkanása előtt.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Rövid távon tényleg nem kedvez a vírus okozta válság a villanyautónak,de hosszútávon szerintem a villanyautók fognak tért hódítani, ugye eddig sem azért gyártottak villanyautókat mert annyira nagy üzlet volt, hanem mert a világ ez irányba mozdult el (vagy erre mozdították)mindenesetre a klímaváltozás elleni harc egyik nagyon fontos eleme az elektromos(hibrid)autók minél nagyobb elterjesztése,valamint arról sem szabad megfeledkezni mind az autóipar mind az azoknak beszállító ipar irdatlan összegeket fektettek be az elektromos autókban.Rövid távon elképzelhető,hogy a munkahelyek megtartása miatt csökkenteni fogják a CO2-kibocsátásra vonatkozó EU-s előírásokat olcsóbbá teszik a belsőégésű motorokat, de ez csak elódázza az elektromos autók térhódítását.Én szkeptikusan állok azokhoz a jóslatokhoz,hogy mi szerint az embereknek alapvetően meg fognak változni a fogyasztási szokásaik a vírus lecsengése után,szerintem az emberiség nem fog semmiben sem megváltozni ugyanúgy akar élni mint a vírus felbukkanása előtt.
Jól látod, mozdították el.
  • Norvégiában olyan brutális állami támogatás és adó torzítás volt, hogy az állam végül sírva könyörgött a polgároknak, hogy ne vegyenek villanyautót...
  • Itthon 11 millás autóra adtak 2 millás állami támogatást...
Na, most szerinted lesz állami pénz ilyen marhaságokra úgy, hogy eddig sem térült meg? És úgy, hogy alig van ország, ahol alig szennyezőbb, mint egy új benzines? A villanyautó marketingje 5*. A valódi teljesítmény és pénzügyi mutatói már kevésbé...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 974
19 231
113
Rövid távon tényleg nem kedvez a vírus okozta válság a villanyautónak,de hosszútávon szerintem a villanyautók fognak tért hódítani, ugye eddig sem azért gyártottak villanyautókat mert annyira nagy üzlet volt, hanem mert a világ ez irányba mozdult el (vagy erre mozdították)mindenesetre a klímaváltozás elleni harc egyik nagyon fontos eleme az elektromos(hibrid)autók minél nagyobb elterjesztése,valamint arról sem szabad megfeledkezni mind az autóipar mind az azoknak beszállító ipar irdatlan összegeket fektettek be az elektromos autókban.Rövid távon elképzelhető,hogy a munkahelyek megtartása miatt csökkenteni fogják a CO2-kibocsátásra vonatkozó EU-s előírásokat olcsóbbá teszik a belsőégésű motorokat, de ez csak elódázza az elektromos autók térhódítását.Én szkeptikusan állok azokhoz a jóslatokhoz,hogy mi szerint az embereknek alapvetően meg fognak változni a fogyasztási szokásaik a vírus lecsengése után,szerintem az emberiség nem fog semmiben sem megváltozni ugyanúgy akar élni mint a vírus felbukkanása előtt.

Azért szétkaparom magam a televízióban egy olyan reklámon, hogy 200km elektromos hatótávolságú hibrid, majd ugyanarra az autóra egy perc múlva nem kell tölteni, öntöltő... Biztos lesz olyan gyökér, aki bedől ennek, de ha nem tölti, a fékerő-visszanyerésből biztos nem lesz zöldebb az az autó mint egy sima benzines.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Eddig sem volt semmiféle rentáblilitás a villanyautónál, amikor 400 Ft benzinár volt és 37 Ft/kWh áram. Na, ahol az áram ennek háromszorosa volt és most 1/3-dal esett a benzin és go. ára, akkor ennek gazdasági oldala csőd, ha valaki spórolni akarna ezen. Ez rohadt egyszerű fizika.

Az meg, hogy egy cég mit csinál és minek van piaci értéke. Hát nem tudom. Te átaludtad az elmúlt 20 vagy 100 évet? Ebből lettek a nagy gazdasági reccsek. Dotcom lufi, a szutyok hitelkonstukciók szórása 2008-ig. Az új bukó simán a villanyautó lehet.

Aha, akkor is rentábilisabb lesz a benzines autóval való közlekedés, ha rátolnak majd egy jó nagy környezetvédelmi adót? Jah, már épp rátolták, csak jelenleg még csak az autógyártók fizetik.
Vagy ha be sem engednek majd a városokba belsőégésűvel, akkor szerinted ki fog majd azt venni?
 
M

molnibalage

Guest
Aha, akkor is rentábilisabb lesz a benzines autóval való közlekedés, ha rátolnak majd egy jó nagy környezetvédelmi adót? Jah, már épp rátolták, csak jelenleg még csak az autógyártók fizetik.
Vagy ha be sem engednek majd a városokba belsőégésűvel, akkor szerinted ki fog majd azt venni?
Csodálatos. Tehát nem a villanyautóval való autózást teszed olcsóbbá, hanem azt, hogy az, akinek sajnos nem marad más választása drágítod létét...?
Na, ez a tipikus sötétzöld mentalitás...
Ez kb. azzal egyenértékű lenne, hogy tiltod.
Ez nem járható út. Talán be kellene látni, hogy a villanyautó mire alkalmas és mire nem jelenlegi formájában...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Csodálatos. Tehát nem a villanyautóval való autózást teszed olcsóbbá, hanem azt, hogy az, akinek sajnos nem marad más választása drágítod létét...?
Na, ez a tipikus sötétzöld mentalitás...
Ez kb. azzal egyenértékű lenne, hogy tiltod.
Ez nem járható út. Talán be kellene látni, hogy a villanyautó mire alkalmas és mire nem jelenlegi formájában...

Nyugi, a villanyautó is olcsóbb lesz. Ne kelljen már ezerszer elmondanom, hogy miért.
Pl. mi is az idén már olcsóbban adjuk az akkukba az alkatrészeket, mint a tavaly és jövőre még olcsóbban fogjuk.

A dohányzást is betiltották a vendéglőkben, szórakozó helyeken, mert károsítja az olyanok egészségét is, akik nem nem dohányoznak. Az belsőégésű autózást is simán betilthatják.
Tudod, az egyik leggyakoribb halálok a légúti betegségekből ered és nem mindenki dohányos.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 794
25 377
113
Rövid távon tényleg nem kedvez a vírus okozta válság a villanyautónak,de hosszútávon szerintem a villanyautók fognak tért hódítani, ugye eddig sem azért gyártottak villanyautókat mert annyira nagy üzlet volt, hanem mert a világ ez irányba mozdult el (vagy erre mozdították)mindenesetre a klímaváltozás elleni harc egyik nagyon fontos eleme az elektromos(hibrid)autók minél nagyobb elterjesztése,valamint arról sem szabad megfeledkezni mind az autóipar mind az azoknak beszállító ipar irdatlan összegeket fektettek be az elektromos autókban.Rövid távon elképzelhető,hogy a munkahelyek megtartása miatt csökkenteni fogják a CO2-kibocsátásra vonatkozó EU-s előírásokat olcsóbbá teszik a belsőégésű motorokat, de ez csak elódázza az elektromos autók térhódítását.Én szkeptikusan állok azokhoz a jóslatokhoz,hogy mi szerint az embereknek alapvetően meg fognak változni a fogyasztási szokásaik a vírus lecsengése után,szerintem az emberiség nem fog semmiben sem megváltozni ugyanúgy akar élni mint a vírus felbukkanása előtt.

Jól látod, mozdították el.
  • Norvégiában olyan brutális állami támogatás és adó torzítás volt, hogy az állam végül sírva könyörgött a polgároknak, hogy ne vegyenek villanyautót...
  • Itthon 11 millás autóra adtak 2 millás állami támogatást...
Na, most szerinted lesz állami pénz ilyen marhaságokra úgy, hogy eddig sem térült meg? És úgy, hogy alig van ország, ahol alig szennyezőbb, mint egy új benzines? A villanyautó marketingje 5*. A valódi teljesítmény és pénzügyi mutatói már kevésbé...

Ez is csak szimpla biznisz. Valódi, igazi környezetvédelemhez nulla köze van!
Vagyis annyi mégis, hogy a zöld brend az a marketing máz, a cuki csomagolás, ami a mai világban kell rá, hogy el lehessen adni valamit!
..
A klíma nem a CO2 kibocsátás miatt változik, hanem más miatt. Ezért változott mindig is a történelem folyamán!
Következésképpen "a klímaváltozás elleni harc", semmi több egy politikai agendánál. Ez szimplán leágazása csak a már korábbról ismert felforgató, forradalmi mozgalmaknak. (És ha majd megindul egy erőteljes lehűlési szakasz például a közeljövőben, akkor természetesen ezek a mozgalmocskák is sorvadásnak indulnak, az ki fogja húzni a talpuk alól ezt a "varázsszőnyeget".)
..
Olvassátok el James Hadley Billington korszakos munkájából, a "Fire In The Minds Of Men" című könyvéből az ilyen mozgalmak pszichológiáját leíró részeket, s egyből felismeritek, hogy mi is a stájsz, honnan a dörgés! Szimplán a hatalmat akarják!
https://libcom.org/files/Fire in the Minds of Men.pdf
..
Az egész ráadásul egy óriási politikai bullshit-kupac, mivel ha jobban megvizsgálod a műszaki összetevőit a lítium-akkumulátoros autózásnak, akkor azt látod, hogy ezzel is csak gigantikus környezeti problémákat generálunk majd pluszba! Vicces módon, maga az akksi előállítása is CO2 felszabadításával jár! :)
..
Annyi lítium, meg a világon nincs, hogy a teljes gépjárműállomány átállítását megoldjad! Az egészségügyi kockázatairól az elektromos autózásnak, ahol is ücsörögsz az elektromágneses térben naphosszat, meg már ne is beszéljünk.
http://technika.gmgi.hu/uploads/ter..._es_ujrahasznositasanak_co2_merlege_17_10.pdf
 
W

Wilson

Guest
Jól látod, mozdították el.
  • Norvégiában olyan brutális állami támogatás és adó torzítás volt, hogy az állam végül sírva könyörgött a polgároknak, hogy ne vegyenek villanyautót...
  • Itthon 11 millás autóra adtak 2 millás állami támogatást...
Na, most szerinted lesz állami pénz ilyen marhaságokra úgy, hogy eddig sem térült meg? És úgy, hogy alig van ország, ahol alig szennyezőbb, mint egy új benzines? A villanyautó marketingje 5*. A valódi teljesítmény és pénzügyi mutatói már kevésbé...


Igazad van abban,hogy jelenleg az elektromos autó valódi teljesítménye és a pénzügyi mutatói nem a legfényesebbek és még finoman fogalmaztam,az én meglátásom szerint az elektromos autó időbeni elterjedésére az az egyszerű dolog lesz hatással,hogy a vírus lecsengése után az emberek változtatnak-e fogyasztási szokásaikon az én véleményem szerint nem, ez pedig azt jelenti,hogy lehet,hogy az eddigi folyamatok néhány évre vagy akár egy fél évtizedre is megtorpanhatnak,de ha az érintett nagyvállalatok és a kormányok azt látják,hogy a fogyasztási szokások nem változtak meg a vírus hatására akkor ugyanúgy (ahogy a vírus megjelenése előtt) bele fogják tolni a a pénzt a az elektromos autókba,Amúgy a világgazdaság illetve a fogyasztói társadalom jövőjének alakulásában is ugyanez a kulcs a fogyasztói bizalom.Szerintem ennek a vírusnak a hibryd autók lehetnek a nagy nyertesei,több szempontból is az első,hogy ez remek alternatíva mind a gyártók mind a kormányok számára,hogy kihangsúlyozzák vele,hogy mennyire komolyan veszik a globális felmelegedés elleni küzdelmet a második szempont pedig az,hogy egy hibryd autó vagy (benzin,diesel)előállítása sokkal több munkahelyet jelent mint egy tisztán elektromos autóé.Ami azért valljuk be most nagyon fontos lesz a különböző kormányok számára.A villanyautók térnyerése amúgy egy másik problémát generál amelyet szerintem az autóiparnak erősen kitett kormányok látnak de nem akarnak vagy tudnak foglalkozni vele az pedig a következő sokkal kevesebb új munkahely jön létre a villanyautók gyártásának felfutásával mint amennyi megszűnik aminek az az egyszerű oka,hogy egy tisztán elektromos autóhoz sokkal kevesebb alkatrész kell mint egy hibryd vagy benzin/diesel autóhoz.Ez mindenképpen rövid távon az elektromosautó terjedése ellen hat, de (hangsúlyozom) szerintem ha a vírus lecsengését követően a fogyasztói bizalom megmarad akkor ezzel a vírus okozta világgazdasági válsággal nem tűnnek el az elektromos autók csak a vírus előtt prognosztizált elterjedésük fog időben kitolódni,hogy mennyivel arra szerintem senki sem tud 100%-s választ adni.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Lecsekkoltam, valamiért olaj betápra emlékeztem a transzszibériai vonalon, de szénnel tolják.

Mea culpa.
Ok.
Az én tippem, hogy a környezetvédelem és az olajár világszinten történő emelkedés vezetett oda, hogy a fejlett világban nem nagyon használnak már olajat áramtermelésre. A vegyipar, szénhidrogén ipar a hozzáadott értékével többet termel, minthogy erőműben égessék el. Mivel a hozzáadott értéke magas lehet ezért exportálni is megéri, ha nem használja fel pl Oroszország.

Az 50-es és 60-es években tényleg annyira olcsó volt az olaj, hogy az mai ésszel felfoghatatlan. Olcsó volt a benzin és minden kőolajból készült termék. Nem véletlenül volt az autózás aranykora az 50-es éve végén és a 60-as évek végéig az USA-ban. Az olcsó olaj + a II. vh utáni állapot a jenki középosztálynak olyan életszínvonalat adott, ami lett kb. az amerikai álom.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 707
28 215
113
Egy olyan magyarázatot olvastam, hogy valójában valami elfelejtett/beragadt határidős ügyletek kerülhettek a piacra hirtelen tömegével olajpiacban nem elég tájékozott nagybefektetőktől, és emiatt alakult ki a rövid ideig tartó átmeneti negatív árazás.

A magyarázat szerint tehát ez nagyobb részben pénzügyi/technikai okú, amúgy nem nem negatív alacsony ár lenne.
Erre gondoltál?
https://oilprice.com/Energy/Energy-...-Oil-Price-Crash-Isnt-As-Bad-As-It-Looks.html

A dohányzást is betiltották a vendéglőkben, szórakozó helyeken, mert károsítja az olyanok egészségét is, akik nem nem dohányoznak. Az belsőégésű autózást is simán betilthatják.
Ennek ellenére továbbra is bőven vannak dohányosok és még a korona előtti időben ha bulizni mentem a kijelölt dohi helyen szokott az igazán heringparty lenni. Szóval ez is hasonló helyzet, hogy nem szűnt meg a probléma csak odébb lett tolva szó szerint pár méterrel.
 
M

molnibalage

Guest
Nyugi, a villanyautó is olcsóbb lesz. Ne kelljen már ezerszer elmondanom, hogy miért.
Pl. mi is az idén már olcsóbban adjuk az akkukba az alkatrészeket, mint a tavaly és jövőre még olcsóbban fogjuk.
Bocs, de ez a duma. 3-4+ éve meg arról, hogy "majd eljön a villamos kánaán". Még maguk az autók árai és fényévekre vannak attól, hogy közelében legyenek a benzinesnek úgy, hogy töredékét sem tudják...

A dohányzást is betiltották a vendéglőkben, szórakozó helyeken, mert károsítja az olyanok egészségét is, akik nem nem dohányoznak. Az belsőégésű autózást is simán betilthatják.

Tudod, az egyik leggyakoribb halálok a légúti betegségekből ered és nem mindenki dohányos.
A mobilitás sok embernek (sajnos/ez van) létszükséglet. A dohányzás meg nem.
Konkrétan ép ésszel felfoghatatlan, hogy a beltéri és n+1 helyen a dohányzás miért nem volt tilos...
Amikor az ember olyan reklámokat lát, hogy mint egészséges társas hobbit reklámozták 60-70 éve, akkor az ember lefejeli az asztalt...

Egyébként a muris az, hogy a dohányzás elleni komoly küzdelem nincs. Mert kb. az lenne az igazi, ha minden mai dohányos kapna egy igazolványt, hogy enélkül nem tud élni. Ok, ő vehet. És akkor innentől fogva senki nem vehet. Ha soha nem fogyaszt, akkor nehéz lenne rászokni.
Persze ez mission impossible, de azért érdekes az b*meg, hogy az autózást tiltsuk be, de a dohányzást meg nem...?

He..?

Na innen már csak egy lépés lenne az alkohol betiltása is, csak ez még nehezebb, mert alkoholt főzni otthon viszonylag könnyű és a szesztilalom nem jött be már régen sem.


Ez is csak szimpla biznisz. Valódi, igazi környezetvédelemhez nulla köze van!
Vagyis annyi mégis, hogy a zöld brend az a marketing máz, a cuki csomagolás, ami a mai világban kell rá, hogy el lehessen adni valamit!
..
A klíma nem a CO2 kibocsátás miatt változik, hanem más miatt. Ezért változott mindig is a történelem folyamán!
Következésképpen "a klímaváltozás elleni harc", semmi több egy politikai agendánál. Ez szimplán leágazása csak a már korábbról ismert felforgató, forradalmi mozgalmaknak. (És ha majd megindul egy erőteljes lehűlési szakasz például a közeljövőben, akkor természetesen ezek a mozgalmocskák is sorvadásnak indulnak, az ki fogja húzni a talpuk alól ezt a "varázsszőnyeget".)
..
Olvassátok el James Hadley Billington korszakos munkájából, a "Fire In The Minds Of Men" című könyvéből az ilyen mozgalmak pszichológiáját leíró részeket, s egyből felismeritek, hogy mi is a stájsz, honnan a dörgés! Szimplán a hatalmat akarják!
https://libcom.org/files/Fire in the Minds of Men.pdf
..
Az egész ráadásul egy óriási politikai bullshit-kupac, mivel ha jobban megvizsgálod a műszaki összetevőit a lítium-akkumulátoros autózásnak, akkor azt látod, hogy ezzel is csak gigantikus környezeti problémákat generálunk majd pluszba! Vicces módon, maga az akksi előállítása is CO2 felszabadításával jár! :)
..
Annyi lítium, meg a világon nincs, hogy a teljes gépjárműállomány átállítását megoldjad! Az egészségügyi kockázatairól az elektromos autózásnak, ahol is ücsörögsz az elektromágneses térben naphosszat, meg már ne is beszéljünk.
http://technika.gmgi.hu/uploads/ter..._es_ujrahasznositasanak_co2_merlege_17_10.pdf

Jaj, azért a CO2 hatását nem kéne letagadni...


Igazad van abban,hogy jelenleg az elektromos autó valódi teljesítménye és a pénzügyi mutatói nem a legfényesebbek és még finoman fogalmaztam,az én meglátásom szerint az elektromos autó időbeni elterjedésére az az egyszerű dolog lesz hatással,hogy a vírus lecsengése után az emberek változtatnak-e fogyasztási szokásaikon az én véleményem szerint nem, ez pedig azt jelenti,hogy lehet,hogy az eddigi folyamatok néhány évre vagy akár egy fél évtizedre is megtorpanhatnak,de ha az érintett nagyvállalatok és a kormányok azt látják,hogy a fogyasztási szokások nem változtak meg a vírus hatására akkor ugyanúgy (ahogy a vírus megjelenése előtt) bele fogják tolni a a pénzt a az elektromos autókba,Amúgy a világgazdaság illetve a fogyasztói társadalom jövőjének alakulásában is ugyanez a kulcs a fogyasztói bizalom.Szerintem ennek a vírusnak a hibryd autók lehetnek a nagy nyertesei,több szempontból is az első,hogy ez remek alternatíva mind a gyártók mind a kormányok számára,hogy kihangsúlyozzák vele,hogy mennyire komolyan veszik a globális felmelegedés elleni küzdelmet a második szempont pedig az,hogy egy hibryd autó vagy (benzin,diesel)előállítása sokkal több munkahelyet jelent mint egy tisztán elektromos autóé.Ami azért valljuk be most nagyon fontos lesz a különböző kormányok számára.A villanyautók térnyerése amúgy egy másik problémát generál amelyet szerintem az autóiparnak erősen kitett kormányok látnak de nem akarnak vagy tudnak foglalkozni vele az pedig a következő sokkal kevesebb új munkahely jön létre a villanyautók gyártásának felfutásával mint amennyi megszűnik aminek az az egyszerű oka,hogy egy tisztán elektromos autóhoz sokkal kevesebb alkatrész kell mint egy hibryd vagy benzin/diesel autóhoz.Ez mindenképpen rövid távon az elektromosautó terjedése ellen hat, de (hangsúlyozom) szerintem ha a vírus lecsengését követően a fogyasztói bizalom megmarad akkor ezzel a vírus okozta világgazdasági válsággal nem tűnnek el az elektromos autók csak a vírus előtt prognosztizált elterjedésük fog időben kitolódni,hogy mennyivel arra szerintem senki sem tud 100%-s választ adni.
Nem igazán értem ezt. Az autókat igen nagy részben robotok rakják össze. Ergo akkor hol van a kettő közötti nagy munkaerő eltérés...?
Van erre a kijelentésre bárkinek száma produktivitással...? Ja, és akkor a baj még nagyobb. Kevesebb ember kell szerintetek, de mégis rohadt drága a villanyautó. Ajaj,,, Akkor = versenyképtelen.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999
T

Törölt tag 1711

Guest
Ok.
Az én tippem, hogy a környezetvédelem és az olajár világszinten történő emelkedés vezetett oda, hogy a fejlett világban nem nagyon használnak már olajat áramtermelésre. A vegyipar, szénhidrogén ipar a hozzáadott értékével többet termel, minthogy erőműben égessék el. Mivel a hozzáadott értéke magas lehet ezért exportálni is megéri, ha nem használja fel pl Oroszország.

Putyin vasúti "ötéves terve" volt, hogy 2007-re villamosítani kell teljes hosszában a Transzszibériai vonalat, és meghosszabítani Pekingig.
Ekkor építettek rohamtempóban egy halom kiserőművet a vonal mentén ami a vasúton kivül maximum pár környékbeli falut, városkát lát el.
Igazi arany tojást tojó tyúk lett, mivel a tranzit EU és Kína között visszarepítette első helyre az orosz vasútat teherszállításban.