A400M Atlas (Airbus)

A bulgár F-16-os üzletnek melyik része nincs még eldöntve? :rolleyes::D
Segítek:
A bolgár védelmi minisztérium az F-16-ot választotta.
Az Amerikai Kongresszus jóváhagyta.
A parlament először megszavazta, majd a köztársasági elnök visszadobta.
Végül a parlament az elnök vétóját leszavazta.
Az Amerikai Kongresszus pedig üdvözölte.

A KFIR annyira jó opció volt a bulgároknak meg a horvátoknak, hogy előbbi némileg belerokkanva inkább az F-16-ot választotta, míg a horvátok inkább megbíznak minket, hogy adjuk a Gripenjeinkkel a légtérfelügyeletet (Nagyon ésszerűen, és ha van egy kis eszük, akkor a későbbiekben is ezt fogják választani). Persze csak azután, hogy Izraellel egyezkedtek. Hja de nem a KFIR-ről, hanem a saját F-16-os változatukról. :rolleyes::D
Celebra biztosan tudja, de te nem biztos, hogy a KFIR-ek nem új vasak ám! A gyártása már nagyon régen befejeződött.
Amiket most próbálnak elsózni, azok azon maradvány gépek, amiket utolsóként kivontak az izraeli aktív szolgálatból, még 1990-ben. Igen-igen! 30!!! éve.
Mi több, Columbia úgy jelentkezett be Gripenekre, hogy utolsó rúgásként 2 éve még beletoltak némi pénzt a KFIR modernizációba.
A 3 várható gépünkre SEMMILYEN háttér nem lesz kiépítve! Ugyan úgy, ahogyan a Gripenekre sincs.
Legyen az bármelyik esélyes gyártó is. Nekünk ezekhez a legminimálisabb alkatrészmennyiséget kell tartani.
Nem véletlenül rendelte Portugália is (fejlesztő országként!!!) az 5db KC-319-ét 12 év FULL supporttal. Nem véletlenül került az 5 gép 932M dollárba! ;)
Azt mégis hogy gondoltad, hogy 2 ország közösen tárgyaljon egy gyártóval?
Van ilyen, de ehhez harmonizálni kell a beszerzések jogi hátterét. Az OCCAR erre jó példa, azonban ennek sem Magyarország, sem a horvátok nem tagjai. Ha ilyet szerettünk volna, akkor már beléptünk volna az OCCAR-ba. Csak hát ennek belpolitika okai vannak.... ;););)
Azt elfelejtetedd hozzárakni hogy a bolgároknak az F-16 os miatt jelentős költségvetési hiány keletkezhet ha nem csúsztatott fizetéssel fizetnek. Továbbbá így már biztos hogy ott is elmarad a szárazföldi fejlesztés mert az F-16 ok elviszik a pénzt. Ugyanis másfél-két milliárd dollárt terveztek haderőreformra. Hú a bolgár parlament el fogadta. Na ezzel a lépéssel közelebb kerültek a bukáshoz a későbbiekben.
Az ügyfél nem azért van hogy az alsógatyájat is lehúzzúk, hanem azért hogy későbbiekben megélj belőle. Csak márra valahogy ez már kikopott.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and borisz
Azt elfelejtetedd hozzárakni hogy a bolgároknak az F-16 os miatt jelentős költségvetési hiány keletkezhet ha nem csúsztatott fizetéssel fizetnek.
De úgy fizetnek!
De nem értem, hogy te miért aggódsz a bolgár költségvetés miatt. o_O
Különben a bolgárok esetében konkréten a gatya lenyúzása volt a fő cél. (Tekintve a szlovákok üzletét a másik oldalon.)
De abban biztos lehetsz, hogy a Mig-21-eseket semmi nem menti meg. :)
 
