- Minden indulás és késés közzé van téve, járatok indulásának weboldalain. Másodpercre pontos. Ezt a légvédelmi parancsnokság meg kell kapja. Tessék Ferihegyé:
https://www.bud.hu/indulo_jaratok
- Minden SID (standard instrument departure) eljárás ismert, kiadva, elérhető bárkinek. Ezen rajta van milyen irányba, milyen magasságon, milyen pontok fölött repülhetsz el. Nincs kérdés, tudod mere megy egy gép - utána meg csatlakozik a leadott(!) útvonalához. (Tessék megint Ferihegyé:
https://ais.hungarocontrol.hu/aip/2018-05-24/2018-05-24-AIRAC/html/eAIP/LH-AD-2.LHBP-en-HU.html).
- A gépen transponder van, ami minden irányban visítja, hogy ki vagy, milyen magasan, milyen típus, szinte csak azt nem, mennyire rakták tele a klotyót az utasok. Amint pályára gurulsz TA/RA-be teszed - vagyis megy és sugároz. Ha nem, mondod, meg szólnak is, hogy hiba van.
- Általában 10000 feet alatt van egy 250 KIAS (csomó) sebességhatár - ez is árulkodó, katonai cuccok ezt nem igen tartják be...
- Minden Airliner igyekszik minél magasabban repülni (és egyre feljebb, ez a step up - ahogy fogy ki az üzemanyag, úgy lépcsőzől egyre feljebb), mert az üzemanyag takarékos. A sebesség (TAS, vagy a GS, ami az ütegnek kell) pedig a szuperkritikus profil miatt szintén majd mindegyiknél azonos.
Szóval nekem senki nem mondja, hogy aki ki van képezve tisztességesen, nem szúr ki egy airlinert. Nem stealth, látni honnan jön, merre megy, világít és sugároz mindent, hogy lássák.