A pénz világa

3 éve vettem, és azóta figyelem az árak változását, az áremelkedés nagy része a hidridizáció és a plusz elektronika miatt volt ugrásszerűen az uniós szigorításokkal párhuzamosan, az infláció minimálisan szólt bele.

A legnagyobb emelkedés az EU-nak köszönhető, ugyanis 2020-tól bevezettek egy vagyonadót, bocsánat, a humbug CO2 kibocsátás után grammonként 95 EUR környezetvédelmi bírságot, amelyet minden egyes gyártónak fizetnie kell, ha a kocsi CO2 kibocsátása 95 gramm / km feletti.

Fun fact: a hibrideket leszámítva mindegyiké az.

Mivel ez olyan határérték, amit teljesen lehetetlen belsőégésű motorral teljeseíteni, mindenkit lefölöznek, és a végén persze te fizeted, kivéve a hibrid. Köszönd az EU-nak. Nem véletlen hogy lassan eltűnnek a sima benzines dieseles kocsik a kínálatból, és nem azért mert a hibrid annyira jó... hanem mert a 95 grammos kvóta felett minden egyes grammért 95 euró bírságot kell fizetni eladott autónként. Ez egy kisebb gépkocsi esetén akár a piaci ár negyede-ötöde is lehet. egy 120 grammos szén-dioxid-kibocsátású jármű esetében a 25 grammos többlet 2375 eurós bírságot jelent, ami 360 forintos euróárfolyam mellett is több, mint 850 ezer forint. Egy kompakt autón pedig körülbelül 300–600 eurót (nagyságrendileg 100–200 ezer forintot) keres a gyártó – tehát a bírsággal már veszteséges is a termelés…
 
  • Szomorú
Reactions: Gungnir (F1End)
A legnagyobb emelkedés az EU-nak köszönhető, ugyanis 2020-tól bevezettek egy vagyonadót, bocsánat, a humbug CO2 kibocsátás után grammonként 95 EUR környezetvédelmi bírságot, amelyet minden egyes gyártónak fizetnie kell, ha a kocsi CO2 kibocsátása 95 gramm / km feletti.

Fun fact: a hibrideket leszámítva mindegyiké az.

Mivel ez olyan határérték, amit teljesen lehetetlen belsőégésű motorral teljeseíteni, mindenkit lefölöznek, és a végén persze te fizeted, kivéve a hibrid. Köszönd az EU-nak. Nem véletlen hogy lassan eltűnnek a sima benzines dieseles kocsik a kínálatból, és nem azért mert a hibrid annyira jó... hanem mert a 95 grammos kvóta felett minden egyes grammért 95 euró bírságot kell fizetni eladott autónként. Ez egy kisebb gépkocsi esetén akár a piaci ár negyede-ötöde is lehet. egy 120 grammos szén-dioxid-kibocsátású jármű esetében a 25 grammos többlet 2375 eurós bírságot jelent, ami 360 forintos euróárfolyam mellett is több, mint 850 ezer forint. Egy kompakt autón pedig körülbelül 300–600 eurót (nagyságrendileg 100–200 ezer forintot) keres a gyártó – tehát a bírsággal már veszteséges is a termelés…
Lehetséges teljesíteni, a FIAT már egy évtizede a legkisebb CO2 kibocsájtású flottát gyártotta, ezét vitték le a fiat számára, ami kis autókat csinál, 78 grammra a célt, a kamu flotta átlagos súly korrekció alapján, amivel a német márkák batárjai 130 g/km-es limitet kaptak, amit a FIAT pl. 2012-ben nevetve ugrott meg szívó motorokkal.

Egy 95 g/km-es kocsiról cikk 2010-ből: https://www.whatcar.com/news/cutting-co2-is-childs-play-for-fiat/n6447
A SUV-ok baszták meg az egészet, és a rájuk vonatkozó kivételek, kiskapuk.

A németeknek nem elég magukkal kibaszni, de az ipari vetélytársaikkal, az olaszokkal, franciákkal még jobban ki kell baszni!
 
Tudom, de szerintem nem lesz Black Swan esemény. Irányított krízisek sorában vagyunk, amikkel valami céljuk van a "világ urainak", ha más nem, a középosztály vagyonának elszívása, de Klaus Schwab beszéde alapján több is.
Egyetértek. Egy viszonylag jól belátható és elhúzódó krízispálya vázolható fel.
Ez abban az esetben változna, ha jönne egy/több Black Swan(most divatos kifejezés)esemény. Ami nem előre látható, ergo a szerintem vs. szerintem nem értelmezhető. :)

A Black Swan fogalmilag lefedi:
1. Váratlan esemény, ritka és kívül esik a main stream várakozáson
2. Az esemény hatása rendkívüli és széles társadalmi réteget érint
3. Az esemény kívül esik a különböző előrejelzési modellek tartományán, valószínűsége a “normális eloszlással” nem magyarázható.