F-35 öt ebbe a térségbe nem lenne értelme meg vagy 10-15 évig
De,van értelme.Minden a térségünkben lévő,és a közeljövőben várhatóan rendszeresitésre kerülő harcirepülö és légvédelmi rakéta tipust anulál.Vagyis a dárda hegyeként képes szétrombolni a szóba jöhető ellenfél légvédelmét,illetve megszerezni és biztositani a légi fölényt.Ezzel lehetőséget biztosit egy olcsóbb támogató tipus működésére,azzal együtműködve,ami a dárda tömegét adhatná.Erre a szerepre nézztem ki a Kefirt-jobb hijján.Mert az eredeti jelöltem a KAI FA50 egy és kétüléses vb/vb+o változatai voltak.Az együléses nem készült el,a kétüléses meg majd 2x annyiéert,mint az öreg zsidó vadász,kisebb harci teljesitményt és rövidebb élettartamot kinál.(6000 repült óra,mig a Kfir 8000óra/30év.FA50be az ELTA 2032 mechanikus antennával,vs ELTA 2052 AESA,stb).Használt Gripen,F16MLU is szóba jöhet-de korszerűsités nélkül jócskán elmaradnak a legújabb izraeli harcrendszerekkel felszerelt Kefirtöl,mig korszerűsitve meg drágábbak,kisebb élettartamot és drágább üzemeltethetőséget kinálva.
Hogy a rovat témához is visszatérjünk,én nem látom értelmét az A400 rendszeresitésének.Szerintem nekünk bőven elég a C130J egy jobban felszerelt/felkészitett változata 2-3 példányban.Jobban előkészitett alatt azt értem,hogy mindegyik legyen alkalmas merevcsöves és hajlékony csöves légi üzemanyag felvételre.Min degyik legyen alkalmas hajlékony csöves tankoló konténer hordozására,és a tehertérbe helyezhető póttartály hordozására.Mindegyik legyen felszerelve a lehető legjobb önvédelmi rendszerekkel,valamint legyenek alkalmassak függesztett és tehertérbe helyezet REH konténerek hordozására és alkalmazására.
Igazábol szerintem még a C130 is nagy nekünk.Felejtsük már el,hogy 2-3 géppel gépesitett,20-30tonnás páncélosokkal felszerelt leszállódesszantott akárhol is.Misszióba való alkalmi ilyen szállitásokra meg ott vannak a pápai C17ek.A missziók személyi állományának utaztatására,logisztikai ellátására meg egy jol átpofozett A319ek éppen megfelelő.Én még annak se látom akadályát,hogy hajlékonycsöves konténerrel,esetleg ha alkalmatos hozzá,ugyan azzal,mint a C130,utántöltő feladatot is ellásson.Illetve szintén konténerekkel REH/ELINT feladatokat.
De pár C130ast még a hazai körülmények között is elfogadhatónak tartok,még használhatónak.De az ennél jóval nagyobb A400 már felesleges,drága,fehér elefánt.Miközben kisebb szállitógépekre meg szükségünk van,még akkor is,ha az a 2-3 C130 már megvan.Ilyen kisebb gépnekm ideális lenne az igen sokoldalúan felhasználható S80PT(Hu).Tudom,embargó van.Tehát vagy másik,a célnak megfelelő tipust kell keresni-vagy meg kell kerülni az embargót.Ami különben nem lehetetlen.Megegyezni a Szuhojjal,hogy az IAI gyártja(szereli össze) a gépeket alválalkozóként,ami egyuttal a nyugati harcrendszereket is biztositja(ha meglenne a PG,még a hazai szerelést is ki lehetne kötni,de sajna ez a hajó már régen elment)
 
Másrészt a várható konfliktusok itt inkább valami dzsihád,felkelés,hibrid, kisebb nagyobb csetepaték keverékke lenne. Mintsem egy teljes kiteljesedett konfliktus.
Tehát csetepatéra készítsük fel a sereget és ne vegyünk F-35-öst. Remélem, a HM-ben nem így gondolják!
Ember nincs, aki megmondja, hogy milyen biztonságpolitikai helyzet lesz itt öt év múlva. Az ukrán balhé előtt egy évvel nem volt senki, aki ezt jelezte volna (oké, nem kevés olajat öntöttek a tűzre a nyugati titkosszolgálatok), de hát a háborúkat általában generálják.
Szóval csak csetepatéra felkészíteni egy hadsereget, az olyan halálos bűn, mint az MSZP-SZDSZ éra alatti lefegyverzés!

