A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ez megint honnan jött?
Ki fejlesztené ezt le neked? Mi nem tudnánk, mivel nem rendelkezünk a licence-szel.
Az Airbushoz meg odamész, hogy lécci-lécci faragjatok a 2db (!!!) használtan, garázsvásáron "tombolán nyert" 2 A319-esünkből MRTT-t?
Ők meg megkérdezik, hogy minek, mikor már van 330-as. Vedd meg azt! Újjonan. Na az a bussiness nekik.
Ha ezt az ötletedet benyújtaná a HM az Airbusnak, akkor pont 1,5X akkora árat fognak nekik mondani rá, mintha megvetted volna az A330 MRTT-t. :p:D
A319nek papiron már kész van a tengerészeti járör változata,aminek van szárny alatti függesztője-és ASM rakéták mellet légi utántöltő konténer is függeszthető rá.Használt gépek átalakitását is válalják.Vagyis megvan hozzá a technológia,csak meg kell rendelni.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Már elég régóta tudjuk. Nézz át a helikopterbeszerzési fórumba.

Ha a 2 gépből az utántöltőnek meg sem kell közelítenie az ellenséges légteret, akkor mennyiben lesz veszélyben?
A deszantfélék hatékonyságáról meg vitatkozzál Dudival. Én ebbe nem akarok belemenni....:rolleyes::)
Hogy mikor mi a célravezető deszantolási forma,az esetfüggő.;)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Értem, és ebben az esetben a fő funkcióját hogyan fogja ellátni? Mármint a diplomáciait, meg a csapatszállítót? Majd a katonák az ülések alatti marmonkannából fogják a kerozint a szárnytartájokba locsolni?
Mert ugyebár egy tartályt nem csak úgy bedobsz a raktérbe.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A319nek papiron már kész van a tengerészeti járör változata,aminek van szárny alatti függesztője-és ASM rakéták mellet légi utántöltő konténer is függeszthető rá.Használt gépek átalakitását is válalják.Vagyis megvan hozzá a technológia,csak meg kell rendelni.
Amiről Te beszélsz az az A320Neo M3
Ennek láttuk egyenlőre még csak számítógépes grafikán olyan változatát aminek volt szárny alatti felfüggesztője.
Az hogy az "nedves" (lehet rá utántöltő konténert akasztani) vagy "száraz" (csak fegyverzetet) még nem tudni.

Az viszont tuti hogy a mi használt A319-ből nem lesz NEO M3 változat.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Értem, és ebben az esetben a fő funkcióját hogyan fogja ellátni? Mármint a diplomáciait, meg a csapatszállítót? Majd a katonák az ülések alatti marmonkannából fogják a kerozint a szárnytartájokba locsolni?
Mert ugyebár egy tartályt nem csak úgy bedobsz a raktérbe.
Az A320-nak már évek óta igérik az utasfedélzeti teherajtóval ellátott QC (Quick Change) változatát.
Amennyiben ez megvalósul semmi akadálya annak hogy az utasfedélzetre póttartályokat tegyél be és akkor nem kell marmonkannázni…
1.png

3.png
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Amiről Te beszélsz az az A320Neo M3
Ennek láttuk egyenlőre még csak számítógépes grafikán olyan változatát aminek volt szárny alatti felfüggesztője.
Az hogy az "nedves" (lehet rá utántöltő konténert akasztani) vagy "száraz" (csak fegyverzetet) még nem tudni.

Az viszont tuti hogy a mi használt A319-ből nem lesz NEO M3 változat.
Speciel A319 MPA változatra gondoltam,de egyenlőre még ez is csak papiron van meg.És nem is kell nekünk a teljes átalakitás erre a változatra,csak az utastéri teherajtó és a szárny alatti felfüggesztő nedvesen.
3915-promompa1.jpg
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Az A320-nak már évek óta igérik az utasfedélzeti teherajtóval ellátott QC (Quick Change) változatát.
Amennyiben ez megvalósul semmi akadálya annak hogy az utasfedélzetre póttartályokat tegyél be és akkor nem kell marmonkannázni…
1.png

3.png
Ugye nem ment át, hogy a marmonkanna csak vicc volt? :rolleyes:

Nem véletlenül nem valósult meg a kivitelezés!
Nem sok olyan ország van, akinek légi utántöltésre lenne szüksége, és ha mégis, akkor a kisebb A319-cel b@szakodna. Főleg nem használt gépekkel. Főleg úgy nem, ha elérhető mondjuk bármelyik nálunk is szóbajöhető rámpás gép sokkal egyszerűbb megoldásokkal.
30-40-50. gépnek jolly jokerként lehet, hogy elmegy a dolog, de nem egy 7-8 gépes flottánál.
Azt még el tudom képzelni, hogy az utolsó igért gép esetleg egy MRTT szerű konfigba érkezzen, de hogy a most utasszállítónak megépített gépet nem fogja senki átalakítani, az 150%.o_O
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Speciel A319 MPA változatra gondoltam,de egyenlőre még ez is csak papiron van meg.És nem is kell nekünk a teljes átalakitás erre a változatra,csak az utastéri teherajtó és a szárny alatti felfüggesztő nedvesen.
3915-promompa1.jpg
Még egyszer: minek nekünk ez az átalakítás, ha az érkező rámpás gépeink bármelyik típusa fogni tud utántölteni, terhet szállítani, és ha minden kötél szakad, akkor csapatot szállítani? Ezen kívül még légideszant, és akár medevac funkciói is lehetnek.
Konkrétan az A400M medevacra alakítva még műtőt is kapott!
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Speciel A319 MPA változatra gondoltam,de egyenlőre még ez is csak papiron van meg.És nem is kell nekünk a teljes átalakitás erre a változatra,csak az utastéri teherajtó és a szárny alatti felfüggesztő nedvesen.
Az utasfedélzeti teherajtót meg lehet csinálni használt gépeken, de azt kizártnak tartom hogy használt gépek szárnyait gazdaságosan (!!) át lehessen építeni úgy hogy arra teherfelfüggesztő pilon kerüljön. Pláne nem úgy hogy átcsövezik az egész szárnyat úgy hogy utántöltő konténert is hordozzon. Ezt egyébként még rajzon sem promózták.

Ha ilyen ambícióink vannak akkor el kell adni a meglévő A319et és venni kell új A320neoM3-kat QC kialakítással (értsd: utasfedélzeti tehertér ajtó).
Ha esetleg úgy építik meg a szárnyakat hogy lehet rájuk utántöltő konténert is tenni az király dolog lenne, de az biztos hogy az nem ma lesz.
Most tényleg csak egy olyan dologról beszélünk amiről eddig csak egy gyári bejelentés volt meg néhány szép számítógépes grafika és videó.
...Azt még el tudom képzelni, hogy az utolsó igért gép esetleg egy MRTT szerű konfigba érkezzen, de hogy a most utasszállítónak megépített gépet nem fogja senki átalakítani, az 150%...
Az utasfedélzeti teherajtónak és egy QC kialakításnak elvileg semmi akadálya nem lenne - ha egyszer végre meglenne rá a bulletin...de erről már vagy 8-10 éve beszélnek és még egy ilyen gépet sem látni repülni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ugye nem ment át, hogy a marmonkanna csak vicc volt? :rolleyes:

