A pénz világa

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Nem látom még itt betéve! A rádióban már tolják:
293122000_610244920465421_3174306155530006046_n.jpg


A miheztartás végett: Év elején az EB 3,6%-ra jelezte előre az éves növekedést.
  1. Az EU fejlett országaiban az egy főre eső 3-szor magasabb értéknél ez nagyobb abszolút növekedés, ahol eleve több marad... Az ilyen balfasz ábrák helyett egyszer szeretném azt látni, ahol nem %-kal dobálóznak. Akkor látszódna, hogy meztelenen a király.
  2. Több marad, pl. a drágább kajára...
  3. A GDP növekedés engem közvetlenül nem érint, szóval mit kezdjek vele? Ez inflációval hogyan van korrigálva?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 220
33 488
113
  1. Az EU fejlett országaiban az egy főre eső 3-szor magasabb értéknél ez nagyobb abszolút növekedés, ahol eleve több marad... Az ilyen balfasz ábrák helyett egyszer szeretném azt látni, ahol nem %-kal dobálóznak. Akkor látszódna, hogy meztelenen a király.
  2. Több marad, pl. a drágább kajára...
  3. A GDP növekedés engem közvetlenül nem érint, szóval mit kezdjek vele? Ez inflációval hogyan van korrigálva?
Ráadásul Covid időszak után vagyunk,ahoz képest van számolva.....
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113
Hozzáértőknek:
https://www-ukrinform-ua.translate....tr_sl=uk&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=hu&_x_tr_pto=sc

Napi 1 milliárd dollár háborúra: hogyan állítsuk meg a petrodollárok áramlását az agresszor számára​

2022.07.16. 10:09

Az olajembargó nem elég ahhoz, hogy megakadályozza az Orosz Föderációt a háború finanszírozásában. Új szankciókra és a szénhidrogénárak korlátozására van szükség

Elemzői becslések szerint Oroszország naponta akár egymilliárd dollárt is keres csak a szénhidrogének exportján. E bevételek oroszlánrészét az olaj értékesítéséből szerzik. A Kreml tehát a kemény nemzetközi szankciók körülményei között is bőven képes kompenzálni az országunk elleni agresszió napi költségeit (becslések szerint egy háborús nap akár 900 millió dollárba is kerül a Kremlnek). Ezért a világközösség számára talán a legsürgetőbb feladat ennek az erőforrásnak az oroszországi olaj- és gázellátás csökkentésével vagy teljes betiltásával történő korlátozása. Mit nem lehet megtenni minden fogyasztó egysége nélkül. Sajnos jelenleg nincs ilyen egység. Valaki nem akarja feldühíteni Putyint, valaki meg akarja "menteni az arcát", valaki megpróbálja megkeseríteni rajta keresztül az USA-t, valakinek a kereskedelmi ügyek vagy a belső problémák (természetesen) fontosabbak, mint a világgonoszokkal való szembenézés - legalábbis

A helyzet sajátossága az is, hogy ilyen egység hiányában az ellenkező hatás érhető el: minél szigorúbbak az energiapiacok korlátozásai, annál magasabb az erőforrások ára, így kisebb értékesítési volumen mellett nagyobb az agresszor profitja. Ezért a szakértők szerint az Orosz Föderáció várható veszteségei az orosz olajra vonatkozó embargó fokozatos bevezetéséből adódóan a közeljövőben nem segítik elő a bevételek olyan mértékű csökkentését, hogy leállítsák az ukrajnai háború finanszírozását. Kiútként - az Orosz Föderációból származó olajra és olajtermékekre vonatkozó árkorlátozások bevezetése, ami szintén lehetetlen a fogyasztók egysége nélkül. Hazánk számára az orosz gázra vonatkozó embargó végrehajtásának kérdése is alapvető.Fotó: Anadolu Ügynökség

Az olaj- és gázszektorban alkalmazott szankciók nem végzetesek a szénhidrogén-kolosszus számára

Az orosz agresszió csaknem öt hónapja alatt a nemzetközi közösség számos közvetlen és közvetett korlátozást vezetett be az orosz olaj- és gázkomplexum ellen. Ez a döntés a részleges olajembargóról, amelyhez az USA, Kanada, Ausztrália és az EU-államok december 5-től (nyersolaj tekintetében) és jövő év február 5-től (kőolajtermék-kereskedelemben) kívánnak folyamodni. valamint az Északi Áramlat gázvezeték 2" tanúsítási eljárásának felfüggesztése, valamint számos ágazati korlátozás a kitermelő ipar számára Oroszországba történő áru- és technológiaszállításra vonatkozóan, amelyeket az agresszor állam elleni különféle nemzetközi szankciócsomagok keretében hajtottak végre. .

Péntek óta például Kanada új szankciókat vezetett be az Orosz Föderáció olaj-, gáz- és ipari szektora ellen. Mostantól tilos termelési szolgáltatásokat nyújtani orosz olaj-, gáz-, vegyipari és feldolgozóipari vállalatoknak. Kanada polgárai és vállalatai nem nyújthatnak vaskohászattal, fémkésztermékek, számítógépek, elektronikai cikkek, optika, elektromos berendezések és járművek gyártásával kapcsolatos ipari szolgáltatásokat, valamint ipari szolgáltatásokat a szárazföldi és csővezetékes szállítás területén.

Egyrészt megértjük, hogy a kanadai barátok ily módon próbálják megédesíteni azt a pirulát, amelyet az ukránoknak le kellett nyelniük az Északi Áramlat-1 gázvezeték javított turbináinak szállításának blokkolásának feloldásáról szóló közelmúltbeli döntés után . Másrészt Ottawa döntése követendő példa: a világnak teljesen ki kell zárnia az agresszort a technológiai láncokból, meg kell akadályoznia hozzáférését minden kifinomult áruhoz és modern technológiához, rá kell kényszeríteni arra, hogy csak hírhedt „importhelyettesítő programjára” hagyatkozzon.

Radikálisabb lépésekről azonban jelenleg szó sincs azokban az iparágakban, amelyek a legtöbb (akár 45%-os) bevételt hozzák az Orosz Föderáció szövetségi költségvetésébe, és ezzel a legnagyobb mértékben finanszírozzák a Kreml hazánk elleni agresszióját. Ha a már említett, részleges embargó bevezetésére vonatkozó tervek Ukrajna és az egész civilizált világ relatív győzelmének tekinthetők az olajiparban, akkor a gázszegmensben sajnos szó sincs igazán hatékony korlátozásokról. Ukrajna kérései és követelései ellenére sem az ötödik, sem a hatodik Oroszország elleni nemzetközi szankciócsomagban nem szerepeltek. Már most világos, hogy nem lesznek benne a még véglegesen jóváhagyásra váró hetedik csomagban.

És csak néhány leghűségesebb barátunk jelenti be szándékát, hogy lemond az Orosz Föderáció gázáról (a legtöbb - nem most, hanem néhány hónap vagy év múlva). Mások számára a Kreml maga zárta be a gázszelepeket, hogy úgy mondjam, „tanítson”.

Emellett a Gazprom (formális ürügyekkel - például a PP-1 javítási munkálataival, vagy az okok magyarázata nélkül) élesen csökkentette az erőforrás kínálatát más európai irányban is, beleértve az Ukrajnán keresztüli tranzitot is. A Kreml is átlátszóan utal a pumpálás lehetséges teljes leállítására. De úgy tűnik, hogy a legtöbb európai ország ezt önmaga, szerettei ütésének tekinti, nem pedig az agresszor azon képességére, hogy véres háborút vívjon. Mindenki nagyon jól tudja, hogy ilyen körülmények között Moszkva fenyegetései a „kék üzemanyag” szállításának leállításával potenciálisan meglehetősen zavaró elemei a zsarolásnak Európa számára. Több európai gázszolgáltató vállalat Putyin korábbi ultimátuma utáni megállapodásának tapasztalata, hogy rubelben fizetik az orosz gázt., megértjük: nagy az esélye annak, hogy a zsarolás ezúttal beválik. Ezt pedig egyes országok, különösen magyar szomszédaink nyíltan kijelentik.

Az ukránok persze felháborodnak ezen. Másrészt meg kell értenünk a partnereket is (önkénteseket és azokat is, akik "a cégért" csatlakoztak a számukhoz). A jelenlegi világ túlságosan függ a fosszilis szénhidrogénektől általában. Európa pedig túlságosan függ az orosz szénhidrogénektől (főleg a gáztól). Ezért az európaiak az utolsó pillanatig halogatják a gázembargóval kapcsolatos radikális döntések meghozatalát.

Az olajembargót árkorlátozással kell megerősíteni

Az olajembargó kapcsán nem minden tiszta és nem minden "esős" számunkra. Olyan körülmények között, amikor a világ olajkartellje, az OPEC nem járul hozzá a kitermelés jelentős növeléséhez, hogy kompenzálja az Oroszországból származó olajat a piacon, még az ilyen hiányos korlátozások is, amelyeket decemberben javasolnak bevezetni, valószínűleg az ár meredek megugrásához vezetnek. "fekete aranyból". Ezért az Orosz Föderáció szénhidrogén-nyeresége még a készletek csökkenésével sem csökken, sőt nő.

„A korlátozások hatását hamarosan nem értékeljük. Nyilván csak a következő év eredményei szerint. A hatás hosszan tartó és kétértelmű lesz. Mert az orosz olajexportnak csak 43%-a esik a tilalom alá február 5. után. Ez a globális fogyasztás körülbelül 3%-ának felel meg. Mivel más beszállítók nem garantálják a termelés növekedését, ami segít kompenzálni a piacot az ilyen mennyiségek elvesztése miatt, a Brent olaj jegyzése hordónként 140-150 dollárra emelkedhet az embargó bevezetése után” – mondja Gennagyij Rjabcev energetikai szakértő .

Ez azt jelenti, hogy Európában egyre drágulnak az olajtermékek. Ha pedig az EU-országokban jelentéktelen lesz a kiskereskedelmi árak emelkedése, hiszen ott az adók az árszerkezet több mint 60 százalékát teszik ki, akkor azokban az országokban, ahol kicsi az arányuk, ez fájdalmas csapás lesz a fogyasztókra nézve. És ez üzemanyaghiányhoz is vezethet. Ez vonatkozik az ukrán piacra is.

Sajnos a szakember szerint a drágulásnak köszönhetően az Orosz Föderáció idén és jövőre a tervezettnél jóval több bevételhez jut az exportból. Hiszen az agresszor ország szövetségi költségvetése teljes, az uráli olaj hordónkénti 44,2 dolláros átlagára alapján. Míg most ez az olaj 80 dollárba kerül.

„A jövőben azonban az Orosz Föderáció olajbevételei csökkenni fognak. Hiszen a tilalom alá eső exportnak csak a negyedét tudja alternatív piacokra – Kínába, Indiába, néhány más ázsiai és afrikai országba – irányítani. Ez az olajtermelés csökkenéséhez vezet, mert Oroszországnak nincs hol tárolni és feldolgozni. Valószínűleg jövőre 20-25%-kal csökken a termelés 2021-hez képest” – jósolja Rjabcev .

Tudunk-e ennyit várni azokra a pénzügyi áramlásokra, amelyeket a Kreml az ukránok elpusztítására irányít? A válasz nyilvánvaló. Ezért az olajembargó nem elegendő ahhoz, hogy korlátozza Oroszország lehetőségét a háború finanszírozására. A helyzet megváltoztatása érdekében Rjabcev szerint Ukrajnának ragaszkodnia kell a nemzetközi partnerek árkorlátozásainak bevezetéséhez, hogy az orosz olaj átlagos eladási ára 35-40 dollárra csökkenjen hordónként. A második feladat annak megakadályozása, hogy ázsiai és afrikai cégek reexportálják az orosz szénhidrogéneket az USA-ba és az EU-ba.
 
  • Dühítő
Reactions: Kim Philby

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
4 346
20 949
113
Hozzáértőknek:
https://www-ukrinform-ua.translate....tr_sl=uk&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=hu&_x_tr_pto=sc

Napi 1 milliárd dollár háborúra: hogyan állítsuk meg a petrodollárok áramlását az agresszor számára​

2022.07.16. 10:09

Az olajembargó nem elég ahhoz, hogy megakadályozza az Orosz Föderációt a háború finanszírozásában. Új szankciókra és a szénhidrogénárak korlátozására van szükség

Elemzői becslések szerint Oroszország naponta akár egymilliárd dollárt is keres csak a szénhidrogének exportján. E bevételek oroszlánrészét az olaj értékesítéséből szerzik. A Kreml tehát a kemény nemzetközi szankciók körülményei között is bőven képes kompenzálni az országunk elleni agresszió napi költségeit (becslések szerint egy háborús nap akár 900 millió dollárba is kerül a Kremlnek). Ezért a világközösség számára talán a legsürgetőbb feladat ennek az erőforrásnak az oroszországi olaj- és gázellátás csökkentésével vagy teljes betiltásával történő korlátozása. Mit nem lehet megtenni minden fogyasztó egysége nélkül. Sajnos jelenleg nincs ilyen egység. Valaki nem akarja feldühíteni Putyint, valaki meg akarja "menteni az arcát", valaki megpróbálja megkeseríteni rajta keresztül az USA-t, valakinek a kereskedelmi ügyek vagy a belső problémák (természetesen) fontosabbak, mint a világgonoszokkal való szembenézés - legalábbis

A helyzet sajátossága az is, hogy ilyen egység hiányában az ellenkező hatás érhető el: minél szigorúbbak az energiapiacok korlátozásai, annál magasabb az erőforrások ára, így kisebb értékesítési volumen mellett nagyobb az agresszor profitja. Ezért a szakértők szerint az Orosz Föderáció várható veszteségei az orosz olajra vonatkozó embargó fokozatos bevezetéséből adódóan a közeljövőben nem segítik elő a bevételek olyan mértékű csökkentését, hogy leállítsák az ukrajnai háború finanszírozását. Kiútként - az Orosz Föderációból származó olajra és olajtermékekre vonatkozó árkorlátozások bevezetése, ami szintén lehetetlen a fogyasztók egysége nélkül. Hazánk számára az orosz gázra vonatkozó embargó végrehajtásának kérdése is alapvető.Fotó: Anadolu Ügynökség

Az olaj- és gázszektorban alkalmazott szankciók nem végzetesek a szénhidrogén-kolosszus számára

Az orosz agresszió csaknem öt hónapja alatt a nemzetközi közösség számos közvetlen és közvetett korlátozást vezetett be az orosz olaj- és gázkomplexum ellen. Ez a döntés a részleges olajembargóról, amelyhez az USA, Kanada, Ausztrália és az EU-államok december 5-től (nyersolaj tekintetében) és jövő év február 5-től (kőolajtermék-kereskedelemben) kívánnak folyamodni. valamint az Északi Áramlat gázvezeték 2" tanúsítási eljárásának felfüggesztése, valamint számos ágazati korlátozás a kitermelő ipar számára Oroszországba történő áru- és technológiaszállításra vonatkozóan, amelyeket az agresszor állam elleni különféle nemzetközi szankciócsomagok keretében hajtottak végre. .

Péntek óta például Kanada új szankciókat vezetett be az Orosz Föderáció olaj-, gáz- és ipari szektora ellen. Mostantól tilos termelési szolgáltatásokat nyújtani orosz olaj-, gáz-, vegyipari és feldolgozóipari vállalatoknak. Kanada polgárai és vállalatai nem nyújthatnak vaskohászattal, fémkésztermékek, számítógépek, elektronikai cikkek, optika, elektromos berendezések és járművek gyártásával kapcsolatos ipari szolgáltatásokat, valamint ipari szolgáltatásokat a szárazföldi és csővezetékes szállítás területén.

Egyrészt megértjük, hogy a kanadai barátok ily módon próbálják megédesíteni azt a pirulát, amelyet az ukránoknak le kellett nyelniük az Északi Áramlat-1 gázvezeték javított turbináinak szállításának blokkolásának feloldásáról szóló közelmúltbeli döntés után . Másrészt Ottawa döntése követendő példa: a világnak teljesen ki kell zárnia az agresszort a technológiai láncokból, meg kell akadályoznia hozzáférését minden kifinomult áruhoz és modern technológiához, rá kell kényszeríteni arra, hogy csak hírhedt „importhelyettesítő programjára” hagyatkozzon.

Radikálisabb lépésekről azonban jelenleg szó sincs azokban az iparágakban, amelyek a legtöbb (akár 45%-os) bevételt hozzák az Orosz Föderáció szövetségi költségvetésébe, és ezzel a legnagyobb mértékben finanszírozzák a Kreml hazánk elleni agresszióját. Ha a már említett, részleges embargó bevezetésére vonatkozó tervek Ukrajna és az egész civilizált világ relatív győzelmének tekinthetők az olajiparban, akkor a gázszegmensben sajnos szó sincs igazán hatékony korlátozásokról. Ukrajna kérései és követelései ellenére sem az ötödik, sem a hatodik Oroszország elleni nemzetközi szankciócsomagban nem szerepeltek. Már most világos, hogy nem lesznek benne a még véglegesen jóváhagyásra váró hetedik csomagban.

És csak néhány leghűségesebb barátunk jelenti be szándékát, hogy lemond az Orosz Föderáció gázáról (a legtöbb - nem most, hanem néhány hónap vagy év múlva). Mások számára a Kreml maga zárta be a gázszelepeket, hogy úgy mondjam, „tanítson”.

Emellett a Gazprom (formális ürügyekkel - például a PP-1 javítási munkálataival, vagy az okok magyarázata nélkül) élesen csökkentette az erőforrás kínálatát más európai irányban is, beleértve az Ukrajnán keresztüli tranzitot is. A Kreml is átlátszóan utal a pumpálás lehetséges teljes leállítására. De úgy tűnik, hogy a legtöbb európai ország ezt önmaga, szerettei ütésének tekinti, nem pedig az agresszor azon képességére, hogy véres háborút vívjon. Mindenki nagyon jól tudja, hogy ilyen körülmények között Moszkva fenyegetései a „kék üzemanyag” szállításának leállításával potenciálisan meglehetősen zavaró elemei a zsarolásnak Európa számára. Több európai gázszolgáltató vállalat Putyin korábbi ultimátuma utáni megállapodásának tapasztalata, hogy rubelben fizetik az orosz gázt., megértjük: nagy az esélye annak, hogy a zsarolás ezúttal beválik. Ezt pedig egyes országok, különösen magyar szomszédaink nyíltan kijelentik.

Az ukránok persze felháborodnak ezen. Másrészt meg kell értenünk a partnereket is (önkénteseket és azokat is, akik "a cégért" csatlakoztak a számukhoz). A jelenlegi világ túlságosan függ a fosszilis szénhidrogénektől általában. Európa pedig túlságosan függ az orosz szénhidrogénektől (főleg a gáztól). Ezért az európaiak az utolsó pillanatig halogatják a gázembargóval kapcsolatos radikális döntések meghozatalát.

Az olajembargót árkorlátozással kell megerősíteni

Az olajembargó kapcsán nem minden tiszta és nem minden "esős" számunkra. Olyan körülmények között, amikor a világ olajkartellje, az OPEC nem járul hozzá a kitermelés jelentős növeléséhez, hogy kompenzálja az Oroszországból származó olajat a piacon, még az ilyen hiányos korlátozások is, amelyeket decemberben javasolnak bevezetni, valószínűleg az ár meredek megugrásához vezetnek. "fekete aranyból". Ezért az Orosz Föderáció szénhidrogén-nyeresége még a készletek csökkenésével sem csökken, sőt nő.

„A korlátozások hatását hamarosan nem értékeljük. Nyilván csak a következő év eredményei szerint. A hatás hosszan tartó és kétértelmű lesz. Mert az orosz olajexportnak csak 43%-a esik a tilalom alá február 5. után. Ez a globális fogyasztás körülbelül 3%-ának felel meg. Mivel más beszállítók nem garantálják a termelés növekedését, ami segít kompenzálni a piacot az ilyen mennyiségek elvesztése miatt, a Brent olaj jegyzése hordónként 140-150 dollárra emelkedhet az embargó bevezetése után” – mondja Gennagyij Rjabcev energetikai szakértő .

Ez azt jelenti, hogy Európában egyre drágulnak az olajtermékek. Ha pedig az EU-országokban jelentéktelen lesz a kiskereskedelmi árak emelkedése, hiszen ott az adók az árszerkezet több mint 60 százalékát teszik ki, akkor azokban az országokban, ahol kicsi az arányuk, ez fájdalmas csapás lesz a fogyasztókra nézve. És ez üzemanyaghiányhoz is vezethet. Ez vonatkozik az ukrán piacra is.

Sajnos a szakember szerint a drágulásnak köszönhetően az Orosz Föderáció idén és jövőre a tervezettnél jóval több bevételhez jut az exportból. Hiszen az agresszor ország szövetségi költségvetése teljes, az uráli olaj hordónkénti 44,2 dolláros átlagára alapján. Míg most ez az olaj 80 dollárba kerül.