(Nassim N. Taleb)
 
Egyetértek. Egy viszonylag jól belátható és elhúzódó krízispálya vázolható fel.
Ez abban az esetben változna, ha jönne egy/több Black Swan(most divatos kifejezés)esemény. Ami nem előre látható, ergo a szerintem vs. szerintem nem értelmezhető. :)

A Black Swan fogalmilag lefedi:
1. Váratlan esemény, ritka és kívül esik a main stream várakozáson
2. Az esemény hatása rendkívüli és széles társadalmi réteget érint
3. Az esemény kívül esik a különböző előrejelzési modellek tartományán, valószínűsége a “normális eloszlással” nem magyarázható.

(Nassim N. Taleb)
Csak ugye a COVID-19-et is előadták mint "Black Swan'-t de egyre jobban kilógott a lóláb, hogy gond van. Aztán az élelmezési válság körül is gyanús dolgok mennek, az USA-bana felgyulladó élelmiszeripari gyárak. Bill Gates minden "Black Swan"-ként előadott téma körül ott ólálkodik, stb...

Szóval mindhárom pontod ki lehet pipálni (ha a "konteósok" szövegei kívül esnek az előrejelzési modellek tartományán), mégis a egyszerű mesterséges piaci/politikai manipulációkról van szó, a túlhatalmú spekulánsok által.
 
Azért érdekes, hogy megértük a kapitalista hiánygazdaságot.
Csak várd meg, amikor már csak jegyre lesz benzin, vagy még arra sem...
Csak ugye a COVID-19-et is előadták mint "Black Swan'-t de egyre jobban kilógott a lóláb, hogy gond van. Aztán az élelmezési válság körül is gyanús dolgok mennek, az USA-bana felgyulladó élelmiszeripari gyárak. Bill Gates minden "Black Swan"-ként előadott téma körül ott ólálkodik, stb...

Szóval mindhárom pontod ki lehet pipálni (ha a "konteósok" szövegei kívül esnek az előrejelzési modellek tartományán), mégis a egyszerű mesterséges piaci/politikai manipulációkról van szó, a túlhatalmú spekulánsok által.
Élelmiszerüzemek rendszeresen gyulladnak ki vagy robbannak le, csak amikor nincs hiánygazdaság, akkor az nem hír.
Ergo ezek a félkonteós gondolatok simán a hírtorzításon alapulnak.

Pakson arról is beszámolnak, de letört a budikilincs és MINDEN olyan esetről, amikor leesett egy generátor a hálózatról vagy csak teljesítménycsökkenés kellett. A többi erőműnél meg ez be sem kerül a hírekbe, mert há az nem atom. Ne tudd meg a Mátra blokkjai hányszor zúgnak le vagy nem sikerül a hálózati szintkronizálás.

Kb. ilyenek az élelmiszerüzemi hírek is. A kutyát nem érdekelte eddig.
 
Csak ugye a COVID-19-et is előadták mint "Black Swan'-t de egyre jobban kilógott a lóláb, hogy gond van. Aztán az élelmezési válság körül is gyanús dolgok mennek, az USA-bana felgyulladó élelmiszeripari gyárak. Bill Gates minden "Black Swan"-ként előadott téma körül ott ólálkodik, stb...

Szóval mindhárom pontod ki lehet pipálni (ha a "konteósok" szövegei kívül esnek az előrejelzési modellek tartományán), mégis a egyszerű mesterséges piaci/politikai manipulációkról van szó, a túlhatalmú spekulánsok által.


Hogy mi Black Swan vagy mi nem, arról lehet vitatkozni…
Taleb példáival(kihagytam az említésüket) magam se értek egyet maradéktalanul, de ettől még nem vetem el, tekintve nem az a fontos én mit gondolok, hanem a társadalom reakciója…hogyan transzformálódik.

Konteokkal nem foglalkozom max. a hatásukkal.
Akkora információ túlcsordulás van, akkora a “zaj” , örülök ha priorizálni, szintetizálni tudom a számomra releváns infokat. Ez igaz még egy ételreceptre is.
Azt hiszem ez általános probléma.
Ha a pénz és tőke piacokra szűkítem, akkor még a bálnák is küzdenek vele. Pedig aztán ott költenek rendesen MI-re.