Nem véletlenül nem valósult meg a kivitelezés!
Nem sok olyan ország van, akinek légi utántöltésre lenne szüksége, és ha mégis, akkor a kisebb A319-cel b@szakodna. Főleg nem használt gépekkel. Főleg úgy nem, ha elérhető mondjuk bármelyik nálunk is szóbajöhető rámpás gép sokkal egyszerűbb megoldásokkal.
30-40-50. gépnek jolly jokerként lehet, hogy elmegy a dolog, de nem egy 7-8 gépes flottánál.
Azt még el tudom képzelni, hogy az utolsó igért gép esetleg egy MRTT szerű konfigba érkezzen, de hogy a most utasszállítónak megépített gépet nem fogja senki átalakítani, az 150%.o_O
Az MRTT egy sokkal nagyobb gép-és drága.Légi utántöltés meg erősokdzorozó.
Ne zavarjon,de honi védelmi helyzetben könnyen lehet,hogy a rámpás szállitók harctéri szállitással,deszant vagy teher dobásával van elfoglalva,és nem lesz gép benzinkutas feladatra,Eközben az A319 nem használható harctéri szállitóként.Viszont elláthatják a légi utántöltő feladatot.Csak a gyári tartályaibol képes lenne üzemanyggal ellátni egy honi légvédelmi járőr feladatot ellátó Gripen géppárt.Ha kapna utasfedélzeti teherajtót,palettás rendszert,könnyedén berakható lenne plusz tartálykapacitás,hogy mégtöbbre legyen képes.Ráadásul logisztikai támogató gépként is sokkal hasznosabb lenne-miközben megőrizné csapatszállitó/diplomáciai szállitó képességét is palettás székezéssel.
És az se zavarjon,hogy sok légierő használt már utasforgalombol kivont gépeket légi utántöltésre.Köztük az IAF és a RAF is.Hogy kedvenc agymacska Kefirjeimet is belekeverjem,a kolumbiai légierő is az IAI által módositot utasforgalombol kivont Boeingel itatja őket a levegőben.Szóval egyáltalán nem sci-fi a dolog,hanem a legolcsbb módja a légi utántöltő kapacitás megteremtésének.Legalábbis hajlékony tömlős módszer esetén.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Az utasfedélzeti teherajtót meg lehet csinálni használt gépeken, de azt kizártnak tartom hogy használt gépek szárnyait gazdaságosan (!!) át lehessen építeni úgy hogy arra teherfelfüggesztő pilon kerüljön. Pláne nem úgy hogy átcsövezik az egész szárnyat úgy hogy utántöltő konténert is hordozzon. Ezt egyébként még rajzon sem promózták.

Ha ilyen ambícióink vannak akkor el kell adni a meglévő A319et és venni kell új A320neoM3-kat QC kialakítással (értsd: utasfedélzeti tehertér ajtó).
Ha esetleg úgy építik meg a szárnyakat hogy lehet rájuk utántöltő konténert is tenni az király dolog lenne, de az biztos hogy az nem ma lesz.
Most tényleg csak egy olyan dologról beszélünk amiről eddig csak egy gyári bejelentés volt meg néhány szép számítógépes grafika és videó.

Az utasfedélzeti teherajtónak és egy QC kialakításnak elvileg semmi akadálya nem lenne - ha egyszer végre meglenne rá a bulletin...de erről már vagy 8-10 éve beszélnek és még egy ilyen gépet sem látni repülni.
ez inkább csak az Airbus balfékségének köszönhető.Az IAI a Boeing gyártol függetlenúl alakitott át 707 és 767 gépeket szárny alatti töltőkonténer hordozására.Polgári életben meg nem nagy truváj,hogy személyszállitókat átépitenek teherszállitóvá teherajtó beépitésével.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az IAI a Boeing gyártol függetlenúl alakitott át 707 és 767 gépeket szárny alatti töltőkonténer hordozására
Az átalakítási munkát lehet hogy az izraeli gyár saját maga végzi el, de a teherajtó és a szárny átalakításának a terveit a Boeing gyártól vették és a Boing licenszével végzik a munkát.

Az Airbus esetében még csak most végeztek az A320/321 main deck cargo door terveivel. Az első így átépített A321-est 2019 Q4 re ígérik.
A szárnyhoz meg az üza rendszer átfaragásához meg hidd el, senki nem fog hozzányúlni a gyártómű tervei és licensze nélkül.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
T

Törölt tag 1586

Guest
sak a gyári tartályaibol képes lenne üzemanyggal ellátni egy honi légvédelmi járőr feladatot ellátó Gripen géppárt.Ha kapna utasfedélzeti teherajtót,palettás rendszert,könnyedén berakható lenne plusz tartálykapacitás,hogy mégtöbbre legyen képes.Ráadásul logisztikai támogató gépként is sokkal hasznosabb lenne-miközben megőrizné csapatszállitó/diplomáciai szállitó képességét is palettás székezéssel.
Ezt alátámasztandó….ld.: B-737 QC
 
  • Tetszik
Reactions: Celebra

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Az átalakítási munkát lehet hogy az izraeli gyár saját maga végzi el, de a teherajtó és a szárny átalakításának a terveit a Boeing gyártól vették és a Boing licenszével végzik a munkát.

