A pénz világa

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 972
19 223
113
  • Tetszik
Reactions: nyugger
M

molnibalage

Guest
És én még azt hittem, hogy @molnibalage a szélsőséges betiltós arc. :)
Ezt miből vezetted le?
Az öncélú ésszerűtlen betiltásnak soha nem voltam híve. Az ésszerű korlátozásnak viszont igen főleg, ha átmentettel társul.
Az nem megoldás a főváros autózási problémájára, ha holnap kitiltasz minden autót. Azonban, ha elkészülnek az elővárosi vasutak és tovább fejlődik a tömegezés, akkor onnan jöhet az, hogy 'uraim és hölgyeim, akkor lehet választani'. Lehet autózni annak VALÓDI költségével, vagy lehet tömegezni. Ha nem tetszik, akkor lehet városban élni, autó nélkül.

Ez olyan, mint a céges reklám vicc.
"Cégünk olcsón, jól és gyorsan dolgozik, de ebből csak kettőt választhat. "

Ugyanez lesz a közeledés és lakhatással is. Lehet autód, lakhatsz agglomerációban, de akkor ez nem lesz olcsó és gyors sem, mert több út nem lesz és pénzbe kerül behajtani. Lehet olcsón és tisztán közlekedni közösségi közlekedéssel (zónabérlet + kombinált = KÖZLEKEDÉSSZERVŐ és TARIFARENDSZER KELL!), lehet, hogy kicsivel lassabb lesz, de az össztársadalmi haszna nagy, tehát ezt megéri dotálni. Ahogy most is. Mert mindenki nem autózhat. Vagy beköltözhetsz a város szimpatikus részébe. Tömegközlekedés, bringa vagy villanybringa, olcsó, gyors, de ez sem univerzális.

Az a XXI. század mítosza, hog te mindet megkapod. Mert akkor a harmadik az más kárára van. Ezt hívjuk ma városi autózás, autópálya és dugónak.
 
W

Wilson

Guest
Bocs, de ez a duma. 3-4+ éve meg arról, hogy "majd eljön a villamos kánaán". Még maguk az autók árai és fényévekre vannak attól, hogy közelében legyenek a benzinesnek úgy, hogy töredékét sem tudják...


A mobilitás sok embernek (sajnos/ez van) létszükséglet. A dohányzás meg nem.
Konkrétan ép ésszel felfoghatatlan, hogy a beltéri és n+1 helyen a dohányzás miért nem volt tilos...
Amikor az ember olyan reklámokat lát, hogy mint egészséges társas hobbit reklámozták 60-70 éve, akkor az ember lefejeli az asztalt...

Egyébként a muris az, hogy a dohányzás elleni komoly küzdelem nincs. Mert kb. az lenne az igazi, ha minden mai dohányos kapna egy igazolványt, hogy enélkül nem tud élni. Ok, ő vehet. És akkor innentől fogva senki nem vehet. Ha soha nem fogyaszt, akkor nehéz lenne rászokni.
Persze ez mission impossible, de azért érdekes az b*meg, hogy az autózást tiltsuk be, de a dohányzást meg nem...?

He..?

Na innen már csak egy lépés lenne az alkohol betiltása is, csak ez még nehezebb, mert alkoholt főzni otthon viszonylag könnyű és a szesztilalom nem jött be már régen sem.




Jaj, azért a CO2 hatását nem kéne letagadni...



Nem igazán értem ezt. Az autókat igen nagy részben robotok rakják össze. Ergo akkor hol van a kettő közötti nagy munkaerő eltérés...?
Van erre a kijelentésre bárkinek száma produktivitással...? Ja, és akkor a baj még nagyobb. Kevesebb ember kell szerintetek, de mégis rohadt drága a villanyautó. Ajaj,,, Akkor = versenyképtelen.
Bocs, de ez a duma. 3-4+ éve meg arról, hogy "majd eljön a villamos kánaán". Még maguk az autók árai és fényévekre vannak attól, hogy közelében legyenek a benzinesnek úgy, hogy töredékét sem tudják...


A mobilitás sok embernek (sajnos/ez van) létszükséglet. A dohányzás meg nem.
Konkrétan ép ésszel felfoghatatlan, hogy a beltéri és n+1 helyen a dohányzás miért nem volt tilos...
Amikor az ember olyan reklámokat lát, hogy mint egészséges társas hobbit reklámozták 60-70 éve, akkor az ember lefejeli az asztalt...

Egyébként a muris az, hogy a dohányzás elleni komoly küzdelem nincs. Mert kb. az lenne az igazi, ha minden mai dohányos kapna egy igazolványt, hogy enélkül nem tud élni. Ok, ő vehet. És akkor innentől fogva senki nem vehet. Ha soha nem fogyaszt, akkor nehéz lenne rászokni.
Persze ez mission impossible, de azért érdekes az b*meg, hogy az autózást tiltsuk be, de a dohányzást meg nem...?

He..?

Na innen már csak egy lépés lenne az alkohol betiltása is, csak ez még nehezebb, mert alkoholt főzni otthon viszonylag könnyű és a szesztilalom nem jött be már régen sem.




Jaj, azért a CO2 hatását nem kéne letagadni...



Nem igazán értem ezt. Az autókat igen nagy részben robotok rakják össze. Ergo akkor hol van a kettő közötti nagy munkaerő eltérés...?
Van erre a kijelentésre bárkinek száma produktivitással...? Ja, és akkor a baj még nagyobb. Kevesebb ember kell szerintetek, de mégis rohadt drága a villanyautó. Ajaj,,, Akkor = versenyképtelen.


Nem elsősorban az autógyárak szerelőszalagja mellett dolgozók munkahelyére jelent veszélyt a villanyautók terjedése,hanem egyrészt az autógyártók beszállítóinál dolgozók állásaira illetve az alkatrész gyártók is nagyon sok embert foglalkoztatnak.Egy villanyautó teljes élettartama allatt sokkal kevesebb kopó alkatrész igényel a működési elve illetve a felépítése miatt mint egy hagyományos vagy hibryd autó.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Nem elsősorban az autógyárak szerelőszalagja mellett dolgozók munkahelyére jelent veszélyt a villanyautók terjedése,hanem egyrészt az autógyártók beszállítóinál dolgozók állásaira illetve az alkatrész gyártók is nagyon sok embert foglalkoztatnak.Egy villanyautó teljes élettartama allatt sokkal kevesebb kopó alkatrész igényel a működési elve illetve a felépítése miatt mint egy hagyományos vagy hibryd autó.
És hányszor több akksit? Annyira furcsa, hogy az emberek úgy tesznek, mintha egy autó másból sem állna csak hajtásláncból és csak erre képesek fókuszálni.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
És hányszor több akksit? Annyira furcsa, hogy az emberek úgy tesznek, mintha egy autó másból sem állna csak hajtásláncból és csak erre képesek fókuszálni.

S-cross-on eleinte a fedélzeti rendszer rendszeresen lefagyott android auto módban.
Auris-on az elektronika fedele szar műanyagból volt, megrepedt, beázott, kocsi nagyobb esők után nem indult.
Renault Master-ben az ablakmosó szonda lett zárlatos és gyulladt ki.
Opel Astra-ban a hőmérő egyszerűen szétfagyott és hülyeségeket jelzett.
+izzókiégés meg egyéb nyavaják.
Egyetlen mechanikai problémám az Auris ragadós váltójával volt, de mint kiderült gyártási hiba volt, ingyen cserélték.

Többi mind ugyanúgy szar lett volna ha villanyos...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 972
19 223
113
És hányszor több akksit? Annyira furcsa, hogy az emberek úgy tesznek, mintha egy autó másból sem állna csak hajtásláncból és csak erre képesek fókuszálni.
Eleve a kopó alkatrészek nagyon nagy része nem a motorhoz kapcsolódik szorosan véve. Légszűrő, olajszűrő, olajcsere nem kell majd annyi. Kuplung, kettőstömegű esetleg, de azokat előadják horror tételnek, 100-300k km alatt amortizálva az értékét (használati módtól erősen függ az élettartam) nem annyira horror. Egy benzinesben ha a hengerfejet le kell venni, akkor már gond van, dugattyú gyűrűzés manapság meg felér egy gazdasági totálkárral, nem úgy, mint a zsigulis időkben. Na ezeket lehet megspórolni a villanyautónál. Váltó ugyanúgy kellhet (egy két sebességes legalább), hiába nyomatékosabb, de nagy fordulaton nagy veszteségű tud lenni a villanymotor, ha olyanok a paraméterei. Olcsóbb/jobb lehet egy automaváltót betenni mellé ugyanúgy.