A piac és a politika mindig is manipulált. Régen is, most is. Csak sokkal komplexebb lett a tér(emberi civilizáció), s a szereplők száma is exponenciálisan nőtt. Ezek egyben jelenthetik a korlátait, de ugyanakkor adott esetben növelheti a hatásait… most már globális jelleggel.
 
3 éve vettem, és azóta figyelem az árak változását, az áremelkedés nagy része a hidridizáció és a plusz elektronika miatt volt ugrásszerűen az uniós szigorításokkal párhuzamosan, az infláció minimálisan szólt bele.
Én speciel az új Ignist nézem, annak az ára ment fel 50%-al. A modellben semmilyen jelentős változás nem volt... az árán túl az utóbbi két évben. Ma drágább a két éves használt Ignist, mint amennyiért vették. Jóval.
 
A legnagyobb emelkedés az EU-nak köszönhető, ugyanis 2020-tól bevezettek egy vagyonadót, bocsánat, a humbug CO2 kibocsátás után grammonként 95 EUR környezetvédelmi bírságot, amelyet minden egyes gyártónak fizetnie kell, ha a kocsi CO2 kibocsátása 95 gramm / km feletti.

Fun fact: a hibrideket leszámítva mindegyiké az.

Mivel ez olyan határérték, amit teljesen lehetetlen belsőégésű motorral teljeseíteni, mindenkit lefölöznek, és a végén persze te fizeted, kivéve a hibrid. Köszönd az EU-nak. Nem véletlen hogy lassan eltűnnek a sima benzines dieseles kocsik a kínálatból, és nem azért mert a hibrid annyira jó... hanem mert a 95 grammos kvóta felett minden egyes grammért 95 euró bírságot kell fizetni eladott autónként. Ez egy kisebb gépkocsi esetén akár a piaci ár negyede-ötöde is lehet. egy 120 grammos szén-dioxid-kibocsátású jármű esetében a 25 grammos többlet 2375 eurós bírságot jelent, ami 360 forintos euróárfolyam mellett is több, mint 850 ezer forint. Egy kompakt autón pedig körülbelül 300–600 eurót (nagyságrendileg 100–200 ezer forintot) keres a gyártó – tehát a bírsággal már veszteséges is a termelés…
Ez plussz az infláció meg az ellátási zavarok, igen kb ezzel már értelmet magyarázatot nyer a dolog.
 
A legnagyobb emelkedés az EU-nak köszönhető, ugyanis 2020-tól bevezettek egy vagyonadót, bocsánat, a humbug CO2 kibocsátás után grammonként 95 EUR környezetvédelmi bírságot, amelyet minden egyes gyártónak fizetnie kell, ha a kocsi CO2 kibocsátása 95 gramm / km feletti.

Fun fact: a hibrideket leszámítva mindegyiké az.

Mivel ez olyan határérték, amit teljesen lehetetlen belsőégésű motorral teljeseíteni, mindenkit lefölöznek, és a végén persze te fizeted, kivéve a hibrid. Köszönd az EU-nak. Nem véletlen hogy lassan eltűnnek a sima benzines dieseles kocsik a kínálatból, és nem azért mert a hibrid annyira jó... hanem mert a 95 grammos kvóta felett minden egyes grammért 95 euró bírságot kell fizetni eladott autónként. Ez egy kisebb gépkocsi esetén akár a piaci ár negyede-ötöde is lehet. egy 120 grammos szén-dioxid-kibocsátású jármű esetében a 25 grammos többlet 2375 eurós bírságot jelent, ami 360 forintos euróárfolyam mellett is több, mint 850 ezer forint. Egy kompakt autón pedig körülbelül 300–600 eurót (nagyságrendileg 100–200 ezer forintot) keres a gyártó – tehát a bírsággal már veszteséges is a termelés…
Illetve Ignis esetében mégsem... legalábbis ezen papírforma szerint ... állítólag van vmi suzukigate formálódóban, lehet már beárazták a bírságot előre... lehet más márkáknál nincs ekkora (+50%) megszaladás, ha viszont így lenne, akkor versenyhátrányba kerültek.
 
Magyarország 3 milliárd dollár és 750 millió euró értékben bocsátott ki kötvényeket - közölte a pénzügyminiszter.

Ez most kb. 1400 milliárd forint.

...a visszatartott Unió-s pénzek miatt kellett! :mad: :mad: :mad:

...mert azok a "kis-pöcs" magyarok nem tudták "Hol a helyük..., ...és ugrálnak" Unió-s vélemény és az "eredménye"!!!


...de, mi égetjük a Zrínyi-s "jóindulat-milliárdokat", Euro-ban, csak eredményt nem látok.
...nyomokban, sem!!!

Most kez nyilvánvalóvá válni, hogy "csak" Viktor alól húzák ki a hatalomban-maradásához szükséges anyagi erőforrásokat, a többi --ugya-ezen célú-- Unió-s politikai manőverrel együtt, a feldübörgő pénz-szivattyúkkal.

...és még az RM jól is jár vele!!! Töredékét kapjuk a Zrínyi jelenlegi költség-hatékonyságával a szükséges képességnek!!!
"Kezd szembe-jönni" a Valóság!!!

A költség-hatékonyság dönti el ugyanúgy, hogy ki nyer egy konfliktust --jó esetben még kitörése előtt--, ugyanúgy mint a civil életben, csak itt a kiadási oldal másik oldalán speciális tételek és hatékonysági szorzók vannak.
Jobban jártunk volna, ha itt is "Misi" --"a" Varga-- mondja ki a döntő szót!! Nem ez történt, dübörög a "jóindulat-vásárlás"... :(
...jön szembe a "Valóság"!



U.I.: Ideje lenne VALÓBAN érvényesíteni költsé-hatékonyságot, a Valódi katonai hatékonysággal figyelembe véve.
Éppen 3 millárd és 750 millió érv mutatja a megvásárolt német/EU-s jóindulat pénzügyi értékét.
...és ez csak a kezdet!
...megkezdte az EU a 2026-os választási hadjáratot!

.
 
...a visszatartott Unió-s pénzek miatt kellett! :mad: :mad: :mad:

...mert azok a "kis-pöcs" magyarok nem tudták "Hol a helyük..., ...és ugrálnak" Unió-s vélemény és az "eredménye"!!!


...de, mi égetjük a Zrínyi-s "jóindulat-milliárdokat", Euro-ban, csak eredményt nem látok.
...nyomokban, sem!!!

Most kez nyilvánvalóvá válni, hogy "csak" Viktor alól húzák ki a hatalomban-maradásához szükséges anyagi erőforrásokat, a többi --ugya-ezen célú-- Unió-s politikai manőverrel együtt, a feldübörgő pénz-szivattyúkkal.

...és még az RM jól is jár vele!!! Töredékét kapjuk a Zrínyi jelenlegi költség-hatékonyságával a szükséges képességnek!!!
"Kezd szembe-jönni" a Valóság!!!

A költség-hatékonyság dönti el ugyanúgy, hogy ki nyer egy konfliktust --jó esetben még kitörése előtt--, ugyanúgy mint a civil életben, csak itt a kiadási oldal másik oldalán speciális tételek és hatékonysági szorzók vannak.
Jobban jártunk volna, ha itt is "Misi" --"a" Varga-- mondja ki a döntő szót!! Nem ez történt, dübörög a "jóindulat-vásárlás"... :(
...jön szembe a "Valóság"!



U.I.: Ideje lenne VALÓBAN érvényesíteni költsé-hatékonyságot, a Valódi katonai hatékonysággal figyelembe véve.
Éppen 3 millárd és 750 millió érv mutatja a megvásárolt német/EU-s jóindulat pénzügyi értékét.
...és ez csak a kezdet!
...megkezdte az EU a 2026-os választási hadjáratot!

.


Mennyire becsülhető a visszatartott EU-s pénzek összege?


,
 
Magyarország 3 milliárd dollár és 750 millió euró értékben bocsátott ki kötvényeket - közölte a pénzügyminiszter.

Ez most kb. 1400 milliárd forint.
Csak ez kamatra megy, pontosabban jött. Szemben az EUs pénzekkel.

Egyébként tegnap, pont az aukció végén háromnegyed négy körül nyomtak is gyorsan egyet a forinton, negatív irányba.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
Csak ez kamatra megy, pontosabban jött. Szemben az EUs pénzekkel.

Egyébként tegnap, pont az aukció végén háromnegyed négy körül nyomtak is gyorsan egyet a forinton, negatív irányba.
Nem vagyok pénzügy szagértő,de szerintem ha folytatjuk ezt a különutas elszigetelődő politikát,csúnyán rá fogunk baxni.
 
Én speciel az új Ignist nézem, annak az ára ment fel 50%-al. A modellben semmilyen jelentős változás nem volt... az árán túl az utóbbi két évben. Ma drágább a két éves használt Ignist, mint amennyiért vették. Jóval.
Indiai import, megdrágult szállítással.
 
Úgy tűnik, mintha a leghülyebiztosabb inflációálló megtakarítás az újautó lenne, pedig normális helyzetben csak a (gazdaságilag) hülyék vettek 0 kilóméteres autót.
Normális(?) időkben nyilván nem érdemes(?) új autót venni a kezdeti brutális értékvesztés miatt. Inkább egy pár éveset.
De az új autónál ott a megfizethetetlen új autó tudat/illúzió (tetszés szerint) akár annak 16 éves korában is. A többire meg ugye ott a Mastercard.
Ahogy írtam már: Újonnan vettem devizahitelre 2006-ban az Albeát.
A kopó/fogyó alkatrészeken kívül csak két rendkívüli kiadás volt a 16 év alatt: Kétszer termosztát csere, de az is csak azért mert, ellustultak s engem zavart.
Most a lányom viszi majd tovább, tehát számomra az értékvesztés így összegszerűen brutálisabb, de összehasonlíthatatlanul nyugodtabb vagyok, mintha adtam volna neki 750000 forintot, s abból vesz valamit, ami igen jó eséllyel szándékosan élesített időzített bomba.
Visszaosztottam így (újraértékesítés nélkül) az elmúlt 16 évre a teljes vételárat (a válság miatt hosszabbított idejű hitel összeggel) + a két termosztát csere költségét. (A többit értelemszerűen nem, hiszen azok használt autóknál is fennállnak, sőt...: gumik, kopó/fogyók,vizsgadíjak, stb.)
22300 forintra jött ki/hó.
Ami összegeket beborítottak ismerőseim kollégáim ismeretlen előéletű s sokszor be nem vált autók - a használt vásárlása miatt eleve gyakoribb - cserélgetéseibe (átírás, száz százalékig soha nem biztos előélet miatt óvatosságból vezérlés csere, folyadékcserék, az eladás szándéka miatt az előző tulajnál már nem végrehajtott cserék, javítások, stb.), a pénzben ki nem fejezhető ideg, autó kiesés, lehúzós, vagy csak hibatalálgatós szakik, az idegrendszer legmélyén mindig megbúvó stressz a bizonytalan addigi használat miatt...
...hááát...
...nem vagyok benne biztos, hogy évtizedeket összesítve garantáltan olcsóbban kijön a használt autózás, ha csak nem vagy aranykezű szerencsejátékos, vagy nepper.

Az első autóm egy 14 éves Nagypolák volt. Nyilván eleve nem volt benne fűtés, meg nem mért a km óra, stb. (De arra volt pénz)
Csak kétszer adta meg magát a két hónap alatt ( szétbontás nélkül felderíthetetlen hiba: fáradt törés a dugattyúcsapszeg felett, majd az új egyik gyűrű törése) Lásd még mai direktbefecskendezős benzinesek használtan, mint időzített bombák...

(Akkor most volt rá pénz?)
Mondjuk megmaradt alkatrészbázisnak.

A következő három éves korú volt (gazdaságilag felért egy újjal Borsodban '91-ben) elhanyagolt állapotban, ezt tudtuk is érvényesíteni az alkunál.
Szerencsére a lealkudott különbözet kiadta a rendbehozatalt, de erre nincs garancia...
Bírta 15 évig.
Albea 16 év (újonnan)
I30 újonnan.

Ha eltekintek az első autómtól - ami ugye megmutatta a használt autózás veszélyeit (Ahogy kolléganőim munkaidő után elindulnak a downsizing turbósokkal fél főtengelyfordulattal az indítózás után öntudatos gázadással, olyankor mindig vágyódom, hogy megvegyem tőlük:rolleyes::confused:) - akkor 30 év alatt úgy 3 autó, hogy a harmadik pár hónapja kezdte az életét.
Öt évig alapvetően teljes nyugodtság (mínusz lízing para), utána meg legalább tudom, hogy a szállítókon, meg a szerviz emberein kívül senki nem padlózta hideg motorral, gyilkolta a DCT váltót, stb. tehát totál tiszta - a momentán a Hyundainál - az első öt éve.

Na most ennek a több évtizednyi nyugoccságnak (sic!) az értékét forintban hogy összegszerűsítenéd?

Még egyszer hangsúlyozom; pláne a mai időkben, amikor az Euro V, VI-os normákkal megbecstelenített motorok korát éljük?
 
Ennek a brutális inflációs robbanásnak egyetlen fundamentális oka van: azért lett ekkora eyes cikkek és szolgáltatások ára, mert van aki még így is megfizeti.

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby