Jó lett a cikk, de az MH17 ügyében tévesen lát pár dolgot, ebben az ügyben ködösítő füstgépek dolgoznak azon, hogy homályban maradjanak a részletek. A cikk "szakadárok által használt" és "szakadárokhoz került" BUK-ról ír, pedig a JIT már nyilvánosságra hozott dokumentumaiból az derül ki, hogy a BUK-ot nem adták át a szakadároknak és így nem is ők használták.
Egy felvételen szakadár vezető ad le eszközigényt, hogy mire van szükségük, egyebek mellett BUK-ra személyzettel együtt mert nincs idejük kiképzésre, emellett szól az a tény is, hogy a BUK-ot már az átszállítás napján üzembe is helyezték, az eredeti kurszki kezelő személyzet tudhatta ezt, nem csak úgy átdobtak egy ilyen rendszert és felpattantak rá a helyi traktoristák.
Az irányítás szintén nem a szakadárok kezében volt. A BUK egy nagy konvojjal érkezett Ukrajnába, amiben tankok, bmp-k, gradok voltak átdobva tényleg úgy, hogy beleültették még a helyi traktoristákat is. De a BUK-csoportot nem a szakadárok irányították, hanem a Dubinszki féle GRU csapat. Felvételek vannak a helyi szakadár vezetőkről, amin a DNR parancsnokságnak jelentik, hogy az engedélyük nélkül mozognak a területükön, de azt a választ kapják, hogy át kell engedni őket, mert magasabb parancsuk van, valami Sojgut emlegetnek.
Abba bele se menjünk, hogy mennyire lehet egyáltalán szakadárokról beszélni, mert akkor a szakadárok miniszterelnökei Borodai és Bolotov, a védelmi miniszterük Girkin, a BUK-ot leszállító Dubinszki és Pulatov, mind oroszországiak és most is Oroszországban vannak, ők lennének az ukrajnai szakadárok, és hát valóban, az MH17 lelövésekor ők voltak a helyi szakadárok vezetői és őket vádolja a holland ügyészség.
Ha ukrajnai szakadárok lőtték volna le a gépet már rég elvitették volna velük a balhét. Inkább az emlegetett Sojgu meg a főnöke nem akar kérdéseket az ügyben, de már nélkülük is megválaszolhatók azok a kérdések. A fentebbi infók már most nyilvánosak, másfél hónap múlva elkezdenek kipakolni mindent.