Nem látok összefüggést egy F-35 beszerzés és a között, hogy ezért jelentős sereget kéne felállítanunk. Ezt nem értem.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999
De,van értelme.Minden a térségünkben lévő,és a közeljövőben várhatóan rendszeresitésre kerülő harcirepülö és légvédelmi rakéta tipust anulál.Vagyis a dárda hegyeként képes szétrombolni a szóba jöhető ellenfél légvédelmét,illetve megszerezni és biztositani a légi fölényt.Ezzel lehetőséget biztosit egy olcsóbb támogató tipus működésére,azzal együtműködve,ami a dárda tömegét adhatná.Erre a szerepre nézztem ki a Kefirt-jobb hijján.Mert az eredeti jelöltem a KAI FA50 egy és kétüléses vb/vb+o változatai voltak.Az együléses nem készült el,a kétüléses meg majd 2x annyiéert,mint az öreg zsidó vadász,kisebb harci teljesitményt és rövidebb élettartamot kinál.(6000 repült óra,mig a Kfir 8000óra/30év.
Ne haragudj, az hogy ennyire kitartasz a szívszerelmed a Kfir mellett az szép dolog, de magánügy. Viszont egy olyan gépet ajánlgatni a MH részére, aminek régen lejárt az élettartama, az már nem magánügy. Te írtad: Kfir, 8000óra/30 év. Tisztában vagy vele, hogy a Kfirt a 80-as évek első feléig gyártották, ugyanígy a hozzá való J-79 hajtóművet is, ami ma már több mint 50 éves konstrukció, már csak a roncstelepen találsz ilyent (na jó, múzeumban is néhányat)?!! Miért nem mindjárt Il-10 gépeket akarsz rendszeresíteni alacsonytámadónak, még újra gyártani őket is olcsóbb lenne mint a Kfir, és ha az F-35 szupervadászaink légifölényt biztosítanak a légtérben, akkor még azok is jók lehetnek (valamire)?!!
 
Kefírt a népnek ! :)
:D
Annyira nagy a csend, hogy ilyen elkefélt dolgokról meg bakancsbeszerzésről kell beszélni. Az utolsó komolyabb bejelentés egy véletlenül elejtett fél mondat volt vmelyik tábornoktól a CG-ről.
Van itt valaki, aki tudja, hogy lesz-e mostanában nagy bejelentés? Lérak, IFV, tehergép? Bármi, csak nem bakancs?
 
:D
Annyira nagy a csend, hogy ilyen elkefélt dolgokról meg bakancsbeszerzésről kell beszélni. Az utolsó komolyabb bejelentés egy véletlenül elejtett fél mondat volt vmelyik tábornoktól a CG-ről.
Van itt valaki, aki tudja, hogy lesz-e mostanában nagy bejelentés? Lérak, IFV, tehergép? Bármi, csak nem bakancs?

A bakancs is van olyan fontos mint az IFV.
 
Csend van? Neeeem.... Szabi, új német védelmi miniszter, Trump kampányol, most nem tárgyalnak semmiről.... Ha már Kfir.... én inkább tréner/ligh fighter-ben gondolkodnék, vagy olasz, vagy koreai... Jó lenne trénerkedni, szinten tartani, tehermentesítené a Griffeket. Csomagban: 4 C27J + 10 Master...
 
Ne haragudj, az hogy ennyire kitartasz a szívszerelmed a Kfir mellett az szép dolog, de magánügy. Viszont egy olyan gépet ajánlgatni a MH részére, aminek régen lejárt az élettartama, az már nem magánügy. Te írtad: Kfir, 8000óra/30 év. Tisztában vagy vele, hogy a Kfirt a 80-as évek első feléig gyártották, ugyanígy a hozzá való J-79 hajtóművet is, ami ma már több mint 50 éves konstrukció, már csak a roncstelepen találsz ilyent (na jó, múzeumban is néhányat)?!! Miért nem mindjárt Il-10 gépeket akarsz rendszeresíteni alacsonytámadónak, még újra gyártani őket is olcsóbb lenne mint a Kfir, és ha az F-35 szupervadászaink légifölényt biztosítanak a légtérben, akkor még azok is jók lehetnek (valamire)?!!
Tisztába vagyok vele,mikor gyártották.És konzervált tartós tárolásban vannak.Izrael nem Mo,hogy hagyják szétrohadni őket.És mint irtam,jobb hijján a "szivszerelmem".Te tisztában vagy vele,hogy milyen harcrendszereket és fegyverzetet kinálnak vele?A jelenlegi EF2000 szintjét meghaladót.Maga az alapgép elavult,de korántsem annyira,mint igyekeztek beállitani.A török F4 Terminátor elavult?Maga az F4 sárkány és hajtómű igen-de attol még mindig kiválóan megfelel arra a vadászbombázó szerepre,amire szánták,és modernizálták.
És többször is irtam.Ha kinai érdekszférában lennénk,kinai gépekböl össze lehetne állitani a párost.J31(majd ha elkészül) az F35 helyére,és a JF17 a támogató gép szerepére.De nincs nyugati megfelelője a JF17nek.A KAI FA50 egyszemélyes könnyűvadász változata lehetet volna-de nem készült el.
Igazábol egy hozzáértő szagértő brigádnak kéne egy pártatlan összehasonlitó elemzést csinálnija a Kfir block 60,az E elektronikájával modernizált Gripen C,és a V szintre modernizált F16MLU között,pénzügyhatékonysági szempontbol.Az általam olvasottak alapján,nekem ugy tünik,hogy a Kefir nyújtja a legtöbbet az áráért.Csak harcértékre vizsgálva biztos,hogy az F16V nyerne.
Olyan ez,mintha a szállitógépeknél csak azt nézznénk,hogy melyik bir el több terhet.Akkor biztos,hogy az A400 nyerne.De ennél jóval összetettebb a dolog.
 
Csend van? Neeeem.... Szabi, új német védelmi miniszter, Trump kampányol, most nem tárgyalnak semmiről.... Ha már Kfir.... én inkább tréner/ligh fighter-ben gondolkodnék, vagy olasz, vagy koreai... Jó lenne trénerkedni, szinten tartani, tehermentesítené a Griffeket. Csomagban: 4 C27J + 10 Master...
A Griffek egyetlen hibája, hogy kevés van belőlük, pedig trénerkedni azzal kellene. Én a Griffeket egy másodlépcsős típusnak tartom megfelelőnek egy komoly típus mellett, megfelelő fegyverzettel.
Benkő beígérte a sugárhajtású gyakorlógépet, az én elképzelésem: KC-390, M345HET, Gripen marad 2026 után és egy század F-35, mert a régió meghatározó seregét építjük :)
Ja, és egy szd. Kefír.
 
Ez a Kfir komolyan agybomlasztó már :-D
Jó, mondjuk ahol DHC-6 is felmerül, végül is. 21. század, yeah.
 
Ez a Kfir komolyan agybomlasztó már :-D
Jó, mondjuk ahol DHC-6 is felmerül, végül is. 21. század, yeah.
DHC-6-400 jelenleg is gyártásban van,mint ahogy a PC-6 is.Harci-szállitó változatuk jelenleg nincs,ami volt már elavult.
Lehet előállni másik,jobb javaslattal.Kibicelni könnyű,tessék gondolkodni jobb megoldáson.És megindokolni is,hogy az miért és miben jobb
 
DHC-6-400 jelenleg is gyártásban van,mint ahogy a PC-6 is.Harci-szállitó változatuk jelenleg nincs,ami volt már elavult.
Lehet előállni másik,jobb javaslattal.Kibicelni könnyű,tessék gondolkodni jobb megoldáson.És megindokolni is,hogy az miért és miben jobb
Ezren ezerfélét mondtak neked, csak te nem hallod meg, mert megrekedtél a múlt század 80-as éveiben. Elolvasod, elfelejted, másnap előjössz a Kfirrel meg a Su80-nal, meg a többi marhasággal. Minden nap háromszor, hátha egyszer csak valaki azt mondja, tényleg...
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and borisz
Különben srácok, tisztában vagytok vele, hogy melyik gépnek kb. mennyi lenne dollárban az ára?
Mert én számítgattam ám!
A friss új-zealandi üzlet szerint az 5db c-130j-t 659M USD áron fogják kapni. Az nagyjából 132M dolláros ár!
Úgy, ők C-130-akat váltanak le. Magyarán valószínüleg nagy átképzést nem fog igényelni a pilótáktól.
Folyt. Köv.