Az Airbus esetében még csak most végeztek az A320/321 main deck cargo door terveivel. Az első így átépített A321-est 2019 Q4 re ígérik.
A szárnyhoz meg az üza rendszer átfaragásához meg hidd el, senki nem fog hozzányúlni a gyártómű tervei és licensze nélkül.
Nemtudom.De ha jol emlékszem,a chilei 707ek átépitését versenytárgyaláson nyerték el,jobb ajánlatot téve többek között a Boeingnél is.Hogy tisztában kellett legyenek a szárny felépitésével,lehetőségeivel,az biztos.
Polgári életben meg nem ritka,hogy ilyen teherajtok beépitésével átépitenek utasgépeket,és nagyon gyakran nem a gyártó,hanem tőle független,magát ilyen átépitésekre specializáló cég kivitelezésében.
Nemzetközi gyakorlatban nem ritka,hogy a gyártótol függetlenül végeznek átalakitásokat.Hogy katonai és orosz gépeket emlitsek,az indiaiak bombafelfüggesztőket raktak An-12 gépekre,amit aztán a gyár is átvett.Egyiptomiak plusz felfüggesztőket raktak a Szu-7ek szárnya alá.Irakiak francia utántöltő csonkot integráltak a MiG23BNjeikre,az oroszok megkérdezése nélkül.A töltőgépet meg An12 nődősitásával állitották elő.
Szóval mi ugyan semmiféle módositást nem tudnánk kivitelezni,de a világban vannak cégek,akik igen.Csak választani kell közttük,és megcsinálják.Lehetőleg olyat,aminek van már gyakorlata a témában,és sikeres az a gyakorlat.De ha idénre igérik az elkészültét,talán még az Airbus maga is meg tudná csinálni.Nyilván a gyári fejlesztés a legkézenfekvőbb
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nemtudom.De ha jol emlékszem,a chilei 707ek átépitését versenytárgyaláson nyerték el,jobb ajánlatot téve többek között a Boeingnél is.Hogy tisztában kellett legyenek a szárny felépitésével,lehetőségeivel,az biztos.
Egy dolog hogy ki végzi el egy repülőgép átalakítási munkáit és ettől teljesen független hogy ki tervezi meg azt hogy egy ilyen munkát hogyan kell elvégezni.
Nemzetközi gyakorlatban nem ritka,hogy a gyártótol függetlenül végeznek átalakitásokat.Hogy katonai és orosz gépeket emlitsek,az indiaiak bombafelfüggesztőket raktak An-12 gépekre,amit aztán a gyár is átvett.Egyiptomiak plusz felfüggesztőket raktak a Szu-7ek szárnya alá.Irakiak francia utántöltő csonkot integráltak a MiG23BNjeikre,az oroszok megkérdezése nélkül.A töltőgépet meg An12 nődősitásával állitották elő.
Azt hiszem muszály tisztázni hogyan is néz ki egy repülőgép nagyobb mélységű átalakítása.
Az alapeset az hogy amennyiben van piaci igény egy típus valamilyen módosított változatára akkor gyártómű - vagy a gyártóművel szorosan együttműködő szervezet - elvégzi a statikus tervezést, a kül. alrendszerek módosításának a terveit (pl.: üza rendszer, elektromos rendszer, stb…) és az átalakítási munka elvégzésének a terveit. Ha katonai gépről van szó akkor az új légialkalmassági bizonyítványt az illetékes katonai légügyi szervezet adja ki. Ha gép alkalmazása megkívánja - pl.: civil repterekről is tervezik üzemeltetni - akkor már a tervezési fázisban szorosan együtt kell működni a civil légügyi szervezettel is és a végén az a civil légialkalmassági bizonyítványt is meg kell szerezni. Európában ez a szervezet a Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA).
Tehát ha van légialkalmassági bizonyítványa az új, módosított típusnak és van bulletin hogy a módosításokat hogyan kell elvégezni akkor meg lehet keresni azokat a megfelelő certificattel rendelkező üzemeket akik képesek elvégezni a munkát és közülük ki lehet választani azt aki a leg alacsonyabb áron hajlandó elvégezni a munkát.
Velük lehet szerződni a munka elvégzésére.
Az hogy vadkeletre milyen sufnitúning átalakításokat végeznek az egy dolog. Ha tisztán katonai géphez nyúlnak hozzá (Szu-7, Mig-23) az legfeljebb az üzemeltető ország és a gyártómű magányügye.
Nálunk egy esetleges A319 átépítés után a gépeknek tutira meg kéne kapnia a civil légialkalmassági bizonyítványt is, tehát 100% hogy nem lehetne valami sufnitúning megoldással beérni.
 
M

molnibalage

Guest
Az hogy vadkeletre milyen sufnitúning átalakításokat végeznek az egy dolog. Ha tisztán katonai géphez nyúlnak hozzá (Szu-7, Mig-23) az legfeljebb az üzemeltető ország és a gyártómű magányügye.
Egészen addig, amíg nem akar civil repülőtéren is leszállni a gép. Vagy nem?
Mert ez lehet még probléma a C. által annyira álmodott Kfirrel. Hogy ha nincsenek meg a papírok, akkor legfeljebb vészhelyzetben szállhatna le civil reptéren.
Vagy mi a szigorúan vett jogi helyzete a vadászgépeknek? Mert a világban vannak vegyes civil-katonai üzemeltetésű repterek is.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Egy dolog hogy ki végzi el egy repülőgép átalakítási munkáit és ettől teljesen független hogy ki tervezi meg azt hogy egy ilyen munkát hogyan kell elvégezni.

Azt hiszem muszály tisztázni hogyan is néz ki egy repülőgép nagyobb mélységű átalakítása.
Az alapeset az hogy amennyiben van piaci igény egy típus valamilyen módosított változatára akkor gyártómű - vagy a gyártóművel szorosan együttműködő szervezet - elvégzi a statikus tervezést, a kül. alrendszerek módosításának a terveit (pl.: üza rendszer, elektromos rendszer, stb…) és az átalakítási munka elvégzésének a terveit. Ha katonai gépről van szó akkor az új légialkalmassági bizonyítványt az illetékes katonai légügyi szervezet adja ki. Ha gép alkalmazása megkívánja - pl.: civil repterekről is tervezik üzemeltetni - akkor már a tervezési fázisban szorosan együtt kell működni a civil légügyi szervezettel is és a végén az a civil légialkalmassági bizonyítványt is meg kell szerezni. Európában ez a szervezet a Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA).
Tehát ha van légialkalmassági bizonyítványa az új, módosított típusnak és van bulletin hogy a módosításokat hogyan kell elvégezni akkor meg lehet keresni azokat a megfelelő certificattel rendelkező üzemeket akik képesek elvégezni a munkát és közülük ki lehet választani azt aki a leg alacsonyabb áron hajlandó elvégezni a munkát.
Velük lehet szerződni a munka elvégzésére.
Az hogy vadkeletre milyen sufnitúning átalakításokat végeznek az egy dolog. Ha tisztán katonai géphez nyúlnak hozzá (Szu-7, Mig-23) az legfeljebb az üzemeltető ország és a gyártómű magányügye.
Nálunk egy esetleges A319 átépítés után a gépeknek tutira meg kéne kapnia a civil légialkalmassági bizonyítványt is, tehát 100% hogy nem lehetne valami sufnitúning megoldással beérni.
Hogy valamiféle engedélyezési eljárásnak lennie kell,az biztos.Most hirtelen az a példa jut eszembe,amikor a TNT felvásárolta valami tönkrement légitársaság DC9 meg B727 gépeit,és egy céggel átalakitatta őket teherszállitóvá.Hát nem egy friss példa,még volt MDD külön.Hogy aztán az átalakitó cég maga tervezte e az átépités technológiáját,vagy külön-külön megvette a két nagytol,nemtudom.De az FAA engedélyt meg kellet,hogy kapják a gépek,különben nem tudtak volna fuvarozni velük.
Mindenesetre számos nemzetközi példa bizonyitja,hogy lehetséges költséghatékony ilyen átépités,és szerintem számunkra igen hasznos is lenne.
Egészen addig, amíg nem akar civil repülőtéren is leszállni a gép. Vagy nem?
Mert ez lehet még probléma a C. által annyira álmodott Kfirrel. Hogy ha nincsenek meg a papírok, akkor legfeljebb vészhelyzetben szállhatna le civil reptéren.
Vagy mi a szigorúan vett jogi helyzete a vadászgépeknek? Mert a világban vannak vegyes civil-katonai üzemeltetésű repterek is.
Sokadjára.Nem a Kfir a szivszerelmem,hanem az a feladatkör,amire szánnám.Ha jobb megoldás adódik,ejtem mint a telefonkagylót.
De hamár.A kolumbiaiak a Kfirrel,saját B767 IAI módositotta légi utántöltőjük támogatásával elmentek a Red Flag gyakorlatra,és ott sikeresen szerepeltek.Hogy ehez miféle légügyi engedélyek kellettek,gőzöm sincs.De valamiféle biztosan,különben be se léphetett volna az USA légterébe.
Éshát minden katonai gépnek meg kell lennie a megfelelő papirjainak,lényegtelen ki gyártotta.Amig meg nem szerezte,a Gripennek sem volt semmiféle certifikátja
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
kizártnak tartom hogy használt gépek szárnyait gazdaságosan (!!) át lehessen építeni úgy hogy arra teherfelfüggesztő pilon kerüljön. Pláne nem úgy hogy átcsövezik az egész szárnyat úgy hogy utántöltő konténert is hordozzon. Ezt egyébként még rajzon sem promózták.
RAF_za148_01.jpg

RAF VC10,amint itat.A Gripen légi tankolási tesztjeit is ezekkel csinálták anno.Utasforgalombol kivont gépek,utólagos átépitése.
6476099905_b96e614c2b_b.jpg

Logisztikai szállitó feladatnál.
flat,1000x1000,075,f.u2.jpg

Ezen a képen a felszerelhető légi utántöltő fogadócső is látszik.
Eredetileg azthiszem BOAC utasforgalmi gépek voltak.
1565686-large.jpg

RAF TriStar,szintén utasforgalombol kivonva,logisztikai támogató és légi utántöltőnek átalakitva.Ennek is kapott tehertérajtót
images
Itt éppen székezik
7644-UNC-20140314-Tristar_retirement-002g.jpg

Itt meg itat.Spec ez nem kapott szárny alatti pilont+töltőkonténert.De a VC10nek is volt ilyen törzsvégi töltőpontja.Ha az A319 szárnyai mégsem lennének alkalmasak pilon kialakitására(bár az MPA reklámja szerint alkalmasak rá),ez a megoldás még mindig opció
images
:)Találjátok ki,mi látható a képen;):cool::)https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2010-09-17/iai-flies-boeing-767-multi-mission-tanker
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Egészen addig, amíg nem akar civil repülőtéren is leszállni a gép. Vagy nem?
A leszállással talán nincs is gond, ha tudják követni kellő pontossággal a különböző megközelítési eljárásokat, viszont az odajutással már lehet.
A gond az hogy a katonai lajstromban lévő gépekre más légialkalmassági követelmények vonatkoznak mint egy civil repülőre. Más navigációs és kommunikációs rendszereik lehetnek, más a katonai légiirányítás, stb...
Ha egy repülővel a zsúfolt Eu.i RVSM légtérben akar valaki repülni akkor igen szigorú szabályoknak kell megfelelni mind a repülőnek, mind a gép személyzetének.
Ha ennek nem felel meg a gép vagy a személyzet akkor csak a civil forgalomtól szigorúan elkülönítve lehet repüléseket végrehajtani ami sokszor elég körülményes.
Belföldön ez még kevéssé probléma mert a katonák legfeljebb lefoglalják a fél ország légterét és akkor oda más nem mehet, de ha külföldre akarsz menni - márpedig egy A319-esnél ez sokszor előfordulhat - akkor már gond lehet.
RAF VC10,amint itat.A Gripen légi tankolási tesztjeit is ezekkel csinálták anno.Utasforgalombol kivont gépek,utólagos átépitése
Gyönyörű képek csak úgy tűnik még mindig nem érted hogy ezeket a gépeket mind a repülőgépeket eredetileg tervező és gyártó cégek által készített átalakítási tervek alapján építették át az ilyen jellegű munkákra megfelelően felkészült üzemek.
Pls. pls. értsd meg hogy az AIRBUS még nem készített olyan terveket ami alapján bárki át tudná építeni a használt A319-ek szárnyát úgy hogy utána arra bárki légialkalmasságit adna.
Egyenlőre láttunk egy két rajzot új gyártású A319 / 320 gépekről ahol volt fegyverfelfüggesztő pilon a szárnyak alatt, de nem többet.
 
M

molnibalage

Guest
Gyönyörű képek csak úgy tűnik még mindig nem érted hogy ezeket a gépeket mind a repülőgépeket eredetileg tervező és gyártó cégek által készített átalakítási tervek alapján építették át az ilyen jellegű munkákra megfelelően felkészült üzemek.
Repülnek még ezek a hibrid gépek?
Elhagyták az átalakító ország légterét valaha?