Azt elfelejtetedd hozzárakni hogy a bolgároknak az F-16 os miatt jelentős költségvetési hiány keletkezhet ha nem csúsztatott fizetéssel fizetnek. Továbbbá így már biztos hogy ott is elmarad a szárazföldi fejlesztés mert az F-16 ok elviszik a pénzt. Ugyanis másfél-két milliárd dollárt terveztek haderőreformra. Hú a bolgár parlament el fogadta. Na ezzel a lépéssel közelebb kerültek a bukáshoz a későbbiekben.A bulgár F-16-os üzletnek melyik része nincs még eldöntve?
Segítek:
A bolgár védelmi minisztérium az F-16-ot választotta.
Az Amerikai Kongresszus jóváhagyta.
A parlament először megszavazta, majd a köztársasági elnök visszadobta.
Végül a parlament az elnök vétóját leszavazta.
Az Amerikai Kongresszus pedig üdvözölte.
A KFIR annyira jó opció volt a bulgároknak meg a horvátoknak, hogy előbbi némileg belerokkanva inkább az F-16-ot választotta, míg a horvátok inkább megbíznak minket, hogy adjuk a Gripenjeinkkel a légtérfelügyeletet (Nagyon ésszerűen, és ha van egy kis eszük, akkor a későbbiekben is ezt fogják választani). Persze csak azután, hogy Izraellel egyezkedtek. Hja de nem a KFIR-ről, hanem a saját F-16-os változatukról.
Celebra biztosan tudja, de te nem biztos, hogy a KFIR-ek nem új vasak ám! A gyártása már nagyon régen befejeződött.
Amiket most próbálnak elsózni, azok azon maradvány gépek, amiket utolsóként kivontak az izraeli aktív szolgálatból, még 1990-ben. Igen-igen! 30!!! éve.
Mi több, Columbia úgy jelentkezett be Gripenekre, hogy utolsó rúgásként 2 éve még beletoltak némi pénzt a KFIR modernizációba.
A 3 várható gépünkre SEMMILYEN háttér nem lesz kiépítve! Ugyan úgy, ahogyan a Gripenekre sincs.
Legyen az bármelyik esélyes gyártó is. Nekünk ezekhez a legminimálisabb alkatrészmennyiséget kell tartani.
Nem véletlenül rendelte Portugália is (fejlesztő országként!!!) az 5db KC-319-ét 12 év FULL supporttal. Nem véletlenül került az 5 gép 932M dollárba!
Azt mégis hogy gondoltad, hogy 2 ország közösen tárgyaljon egy gyártóval?
Van ilyen, de ehhez harmonizálni kell a beszerzések jogi hátterét. Az OCCAR erre jó példa, azonban ennek sem Magyarország, sem a horvátok nem tagjai. Ha ilyet szerettünk volna, akkor már beléptünk volna az OCCAR-ba. Csak hát ennek belpolitika okai vannak....
Az ügyfél nem azért van hogy az alsógatyájat is lehúzzúk, hanem azért hogy későbbiekben megélj belőle. Csak márra valahogy ez már kikopott.