„A jövőben azonban az Orosz Föderáció olajbevételei csökkenni fognak. Hiszen a tilalom alá eső exportnak csak a negyedét tudja alternatív piacokra – Kínába, Indiába, néhány más ázsiai és afrikai országba – irányítani. Ez az olajtermelés csökkenéséhez vezet, mert Oroszországnak nincs hol tárolni és feldolgozni. Valószínűleg jövőre 20-25%-kal csökken a termelés 2021-hez képest” – jósolja Rjabcev .

Tudunk-e ennyit várni azokra a pénzügyi áramlásokra, amelyeket a Kreml az ukránok elpusztítására irányít? A válasz nyilvánvaló. Ezért az olajembargó nem elegendő ahhoz, hogy korlátozza Oroszország lehetőségét a háború finanszírozására. A helyzet megváltoztatása érdekében Rjabcev szerint Ukrajnának ragaszkodnia kell a nemzetközi partnerek árkorlátozásainak bevezetéséhez, hogy az orosz olaj átlagos eladási ára 35-40 dollárra csökkenjen hordónként. A második feladat annak megakadályozása, hogy ázsiai és afrikai cégek reexportálják az orosz szénhidrogéneket az USA-ba és az EU-ba.
Ez valami új forgatókönyv részlet a Star Wars legújabb epizódjából?
 

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113
Az amerikai média szerint az Egyesült Államok és szövetségesei már azon gondolkodnak, hogyan lehetne korlátozni az Oroszországból érkező szénhidrogén-szállítások mennyiségét, csökkenteni a profitot, és egyúttal elkerülni az energiaforrások globális gazdaság számára fenntarthatatlan költségnövekedését. . Lehetőségként - a vásárlók szövetségének létrehozása, amely egységes álláspontok alapján diktálja a feltételeket és ellenőrzi az orosz olaj árát. A "Big Hetes" vezetői korábban megegyeztek az árkorlátozások támogatásában.

Az elemzők szerint azonban az ötlet nem fog működni, ha az orosz szénhidrogének legnagyobb ázsiai fogyasztóit – Kínát és Indiát – nem vonják be a megvalósításba. Ezek az országok továbbra is aktívan vásárolnak gázt és olajat Oroszországtól. Nos, még az utóbbi időben is sokszorosára növelték a vásárlásokat. Ugyanakkor természetesen kihasználják a pillanatot, és jelentős kedvezménnyel vásárolják meg az erőforrást. Vagyis minden eladott hordóért és köbméterért a Kreml sokkal kevesebbet kap, mint az európai fogyasztók ellátásakor. De - de sokkal több, mint 35-40 dollár hordónként. Az ázsiai fogyasztók is viszonylag olcsón vásárolnak gázt. Tekintettel azonban az elmúlt év őrült árnövekedésére, és Oroszország ezen alapjaira, amely a skizoid birodalmi tervek megvalósítása érdekében kész lemondani a szociális szféra és a hazai projektek finanszírozásáról a háború érdekében, ahogy mondják. "fejjel".

Csak március-májusban az Orosz Föderáció 24 milliárd dollár bevételre tett szert az energiaforrások Indiának és Kínának történő eladásából, Kína hozzávetőleg 19 milliárd dollárt fizetett az orosz olajért, gázért és szénért – majdnem kétszer annyit, mint 2021 tavaszán, India – többet. mint 5 milliárd dollár, ötször több, mint egy évvel ezelőtt. Így az Orosz Föderáció mindössze három hónap alatt további 13 milliárd dollárhoz jutott. Lehetséges, hogy csak ezeknek a szénhidrogén-export útvonalaknak köszönhetően a Kreml havonta további 4,3 milliárd dollárt tud ukránok meggyilkolására fordítani, amelyet a szövetségi költségvetésen keresztül más programoknak nem osztanak fel.

Meg fogják győzni a kulcsfontosságú ázsiai játékosokat? Egyrészt az árkorlátozás mellett szól, hogy minden fogyasztó (és India és Kína aligha kivétel) abban érdekelt, hogy egy erőforrást minél olcsóbban vásároljon. Miért nem adnak hozzá néhány tíz dollárt hordónként vagy néhány tíz centet köbméterenként "kék üzemanyag"-hoz a Kremllel már kialkudott kedvezményhez? Másrészt sokkal fontosabb lehet, hogy az ázsiai országok kihasználják a pillanatot, hogy közelebb kerüljenek Oroszországhoz, és a jövő preferenciáiról tárgyaljanak, és ezzel is megkeserítsék a Nyugatot.

Jake Sullivan , az amerikai elnök nemzetbiztonsági tanácsadója úgy véli, hogy ha a különböző országok maguk határozzák meg a maximális árat, amelyért készek orosz olajat vásárolni, és a Kreml emiatt pénzt veszít, az nem jelenti a szankciók kudarcát. , hanem a gazdasági nyomás sikere, mert a fő cél eléréséről – az orosz hadigépezet erejének korlátozásáról – lesz szó.

De fennáll annak a veszélye, hogy az Orosz Föderáció visszavág azzal, hogy leállítja a külpiaci olajellátást. Ezért a nemzetközi közösségnek előre kell gondoskodnia arról, hogy mivel helyettesítse az orosz szállítmányokat. És anélkül, hogy megtalálnánk a "kulcsot" az OPEC-hez, amelynek biztosítania kell az olajkitermelés növelését, itt nyilvánvalóan nem lehet megtenni.

Vladyslav Obukh , Kijev
Ez valami új forgatókönyv részlet a Star Wars legújabb epizódjából?
Olvassa.
Ízlelgesse.
Mert valósággá válhat.
Az szemétség hogy oroszok kapnak napi 1 milliár $-t.
Miközben 2014.től kezdve Ukrajnát csuklóztatták évi 1,2 milliárd euró meg hasonló mennyiségű $ megkapásárt.
Akkor ez 5 napi orosz árbevétel?
Ennyit tud a "nyugat támogatni" mikor a 5 napi összeget is olyan feltételekkel adja hogy az nagyon hamar visszakerül a "kedvezméynes hitelezőhöz" miközben a adósság meg a Ukrán állam nyakán marad...
Tehát olvasgassa.
Ízlelgesse.
A L nevű városban székelő 3 betűs szervezet meg Washington évtizedekben gondolkodik előre.
Olvasgassa.
Ízlelgesse.
 
  • Dühítő
Reactions: Kim Philby

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113
Az amerikai média szerint az Egyesült Államok és szövetségesei már azon gondolkodnak, hogyan lehetne korlátozni az Oroszországból érkező szénhidrogén-szállítások mennyiségét, csökkenteni a profitot, és egyúttal elkerülni az energiaforrások globális gazdaság számára fenntarthatatlan költségnövekedését. . Lehetőségként - a vásárlók szövetségének létrehozása, amely egységes álláspontok alapján diktálja a feltételeket és ellenőrzi az orosz olaj árát. A "Big Hetes" vezetői korábban megegyeztek az árkorlátozások támogatásában.

Az elemzők szerint azonban az ötlet nem fog működni, ha az orosz szénhidrogének legnagyobb ázsiai fogyasztóit – Kínát és Indiát – nem vonják be a megvalósításba. Ezek az országok továbbra is aktívan vásárolnak gázt és olajat Oroszországtól. Nos, még az utóbbi időben is sokszorosára növelték a vásárlásokat. Ugyanakkor természetesen kihasználják a pillanatot, és jelentős kedvezménnyel vásárolják meg az erőforrást. Vagyis minden eladott hordóért és köbméterért a Kreml sokkal kevesebbet kap, mint az európai fogyasztók ellátásakor. De - de sokkal több, mint 35-40 dollár hordónként. Az ázsiai fogyasztók is viszonylag olcsón vásárolnak gázt. Tekintettel azonban az elmúlt év őrült árnövekedésére, és Oroszország ezen alapjaira, amely a skizoid birodalmi tervek megvalósítása érdekében kész lemondani a szociális szféra és a hazai projektek finanszírozásáról a háború érdekében, ahogy mondják. "fejjel".

Csak március-májusban az Orosz Föderáció 24 milliárd dollár bevételre tett szert az energiaforrások Indiának és Kínának történő eladásából, Kína hozzávetőleg 19 milliárd dollárt fizetett az orosz olajért, gázért és szénért – majdnem kétszer annyit, mint 2021 tavaszán, India – többet. mint 5 milliárd dollár, ötször több, mint egy évvel ezelőtt. Így az Orosz Föderáció mindössze három hónap alatt további 13 milliárd dollárhoz jutott. Lehetséges, hogy csak ezeknek a szénhidrogén-export útvonalaknak köszönhetően a Kreml havonta további 4,3 milliárd dollárt tud ukránok meggyilkolására fordítani, amelyet a szövetségi költségvetésen keresztül más programoknak nem osztanak fel.

Meg fogják győzni a kulcsfontosságú ázsiai játékosokat? Egyrészt az árkorlátozás mellett szól, hogy minden fogyasztó (és India és Kína aligha kivétel) abban érdekelt, hogy egy erőforrást minél olcsóbban vásároljon. Miért nem adnak hozzá néhány tíz dollárt hordónként vagy néhány tíz centet köbméterenként "kék üzemanyag"-hoz a Kremllel már kialkudott kedvezményhez? Másrészt sokkal fontosabb lehet, hogy az ázsiai országok kihasználják a pillanatot, hogy közelebb kerüljenek Oroszországhoz, és a jövő preferenciáiról tárgyaljanak, és ezzel is megkeserítsék a Nyugatot.

Jake Sullivan , az amerikai elnök nemzetbiztonsági tanácsadója úgy véli, hogy ha a különböző országok maguk határozzák meg a maximális árat, amelyért készek orosz olajat vásárolni, és a Kreml emiatt pénzt veszít, az nem jelenti a szankciók kudarcát. , hanem a gazdasági nyomás sikere, mert a fő cél eléréséről – az orosz hadigépezet erejének korlátozásáról – lesz szó.

De fennáll annak a veszélye, hogy az Orosz Föderáció visszavág azzal, hogy leállítja a külpiaci olajellátást. Ezért a nemzetközi közösségnek előre kell gondoskodnia arról, hogy mivel helyettesítse az orosz szállítmányokat. És anélkül, hogy megtalálnánk a "kulcsot" az OPEC-hez, amelynek biztosítania kell az olajkitermelés növelését, itt nyilvánvalóan nem lehet megtenni.

Vladyslav Obukh , Kijev

Olvassa.
Ízlelgesse.
Mert valósággá válhat.
Az szemétség hogy oroszok kapnak napi 1 milliár $-t.
Miközben 2014.től kezdve Ukrajnát csuklóztatták évi 1,2 milliárd euró meg hasonló mennyiségű $ megkapásárt.
Akkor ez 5 napi orosz árbevétel?
Ennyit tud a "nyugat támogatni" mikor a 5 napi összeget is olyan feltételekkel adja hogy az nagyon hamar visszakerül a "kedvezméynes hitelezőhöz" miközben a adósság meg a Ukrán állam nyakán marad...
Tehát olvasgassa.
Ízlelgesse.
A L nevű városban székelő 3 betűs szervezet meg Washington évtizedekben gondolkodik előre.
Olvasgassa.
Ízlelgesse.
Helyesen nem 5 napi hanem 3 napi orosz árbevétel.
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
4 346
20 949
113
Az amerikai média szerint az Egyesült Államok és szövetségesei már azon gondolkodnak, hogyan lehetne korlátozni az Oroszországból érkező szénhidrogén-szállítások mennyiségét, csökkenteni a profitot, és egyúttal elkerülni az energiaforrások globális gazdaság számára fenntarthatatlan költségnövekedését. . Lehetőségként - a vásárlók szövetségének létrehozása, amely egységes álláspontok alapján diktálja a feltételeket és ellenőrzi az orosz olaj árát. A "Big Hetes" vezetői korábban megegyeztek az árkorlátozások támogatásában.

Az elemzők szerint azonban az ötlet nem fog működni, ha az orosz szénhidrogének legnagyobb ázsiai fogyasztóit – Kínát és Indiát – nem vonják be a megvalósításba. Ezek az országok továbbra is aktívan vásárolnak gázt és olajat Oroszországtól. Nos, még az utóbbi időben is sokszorosára növelték a vásárlásokat. Ugyanakkor természetesen kihasználják a pillanatot, és jelentős kedvezménnyel vásárolják meg az erőforrást. Vagyis minden eladott hordóért és köbméterért a Kreml sokkal kevesebbet kap, mint az európai fogyasztók ellátásakor. De - de sokkal több, mint 35-40 dollár hordónként. Az ázsiai fogyasztók is viszonylag olcsón vásárolnak gázt. Tekintettel azonban az elmúlt év őrült árnövekedésére, és Oroszország ezen alapjaira, amely a skizoid birodalmi tervek megvalósítása érdekében kész lemondani a szociális szféra és a hazai projektek finanszírozásáról a háború érdekében, ahogy mondják. "fejjel".

Csak március-májusban az Orosz Föderáció 24 milliárd dollár bevételre tett szert az energiaforrások Indiának és Kínának történő eladásából, Kína hozzávetőleg 19 milliárd dollárt fizetett az orosz olajért, gázért és szénért – majdnem kétszer annyit, mint 2021 tavaszán, India – többet. mint 5 milliárd dollár, ötször több, mint egy évvel ezelőtt. Így az Orosz Föderáció mindössze három hónap alatt további 13 milliárd dollárhoz jutott. Lehetséges, hogy csak ezeknek a szénhidrogén-export útvonalaknak köszönhetően a Kreml havonta további 4,3 milliárd dollárt tud ukránok meggyilkolására fordítani, amelyet a szövetségi költségvetésen keresztül más programoknak nem osztanak fel.

Meg fogják győzni a kulcsfontosságú ázsiai játékosokat? Egyrészt az árkorlátozás mellett szól, hogy minden fogyasztó (és India és Kína aligha kivétel) abban érdekelt, hogy egy erőforrást minél olcsóbban vásároljon. Miért nem adnak hozzá néhány tíz dollárt hordónként vagy néhány tíz centet köbméterenként "kék üzemanyag"-hoz a Kremllel már kialkudott kedvezményhez? Másrészt sokkal fontosabb lehet, hogy az ázsiai országok kihasználják a pillanatot, hogy közelebb kerüljenek Oroszországhoz, és a jövő preferenciáiról tárgyaljanak, és ezzel is megkeserítsék a Nyugatot.

Jake Sullivan , az amerikai elnök nemzetbiztonsági tanácsadója úgy véli, hogy ha a különböző országok maguk határozzák meg a maximális árat, amelyért készek orosz olajat vásárolni, és a Kreml emiatt pénzt veszít, az nem jelenti a szankciók kudarcát. , hanem a gazdasági nyomás sikere, mert a fő cél eléréséről – az orosz hadigépezet erejének korlátozásáról – lesz szó.

De fennáll annak a veszélye, hogy az Orosz Föderáció visszavág azzal, hogy leállítja a külpiaci olajellátást. Ezért a nemzetközi közösségnek előre kell gondoskodnia arról, hogy mivel helyettesítse az orosz szállítmányokat. És anélkül, hogy megtalálnánk a "kulcsot" az OPEC-hez, amelynek biztosítania kell az olajkitermelés növelését, itt nyilvánvalóan nem lehet megtenni.

Vladyslav Obukh , Kijev

Olvassa.
Ízlelgesse.
Mert valósággá válhat.
Az szemétség hogy oroszok kapnak napi 1 milliár $-t.
Miközben 2014.től kezdve Ukrajnát csuklóztatták évi 1,2 milliárd euró meg hasonló mennyiségű $ megkapásárt.
Akkor ez 5 napi orosz árbevétel?
Ennyit tud a "nyugat támogatni" mikor a 5 napi összeget is olyan feltételekkel adja hogy az nagyon hamar visszakerül a "kedvezméynes hitelezőhöz" miközben a adósság meg a Ukrán állam nyakán marad...
Tehát olvasgassa.
Ízlelgesse.
A L nevű városban székelő 3 betűs szervezet meg Washington évtizedekben gondolkodik előre.
Olvasgassa.
Ízlelgesse.
Mester,azt majd a piacon a kereslet-kínálat dönti el,hogy mennyi lesz az ár. Alaptétel.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 350
96 749
113
  1. Az EU fejlett országaiban az egy főre eső 3-szor magasabb értéknél ez nagyobb abszolút növekedés, ahol eleve több marad... Az ilyen balfasz ábrák helyett egyszer szeretném azt látni, ahol nem %-kal dobálóznak. Akkor látszódna, hogy meztelenen a király.
  2. Több marad, pl. a drágább kajára...
  3. A GDP növekedés engem közvetlenül nem érint, szóval mit kezdjek vele? Ez inflációval hogyan van korrigálva?
A GDP növekedés értéke inflációval korrigálva van. És nem Orbán meséje, az Európai Bizottság prognózisa. A májusi értéket is javitotta a Biziotság. . Egyebkent sztem is optimista.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 220
33 488
113
A GDP növekedés értéke inflációval korrigálva van. És nem Orbán meséje, az Európai Bizottság prognózisa. A májusi értéket is javitotta a Biziotság. . Egyebkent sztem is optimista.
Ez a németektől függ-meghogy lesz e forrás az épitőipar legalább szintentartására.Összejöhet.
De ha kidurran az ingatlanlufi,és a németek is recesszióba sűllyednek-akkor kiborul a szarosvödör.
Ez a baj a NERrel.Minnél később bukik,annál nagyobb lesz utána a szarvihar.És előbb-utóbb bukni fog,csak az a kérdés,hogy mikor.
 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)

kw3v865

Well-Known Member
2022. április 11.
269
821
93
Aha, és hogyan lesz őszig külön mérő a fűtő berendezéseken, Mert most ziher, hogy nincs.
Anélkül meg akkor majd n+1 ügyfél kiállít egy nyilatkozatot, hogy becsszó, hogy azzal fűtők vagy mi?
Hamarosan megjelennek a részletek. El kell olvasni a Magyar Közlönyben és utána lehet panaszkodni. Egyelőre csak annyi történt, hogy bejelentették a gáz- és áramár emelését átlagfogyasztás felett. Azonban ténylegesen még nem történt semmi. Egész biztos, hogy sokaknak fájni fog, biztos, hogy nem lesz igazságos, sokan eléggé beszopják majd (a megszorítások már csak ilyenek), de a részletek ismerete nélkül nincs sok értelme a hűbörgésnek.
 

kw3v865

Well-Known Member
2022. április 11.
269
821
93
Ez a németektől függ-meghogy lesz e forrás az épitőipar legalább szintentartására.Összejöhet.
De ha kidurran az ingatlanlufi,és a németek is recesszióba sűllyednek-akkor kiborul a szarosvödör.
Ez a baj a NERrel.Minnél később bukik,annál nagyobb lesz utána a szarvihar.És előbb-utóbb bukni fog,csak az a kérdés,hogy mikor.
Nagyon jól tudja Orbán (és a Fidesz), hogy nagy a baj. Az utóbbi hetekben azért a kormánytagoknak voltak erre utaló nyilatkozataik. Nyilván a médiájuk ezt nem hangoztatja, de Nagy Márton elég csúnya közeljövőt vázolt fel egy beszédében, Varga Judit is tett ilyen megjegyzéseket és Orbán valamelyik rádiós beszédében kijelentette, hogy "akinek van munkahelye, az próbálja megtartani". Egyértelműen recesszióra számítanak, a munkanélküliség növekedését prognosztizálják. Egyelőre még valamennyire kitart a szétosztogatott ingyenpénz, de én arra számítok, hogy a szeptemberi adatokban már megjelenik egy erős visszaesés a gazdasági mutatókban.
Államcsőd veszélye nem fenyeget középtávon (LINK), de tény, hogy Orbán a kormányzása eddigi legnagyobb kihívásával áll szemben. Mindenesetre szerintem valahogy kihúzzák '26-ig. Maguktól soha nem fognak lemondani, a jelenlegi ellenzék pedig nem fog tudni előrehozott választást kiharcolni, sajnos képtelenek erre. A mai választások is egyértelmű Fidesz-fölényt hoztak, bár ezek csak kisebb, helyi vűéasztások voltak, nem úgy tűnik, hogy a KATA-módosítás és a rezsiemelés miatt annyira meg akarták volna büntetni a kormánypártot.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 220
33 488
113
Nagyon jól tudja Orbán (és a Fidesz), hogy nagy a baj. Az utóbbi hetekben azért a kormánytagoknak voltak erre utaló nyilatkozataik. Nyilván a médiájuk ezt nem hangoztatja, de Nagy Márton elég csúnya közeljövőt vázolt fel egy beszédében, Varga Judit is tett ilyen megjegyzéseket és Orbán valamelyik rádiós beszédében kijelentette, hogy "akinek van munkahelye, az próbálja megtartani". Egyértelműen recesszióra számítanak, a munkanélküliség növekedését prognosztizálják. Egyelőre még valamennyire kitart a szétosztogatott ingyenpénz, de én arra számítok, hogy a szeptemberi adatokban már megjelenik egy erős visszaesés a gazdasági mutatókban.
Államcsőd veszélye nem fenyeget középtávon (LINK), de tény, hogy Orbán a kormányzása eddigi legnagyobb kihívásával áll szemben. Mindenesetre szerintem valahogy kihúzzák '26-ig. Maguktól soha nem fognak lemondani, a jelenlegi ellenzék pedig nem fog tudni előrehozott választást kiharcolni, sajnos képtelenek erre. A mai választások is egyértelmű Fidesz-fölényt hoztak, bár ezek csak kisebb, helyi vűéasztások voltak, nem úgy tűnik, hogy a KATA-módosítás és a rezsiemelés miatt annyira meg akarták volna büntetni a kormánypártot.
Ahogy az ukrán rovatban,itt is ugyan azt tudom csak irni-sok az akkor és a ha.
A parlamenti ellenzék a vajda hatalmának egyik legjobb támasza.Óvja,vigyázza is őket,nehogy helyükre léphessen egy másik.....
Különben én nem a parlamenti ellenzék győzelmét kivánom (kik szerintem részesei a rendszernek),hanem a rendszer bukását.Rendszerváltás kell már végre,a gengszterváltás nem elég.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 053
14 078
113
Ma be is néztünk alá.

Mindezen események a Ki-Meg-/és elb@szot EU-s pénzek miatt van, amit jogállamilag --és várhatóan még majd sok "objektíven-demokratokus" okból-- visszatartottak, vissza fognak tartani, mert ez politikai és belpolitikai túlélésükjöz szükséges!
..."csak" akkor ez esetben nem-kicsit érzem túltoltnak a kamatemelést, ami nemzetközi gazdasági okok és politikai okok miatt történő HUF-támadás esetén kb. esélytelen megállítani a folyamatot, de legalább qrva sokba kerül, és alátámasztja a bankok által olyannyira vágyott és végre jóóóól megtehető követő-kamatemeléseket .

Oxford, Chambridge, Yale, M.I.T. és mindegyik hasonló "okító" megállapítása alapján:
Rendkívüli/nemszokásos időkben a nem szokásos intézkedések hoznak eredmény!!!
Ez --a kamatemelés, +szinte minden más intézkedés-- szokásos válságkezelési eszköz!!!

...vagyis azt tesszük kiszámíthatóan, amiért megrángattták a HUF-ot, azt látják, hogy bevált, vagyis: jön majd a többi!

NEM EZT VÁRTAM a korábbi, sikeres --UN-ortodox-- válságkezelésünk után egy Mtolcsy-tól, Vargától !!!
...pedig lehetett volna tanulni --a szemléletet illetően, nem a konkrét intézkedéseket tekintve-- a Putyin-csapattól, és azt a hazai, Mo helyzetéhez igazítva hozni a döntéseket!!!


Mindenáron be akarjuk tartani a szabályokat egy hamiskártyás "kaszinóban"!!!

A (Nyugati)tervekkel ellentétben, azokat látom az idő elteltével sikeresen kijönni a helyzetből, akik nem tartották be a hamiskártyások szabályait, nem fogadták el, nem alkalmazkodta/illeszkedtek be a nekik felkínált --valójában folyamatosan vesztő/vesztes-- pozícióba!

...konkrétan: Erdogan, Putyin, Irán, egyre nyilvánvalóbban Szaud-Arábia, és még gyarapodni sejtem ezt a sort.

"...Viiiktoooor, ébresztőőő!!!"





.
 
T

Törölt tag 133

Guest
Mindezen események a Ki-Meg-/és elb@szot EU-s pénzek miatt van, amit jogállamilag --és várhatóan még majd sok "objektíven-demokratokus" okból-- visszatartottak, vissza fognak tartani, mert ez politikai és belpolitikai túlélésükjöz szükséges!
..."csak" akkor ez esetben nem-kicsit érzem túltoltnak a kamatemelést, ami nemzetközi gazdasági okok és politikai okok miatt történő HUF-támadás esetén kb. esélytelen megállítani a folyamatot, de legalább qrva sokba kerül, és alátámasztja a bankok által olyannyira vágyott és végre jóóóól megtehető követő-kamatemeléseket .

Oxford, Chambridge, Yale, M.I.T. és mindegyik hasonló "okító" megállapítása alapján:
Rendkívüli/nemszokásos időkben a nem szokásos intézkedések hoznak eredmény!!!
Ez --a kamatemelés, +szinte minden más intézkedés-- szokásos válságkezelési eszköz!!!

...vagyis azt tesszük kiszámíthatóan, amiért megrángattták a HUF-ot, azt látják, hogy bevált, vagyis: jön majd a többi!

NEM EZT VÁRTAM a korábbi, sikeres --UN-ortodox-- válságkezelésünk után egy Mtolcsy-tól, Vargától !!!
...pedig lehetett volna tanulni --a szemléletet illetően, nem a konkrét intézkedéseket tekintve-- a Putyin-csapattól, és azt a hazai, Mo helyzetéhez igazítva hozni a döntéseket!!!


Mindenáron be akarjuk tartani a szabályokat egy hamiskártyás "kaszinóban"!!!

A (Nyugati)tervekkel ellentétben, azokat látom az idő elteltével sikeresen kijönni a helyzetből, akik nem tartották be a hamiskártyások szabályait, nem fogadták el, nem alkalmazkodta/illeszkedtek be a nekik felkínált --valójában folyamatosan vesztő/vesztes-- pozícióba!

...konkrétan: Erdogan, Putyin, Irán, egyre nyilvánvalóbban Szaud-Arábia, és még gyarapodni sejtem ezt a sort.

"...Viiiktoooor, ébresztőőő!!!"





.

Az általad felsorolt országok "sikere" miben nyilvánul meg?
 
K

kamm

Guest

Lockheed Martin lowers revenue outlook by $750mn

Steff Chávez in Chicago

An F-35A fighter jet

Lockheed Martin has warned of persistent supply chain disruptions for the remainder of the year © Jason AldenBloomberg

Lockheed Martin trimmed its revenue outlook for 2022 as it warned that supply chain disruptions, which weighed on its latest results, would persist for the remainder of the year.

“A lot of companies in our supply chain, including us, were impacted by extended absences” during the initial wave of the Omicron variant of Covid-19 “and while we’ve seen improvement in the cadence of our operations, we still have yet to figure out how to recover what was lost,” chief financial officer Jay Malave told the Financial Times.

The defence contractor lowered its revenue outlook for 2022 by $750mn to $65.25bn as it anticipated supply chain issues would persist for the rest of the year. About “$550mn of that was sitting in our aeronautics business due to supply chain pressures, as well as some of the programme delays that we’ve had, particularly [on] the F-16,” said Malave.

“But having said that, we offset the profit impact of the lower volume through better margins”, which are now expected to be 11 per cent in 2022, up from 10.9 per cent last year.

Lockheed remains bullish on the anticipated increase in global defence spending in the wake of the Russian invasion of Ukraine, despite the supply snags throughout the industry.

But its second-quarter results fell short of Wall Street expectations. In the three months ended June 26, Lockheed reported net income of $309mn on $15.4bn in revenue. Its profits were weighed down by about $1.4bn after tax of non-operational charges, mostly related to its pension fund, while analysts expected more than $16bn in revenue.

Lockheed shares were down about 5 per cent in pre-market trading on Tuesday morning.

Net sales of Lockheed’s marquee F-35 fighter jet programme were down $945mn in the second quarter, compared with the same period last year.

About $300mn of that was because programme funding ran out and negotiations with the Pentagon for a new contract had not been concluded, said Malave. The remaining sales decrease was supply chain related.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
  1. Az EU fejlett országaiban az egy főre eső 3-szor magasabb értéknél ez nagyobb abszolút növekedés, ahol eleve több marad... Az ilyen balfasz ábrák helyett egyszer szeretném azt látni, ahol nem %-kal dobálóznak. Akkor látszódna, hogy meztelenen a király.
  2. Több marad, pl. a drágább kajára...
  3. A GDP növekedés engem közvetlenül nem érint, szóval mit kezdjek vele? Ez inflációval hogyan van korrigálva?
1. Már ezerszer el volt mondva, hogy vásárlóerő paritásaon kell nézni, mert ha a német a hajadat 50 euroért vágja, a magyar meg 10 euronak megfelelő forintért, az úgyis csak egy hajvágás. Persze a német jobban él bizonyos szempontból, de nem annyival, mint ha nominálisan csak összehasonlítod a két országban az egy főre eső GDP-t mindenféle korrekció nélkül. Hosszú távon meg a növekedési ütem az ami számít, nem az, hogy honnan indultál. Pl ha az egyiknek 1000 a GDP-je és 3%-ot nő évente, míg a másiknak csak 300 a GDP-je, de 6%-ot nő, akkor 40 év után ugyanott lesznek (és első évben az 1000-es 30-at nőtt, a 300-as meg csak 18-at)
2. Máshol meg kevesebb marad, mert drágább a kaja, de a gáz és a villany meg az üzemanyag is. Nem tudom mi lesz az üzemanyagárak plafonálásával meg az egyéb energiahordozókéval, de kurvagyorsan továbbgyűrűznek ezekben a drágítások a gazdaság összes szegletébe.
3. Már hogy ne érintene téged a GDP növekedés?! Abból lesz jobb utad, egészségügyi ellátásod, gyermeknek oktatás, több termelése a cégnek ahol vagy és abból magasabb fizetésed.
 
M

molnibalage

Guest
1. Már ezerszer el volt mondva, hogy vásárlóerő paritásaon kell nézni, mert ha a német a hajadat 50 euroért vágja, a magyar meg 10 euronak megfelelő forintért, az úgyis csak egy hajvágás. Persze a német jobban él bizonyos szempontból, de nem annyival, mint ha nominálisan csak összehasonlítod a két országban az egy főre eső GDP-t mindenféle korrekció nélkül. Hosszú távon meg a növekedési ütem az ami számít, nem az, hogy honnan indultál. Pl ha az egyiknek 1000 a GDP-je és 3%-ot nő évente, míg a másiknak csak 300 a GDP-je, de 6%-ot nő, akkor 40 év után ugyanott lesznek (és első évben az 1000-es 30-at nőtt, a 300-as meg csak 18-at)
2. Máshol meg kevesebb marad, mert drágább a kaja, de a gáz és a villany meg az üzemanyag is. Nem tudom mi lesz az üzemanyagárak plafonálásával meg az egyéb energiahordozókéval, de kurvagyorsan továbbgyűrűznek ezekben a drágítások a gazdaság összes szegletébe.
3. Már hogy ne érintene téged a GDP növekedés?! Abból lesz jobb utad, egészségügyi ellátásod, gyermeknek oktatás, több termelése a cégnek ahol vagy és abból magasabb fizetésed.
Nos, Barcelona nem a világ legolcsóbb nagyvárosa és azt láttam, hogy 300 táji EUR árfolyammal alig BP feletti árak lennének sok esetben. Az ottani fizetések "picit" magasabbak. Az ottani szállás olcsóbb volt, mint azonos kategóriájú itteni egyes Airbnb-k.

Na ez a kemény, nem a kád széle.
Ez a vásárlóerő paritás duma lejárt lemez.
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
3 632
19 312
113
( Párizs-Marseille-Lyon. Szoba, 10m2. WC, Zuhany, konyha közös. 2 emelet, lift nincs. Csupaszon 550 euro/hónap. Ehhez jön egy éves biztosítás ~150 euró, kötelező TV-Rádió dij, közösköltség, víz, gáz, fűtés csatorna, stb...Havonta megáll ~650-750 euróba. 10m2...Minimálbér, ami kötelező, 1560 euró. 200g-os Baguett 1,5-2 euro/darab,kv presszóban 2 -től indul, doboz cigi 10 euro, közepes minőségű csirke indul 10 euro/kilóról.... Kocsmában 0,33-as heineken nincs 5 euró alatt. Mekis menük 10-től indulnak...Éttermi közepes vacsi, leves-tál, pohár valami ~50. Aztán emelkedik minden kivéve a béreket. Az éhes Franci meg bűn rossz. De minden Magyarország-on a legszarabb.....Értem én...)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Nos, Barcelona nem a világ legolcsóbb nagyvárosa és azt láttam, hogy 300 táji EUR árfolyammal alig BP feletti árak lennének sok esetben. Az ottani fizetések "picit" magasabbak. Az ottani szállás olcsóbb volt, mint azonos kategóriájú itteni egyes Airbnb-k.

Na ez a kemény, nem a kád széle.
Ez a vásárlóerő paritás duma lejárt lemez.
Jól van Molni, úgy látom egy hívővel van dolgom, azokkal meg nincs mit vitatkozni és tanulni is képtelenek, vagy esetleg a saját hibájukból de azt úgysem vallják be. De ha gondolod akkor csak lakjál, költs csak arra, de ne egyél, ne közlekedj, ne vegyél igénybe szolgáltatásokat, csak és kizárólag lakjál (amíg ki nem száradsz vagy éhen nem halsz), míg mindenki más nem egyetlen termék vagy szolgáltatás árából extrapolál a végtelenbe, hanem megvesz többszáz terméket és szolgáltatást minden hónapban s az egésznek nézi az árát. És nem értem mindig a picsogásodat, annyira nem kereshetsz rosszul, hogy ne fussa lakbérre, vagy 300 nm-en laksz az Andrássyn vagy mi van, mert valahogy nem jön ki a matek. S ha már lakbér, a sok német miért sír, hogy döglenek bele a lakbérekbe? Ejsze ott is annyi a fizu, mint BP-n, vagy lehet a lakbérek magasabbak?!