Akkor hogyan képes valaki egy szubszonikus süllyedő repülőt SCUD-nak nézni? (2003 Patriot vs Tornado)
Hogyan képes valaki egy emelkedő airlinert támadó vadászgépnek gondolni? (1988 AEGIS vs Iranair 655)
Ez mind igaz. Csak valaki a végén megnyomja a пуск gombot, legalábbis az orosz rendszereknél. A másik oldalon meg lehet tiltani az indítást, ha valami nem kerek.
- Az elsőt hátterét nem ismerem, hogy miért ő repült és milyen program vagy terv szerint és mennyi felkészüléssel.
- Szerencsétlen Rácz Zsolt emlékeim szerint más helyére ugrott be nem annyira felkészülten és erőltetve dolgot. Sajnos lehet, hogy a rendszer nem tűrte volna, ha azt mondja, "hogy repülésbiztonsági okokból nem teljesítem a parancsot".
- Arthur 'Bud' Holland a hh utáni lazaság eredménye meg sajnos mint a civil légitársaságoknál, amikor a vén róka kapitánynak nem mer szólni az újonc. Na, lett is ebből a világ no.1 katasztrófája Tenerifén, mert nem csapott a kezére a másodpilóta, a kapitánynak, hogy "elnézést, de hol a felszállási engedély...?" Ott is egészen elképesztő, hogy nem lehetett felfelé jelenteni - főleg, hogy videó is volt a low level akciójáról - ami után lehetett volna adni agyalapi taslit, hogy "ez mégis hogyan"?
- A Tu-154 lelövése esetén a légtérzár elemi szabályait sem tartották be, mert emlékeim szerint a HMZ*2 távolságban kéne légtérzár. Ez nem volt meg. A dolog többi részét nem ismerem, hogy hogyan sikerült rossz célpontot eltalálni, sosem láttam részletes beszámolót róla, hogy akkor mit láttak a kijelzőkön és melyik cél hol volt és mikor.
Én ezt úgy tompítanám, hogy nem csak ott. Lehet a lánc legvégén levő ember számára nettó szar helyzetbe kényszeríteni, ahol nőhet a hibázás lehetősége, de tudtommal bizony ettől a felelősség is megvan, hogy nettó hülyeségnek egyes esetekben ne engedelmeskedjen az ember. Ami szembemegy minden logikával és szabállyal.
Lásd felszállási engedély nélkül nem szállunk fel. Soha. Nemhogy akkor, amikor semmit nem látsz a pályán. Az a holland kapitány mégis megtette. Na persze őt is próbálták mosdatni, hogy a "körülmények kedvezőtlen összejátszása". Meg az apjuk harmadik lábát azt. Nincs felszállási engedély. NEM SZÁLLSZ FEL. Pont. Nincs, "ha" meg, "de" NEM CSINÁLSZ ILYET. Ha ez nem tetszik, akkor áramot vezessen a kádban és ne airlinert...
Na lehet úgy lövöldözni, hogy "jé egy céljel", de ha nem tudod mi az vagy nem érdekel csak menjen a rakéta. Vagy lehet, de akkor az eredmény MH17, Iranair 665 és most ezt. És lassan ott tartunk, hogy már divat mentegetni meg mismásolják, hogy "hát, így a körülmények meg úgy."
Zseniális.
Holnaptól akkor hajtson mindenki bele a pirosba, tejködben fel az autópályára 100-zal, mert a körülmények majd felmentik őt...
Mint ez a kamionost aki csoda, hogy nem ölt meg senkit. Mert, ha nem fékhibás volt, akkor simán nettó szart bele. Ameddig mindenki tartja az úton a várható sebességet, addig tényleg semmi baj. Ha meg nem, akkor ez...
https://www.kcbd.com/2019/12/27/dps-trooper-injured-all-drivers-asked-avoid-highway-near-slaton/
Akkor ő most a körülmények áldozata vagy a saját hülyeségé?