Pollenszűrőt ugyanúgy kell évente cserélni. Hűtőfolyadékot kell ellenőrizni, cserélni, mert az akkukat is hűteni kell ám! A felfüggesztést eszik a magyar utak egy kicsit is finomabb futóművű autón. A kasztni, futómű a sózástól ugyanúgy rohadhat majd, nem a hajtás technológiától függ. Légkondi kompresszora, hűtőközege ugyanolyan lesz, mint eddig. Kerékagyba rakott villanymotoros őrületet is voltak akik pedzegették, na azzal .hu lesznek ám javítási költségek, ha a rugózatlan tömeget azzal megdobják.

A kipufogó rendszer tájékán lehet spórolni, DPF, katalizátor költségén, de ha ezek velünk maradnak hosszabb távon is, akkor lemegy az áruk majd, ahogy a felújítás, újrahasznosítás kialakul rendesen.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
W

Wilson

Guest
És hányszor több akksit? Annyira furcsa, hogy az emberek úgy tesznek, mintha egy autó másból sem állna csak hajtásláncból és csak erre képesek fókuszálni.

Csak gondold végig mennyivel több alkatrész kell pl egy hagyományos autó motorjához és váltójához mint egy villanyautókban használatos hajtás lánchoz,arról nem is beszélve egy villanyautóban alkalmazott hajtáslánchoz nagyságrendekkel kevesebb kopó alkatrész kell teljes életcikllusa alatt mint egy hagyományos autó esetében.Az akkumulátor gyártás kétségkívül fel fog szívni munkaerőt de koránt sem annyit ,mint amennyi állás megszűnik rádasul az akkumulátor gyártás is egy jól automatizálható folyamat.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 972
19 223
113
Csak gondold végig mennyivel több alkatrész kell pl egy hagyományos autó motorjához és váltójához mint egy villanyautókban használatos hajtás lánchoz,arról nem is beszélve egy villanyautóban alkalmazott hajtáslánchoz nagyságrendekkel kevesebb kopó alkatrész kell teljes életcikllusa alatt mint egy hagyományos autó esetében.Az akkumulátor gyártás kétségkívül fel fog szívni munkaerőt de koránt sem annyit ,mint amennyi állás megszűnik rádasul az akkumulátor gyártás is egy jól automatizálható folyamat.
A villanyautó jelenleg nem alkalmas kiváltani a belsőégésűt, vagy 10 évig még a hibrid lesz a trend, ha az elektromos képesség is bejön a képbe, és az még több alkatrész és kézi munka lesz egy ideig.

Amúgy az autó belső kábelezése, kárpitozása jelenleg eléggé kézimunka igényes még, úgy tudom.
 
M

molnibalage

Guest
Csak gondold végig mennyivel több alkatrész kell pl egy hagyományos autó motorjához és váltójához mint egy villanyautókban használatos hajtás lánchoz,arról nem is beszélve egy villanyautóban alkalmazott hajtáslánchoz nagyságrendekkel kevesebb kopó alkatrész kell teljes életcikllusa alatt mint egy hagyományos autó esetében.Az akkumulátor gyártás kétségkívül fel fog szívni munkaerőt de koránt sem annyit ,mint amennyi állás megszűnik rádasul az akkumulátor gyártás is egy jól automatizálható folyamat.
Senkit nem érdekel, ha robot szereli össze, az villanyautónál meg lásd kábelezgetni lehet kézzel...
A villanyautó jelenleg nem alkalmas kiváltani a belsőégésűt, vagy 10 évig még a hibrid lesz a trend, ha az elektromos képesség is bejön a képbe, és az még több alkatrész és kézi munka lesz egy ideig.

Amúgy az autó belső kábelezése, kárpitozása jelenleg eléggé kézimunka igényes még, úgy tudom.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Ez is csak szimpla biznisz. Valódi, igazi környezetvédelemhez nulla köze van!
Vagyis annyi mégis, hogy a zöld brend az a marketing máz, a cuki csomagolás, ami a mai világban kell rá, hogy el lehessen adni valamit!
..
A klíma nem a CO2 kibocsátás miatt változik, hanem más miatt. Ezért változott mindig is a történelem folyamán!
Következésképpen "a klímaváltozás elleni harc", semmi több egy politikai agendánál. Ez szimplán leágazása csak a már korábbról ismert felforgató, forradalmi mozgalmaknak. (És ha majd megindul egy erőteljes lehűlési szakasz például a közeljövőben, akkor természetesen ezek a mozgalmocskák is sorvadásnak indulnak, az ki fogja húzni a talpuk alól ezt a "varázsszőnyeget".)
..
Olvassátok el James Hadley Billington korszakos munkájából, a "Fire In The Minds Of Men" című könyvéből az ilyen mozgalmak pszichológiáját leíró részeket, s egyből felismeritek, hogy mi is a stájsz, honnan a dörgés! Szimplán a hatalmat akarják!
https://libcom.org/files/Fire in the Minds of Men.pdf
..
Az egész ráadásul egy óriási politikai bullshit-kupac, mivel ha jobban megvizsgálod a műszaki összetevőit a lítium-akkumulátoros autózásnak, akkor azt látod, hogy ezzel is csak gigantikus környezeti problémákat generálunk majd pluszba! Vicces módon, maga az akksi előállítása is CO2 felszabadításával jár! :)
..
Annyi lítium, meg a világon nincs, hogy a teljes gépjárműállomány átállítását megoldjad! Az egészségügyi kockázatairól az elektromos autózásnak, ahol is ücsörögsz az elektromágneses térben naphosszat, meg már ne is beszéljünk.
http://technika.gmgi.hu/uploads/ter..._es_ujrahasznositasanak_co2_merlege_17_10.pdf

Én a városi levegő minőségének javítása miatt támogatom az elektromos autózást, nem feltétlenül a globális felmelegedés miatt.

Az egészségügyi kockázatairól az elektromos autózásnak, ahol is ücsörögsz az elektromágneses térben naphosszat, meg már ne is beszéljünk.

Jaj ne már. Most is gép előtt ülsz, az nem káros elektromágneses tér?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 074
92 152
113
A villanyautó jelenleg nem alkalmas kiváltani a belsőégésűt, vagy 10 évig még a hibrid lesz a trend, ha az elektromos képesség is bejön a képbe, és az még több alkatrész és kézi munka lesz egy ideig.

Amúgy az autó belső kábelezése, kárpitozása jelenleg eléggé kézimunka igényes még, úgy tudom.
A motor összeszerelésénél jelent létszámcsökkenést. Aranyáiban ha a Dieselhez 10 ember kell, a benzineshez 7-8, az elektromoshoz 3.
Maga az akksi beszerelés, kábelezés jóval bonyolultabb. Konkrétan az akksi és a hozzá kapcsolódó tartó is több elemből áll, amik külön előszerelő sort igényelnek, illetve a mozgatása a súlyából adódóan szintén nem egyszerű.
Mivel új technologia, a fejlesztő, az analízis, ellenőrző és utómunka folyamat viszont több embert igényel.
De alapvetően jóval kevesebb alkatrész, beszállító és összeszerelő melós kell az elektromos motorhoz. Mivel alapvetően munkaerőhiány volt, ez nem okozott gondot az autóiparban.
A COVID-19 azért most átír mindent, ha remélhetőleg csak ideiglenesen is.

A helyzet az, ha a politika nem szól bele (persze mindig beleszól) a Nyugat-Europaban már beindult autóipari leépítési hullám nőni fog. Én kisebb, életképtelen gyárbezárásokat sem tartok elképzelhetetlennek. Ez a kapa viszont Kelet-Europába jöhet. A koronaválság negmutatta, nem lehet mindent Ázsiába kiszervezni, mert gyorsan visszaüt.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Erre gondoltál?
https://oilprice.com/Energy/Energy-...-Oil-Price-Crash-Isnt-As-Bad-As-It-Looks.html
Ennek ellenére továbbra is bőven vannak dohányosok és még a korona előtti időben ha bulizni mentem a kijelölt dohi helyen szokott az igazán heringparty lenni. Szóval ez is hasonló helyzet, hogy nem szűnt meg a probléma csak odébb lett tolva szó szerint pár méterrel.

