A pénz világa

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Az Amazon 14 évig nem hozott profitot, mert minden bevételét a növekedésbe, fejlesztésbe forgatta vissza. Ott viszont egyértelmű volt, hogy jó pályán van a cég, akár nyereséges is lehetne, ha nem lenne fontosabb a stratégia. A Tesla esetében nem vagyok meggyőződve a szilárd alapokról.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 521
14 162
113
TESLA-rfolyam-20200701-1.jpg

Ez volt tegnap este.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 521
14 162
113
TESLA-rfolyam-20200702-1.jpg

Ez a mai helyzet ami érdekessé teszi hogy közölték a Q2 eredményeit csak az autók kiszállítási számait 90650 leszállított autó (tesla értelmezésében amit az ügyfélnek át is tudtak adni) ebben a gyorsjelentésben a pillanatnyilag raktárra termelt és még át nem adott autók nem szerepelnek,( a tesla még mindig kevesebbet tud gyártani mint amennyi megrendelés állománya van ill lenne a rövidebb átadási határidővel) a számok alapján az éves tervezett termelés fele teljesült (Q3, Q4-t, már most előzetesen pozitív mérlegre jegyzik) és az előzetesen várt eredményeket meghaladja Q2 eredmény, pénzügyi talán holnap délután jó szokás szerint.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 531
3 077
113
TESLA-rfolyam-20200702-1.jpg

Ez a mai helyzet ami érdekessé teszi hogy közölték a Q2 eredményeit csak az autók kiszállítási számait 90650 leszállított autó (tesla értelmezésében amit az ügyfélnek át is tudtak adni) ebben a gyorsjelentésben a pillanatnyilag raktárra termelt és még át nem adott autók nem szerepelnek,( a tesla még mindig kevesebbet tud gyártani mint amennyi megrendelés állománya van ill lenne a rövidebb átadási határidővel) a számok alapján az éves tervezett termelés fele teljesült (Q3, Q4-t, már most előzetesen pozitív mérlegre jegyzik) és az előzetesen várt eredményeket meghaladja Q2 eredmény, pénzügyi talán holnap délután jó szokás szerint.
Anno nem hittem benne, mikor 25 ön nyitottak a piacon. 40 puttonyos!
Ha akkor nem vagyok annyira ellene.... Nem baj, mindig van lehetőség.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 867
5 417
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200709-mnb-alapitvany-vagyonnovekedes.html
"Biztonságos és felelősségteljes gazdálkodásának köszönhetően eredményesen zárta 2020. második negyedévét az MNB Alapítvány. Az Optima Befektetési Zrt., mint az alapítványi vagyon kezelője, 1006 millió forinttal gyarapította az alapítványi összvagyont, így az a második negyedév végén összesen 276,8 milliárd forintot tett ki. A vagyonnövekedés mellett az alapítvány 10,1 milliárd forint értékben 1530 oktatási, tudományos pályázatot támogatott."
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 361
58 324
113
  • Tetszik
Reactions: Loken

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 521
14 162
113
Az elemzők is elkezdtek másként nézni a Teslára a statisztika könyörtelen és akik nem látták meg a zsenialitást a rendszerben azok most drágán pozicionálják át erre magukat. A világot megrázó pendémia helyzet mellet a tesla gyártása jelentősen nem csökkent.
És egy kis jövőkép:
Szóval ha van pénzed ami nem a mindennapi megélhetéshez kell, és tudsz 5-10 év távlatában befektetni, és nem akarsz a mindennapokban a profit vadászattal bajlódni idegeskedni. itt az egyik lehetőség még most is. Csak hogy értsd, Berlinben épül az új gyár, EU-n belül Német állami támogatással, vám nélküli nagy piaci lehetőség, Texasban versenyeznek a gyár hellyel a lehetséges helyszínek. és a Tesla EU-s CO Kvótájából épülnek és fognak épülni a következő gyárak + állami dotációk.
Kiépített töltő hálózat és az elérhető legolcsóbb üzemeltetési költséggel KW/ € áron. És még mindig kisebb a gyártási volumen mint a megrendelési állomány a meglévő és gyártott modellek viszonylatában.
CYBERTUCK 500 000 AZAZ ÖTSZÁZEZER DB előrendelés egy nem gyártott prototípus állapotban lévő autóra.
azaz 500 000 000 USD foglalót fizettek be eddig.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 521
14 162
113
A lényeg ami miatt az autóipari szeplők és vezetők fejfájást kaptak/nak, hasonló komplexitású működő rendszer sehol a láthatáron. / el kéne kezdeni dörgölőzni Elon-hoz hogy mennyiért adná el akár butított verzióban /.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 521
14 162
113
A lényeg ami miatt az autóipari szeplők és vezetők fejfájást kaptak/nak, hasonló komplexitású működő rendszer sehol a láthatáron. / el kéne kezdeni dörgölőzni Elon-hoz hogy mennyiért adná el akár butított verzióban /.
"A kínai feliratozás a perverzió"
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 862
6 279
113
Ez a lényeg, többi csak maszlag.

Ha jól értem, pillanatnyilag az európai adófizetôk pénzébôl finanszírozzuk egy olyan amerikai autógyártó kiépülését (és profitját), ami
1. veszélyezteti az itteni gyártók piacát és portfólióját
2. a paradigmaváltással zárójelbe teszi azok ipari know-how-ját és beszállítói láncait
3. a teljes gyártás automatizálásával (robotizációval) csökkenti a szükséges munkaerô nagyságát (és erre kényszeríti a helyi versenytársakat is)
4. az önvezetô autókkal zárojelbe teszi a sofôrök szükségességét valamint a közúti személy- és áruszállítás feletti totális kontrollra törekszik

Okosan támogatjuk saját iparunk és munkaerôpiacunk leépítését, és a szabad mozgásunk feletti kontroll kiépítését. Nájsz.

(Emellett surranópályán globális mûholdas megfigyelôhálózatot épít, ami mellesleg a fentieket teszi a telekommunikációs szolgáltatóink relációjában is.)

Ha valami veszélyes, akkor ennek az üzleti modellnek (üzletembernek) nemhogy a támogatása, de még a megtûrése is.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Ha jól értem, pillanatnyilag az európai adófizetôk pénzébôl finanszírozzuk egy olyan amerikai autógyártó kiépülését (és profitját), ami
1. veszélyezteti az itteni gyártók piacát és portfólióját
2. a paradigmaváltással zárójelbe teszi azok ipari know-how-ját és beszállítói láncait
3. a teljes gyártás automatizálásával (robotizációval) csökkenti a szükséges munkaerô nagyságát (és erre kényszeríti a helyi versenytársakat is)
4. az önvezetô autókkal zárojelbe teszi a sofôrök szükségességét valamint a közúti személy- és áruszállítás feletti totális kontrollra törekszik

Okosan támogatjuk saját iparunk és munkaerôpiacunk leépítését, és a szabad mozgásunk feletti kontroll kiépítését. Nájsz.

(Emellett surranópályán globális mûholdas megfigyelôhálózatot épít, ami mellesleg a fentieket teszi a telekommunikációs szolgáltatóink relációjában is.)

Ha valami veszélyes, akkor ennek az üzleti modellnek (üzletembernek) nemhogy a támogatása, de még a megtûrése is.
Elbukik a technologia hatalma. Tul gyorsan fejlodott...
Elqurtak nekem mondjuk nem problema ez.
Bat m3 hoz hasonlo rendszeru arokasogepekkel minel tobb csatornat ki kellene melyitenunk foleg a beszantottakat. Hogy arvizek alkalmaval minel tobb vizet legyunk kepesek megtartani.
Specifikusan fel kell deriteni adott orszagokba mi jelenti a joletet /ezaltal mire van igeny mondenek felett./ Magyarorszagon a vagyon elsosorban a sajat haz. Majd jon az auto majd a nyaralo hetvegi haz. /vagyon kozpontuak vagyunk./

A nemetek mar kevesbe ott jo az alberlet is csak legyen boven finom etel ital es minel tobb alkalom ezeknek a fogyasztasara maganyosan es tarsasagba. Izraelieknek a minel tobb penz. A kozelkeletieknek az elitizmusra vagyas. A mediterranoknal a minel kevesebb munkavegzes. A skandinavoknal a minel tobb utazas tavolkeleten a modernseg Stb... Adott orszagokba adott dolgokra mimdig lessz penz es torekves... Ezt kell kihasznalni ezt kell kielemeuni es betorni elsonek oda ahova betudunk jol iranyzott termekekkel...a magysr nem nagy kereskedo nep de akr mas arujat is viszonteladhatjuk...eladhatnanak.