A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 147
73 719
113
Legalább 5 éve próbálkoznak a spanyolok, hogy ne kelljen átvenni és kifizetni a megrendelt gépek kb. felét.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 415
113
Vagy nincs pénz, és kellett valami ürügy, illetve egy terület, ahonnan el lehet vonni.

Legalább 5 éve próbálkoznak a spanyolok, hogy ne kelljen átvenni és kifizetni a megrendelt gépek kb. felét.
Miközben Sevillában van a végszerelde! Hallo!
A hírekben nem véletlenül szerepel a "MAY cancel" kifejezés. Miközben meg a németek visszamondták a Tiger Mk3-at, és annak ellenére, hogy aláírták a csatlakozást a Franciák is a kiszállás szélén vannak.
Közben pedig a spanyolok A400M-es hátralévő megrendeléseit 2025-30 közé halasztották.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 147
73 719
113
Miközben Sevillában van a végszerelde! Hallo! A hírekben nem véletlenül szerepel a "MAY cancel" kifejezés.
Ha nem a spanyoloknak kell kifizetni és üzemeltetni 10+ db A400M-et, hanem csak náluk építik valaki másnak az valószínűleg nagyobb haszon a spanyol államnak...
Miközben meg a németek visszamondták a Tiger Mk3-at, és annak ellenére, hogy aláírták a csatlakozást a Franciák is a kiszállás szélén vannak.
Mindenki kihátrált Tiger MK3 nagy upgrade programból, így a franciáknak egyedül már túl drága lett.
Közben pedig a spanyolok A400M-es hátralévő megrendeléseit 2025-30 közé halasztották.
És valószínűleg továbbra is vevőt keresnek a gépekre, aki átvenné őket.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 415
113
Mindenki kihátrált Tiger MK3 nagy upgrade programból, így a franciáknak egyedül már túl drága lett.
A spanyolok és a franciák maradtak. Amikor a franciák is jelezték, hogy így már nem vállalnák, akkor szóltak a spanyolok, hogy akkor ők sem kérik az A400M-eket. És mindez az FCAS pozícióharcoktól indult.
És valószínűleg továbbra is vevőt keresnek a gépekre, aki átvenné őket.
Ez így van, de gondolom neked is lejön, hogy ha van még rá 1-2 évük, hogy elkezdjék a gyártását a 2025 utáni A400M-eknek, akkor nem kell prompt azonnal bedobni a törülközőt. Ők mégis azonnali may cancel-t dobtak be amint a franciák elkezdtek b@szakodni a Tigerrel.

A Tiger program 2 felhasználónak óriási bukó. De muszáj a franciáknak vállalni a dolgot, ha nem akarják a légiipari együttműködéseket elbukni. Különösen, hogy az FCAS esetén a Dassault a fő konstruktőr.
Megjegyzem, hogy a franciák vannak legjobban lemaradva időarányosan a gépek megrendelésével/átvételével. Valami 20/50-nél tartanak.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 147
73 719
113
A400M stand-off jammer concept breaks cover...

FwLuIzLXoAEn7rr
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 147
73 719
113
A Royal Air Force A400M Atlas transport aircraft has set two new records for the aircraft type en route to Guam to participate in the US-led Exercise Mobility Guardian 2023...

The non-stop flight from the aircraft’s home base at RAF Brize Norton in Oxfordshire took 20 hours and 36 minutes, setting the record for the longest flight by an A400M, as well as for the closest flight to the North Pole by the type so far.

The record-breaking journey required aerial refuelling three times from two RAF Voyager Multi Role Tanker Transport aircraft.


Map-blue-voyager1-red-atlas-pink-voyager2.png