Ha a városi belsőégésű autózást szép lassan betiltják, azzal reszeltek is neki, hisz onnantól szinte senki nem fog azt venni. Dohányozni otthon is tud az ember, de azért nem fog autót fenntartani, hogy az udvaron használja. :)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 074
92 152
113
Én a városi levegő minőségének javítása miatt támogatom az elektromos autózást, nem feltétlenül a globális felmelegedés miatt.

Az egészségügyi kockázatairól az elektromos autózásnak, ahol is ücsörögsz az elektromágneses térben naphosszat, meg már ne is beszéljünk.

Jaj ne már. Most is gép előtt ülsz, az nem káros elektromágneses tér?
Az elektromos tökéletesen alkalmas rövid távú varosi használatra és a levegő minőségén javít.
A globális felmelegedés szempontjából talán semleges a hatása, ha nem rosszabb a hagyományoshoz képest.
Viszont a közép, hosszú távú autozáshoz jelenleg marad a hagyományos. Ezer oka van az infrastruktúrától a jelenlegi technológiai korlátokig. De vmiért ezt a döntéshozók még nem akarják látni és vagy - vagyban gondolkodnak.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 972
19 223
113
A motor összeszerelésénél jelent létszámcsökkenést. Aranyáiban ha a Dieselhez 10 ember kell, a benzineshez 7-8, az elektromoshoz 3.
Maga az akksi beszerelés, kábelezés jóval bonyolultabb. Konkrétan az akksi és a hozzá kapcsolódó tartó is több elemből áll, amik külön előszerelő sort igényelnek, illetve a mozgatása a súlyából adódóan szintén nem egyszerű.
Mivel új technologia, a fejlesztő, az analízis, ellenőrző és utómunka folyamat viszont több embert igényel.
De alapvetően jóval kevesebb alkatrész, beszállító és összeszerelő melós kell az elektromos motorhoz. Mivel alapvetően munkaerőhiány volt, ez nem okozott gondot az autóiparban.
A COVID-19 azért most átír mindent, ha remélhetőleg csak ideiglenesen is.

A helyzet az, ha a politika nem szól bele (persze mindig beleszól) a Nyugat-Europaban már beindult autóipari leépítési hullám nőni fog. Én kisebb, életképtelen gyárbezárásokat sem tartok elképzelhetetlennek. Ez a kapa viszont Kelet-Europába jöhet. A koronaválság negmutatta, nem lehet mindent Ázsiába kiszervezni, mert gyorsan visszaüt.
Egy hibridbe kell egy belsőégésű motor, és azon felül jön a villanymotor. A teljesen elektromos autó olyan rugalmatlan, hogy csak második autónak jó, és azt aki meg is engedheti magának, nem biztos, hogy nem egy rugalmasabb hibridet választ hasonló árban, kisebb elektromos hatótávval.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 972
19 223
113
Ha a városi belsőégésű autózást szép lassan betiltják, azzal reszeltek is neki, hisz onnantól szinte senki nem fog azt venni. Dohányozni otthon is tud az ember, de azért nem fog autót fenntartani, hogy az udvaron használja. :)
Na, az otthon dohányzó szomszédom bűzét áthozza hozzám a szél, szóval ha betiltják az autózásom, akkor tiltsák be a dohányzást is ;)
 
W

Wilson

Guest
Senkit nem érdekel, ha robot szereli össze, az villanyautónál meg lásd kábelezgetni lehet kézzel...

Szerintem te leragadtál az összeszerelésnél,de mint írtam nem azon a területen kerülnek elsősorban veszélybe a munkahelyek ,visszatérve az eredeti diskurzusra,(amely az elektromos autók jövőjéről szólt) egy percig sem állítottam ,hogy az elektromos autók rövid időn belül kiszorítják a hagyományos autókat,de az sajnos nagyon is valószínű
hogy a villanyautó gyártás kevesebb munkaerőt igényel a gazdaság teljes keresztmetszetében mint a hagyományos autók gyártásának esetében.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg